KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 13:19

knhs
Overige

[ img ]
Foto door Amanda

Vandaag lanceert de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) een unieke website voor alle ruiters die van buitenrijden houden. Buitenrijden is een populaire vorm van paardrijden, jaarlijks worden er 17 miljoen buitenritten gereden door meer dan 400.000 actieve ruiters. Door een exclusieve samenwerking is het vanaf nu mogelijk om op deze website alle officiële ruiterpaden van Staatsbosbeheer te zien en wordt er via de campagne ‘Adopteer je Route’ door ruiters, boswachters, maneges, lokale ondernemers en gemeenten samengewerkt om deze paden te onderhouden en toegankelijk te houden voor de paardensport. Een win/win situatie voor alle partijen.

Samen met HV Polo, KNHS partner op het gebied van buitenrijden, zijn de mooiste ruiter- en menroutes in Nederland in kaart gebracht en overzichtelijk terug te vinden op het nieuwe platform. Daarnaast zijn alle bij de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS) aangesloten maneges en stallen met buitenrijmogelijkheden zichtbaar op Buitenrijden.nl. Als extra service voor ruiters die trek hebben in een buitenlands avontuur zijn er op dit platform ook meer dan 300 ruitervakanties te vinden, verspreid over de hele wereld.

PaardenWelkom label
Op de eerste plaats richt Buitenrijden.nl zich op de liefhebbers van buitenritten in Nederland. Ook hierbij is rekening gehouden met ruiters en menners die geïnteresseerd zijn in langere tot meerdaagse ritten. Zo zijn de eerste bedrijven, die zijn aangesloten bij het eveneens recentelijk gelanceerde PaardenWelkom label, op Buitenrijden.nl te vinden. Deze gastvrije locaties voor ruiters en menners beschikken over goede voorzieningen voor paard en ruiter en bieden in veel gevallen voor beide overnachtingsmogelijkheden aan. Bij een PaardenWelkom aangesloten bedrijf of accommodatie weet je dat je méér dan welkom bent met je paard en dat is met 17 miljoen buitenritten per jaar een welkome aanvulling.

Alle hulp is welkom
De komende tijd wil de KNHS Buitenrijden.nl steeds verder laten groeien en doorontwikkelen. Iedereen die het buitenrijden een warm hart toedraagt wordt uitgenodigd daarbij te helpen. Ruiters of menners die een mooie route weten, een geschikt bedrijf kennen voor het PaardenWelkom label of iets missen op de website, kunnen hun tips achterlaten op het platform. Op Buitenrijden.nl staat precies hoe dat kan.

Neem snel een kijkje op buitenrijden.nl.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


PinkyPie
Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:20

Jammer dat de knooppuntenroutes niet op de site staan... Als dat wel zo was zou je snel een eigen route kunnen samenstellen.

"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:58

PinkyPie schreef:
Jammer dat de knooppuntenroutes niet op de site staan... Als dat wel zo was zou je snel een eigen route kunnen samenstellen.


..... jammer dat er KNHS voorstaat O:)

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Santos_05
Berichten: 3059
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:14

[ img ]

Begrijp ik nou goed, dat als ik alle locaties uitvink en alleen rit & route aanklik, dat er maar 5 routes geupload zijn?

Na even klikken... zijn zelfs buitenritten waar je tegen betaling begeleiding kan krijgen :+

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:19

Nou leuk maar ik zie alleen video's. volgens mij ligt de site al plat.
Ik zag net een route waar je een pdf uit kunt printen. In deze tijd?? Geen gpx bestand oid?

maar mensen, er is een prachtige site: ruiterenmennen.nl
Laatst bijgewerkt door Shuristar op 10-09-19 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:20

Ik snap ook niet zo goed wat nou de toegevoegde waarde is... Dacht dat het een soort ruiterenmennen zou zijn, maar die routes zijn inderdaad niet te vinden :')

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:28

PinkyPie schreef:
Jammer dat de knooppuntenroutes niet op de site staan... Als dat wel zo was zou je snel een eigen route kunnen samenstellen.

Daar is Ruiterenmennen prima geschikt voor.

Volgens mij kun je routes doorgeven. Dus als we dat nu allemaal doen, dan hebben andere mensen er iets aan en jij ook weer als je naar een andere regio gaat.
Mooie start, maar als dit het eindproduct is, heb je er weinig aan. Wordt het uitgebreid met routes en functionaliteiten als gpx of misschien zelfs wel als navigatieapp, dan zou het best wel eens kunnen werken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:05

Oké... doe mij maar ruiterenenmennen.nl
Veel handiger

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Nietsmar
Berichten: 854
Geregistreerd: 30-08-19

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:16

Jammer dat het zo'n vage site is...
Hier ook bijna geen routes helaas.

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:32

And of course hier ook niet...een groot wit gat. Met de al bekende routes er ruim omheen.

Over de IJssel

Bruintje63
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:05

Het was handiger geweest om eerst wat onderzoek te doen alvorens een lege website online te knallen.

Niks te vinden hier in de buurt terwijl hier heel veel mooie routes lopen.

Nibbit
Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:30

Waarom een site online zetten als de info niet compleet is B-)

In 'ons' bos mis ik veel paden, ook paden die er al heel lang zijn.. En ik denk zomaar dat dit op meer plekken het geval is

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:47

Hoop dat er meer op komt of dat hij handiger word! Kan nu enkel op de kaart de fnrs manege in de buurt zien en hier zitten veel mooie fijne ruiterpaden

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:59


EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:11

Het lijkt weer echt op een knhs ontwikkeling. Niet voldoende doordacht, niet gebruikersvriendelijk.
Ik heb na wat moeite de route Soesterduinen tevoorschijn gekregen. Dan krijg ik eerst een lap tekst, kan een filmpje bekijken (meerwaarde) en kan de route printen. Dan krijg je lap tekst en een kaartje waarbij 90 procent van de mensen de route echt niet gaat vinden. In de tekst staat dat je routekaart moet aanschaffen. Ehhhhhh, nog van deze tijd?

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Anoniem

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:32

Niks doet het.. links naar sites.. hier in de omgeving wel 1 route te vinden. Wat een aanfluiting.. net als begin dit jaar. Wie steekt hier geld in, doodzonde, we zijn toch al voorzien van een site die een stuk beter is :')

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:47

Bij mij kloppen de routes wel, maar je ziet gelijk dat ze exact zo zijn overgenomen van ruiterenmennen.nl

Waarom komt de KNHS hier eigenlijk mee aangezien de andere site al aardig wat jaartjes succesvol draait.

Black is the colour of my true love's hair

Adrija
Berichten: 1890
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:48

Misschien ook de grotere toegankelijke natuurgebieden van Staatsbosbeheer en andere tbo's donkergroen maken. Nu lijken alleen de nationale parken groen en daarmee interessant voor een rit.

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:03

Onali schreef:
Bij mij kloppen de routes wel, maar je ziet gelijk dat ze exact zo zijn overgenomen van ruiterenmennen.nl

Waarom komt de KNHS hier eigenlijk mee aangezien de andere site al aardig wat jaartjes succesvol draait.

Utrechtse Heuvelrug? Dat zijn exact de R&M routes, want de oorspronkelijke lijntjes stonden dubbel en klopten voor geen meter.

Edit:
Zo zag het eruit. Dubbele lijntjes en paden die niet bestaan...
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Hilary op 10-09-19 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Oy with the poodles, already

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:07

Zo bedoel ik het ook. De routes zijn klakkeloos overgenomen.

Ik heb hem net mobiel getest en na invullen van woonplaats kreeg ik gewoon gelijk de kaart.

Black is the colour of my true love's hair


Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:08

Onali schreef:
Zo bedoel ik het ook. De routes zijn klakkeloos overgenomen.

De KNHS vond dat als het niet klopte, de regioconsulenten zelf maar aanpassingen moesten doorgeven. Dus dat is inderdaad gedaan met de gps-gegevens uit R&M (zie m’n edit hierboven voor het origineel van de KNHS).

Oy with the poodles, already

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:20

Dan nogmaals, wat voegt deze website precies toe als de gegevens gebruikt worden van een andere goedlopende site.

Black is the colour of my true love's hair

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:23

Tot nu toe: geen flauw idee _O-

Oy with the poodles, already

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: KNHS lanceert nieuwe website: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:37

Ruiterpaden hier kloppen niet eens!

aadburg
Berichten: 624
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:43

Onali schreef:
Dan nogmaals, wat voegt deze website precies toe als de gegevens gebruikt worden van een andere goedlopende site.

Voor de gebruikers voegt het niets toe, voor de KNHS des te meer. Let maar op: over een paar jaar mag je geen ruiterpad meer op als je geen lid ben van deze club. Het ledenaantal blijft teruglopen dus dan ga je andere manieren zoeken om mensen te dwingen om lid te worden. Alles voor de €€€€€


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, ClaudiaDer, DotBot, JesdaJinn, kimwilliam, Knuffeldier, Melzazu, SentiBot, Tango1979, Ubermetrics, Zwerte en 42 bezoekers