Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:45

Pistasche schreef:
We hadden veel geld, voor deze hobby in ons leven kwam :')


Dit inderdaad :')
Mijn man vraagt weleens waar mijn salaris toch allemaal naar toe gaat maar als ik dan weer een post plaats in het topic ‘wat kost een paard daadwerkelijk’ dan weet ik het _O-


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:47

Tarico schreef:
Pistasche schreef:
We hadden veel geld, voor deze hobby in ons leven kwam :')


Dit inderdaad :')
Mijn man vraagt weleens waar mijn salaris toch allemaal naar toe gaat maar als ik dan weer een post plaats in het topic ‘wat kost een paard daadwerkelijk’ dan weet ik het _O-



Ik ontwijk dat topic altijd zeeer bewust :')

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 16:57

Ik stel deze vraag omdat ik een huiselijke hondenopvang heb en een 17 jarig meisje laat voor mij iedere avond de honden uit. Gisteravond kwam het hooi en ik vroeg of ze wilde helpen ik gaf haar dan geld.

Toen ze thuis kwam zei ze dat ze hooi had gesjouwd, toen wist haar moeder dat we paarden hebben. Even later stuurt haar moeder een bericht waar in staat dat ze vind dat ik een slavendrijver ben. En of haar dochter meer geld kon krijgen want ze kreeg wel erg weinig.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:01

marleen_usar schreef:
Wat vinden jullie hier nou van, als mensen horen dat ik een paard heb denken ze dat ik veel geld heb terwijl dat niet zo is. Hebben jullie dat ook, of dacht jij dat vroeger ook?


Hahahah, deze heb ik zovaak gehoord.. niks van waar. Ze kosten vooral veel geld en moet er veel voor laten.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:03

Belachelijk reactie van die moeder!

Tuurlijk krijg ik/wij weleens opmerkingen over geld, maar mensen zien alleen wat ze willen zien. Dat ik een man heb die wekelijks ruim 80 uur werkt, ikzelf 40 en we geen kinderen hebben wordt over het hoofd gezien :n

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:19

marleen_usar schreef:
Ik stel deze vraag omdat ik een huiselijke hondenopvang heb en een 17 jarig meisje laat voor mij iedere avond de honden uit. Gisteravond kwam het hooi en ik vroeg of ze wilde helpen ik gaf haar dan geld.

Toen ze thuis kwam zei ze dat ze hooi had gesjouwd, toen wist haar moeder dat we paarden hebben. Even later stuurt haar moeder een bericht waar in staat dat ze vind dat ik een slavendrijver ben. En of haar dochter meer geld kon krijgen want ze kreeg wel erg weinig.


Proest, je hebt dr toch wel keihard uitgelachen daarna he?

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Century
Berichten: 5899
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:23

Dus, eerst je beledigen en dan om meer geld vragen? Die pakt dat niet slim aan.

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:59

Jeetje die had toch echt een sneer gekregen hoor. Wat een raar mens.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Onali
Berichten: 18376
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:16

Wow lekkere moeder :')

Black is the colour of my true love's hair


Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:26

Blabla00 schreef:
Een shetlander ben je niet super veel kwijt, groot paard kan ik me nog voorstellen al staan ze hier ook vrij weinig in het land. Dus rijk hoef je zeker niet te zijn!

Wel als die Shetlander in vol pension staat :+. En voor die Shetlander betaal je echt niet minder bij een DA of hoefsmid.

In zekere zin heb je natuurlijk wel geld genoeg als je paarden hebt. Want anders kun je ze niet onder houden. Maar mensen vergeten vaak dat je er ook hard genoeg voor werkt...

Onali
Berichten: 18376
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:02

Patty14 schreef:
Blabla00 schreef:
Een shetlander ben je niet super veel kwijt, groot paard kan ik me nog voorstellen al staan ze hier ook vrij weinig in het land. Dus rijk hoef je zeker niet te zijn!

Wel als die Shetlander in vol pension staat :+. En voor die Shetlander betaal je echt niet minder bij een DA of hoefsmid.

In zekere zin heb je natuurlijk wel geld genoeg als je paarden hebt. Want anders kun je ze niet onder houden. Maar mensen vergeten vaak dat je er ook hard genoeg voor werkt...


En de TA en de ostheopaat enz |(
Helaas hebben die geen shetlandertarief.

Ik vind het niet zozeer dat je rijk bent of goed verdiend. Maar meer je geld ergens anders aan spendeert.

Iedereen heeft hobby's of geeft geld ergens aan uit.

Black is the colour of my true love's hair

Anna79
Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:21

Helaas ook vaak genoeg gezien dat mensen een paard hebben maar het eigenlijk niet kunnen betalen. Met als gevolg; slecht passend goedkoop zadel, geen dierenarts als het niet echt echt noodzakelijk was enz... Daar kan ik slecht tegen :n

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:30

Anna79 schreef:
Helaas ook vaak genoeg gezien dat mensen een paard hebben maar het eigenlijk niet kunnen betalen. Met als gevolg; slecht passend goedkoop zadel, geen dierenarts als het niet echt echt noodzakelijk was enz... Daar kan ik slecht tegen :n


Dat zie ik ook wel eens bij maneges, zo van het is toch niet realistisch dat ik het voor ieder paard alles kan betalen. En dan heb ik het over tuig en osteopaat en dergelijke. Alleen de paarden die echt protest geven krijgen behandeling of andere worden ze verkocht.


Maar dan moet ik voor particulieren met een wat kleinere portomonee ook wel zeggen dat sommige dierenarts rekeningen echt belachelijk zijn. Las laatst de rekening terug van mijn paard en moest toch even fronzen.

40 euro voorrijkosten, tja die horen erbij.
40 euro advies, dus hebben ze nog niks gedaan alleen verhaal aangehoord.
35 euro voor het voelen van de hoef met tang.
35 voor basis check koorts hartslag.
35 voor kreupelheid onderzoek, wat dus 4 meter over de straat was waar paard wel geteld twee passen strompelde.
En dan nog een paar 100 voor verband, medicijnen.

Ik kon het betalen maar moet wel zeggen dat ik de advies kosten en de relatief hoge kosten voor minimale handelingen echt absurd vind. Ze verdienen zo 'n 150 euro in nog geen 10 minuten.

Maar nu weet on topic :o

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Jessix
Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:39

Ja dat hoor ik inderdaad wel vaak van collega's. Ik woon ook nog met mijn paarden op de Utrechtse Heuvelrug dus moet wel heel rijk zijn. En aangezien ze best weten in welke loonschaal ik zit snappen ze daar geen bal van! :') Het liefst zouden ze vragen waar ik dat van betaal, maar dat durven ze dan net niet. En ik laat ze lekker in die waan. 8-)

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:53

Nou idd! Mooi laten denken

Ik laat de mensen mooi in hun waan, kom je als bonus ook nog met de Benz aanrijden met 2paards Trailer erachter..
Ze krijgen een rolberoerte

puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:00

Als ik geen paard had, was ik ondertussen wel 'rijk' ja. Maar dat is meer omdat ik nu, en toen ik nog geen paard had of zal hebben, niet uit ga, niet snel uit eten, zelden shop voor kleding e.d (vreselijk :')) etc. Oftewel, dat geld zal ws alleen maar oplopen en niet wetend waar ik het anders uit zou moeten geven.
En als ik dacht dat een paard niet duur genoeg is, blijkt hij ook nog chronisch extra kosten te hebben.. En vervolgens koop je een zadel en.. Welk geld? :+

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:05

Ik dacht dat vroeger ook en dat denk ik nogsteeds.
Iemand heeft een paard en op de een of andere manier is er altijd geld beschikbaar voor dekjes, voer, dekens, nieuwe laarzen, nieuw hoofdstel, peesbeschermers, trailer, cap etc.

Dus er is geld.
Ja dat die beesten het geld zo ongeveer opeten is een tweede. Maar het kan bekostigd worden.

Als ik mn paard niet zou hebben zou ik maandelijks 300€ overhouden en soms zelfs meer. Doe dat keer 12 maanden en ik kan heel ruim op vakantie.

Maar ik heb heimwee dus doe mij maar mn paard.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:50

Nou, toevallig dit. Er stond vanmiddag een onbekende man bij mij en mijn paard, deed haar net het hoofdstel af. Frontriem heeft bling, hij kijkt er naar en zegt, zozo, parels, ben je een rijkeluiskindje?
Ik stond met mn bek vol tanden....

(Ben alles behalve rijk :') )

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:54

SweetVanille schreef:
Nou, toevallig dit. Er stond vanmiddag een onbekende man bij mij en mijn paard, deed haar net het hoofdstel af. Frontriem heeft bling, hij kijkt er naar en zegt, zozo, parels, ben je een rijkeluiskindje?
Ik stond met mn bek vol tanden....

(Ben alles behalve rijk :') )


Ik zeg op zulke dingen altijd 'nu dus niet meer.'

Laulitz
Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:09

Anna79 schreef:
Helaas ook vaak genoeg gezien dat mensen een paard hebben maar het eigenlijk niet kunnen betalen. Met als gevolg; slecht passend goedkoop zadel, geen dierenarts als het niet echt echt noodzakelijk was enz... Daar kan ik slecht tegen :n

Pff ik zie dit zoveel om mij heen. Wel een paard willen maar dan op echt alles besparen. Tja neem er dan geen he...

SusanH schreef:
En een groot huis. Mensen zijn vaak ook verbaasd dat we in een normale woonwijk wonen. Waar staat dat paard dan?

Toen wij een huis gingen kopen was dat ook een veel gesteld vraag: en een wei met stal voor het paard? Nou als ik er geld voor had graag :+

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

SterreV
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:17

Ik heb hetzelfde wel eens ervaren vroeger. Ik had niet eens een eigen paard, maar ik zat wel op paardrijden. Mensen associëren het erg snel met ''veel geld hebben'', terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Trek het je niet aan hoor, wij weten beter ;)

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:25

Ik denk altijd, goh wat een geld zou ik overhouden zonder paarden . Heel eerlijk denk ik dat ik het dan wel weer ergens anders aan uit zou geven. Ik heb het geluk dat ze aan huis staan maar dat heeft er eigenlijk alleen maar toe geleid dat we nu gewoon een kudde hebben. Een soort van Daltons op een rijtje.
2 shetjes, waarvan eentje 25 is. Een fjordje van 23 die al 21 jaar in mijn bezit is, een c pony van nu 6, gekocht als projectje maar zo leuk bleek en wij te verliefd werden om haar weg te doen. Een d pony die nu door een vriendinnetje van dochterlief gereden wordt. En dan sinds kort een paard in bruikleen van onze instructrice die haar niet kon verkopen omdat dat als verraad voelde dus kom ook maar bij de paardenhoarders .

Ik zeg altijd tegen mijn de hoefsmid dat hij op vakantie gaat van mijn kudde en ik daarom niet kan.

We moeten er keihard voor werken om het allemaal te kunnen betalen. Zijn we rijk? Nee.. Ik betrapte me er zelf van de week op dat ik me niet kan heugen dat ik een paar nieuwe schoenen voor mezelf had gekocht maar bij de ruitershop bij Mn voornaam wordt genoemd!

Zonder paarden was ik vast rijk! Maar nu vooral super gelukkig

Hoera Redd Velvet R.H.A. is geboren op 24 juni 2021.
Hengstveulen van Redd Bull x Veenstra’s Promise
Rond 1 juni 2023 verwachten wij een veulen van Brummerhoeve’s Redd H x Veenstra’s Promise

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:44

Ohja met drie paarden moet je zeker wel in een villa met land wonen toch? :z


Ik lees ergens dat je paarden ook goedkoop kunt houden met een schuilstalletje en als het geen sportpaarden zijn. Dat valt helaas vies tegen hier...

Qua stalling sta ik idd "goedkoop" maar dan begint het. Brokjes en supplementen iets minder dan 200 euro per maand. De dames wensen alleen kuil van 1 bepaalde boer te eten, in de winter kost dat 275 euro pm. Ik hoop dat die man heel (gezond) oud word want anders verhongeren ze hier. :')

De tweepaardstrailer eet op zich geen brood, wel hebben we speciaal een tweede auto om deze te trekken. Ik stop hier met de rekensom want nu is het niet leuk meer. :o

En dan nog een da rekenintje hier en daar trouwens. God soms fantaseer ik over guppies houden...

En om dit te kunnen betalen woon ik in een flatje,doe gewoon genant gierig over boodschappen en koop ik inderdaad zelden iets voor mezelf. Op vakantie ook niet vaak. En uitjes? Ja een buitenrit haha, niks dagje efteling. Ik verkoop ook veel dingen die ik niet meer gebruik, levert weer wat op. Achja ik zou niet zonder ze kunnen.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:46

Maar 500 euro per maand “over” hebben en een tweede zware auto kunnen rijden vind ik wel aardig bovengemiddeld hoor. .P

Petpa
Berichten: 1664
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:55

petra8 schreef:
Dat denk ik dus altijd bij mensen met (meerdere) kinderen.....

Ik heb zelf geen kinderen, alleen een paard en vraag me regelmatig af hoe mensen met kinderen het toch allemaal financieel rondbreien :-)


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, goesju, GrapeshotBot, Mark0919, nayla, Vagabondo en 31 bezoekers