Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mignonne2403
Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:29

Wat een knapperd is het toch <3 een van de leukere haflingers!!

Las het van Whetu inderdaad, zo sneu...


miriammiddel
Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:04

Zijn er mensen die volgende week zaterdag ook mee doen aan de koudbloeden wedstrijd in Noordwolde? (Friesland)

- Wicardo van de Rythpluim (2010) Intermediaire I startgerechtigd + winnaar kür op muziek zware klasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021 - plots overleden nov. 2021
- Stiletto van de Rythpluim (2014) > ZZZ+1 & reservekampioen middenklasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021
- Atomist van 't Groentenhof (2018) > M2+22
- Altruïst van de Rythpluim (2019) > L2+3

Flicka12
Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:24

Oh wist niet dat die er was! Heb al een andere wedstrijd :(

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:31

miriammiddel schreef:
Zijn er mensen die volgende week zaterdag ook mee doen aan de koudbloeden wedstrijd in Noordwolde? (Friesland)

ik woon naast Noordwolde en heb er nog nooit van gehoord

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

miriammiddel
Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:51

Flicka12; ooh dat is jammer, maar een andere wedstrijd is ook leuk! Op startlijsten was deze wedstrijd al wel een hele tijd te zien :)

Pillow; thuiswedstrijd dus! je kan je vast nog opgeven :P

- Wicardo van de Rythpluim (2010) Intermediaire I startgerechtigd + winnaar kür op muziek zware klasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021 - plots overleden nov. 2021
- Stiletto van de Rythpluim (2014) > ZZZ+1 & reservekampioen middenklasse dressuur EK Haflingers Oostenrijk 2021
- Atomist van 't Groentenhof (2018) > M2+22
- Altruïst van de Rythpluim (2019) > L2+3

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:22

Nog wedstrijden gereden hier?

Met stanley is alles goed. En max groeit ook maar door. :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 06:48

Wat is het rustig hier?

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:44

Lang geleden dat ik hier wat in gepost hebt..

Afgelopen zondag hadden wij onderlinge dressuur wedstrijd op stal en ik en mijn bijrijdpaard deden daaraan mee in de B. Totaal geen verwachtingen alleen maar de hoop dat we netjes en normaal het proefje konden uit rijden en dat is goed gelukt! Ze liep erg fijn, alleen de balk waarmee de bak verkleind was naar een 40 meter bak ipv 60 meter bak was wel een beetje spannend.

We zijn van de 7 2e geworden met 197.5 punten!


[ img ]


[ img ]

[ img ]

2 jaar geleden reden we nog er zo bij op een onderlinge wedstrijd haha..


[ img ]

[ img ]

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:45

helaas zijn mijn backontrack beschermers overleden. ik had die met harde schaal.

nu ben ik opzoek naar andere beschermers. welke zouden jullie aanraden? En dan liefst adement.


Searcher
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:31

Een droom die ik nog altijd waar wilde maken is nu uitgekomen. Ik ben met de haffies op vakantie!!!!!
2 weken lang staan zij in pension in Wateren en zitten wij in een stacaravan. Dagelijks komen er vriendinnen rijden en maken we mooie ritten.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De pony's doen het erg goed en beginnen te wennen aan de afstanden.
Zondag gaan we weer weg maar ik heb nog een paar mooie ritten in het vooruitzicht.

❤Steff❤
Steff: B + 14 ~ L1 + 10 ~ L2 + 11
❤️Madroñero❤️

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:38

super leuk! gaaf

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:39

je bent nu in Wateren, doe je mee aan de vierdaagse?

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Peelie
Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:20

Searcher schreef:
Een droom die ik nog altijd waar wilde maken is nu uitgekomen. Ik ben met de haffies op vakantie!!!!!
2 weken lang staan zij in pension in Wateren en zitten wij in een stacaravan. Dagelijks komen er vriendinnen rijden en maken we mooie ritten.
[ [url=m/0oXIUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e9Tfwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fjO7Sv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t8hJzO.jpg]Afbeelding[/url] ]

De pony's doen het erg goed en beginnen te wennen aan de afstanden.
Zondag gaan we weer weg maar ik heb nog een paar mooie ritten in het vooruitzicht.

Woow, mooi terrein!

Ik heb een hele poos niet gereageerd hier. Voor de mensen die mij niet volgen op facebook, ik ben 30 kilo afgevallen sinds februari dit jaar. Ik ben Nash weer een beetje aan het oppakken.


[ img ]
Dit was november 2018. Nieteens op mn zwaarst.


[ img ]
Dit was afgelopen zondag. Ik ben er nog niet, maar ik ben inmiddels over de helft van mijn doel.

Hie gaat het hier verder met iedereen en de paarden?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:06

Ik kom hier even voorbij omdat ik vind dat jullie toch altijd zo'n prachtige foto's online zetten <3

@Peelie, wow zeg, chapeau! *\o/* Dat heb je maar mooi gedaan, ziet er super uit.

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:08

WoW gail wat kan jij trots op jezelf zijn!!! Topper WoW!!!

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:33

Echt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO knap Gail, kan niet wachten om jullie weer te zien shinen. Wat is je motivatie geweest?

Het is echt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO veel (net als mijn O's).

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Peelie
Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:45

astridastrid schreef:
Echt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO knap Gail, kan niet wachten om jullie weer te zien shinen. Wat is je motivatie geweest?

Het is echt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO veel (net als mijn O's).

Ik was/ben er gewoon helemaal klaar mee. Ik kwam er achter dat ik bepaalde persoonlijke dingen bij mij draag. Letterlijk en figuurlijk. Dingen die ik los had moeten laten, maar nog niet los gelaten had. Daar ben ik nu mee bezig. Los laten. Me niet meer laten leiden door mijn trauma's.

Ik twijfel sterk om de 28ste mee te doen om stal met wedstrijd. Maar hij is echt nog niet zo stabiel in alles als ik zou willen.

Ik denk dat ik het vrij last minute besluit.

Ik had laatst een 15 kilo zak hondenvoer in mn handen... jezus... wat een gewicht. En toen bedacht ik me dat ik twee zakken hondenvoer kwijt ben... ik was verbaast dat ik dat ze hele dag bij me heb gedragen...

Ik wil nu op zn minst nog mini mini minimaal 15 kilo kwijt, maar liever 20.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:10

Goed bezig Gail! Zal de rug van je paard ook een stuk fijner vinden :D Ga zo door!

Wij zijn inmiddels verhuisd en gaan bijna naar Zuid-Afrika. Als we terug zijn, begint (eindelijk) het normale leven weer. Dan ga ik Storm weer oppakken voor de wedstrijden. Al loopt die best fijn momenteel én zijn we veel bezig met grondwerk. Dat pakt die heel leuk op en wordt die ook heel enthousiast van (op een goede manier).

Ik las dat het Haflinger EK in 2021 misschien in Italië wordt gehouden... NOG verder weg dan Oostenrijk... Zijn er hier mensen die overwegen mee te doen? Ik niet hoor hahaha :=

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Peelie
Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:13

Ik kan met Nash niet mee doen omdat hij te veel vreemd bloed heeft jammer genoeg. De vorige keer waren er veel mensen die het aan mij vroegen. Maarja :)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:00

Gail je kan echt trots op jezelf zijn. Fijn dat je trauma’s niet meer laat lijden. Topper!

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:19

Even een vraagje voor jullie (als dat mag! := ) voor welke soort instructeurs gaan jullie voor dressuur? Ik zou het graag terug oppakken, maar twijfel tussen een instructeur klassieke dressuur en "gewone" dressuur, zeg maar :o Het probleem bij de klassieke hier is dat er vaak geen grenzen worden verlegd, en dat ik dus zo'n beetje in mijn zadel zit van goh... ja, zo kan ik op mijn eentje ook oefenen. Jezelf totaal niet pushen, je paard totaal niet pushen, zeg maar. Ik snap dat ergens wel, maar om nooit in het zweet te werken? Om zelf nooit van al het doorzitten en moeilijke opgaves zwaarder te ademen? :')

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:24

Ik doe academisch rijkunst veel grondwerk met rijden ben ik juist bezig met het voorwaartse terwijl academisch vooral gebaseerd is, op wat je jn grondwerk doet maar dan onder het zadel.

Ja je paard wordt beter kwa spieren/recht gericht maar z’n conditie kwa uithoudingsvermogen wordf dan ‘minder’ al kan t grondwerk ook intensief zijn.

Ik doe gewoon beide. Dat leer ik ook bij de opleiding die ik doe bij Greetje. Zei maakt ook buitenritten enz. Puur om beide goed te houden enz.

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:41

Kirania schreef:
Even een vraagje voor jullie (als dat mag! := ) voor welke soort instructeurs gaan jullie voor dressuur? Ik zou het graag terug oppakken, maar twijfel tussen een instructeur klassieke dressuur en "gewone" dressuur, zeg maar :o Het probleem bij de klassieke hier is dat er vaak geen grenzen worden verlegd, en dat ik dus zo'n beetje in mijn zadel zit van goh... ja, zo kan ik op mijn eentje ook oefenen. Jezelf totaal niet pushen, je paard totaal niet pushen, zeg maar. Ik snap dat ergens wel, maar om nooit in het zweet te werken? Om zelf nooit van al het doorzitten en moeilijke opgaves zwaarder te ademen? :')


Ik zou niet zo zeer op zoek gaan naar welke type je fijner vindt, ik zou op zoek gaan naar iemand waar je een klik mee hebt. Ik vind het fijn om iemand te hebben die bevestigt dat we op de goede weg zijn en die mij tijdens de training uitdaagt door een stapje meer te vragen, maar wel op die manier dat ik, maar Storm ook, niet het vertrouwen verliest. Mijn paardenjuf kent ons inmiddels goed genoeg om dat te managen.

Oja, en ik vind het belangrijk dat ik mijn eigen keuzes mag maken. Ik laat mij niet vertellen dat ik met handschoentjes aan moet gaan rijden of iemand die mij volledig afkraakt door stomme vergelijkingen. Kan dan van mijn part Anky zijn die mij les geeft, maar dat vind ik echt niet prettig. Ik rijd voor mijn plezier en ik heb zoveel deuken in mijn vertrouwen opgelopen tijdens de wedstrijden dat ik dan in iedere geval een lieve en leuke juf wil hebben!

Om maar te zwijgen over degene waar ik bij heb leren paardrijden. Potverdrie, die stond echt altijd te schreeuwen en chagrijnig te zijn. Alhoewel we daardoor wel goed leerden rijden, netjes zitten enzo. Maar goed, nooit meer zo les haha.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Searcher
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:35

pillow schreef:
je bent nu in Wateren, doe je mee aan de vierdaagse?


Nee dat niet. Is wel een doel voor volgend jaar en dan moeten ze nog fitter zijn.
175 km in 2 weken hebben ze gelopen. Dat zijn zo'n 35 uren in het zadel in die 2 weken. Nergens last van gelukkig.

[ img ]


[ img ]



Superknap Gail!!!

❤Steff❤
Steff: B + 14 ~ L1 + 10 ~ L2 + 11
❤️Madroñero❤️

Peelie
Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:48

Zo dan, wat een kilometers!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers