Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Avalanche
Berichten: 15794
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:51

blue_sky schreef:
@Ibbel en Avalanche01 jullie zijn van mening dat alles wat er in een basiscursus verteld wordt de enige eeuwige waarheid is.

Immunologie is niet heel complexe materie eigenlijk. Dat zit gewoon best simpel in elkaar, en wat we daarover weten is sinds de ontdekking van het vaccin beslist meer geworden. Maar: de kennis is niet veranderd.
Overigens werkt wetenschap niet zo. Iets is niet de enige waarheid, dat is onderzocht en bewezen, en door keer op keer met dezelfde resultaten te komen, weten we idd dat dingen zo werken.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


secricible
Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:55

pmarena schreef:
Dat lijkt me niet, dat het compleet nodeloze slachtoffers zijn van de mensen die zich alsnog laten vaccineren. Die hebben namelijk de mazelen niet gehad blijkbaar, anders zouden ze zich niet laten vaccineren, toch?

Ehm, dat bedoelde ik ook niet... ik doelde op het feit dat kind van TS een enting niet kan krijgen omdat ouders ineens besluiten dat hun kinderen toch geënt moeten worden nu er een uitbraak is.

Citaat:
Dus even op een rijtje hè :)

De ene ouder kiest er voor om het RVP niet exact te volgen omdat de dreiging van de mazelen in zijn / haar ogen niet groot genoeg was om de potentiële bijwerkingen (bekend / niet bekend / lange termijn / persoonlijk hoog risico) te riskeren. En besluit om wèl te gaan vaccineren in een situatie waarbij de dreiging van mazelen groter is. Die ouder wordt dan door sommigen weggezet als een idioot zonder ruggengraat die zich niet houdt aan zijn eerdere besluit.

Dit blijft zo’n terugkomend argument van kritische vaxxers. Waarbij de compleet voorbij lopen aan het hoofddoel van vaccineren, namelijk het voorkomen van een uitbraak. Je gaat even voor ij aan het feit dat “de situatie waarbij de dreiging van mazelen groter is” ontstaan is door de lage vaccinatiegraad. Klein detail...
Citaat:
Maar die ouders die keurig het RVP volgen, "want daar is echt goed over nagedacht door de professionals en er vanaf wijken is oh zo dom". Wiens kind met een maand of 13-15 de eerste BMR heeft gehad en volgens de professionals dan 95-99% zeker beschermd is, die gaat niet gewoon netjes afwachten tot het kind tegen de 4e verjaardag aan zit voor de 2e oproep maar die wil ook ineens op eigen houtje gaan sleutelen aan het RVP en de herhalingsprik vervroegen.

En die laatste ouder dat snapt iedereen dat die nu ineens van zijn eerdere besluit af wil wijken om netjes het RVP te volgen...immers de omstandigheden zijn veranderd.

Ik lees helemaal nergens dat TS van het RVP afwijkt? Zie ik iets over het hoofd? TS woont niet in NL he?
Citaat:
Terwijl als die eerste ouder om dezelfde reden (veranderde omstandigheden) van zijn eerdere besluit afwijkt, dan is het een idioot zonder ruggengraat en weet ik wat nog meer.


En ohja mensen moeten maar gedwongen worden om tegen hun wil in een medische handeling te ondergaan, tegen hun wil in iets in hun lichaam (of dat van hun kind) te laten stoppen... zodat een ander zijn pleziervakantietripje naar een risicogebied geen al te heftige gevolgen heeft als er een souvenirtje mee terug genomen wordt. Dat die persoon dan over een baby heen staat te hoesten bij de AH dat geeft niet, want je weet nooit van wie je de mazelen krijgt dus als die baby de mazelen krijgt dan spreken we gewoon schande van die ongevaccineerden *\o/*

Ehm nee, wel om deze uitbraak te voorkomen aangezien en bergen factoren te bedenken zijn waardoor de mazelen je land in komen. Er zijn er bergen genoemd al in dit topic naast de “pleziervakantietripjes”. En nogmaals: je gaat volledig voorbij aan het doel van vaccineren.


Even “op een rijtje zetten” dus:
Er hebben bergen ouders in NZ besloten niet meer te vaccineren. Door de dalende vaccinatiegraad heeft de mazelen weer de kans gekregen om een uitbraak te veroorzaken en nu dat is gebeurt willen de ouders die daaraan oorzaak hebben gehad alsnog entingen hebben om hun kind wel te beschermen. Dit zorgt voor een tekort aan entingen zodat ouders die wél hebben bijgedragen aan het voorkomen van de uitbraak nu achteraan moeten aansluiten omdat ze de minste prioriteit hebben.
Citaat:
En ja ik trek het nu een beetje er op en er over, in de ijdele hoop dat een enkeling het eens van een iets minder zwart-witte kant kan gaan bekijken.

Gelukkig :+ maar ik zie op dit vlak niet het grijs. In het andere topic kun je lezen dat ik echt wel grijs kan denken over vaccinaties, maar niet als het gaat over dit. Ik ben in Nl (nog) tegen verplichten en ik vind ook dat de manier waarop er omgegaan wordt met kritische vaccineerders anders kan, maar deze argumenten slaan m.i. Echt kant nog wel.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:05

daffie1986 schreef:
Hoi,

Als eerste is dit topic niet bedoeld om een rel te schoppen of om de voor- of nadelen van wel/niet vaccineren te noemen.

Het volgende is aan de gang, hier in Nieuw-Zeeland is er een mazelen epidemie aan de gang. 1059 gevallen in het hele land, waarvan 881 in Auckland.

Gelukkig woon ik daar bijna zover mogelijk vandaan als mogelijk is, maar toch is het ondertussen ook op 2 uur hier vandaan. Dat heeft er toegeleid dat de district healthboard een waarschuwing verstuurd heeft naar alle scholen en kinderdagverblijven met de oproep om niet gevaccineerde kinderen te enten en om niet naar Auckland te gaan.

Dus ik bel vanmorgen met de huisarts om een afspraak te maken om dl nu al haar enting voor de mazelen te geven. Ik ent wel, ze is 3 jaar dus de eerste heeft ze al gehad. Wat schetst mijn verbazing? Dl werdt op een soort wachtlijst gezet, want de kinderen van anti-vaxxers hebben voorrang en die willen nu massaal hun kinderen geënt hebben. :?

Wat ik dus niet begrijp, en wat ik graag zou willen begrijpen, is dat deze mensen overtuigd zijn dat de vaccinatie down syndroom veroorzaakt en nog veel meer nare ziektes. Wat is er dan nu ineens veranderd dat zulke argumenten nu ineens overboord gegooid worden en er gekozen wordt om wél te enten?

Zouden jullie bij een uitbraak wel gaan enten en zo ja waarom dan wel en nu niet?

Het mag uiteraard ook via PB.

Gr daphne


Zo zwart wit is het natuurlijk niet, niet bij redenen waarom mensen niet vaccineren en ook niet waarom ze dat nu opeens wel gaan doen.

Wat ik jammer vind is dat de alternatieve mogelijkheden zoals klassieke homeopatie en bioresonantie niet besproken worden, of als hulp bij als je vaccineert, of als je besluit niet te vaccineren en je kind of jij wordt ziek, zijn het enorme mogelijkheden om je kind erdoorheen te helpen en het immuunsysteem dus door het ziek zijn versterkt.

Daarnaast vind ik de angst voor mazelen zo´n overkill, mijn generatie organiseerde mazelen en waterpokkenfeestjes, je kon het maar gehad hebben.
De bof waar al jaren zo massaal voor word ingeent, kreeg echt niet iedereen, bij ons in gezin van 7 kinderen niemand, mijn ouders trouwens ook niet.
En ik ken helemaal niemand die aan de enge ziekte mazelen iets meer heeft overgehouden dan heel veel leuke kinderfeestjes :+

Dus, storm in een glas water.....

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:15

Rakkie123 schreef:
Zo zwart wit is het natuurlijk niet, niet bij redenen waarom mensen niet vaccineren en ook niet waarom ze dat nu opeens wel gaan doen.

Wat ik jammer vind is dat de alternatieve mogelijkheden zoals klassieke homeopatie en bioresonantie niet besproken worden, of als hulp bij als je vaccineert, of als je besluit niet te vaccineren en je kind of jij wordt ziek, zijn het enorme mogelijkheden om je kind erdoorheen te helpen en het immuunsysteem dus door het ziek zijn versterkt.

Daarnaast vind ik de angst voor mazelen zo´n overkill, mijn generatie organiseerde mazelen en waterpokkenfeestjes, je kon het maar gehad hebben.
De bof waar al jaren zo massaal voor word ingeent, kreeg echt niet iedereen, bij ons in gezin van 7 kinderen niemand, mijn ouders trouwens ook niet.
En ik ken helemaal niemand die aan de enge ziekte mazelen iets meer heeft overgehouden dan heel veel leuke kinderfeestjes :+

Dus, storm in een glas water.....

Zou er wellicht een goede reden zijn dat bijna niemand de bof kreeg/krijgt :+?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:37

Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:43

Rakkie123 schreef:
Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.



Ik ben erg benieuwd welk homeopathisch middel mijn 4 maanden oude baby door de mazelen gaat helpen. Wat is de naam van dat middel?


Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:44

En waren er ook babytjes op die mazelenfeestjes? En kindjes met down? Serieuze vraag, je weet het blijkbaar uit ervaring.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:50

Rakkie123 schreef:
Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.

Vind je? Want er is een heel logische verklaring waarom de bof niet/nauwelijks meer voorkomt.

Ben ook wel benieuwd naar de homeopatische middelen. Of bedoel je fytotherapie?

Karl66
Berichten: 29718
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:13

@pmarena, niemand heeft het over idioten zonder ruggengraat, het is heel vervelend als mensen dat soort stromanredeneringen gebruiken om via overdrijven van andermans mening de eigen mening waardevoller laten lijken.

@bluesky, het is leuk als je vragen stelt. Maar dat heeft niet zoveel zin als je de antwoorden die door wetenschappelijk onderzoek verkregen zijn wegwuift. Dan ben je niet kritisch, dan probeer je gewoon je eigen gelijk door te drukken.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:59

Waves schreef:
Rakkie123 schreef:
Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.



Ik ben erg benieuwd welk homeopathisch middel mijn 4 maanden oude baby door de mazelen gaat helpen. Wat is de naam van dat middel?


Daarvoor zou ik naar een klassieke homeopaat gaan, die hebben daar voor gestudeerd.
Of naar een bioresonatietherapeut, die is daar voor opgeleid.

Ik hoop dat je nietl je medische adviezen voor je baby bij bokt krijgt maar naar een professional gaat.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:01

Rakkie123 schreef:
Daarvoor zou ik naar een klassieke homeopaat gaan, die hebben daar voor gestudeerd.
Of naar een bioresonatietherapeut, die is daar voor opgeleid.

Water met geheugen, of een kwakzalver met een toverstokje...... |o

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:10

Waves schreef:
Rakkie123 schreef:
Apart dat je dat er uithaalt terwijl de hele post erover gaat dat er meer sturing mogelijk is dan alleen maar vaccinatie.



Ik ben erg benieuwd welk homeopathisch middel mijn 4 maanden oude baby door de mazelen gaat helpen. Wat is de naam van dat middel?


Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.
Homeopathie gaat over "deze" persoon (baby van 4 maanden) in "deze" situatie (mazelen).

(Waarschijnlijk hebben Duitse artsen een boel ervaring hiermee uit de tijd voor er een vaccin tegen was, maar dan nog blijft het altijd een individuele bepaling.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:32

mazelen : een ouderwets stijfsel badje tegen de jeuk en verder flink uitzieken! met wat medicamentjes tegen de koorts ! overigens is mijn paard net als iedereen in de familie netjes gevaccineerd

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:34

Waves schreef:
En waren er ook babytjes op die mazelenfeestjes? En kindjes met down? Serieuze vraag, je weet het blijkbaar uit ervaring.


Iedereen ging naar die feestjes, en de gezinnen waren veel groter, dus alles door elkaar.
Geen quarantaine voor babies en downers :+

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:35

Janneke2 schreef:
Waves schreef:

Ik ben erg benieuwd welk homeopathisch middel mijn 4 maanden oude baby door de mazelen gaat helpen. Wat is de naam van dat middel?


Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.
Homeopathie gaat over "deze" persoon (baby van 4 maanden) in "deze" situatie (mazelen).

(Waarschijnlijk hebben Duitse artsen een boel ervaring hiermee uit de tijd voor er een vaccin tegen was, maar dan nog blijft het altijd een individuele bepaling.)


Je hoeft mij niet uit te leggen hoe homeopathie werkt hoor. Ik weet er waarschijnlijk meer van dan jij.

linky
Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:36

Ik ben geen anti-vaxxer maar een ex-vaxxer; en de vaccinatie tegen mazelen heb ik echt nooit begrepen.
Maar hoe was het eerst, vóór het mazelenvaccin in 1976 in het Rijksvaccinatieprogramma kwam?
Bijna ieder kind kreeg mazelen, meestal tussen de 4-10 jaar. Welbekend waren de mazelen-speelmiddagen, waar je naartoe gestuurd werd "omdat je dat dan ook maar weer had gehad." Die kinderen groeiden op, (dus nee, ze gingen niet dood) trouwden, en kregen kinderen. Via de borstvoeding kreeg hun baby voor de eerste 12-18 maanden antistoffen mee, omdat de moeder mazelen gehad had en dus levenslang immuun was. In mijn jeugd kregen baby's dus géén mazelen! Na die 12-18 maanden was hun immuunsysteem voldoende ontwikkeld om zelf de mazelen door te kunnen maken. Let wel, toen was mazelen nog gewoon een weekje jeuk met uitslag.
Toen kwam het vaccin; kinderen kregen geen mazelen meer, groeiden op, trouwden, kregen kinderen, maar konden die baby's dus géén antistoffen meegeven voor de eerste 12-18 maanden, omdat hun vaccinatie al lang was uitgewerkt, voor zover die ooit werkte. Want bij de huidige "uitbraken" van mazelen zijn de meesten gewoon gevaccineerd. En juist de pas gevaccineerden verspreiden de ziektes waar ze net voor gevaccineerd zijn.......
Nu kun je dus als volwassene ook mazelen krijgen, omdat de generatie van 1976 en later de mazelen niet heeft gehad.
Over een paar jaar komt het waterpokkenvaccin in Nederland, Amerika heeft het al. Wedden dat dan óók waterpokken als bij toverslag levensbedreigend worden?

En waarom ben ik ex-vaccer? Mijn oudere zus kreeg hersenvliesontsteking van de pokkenvaccinatie, die mocht ik dus niet hebben. Onze dochter, nu 41, heeft vaccinatieschade. Haar beide zonen, tot 4 jaar gevaccineerd, hebben vaccinatieschade.

Bovendien, als je de tabellen nakijkt, waren ziektes als mazelen, bof al bijna verdwenen vóórdat ze er tegen gingen vaccineren. Maar het verdient wel lekker, met 61 MILJARD dollar winst per jaar.

In the circle of life, you should never take more than you need....................

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:44

linky schreef:
Ik ben geen anti-vaxxer maar een ex-vaxxer; en de vaccinatie tegen mazelen heb ik echt nooit begrepen.
Maar hoe was het eerst, vóór het mazelenvaccin in 1976 in het Rijksvaccinatieprogramma kwam?
Bijna ieder kind kreeg mazelen, meestal tussen de 4-10 jaar. Welbekend waren de mazelen-speelmiddagen, waar je naartoe gestuurd werd "omdat je dat dan ook maar weer had gehad." Die kinderen groeiden op, (dus nee, ze gingen niet dood) trouwden, en kregen kinderen. Via de borstvoeding kreeg hun baby voor de eerste 12-18 maanden antistoffen mee, omdat de moeder mazelen gehad had en dus levenslang immuun was. In mijn jeugd kregen baby's dus géén mazelen! Na die 12-18 maanden was hun immuunsysteem voldoende ontwikkeld om zelf de mazelen door te kunnen maken. Let wel, toen was mazelen nog gewoon een weekje jeuk met uitslag.
Toen kwam het vaccin; kinderen kregen geen mazelen meer, groeiden op, trouwden, kregen kinderen, maar konden die baby's dus géén antistoffen meegeven voor de eerste 12-18 maanden, omdat hun vaccinatie al lang was uitgewerkt, voor zover die ooit werkte. Want bij de huidige "uitbraken" van mazelen zijn de meesten gewoon gevaccineerd. En juist de pas gevaccineerden verspreiden de ziektes waar ze net voor gevaccineerd zijn.......
Nu kun je dus als volwassene ook mazelen krijgen, omdat de generatie van 1976 en later de mazelen niet heeft gehad.
Over een paar jaar komt het waterpokkenvaccin in Nederland, Amerika heeft het al. Wedden dat dan óók waterpokken als bij toverslag levensbedreigend worden?

En waarom ben ik ex-vaccer? Mijn oudere zus kreeg hersenvliesontsteking van de pokkenvaccinatie, die mocht ik dus niet hebben. Onze dochter, nu 41, heeft vaccinatieschade. Haar beide zonen, tot 4 jaar gevaccineerd, hebben vaccinatieschade.

Bovendien, als je de tabellen nakijkt, waren ziektes als mazelen, bof al bijna verdwenen vóórdat ze er tegen gingen vaccineren. Maar het verdient wel lekker, met 61 MILJARD dollar winst per jaar.




Verdiep je er eens in! Kinderen liepen vroeger wel degelijk schade op door mazelen en zwakkere kinderen stierven af en toe. Voldoende om een vaccin tegen te ontwikkelen.
Je hebt een erg romantisch beeld van ‘vroeger’. Ten eerste kreeg niet elke baby 12 maanden borstvoeding, ook toen niet. Mijn ouders zijn uit de jaren 40 en zowel mijn vader als mijn oom kregen al geen borstvoeding door allerlei oorzaken. Dat was ook in die tijd helemaal niet zo vanzelfsprekend en makkelijk als jij doet voorkomen, net zoals dat nu niet elke moeder en kind lukt. Dus niet iedere baby was beschermd, net zoals ze dat nu niet zijn. En ja, daarbij vielen wel wat slachtoffers, geen enorme aantallen maar voldoende om blij te zijn met een vaccin lijkt me.
Vaccinatieschade is nooit bewezen. Een correlatie (samenloop in tijd) kan ook verklaard worden door het feit dat stoornissen of achterstanden bij kinderen zich sowieso vaak pas openbaren/duidelijk worden rond de leeftijd waarop ook het bmr vaccin gegeven wordt.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:47

Romatisch?
Gewoon, realistisch!

En dank je linky, erg verhelderend opgeschreven.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:54

En ze maken geen 61 miljard winst maar 41 miljard. En ook dat is nog steeds peanuts voor de farmaceutische industrie. Het is niet hun meest winstgevende product of grootste aandeel van hun omzet. Als niemand meer zou vaccineren hebben ze het nog meer dan prima hoor, geen bedrijf dat er door omvalt.

Hier staat het voor je voorgerekend:
https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... s-updated/

Ik geloof dus niet in een of ander groot complot. Niemand heeft belang bij zieke kinderen, ouders die weken werk missen om te zorgen, risico op handicaps. Ziektes kosten geld, gezonde mensen die kunnen werken leveren geld op. Als er al een complot is, dan is dat een complot om mensen gezond te houden.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:55

Janneke2 schreef:
Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.

Klopt, homeopathie "werkt" nl. niet, nooit.
Het beweren dat het een effectief alternatief zou zijn voor vaccinatie (wat je ook van vaccinatie denkt) is het verbreiden van misinformatie grenzend aan het misdadige.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:57

Rakkie123 schreef:
Romatisch?
Gewoon, realistisch!

En dank je linky, erg verhelderend opgeschreven.


Realistisch? Zoek de rivm cijfers maar op, er gingen kinderen dood of raakten beschadigd en niet ieder kind kreeg bv. En zeggen dat kinderziektes al verdwenen waren voor de vaccins dat kan, klopt ook deels maar staat los van het feit dat vaccins wel werken. Dat is gewoon aantoonbaar in een petrischaaltje, daarvoor hoef je niet naar correlaties on jaartallen te kijken.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:01

Kuggur schreef:
Janneke2 schreef:
Ehm: zo werkt homeopathie nadrukkelijk niet.

Klopt, homeopathie "werkt" nl. niet, nooit.
Het beweren dat het een effectief alternatief zou zijn voor vaccinatie (wat je ook van vaccinatie denkt) is het verbreiden van misinformatie grenzend aan het misdadige.

Misschien bedoelen ze fytotherapie...

Verder eens.

idje
Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:06

Romantisch vs realistisch?

Niet realitisch
Van mijn generatie kent/kende bijna iedereen 1 of meerdere mensen die lichter of zwaarder gehandicapt waren/zijn dankzij het onschuldige zomergriepje Polio.
Mijn ervaring met mazelen heb ik al meerdere meren in dit soort topics gedeeld.
Zelf erg ziek geweest, maar zonder gevolgen.
Maar in mijn omgeving, niet direct een achterbuurt, 1 gezond! kind dood, 1 volslagen doof, 1 zwaar gehandicapt door hersenvliesontsteking dank zij de mazelen en waar ik onlangs achter kwam, de bijna blinde nicht van mijn man heeft dat ook aan mazelen te danken.
Tot zover de romantiek van niet enten tegen polio en mazelen.
Laatst bijgewerkt door idje op 10-09-19 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Wel op, niet over de rug van het paard.
[o]

Eleeke
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:07

Rakkie123 schreef:
Daarnaast vind ik de angst voor mazelen zo´n overkill, mijn generatie organiseerde mazelen en waterpokkenfeestjes, je kon het maar gehad hebben.
De bof waar al jaren zo massaal voor word ingeent, kreeg echt niet iedereen, bij ons in gezin van 7 kinderen niemand, mijn ouders trouwens ook niet.
En ik ken helemaal niemand die aan de enge ziekte mazelen iets meer heeft overgehouden dan heel veel leuke kinderfeestjes :+

Dus, storm in een glas water.....


Volgens mij waren dat rode hond en waterpokken feestjes en geen mazelen.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:08

linky schreef:
Ik ben geen anti-vaxxer maar een ex-vaxxer; en de vaccinatie tegen mazelen heb ik echt nooit begrepen.
Maar hoe was het eerst, vóór het mazelenvaccin in 1976 in het Rijksvaccinatieprogramma kwam?
Bijna ieder kind kreeg mazelen, meestal tussen de 4-10 jaar. Welbekend waren de mazelen-speelmiddagen, waar je naartoe gestuurd werd "omdat je dat dan ook maar weer had gehad." Die kinderen groeiden op, (dus nee, ze gingen niet dood) trouwden, en kregen kinderen. Via de borstvoeding kreeg hun baby voor de eerste 12-18 maanden antistoffen mee, omdat de moeder mazelen gehad had en dus levenslang immuun was. In mijn jeugd kregen baby's dus géén mazelen! Na die 12-18 maanden was hun immuunsysteem voldoende ontwikkeld om zelf de mazelen door te kunnen maken. Let wel, toen was mazelen nog gewoon een weekje jeuk met uitslag.
Toen kwam het vaccin; kinderen kregen geen mazelen meer, groeiden op, trouwden, kregen kinderen, maar konden die baby's dus géén antistoffen meegeven voor de eerste 12-18 maanden, omdat hun vaccinatie al lang was uitgewerkt, voor zover die ooit werkte. Want bij de huidige "uitbraken" van mazelen zijn de meesten gewoon gevaccineerd. En juist de pas gevaccineerden verspreiden de ziektes waar ze net voor gevaccineerd zijn.......
Nu kun je dus als volwassene ook mazelen krijgen, omdat de generatie van 1976 en later de mazelen niet heeft gehad.
Over een paar jaar komt het waterpokkenvaccin in Nederland, Amerika heeft het al. Wedden dat dan óók waterpokken als bij toverslag levensbedreigend worden?

En waarom ben ik ex-vaccer? Mijn oudere zus kreeg hersenvliesontsteking van de pokkenvaccinatie, die mocht ik dus niet hebben. Onze dochter, nu 41, heeft vaccinatieschade. Haar beide zonen, tot 4 jaar gevaccineerd, hebben vaccinatieschade.

Bovendien, als je de tabellen nakijkt, waren ziektes als mazelen, bof al bijna verdwenen vóórdat ze er tegen gingen vaccineren. Maar het verdient wel lekker, met 61 MILJARD dollar winst per jaar.

En waar uit zich de vaccinatie schade door, bewezen vaccinatieschade of iets bij kind en kleinkinderen wat niet te verklaren is dus maar aan vaccineren gelinkt word? Serieuze vraag hoor.

En mazelenfeestjes waren er niet, de waterpokkenfeestjes des te meer. Daarvan is bekend dat je die beter jong kunt krijgen ipv op latere leeftijd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ababe, AhrefsBot, minkehell, Muggebeet en 34 bezoekers