Twee positieve dopingtests veroorzaakt door hooi

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

Twee positieve dopingtests veroorzaakt door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 15:28

Equnews
Overige
Ingezonden door Martie


Eerder dit jaar werden in Carmona For Fun (Harley VDL) en Fomarku (Opan) positief getest op doping. Het FEI-Tribunaal heeft nu bekend gemaakt dat de verboden substantie via het hooi terecht kwam bij de dieren.

Het verboden middel Synephrine komt in verschillende landen voor in natuurlijke planten. Mensen gebruiken het regelmatig als hulpmiddel bij het afvallen. Synephrine onderdrukt het hongergevoel, verhoogt het hartritme en kan vaatvernauwing veroorzaken.

Beide ruiters van de paarden konden voldoende aantonen dat het hooi de oorzaak was van de positieve test. Beide ruiters worden niet verantwoordelijk geacht voor de positieve dopingtest. Dat betekent dat zij niet geschorst worden en geen sancties opgelegd krijgen. De behaalde resultaten tijdens Carmona CSI2* zijn teruggetrokken en het prijzengeld moesten ze inleveren.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.



xxCYNNxx
Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Twee positieve dopingtests veroorzaakt door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:24

op wat voor manier verhoogt dat spul de prestaties dan? Want vaatvernauwing en verhoogd hartritme klinkt nu niet bepaald prestatieverhogend in mijn ogen.
Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk...al betwijfel ik dat.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Twee positieve dopingtests veroorzaakt door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:27

Als het door het hooi kwam waarom moesten ze hun prijzen dan inleveren? Dat vind ik wel uitermate lullig. En het klinkt idd niet erg prestatieverhogend. Eerder als een extra handicap.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 05:57

xxCYNNxx schreef:
op wat voor manier verhoogt dat spul de prestaties dan? Want vaatvernauwing en verhoogd hartritme klinkt nu niet bepaald prestatieverhogend in mijn ogen.
Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk...al betwijfel ik dat.


Het verhoogd ook het energie niveau las ik ergens.

Het lijkt qua werking een beetje op efedrine.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:42

elnienjo schreef:
Als het door het hooi kwam waarom moesten ze hun prijzen dan inleveren? Dat vind ik wel uitermate banketstaaf. En het klinkt idd niet erg prestatieverhogend. Eerder als een extra handicap.


Omdat ze dat direct moeten doen na ontvangst positieve dopingtest en dat kan pas eventueel terug gedraaid worden na de uitspraak van het tribunaal.

Werkt hetzelfde als jij een rekening moet betalen, je moet dan eerst betalen, daarna kun je via de rechter het weer terug draaien als deze jou in het gelijk stelt.

xxCYNNxx
Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:51

NatasjavE schreef:
xxCYNNxx schreef:
op wat voor manier verhoogt dat spul de prestaties dan? Want vaatvernauwing en verhoogd hartritme klinkt nu niet bepaald prestatieverhogend in mijn ogen.
Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk...al betwijfel ik dat.


Het verhoogd ook het energie niveau las ik ergens.

Het lijkt qua werking een beetje op efedrine.




aah oke, ja dan wordt het idd een ander verhaal ja.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

2span
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-08-11
Woonplaats: midden nederland

Re: Twee positieve dopingtests veroorzaakt door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:51

Zal met een sisser aflopen verwacht ik. Voornamelijk omdat het niet op een grote wedstrijd is gebeurd, prijzengeld en punten inleveren en weer verder.
In het mennen is ook ooit iemand betrapt op een WK die beweerde dat de doping uit het hooi kwam, dat werd een lang juridisch gevecht maar hij moest uiteindelijk zijn wereldtitel wel inleveren.
Dus het kan in dit geval ook een excuus zijn, maargoed de belangen zijn niet groot dus concurrenten en andere federaties gaan er ook geen werk van maken.

Nikass
Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:08

daffie1986 schreef:
elnienjo schreef:
Als het door het hooi kwam waarom moesten ze hun prijzen dan inleveren? Dat vind ik wel uitermate banketstaaf. En het klinkt idd niet erg prestatieverhogend. Eerder als een extra handicap.


Omdat ze dat direct moeten doen na ontvangst positieve dopingtest en dat kan pas eventueel terug gedraaid worden na de uitspraak van het tribunaal.

Werkt hetzelfde als jij een rekening moet betalen, je moet dan eerst betalen, daarna kun je via de rechter het weer terug draaien als deze jou in het gelijk stelt.


Een onterechte rekening moet je nooit betalen...
Bezwaar maken (schriftelijk) en uitstel van betaling vragen tot het bezwaar is behandeld. ;)

xxCYNNxx
Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Twee positieve dopingtests veroorzaakt door hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:05

waarschijnlijk bedoeld Daffie1986 verkeersboetes; die moet je namelijk wel direct betalen, ook al ga je in beroep.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kim1300, OmgiliBot, Vagabondo en 13 bezoekers