Hond Billy vermist UPDATE gevonden en weer thuis!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Hond Billy vermist UPDATE gevonden en weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 01:18

mijn eerste topic ooit op Bokt, met helaas een naar onderwerp. Onze hond Billy is vermist sinds 5 september, in de regio Waterland.


[ img ]


[ img ]


Ze is ontsnapt vanuit thuis in Monnickendam en heeft het op een lopen gezet. Ze is een aantal keren gezien, de laatste melding dateert van 6 september om 17.00 iets ten zuiden van Broek in Waterland.

Ze is een voormalig straathond en kan in principe overleven, mits ze aan voedsel kan komen. Ze is schuw en niet erg benaderbaar, zeker nu niet meer. Wel heeft ze een vriendelijk karakter en is ze dol op andere honden. Ze is middelgroot, bruin met zwart dek en draagt een lichtblauw tuig van het merk Rogz.

Wij en een groep vrijwilligers van de stichting Waar Is Onze Angel zijn al dagen aan het rondrijden/lopen en hebben al ruim 200 flyers verspreid. Ook is ze op verschillende sites en facebookgroepen als vermist opgegeven. Ook haar chip staat op vermist. Daarbij hebben we al een speurhond ingeschakeld, zonder succes helaas.

Ze kan grote afstanden afleggen en is mogelijk al echt Noord-Holland verder ingetrokken. Mocht iemand haar zien neem dan direct contact op met mij!

Alvast hartelijk dank voor het uitkijken naar Billy!
Laatst bijgewerkt door Ods op 14-09-19 06:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek van TS


Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 06:23

:(:)
Hopelijk vinden jullie haar snel in goede gezondheid terug.

Heb je een link naar een FB oproep die ik kan delen?

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 06:32

Wat een stress zal je hebben. Ik heb het bericht voor je gedeeld met vrienden van me in jullie regio.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 06:56

Heb hem nog niet op waar is onze angel voorbij zien komen, moet hem gemist hebben...hoop dat hij snel weer bij jullie terug is.echt zo(€&@ een vermist huisdier...je zou me op kunnen vegen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 07:11

O wat erg, wat zal jij in de stress zitten! Hoop dat jullie hem snel vinden!

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 07:13

Och wat vreselijk..
Ik hop dat je haar snel terug krijgt.
Ondertussen kijk ik om me heen. Kleine kans maar toch..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 07:55

Dank voor het delen en meekijken! Ze staat ook op Amivedi onder meer, dit is ook gemakkelijk te delen.

Het is inderdaad vreselijk, je weet totaal niets dus elk scenario gaat door je hoofd. Met al dat water hier hou je er dus ook rekening mee dat ze in het water terecht is gekomen... We vinden het beide zorgelijk dat ze nu al anderhalve dag niet meer gezien is. En je vraagt je ook af of ze aan voedsel weet te komen en of ze voor de nacht een droge plek heeft. Arm, arm beest.

Ze komt van de straat, wat een vloek en zegen is. Een vloek omdat ze goed weet uit handen te blijven en schuw is, een zegen omdat ze haar eerste jaren op straat heeft weten te overleven. Maar tja, in Spanje was het wel een stuk warmer en was er waarschijnlijk ook beter aan voedsel te komen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:09

Laten we hopen op een goede afloop en dat je hond weer snel thuis is. Vreselijk om je maatje al zo lang kwijt te zijn en in het onzekere te zitten.

Er zijn verschillende algemene hondenforums. Ook daar dit bericht plaatsen?

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 08:32

Bravura schreef:
Laten we hopen op een goede afloop en dat je hond weer snel thuis is. Vreselijk om je maatje al zo lang kwijt te zijn en in het onzekere te zitten.

Er zijn verschillende algemene hondenforums. Ook daar dit bericht plaatsen?


Nee nog niet op hondenfora. Had daar wel naar gekeken maar ben er enkel een tegen gekomen waar als drie jaar niets meer in gebeurd is. Zal even goed zoeken. Het bericht is inmiddels wel al enorm veel gedeeld in heel veel groepen en door veel mensen, gelukkig wordt het ook gedeeld van de pagina`s van de dorpen zelf.

Baal overigens nu best wel dat ik niet meer rijd, ze vindt paarden leuk dus was dan sowieso er te paard op uit getrokken, kun je ook op plaatsen komen waar je met de fiets niet kan komen. Te voet schiet hier ook niet echt op, zeker niet omdat ze flink kan rennen. Gelukkig zijn er wel heel erg veel mensen hier actief mee aan het zoeken.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:03

%) vreselijk! Ik hoop snel dat Billy zich laat zien en je een zichtmelding binnen krijgt, even een teken van leven en een aanknopingspunt om weer verder te zoeken.

Niet banketstaaf maar poetsen.

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:08

Je zou hem ook nog kunnen delen op de Facebookgroep vermiste en gevonden dieren zaanstad en omstreken.
Door de weilanden heen zijn ze zo een stuk verder.
Al is het toch wel vaak dat ze in de buurt terugkomen waar ze vermist zijn geraakt. Mits ze niet opgejaagd worden.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:13

Hopelijk snel weer een zichtmelding en kun je dan m.b.v. waar is onze Angel een voerplek maken en een vangkooi neerzetten.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

sterregoud
Berichten: 1799
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:45


Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 20:31

Het is al gedeeld in alle facebookgroepen in de buurt geloof ik, zal even kijken of er nog een ontbreekt. Hondenfora zijn ook de moeite waard

Vandaag om 17.00 werden we gebeld door iemand dat haar vriendin Billy zou hebben gezien eerder die middag. Wij er meteen heen natuurlijk, en samen met mensen uit de zoekgroep de buurt uitgekamd. De melding is later nagetrokken en toen bleek dat een andere hond in die buurt die vaker losloopt in een voortuin is verward met Billy. Daar ging onze hoop. Ook vandaag hebben wij en vele anderen de omgeving afgespeurd, zonder succes. Laatste teken van leven blijft dus die van 6 september...

Ik merk dat ik er toch wel een slecht gevoel over begin te krijgen. Ze is het laatst gezien dus in een weiland in de buurt van vele drukke wegen en snelwegen. Hoop toch zo dat ze niet die kant op is.

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:38

Ach wat naar, wat is de locatie van haar laatste zichtmelding geweest? Kan ze in het twiske zijn teruggetrokken?

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:48

Wat naar ts, ik had zo gehoopt dat je ondertussen je hond alweer terug had. Ik duim voor een goede afloop! En sterkte met alle zorgen en stress voor het baasje. :(:)

Broken crayons still color

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 20:48

Twiske is te ver denk ik, maar niet geheel uit te sluiten. Laatste melding is geweest aan de Middenweg in Broek in Waterland, dat is toch een flink eind van het Twiske.

Eleeke
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:50

Heb je de facebook link, dan deel ik hem even. Ik ken veel mensen die in Twiske rijden, en ook veel in het Amsterdamse bos ( mocht hij al zover zijn )

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:51

Oh ja, purmerbos lijkt dan aannemelijker. Hoe lang is de hond al bij jullie? Hoe goed kent de hond zijn omgeving? Heb je vaste plekken waar je uitlaat? Honden kunnen echte flinke afstanden afleggen in korte tijd dus zou je zoekveld wel uitbreiden.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:00

Eleeke schreef:
Heb je de facebook link, dan deel ik hem even. Ik ken veel mensen die in Twiske rijden, en ook veel in het Amsterdamse bos ( mocht hij al zover zijn )


Die zal ik morgen even delen! Ze staat ook op Amivedi

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:02

_Nelleke_ schreef:
Oh ja, purmerbos lijkt dan aannemelijker. Hoe lang is de hond al bij jullie? Hoe goed kent de hond zijn omgeving? Heb je vaste plekken waar je uitlaat? Honden kunnen echte flinke afstanden afleggen in korte tijd dus zou je zoekveld wel uitbreiden.


Ze is zes jaar bij ons, maar we wonen pas een half jaar in Monnickendam. Dus ze kent de omgeving niet echt goed. We hebben vaste uitlaatplekken, dat kijken we elke dag ook een aantal keren maar geen spoor. We hebben het zoekgebied inderdaad al flink uitgebreid, er wordt in een heel groot gebied naar haar gezocht.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:09

Is het ene idee om op bepaalde plekken in het zoekgebied wat gedragen truien of haar mand neer te leggen?

[o]

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:11

imaudy schreef:
Is het ene idee om op bepaalde plekken in het zoekgebied wat gedragen truien of haar mand neer te leggen?


Dit werd ons inderdaad geadviseerd dus daarom moet ik morgen nieuwe sokken halen, de halve (gedragen) sokkenvoorraad ligt verspreid door het gebied.

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond Billy vermist in regio Waterland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:14

Welke speurhondengroep heb je erbij gehad ?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 21:18

bigone schreef:
Welke speurhondengroep heb je erbij gehad ?


Weet ik zo even niet meer, stond in mijn telefoon en die ben ik verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 27 bezoekers