Een kijkje op Spruce Meadows

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Een kijkje op Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-19 21:35

Ik was in de buurt :D Dus ik dacht ik ga weer eens kijken bij het mooie Spruce Meadows in Canada. Dit weekend worden de masters verreden en Nederland is ook weer trouw aanwezig met een team.
Helaas lieten mijn werkzaamheden het niet toe het team aan de slag te zien. Maar ik kon wel het vrijdagmiddag en avondprogramma meemaken.

De foto's zijn van wisselende kwaliteit, maar dat mag de pret niet drukken hoop ik!

Spruce Meadows is een beetje het Disney onder de grote wereldconcoursen. Een prachtig landgoed, tot in de puntjes verzorgd en met mooie gebouwen en veel aandacht voor details!
1.
[ img ]

Er is veel tijd en ruimte voor ceremonie en de cavalerie doet ook trouw mee!
2.
[ img ]


In de middag werd er een 1,50m parcours verreden, ik vond het vooral erg mooi dat ik met alle plezier ook achter de schermen kon meekijken!
3.
[ img ]
4.
[ img ]

Het springen zelf was ook heel mooi hoor! Kijk ook even naar het publiek, voor $5,- CAD (= nog geen € 3,50) kan je binnen. En daar maakt men hier met veel plezier gebruik van!
5.
[ img ]
6.
[ img ]
7.

[ img ]

8.
[ img ]

Doron Kuipers reed ook mee:
9.
[ img ]


Nog wat gekeuvel achter de schermen:
10.
[ img ]
11. Jawel, Hollandse poffertjes!
[ img ]

Dan het hoogtepunt van de avond, de Six Bar competitie. Ik had het nog nooit eerder live gezien maar de regels zijn simpel. Zes hindernissen op eenzelfde afstand op rij die steeds iets hoger staan. Heb je een fout dan ben je af. Ben je foutloos dan gaan de hindernissen omhoog, er wordt maximaal 5x verhoogd. We hadden deze avond dan ook 2 winnaars die foutloos over dik 2.00m kwamen. Het werd al aardig donker dus de springfoto's zijn van het begin. Nog best hoog....
12.
[ img ]

13. De dame met de veren reed ook mee, ik ben fan! Helaas had ze al snel een balk.
[ img ]
14.
[ img ]


En tijdens de prijsuitreiking nog even kunnen zien hoe hoog het echt stond:
15.
[ img ]

Ik heb genoten, ik hoop jullie zo ook een beetje *-:)

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Een kijkje op Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:47

Mooi evenement zo te zien.
Poffertjes nog geproefd?

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Een kijkje op Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:04

Wat een hoogtes :wow:

mala26
Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Een kijkje op Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:15

Leuk!
Die prijzen moeten ze hier ook eens hanteren bij de grote competities. Zullen de tribunes ook eens vol zitten.

En echt die hoogtes, leuk om onder door te gaan.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Een kijkje op Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:09

Jeetje wat een hoogtes! Hoe houd je dan het vertrouwen van je paard zeg? Als ze het steeds hoger bouwen tot de balk valt...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Een kijkje op Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-19 16:09

Nee, poffertjes niet gegeten haha!

Ik was verbaasd van het gemak waarmee de paarden sprongen. Ik denk dat de ruiters wel goed overwegen of ze dit willen en kunnen met hun paard.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 5 bezoekers