Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:43

MaiNat schreef:
@Faelynn Jeetje wat naar! Heb zelf bij Peter Langhout ook vaak meegemaakt, maar kwamen ze met een andere reis als optie. Bolderman heeft vertrekgarantie en daarbij gelukkig nog nooit meegemaakt!


Deze had inderdaad ook vertrek garantie, maar zat dus gewoon al volgeboekt en dat waren ze vergeten op de site aan te passen, ze kwamen ook niet met andere opties helaas.

Vind op de bonnefooi gaan rondrijden en hotels pakken nog iets te spannend, ben nog nooit alleen weg geweest en heb nog nooit rond gereisd, altijd georganiseerde reizen op een plek, dus wil dan wel van te voren alles boeken, veel te bang dat ik anders niks kan vinden of verdwaal en in paniek raak :+



MaiNat
Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:10

Faelynn schreef:
MaiNat schreef:
@Faelynn Jeetje wat naar! Heb zelf bij Peter Langhout ook vaak meegemaakt, maar kwamen ze met een andere reis als optie. Bolderman heeft vertrekgarantie en daarbij gelukkig nog nooit meegemaakt!


Deze had inderdaad ook vertrek garantie, maar zat dus gewoon al volgeboekt en dat waren ze vergeten op de site aan te passen, ze kwamen ook niet met andere opties helaas.

Vind op de bonnefooi gaan rondrijden en hotels pakken nog iets te spannend, ben nog nooit alleen weg geweest en heb nog nooit rond gereisd, altijd georganiseerde reizen op een plek, dus wil dan wel van te voren alles boeken, veel te bang dat ik anders niks kan vinden of verdwaal en in paniek raak :+


Ja, en dan als je alleen reist, heb ik ook het idee dat ze liever mensen met zn tweeen hebben... Wel lastig idd! Om dan snel wat anders te vinden!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 07:56

Ik heb rond deze tijd een paar jaar terug in Innsbrück gezeten. In een super leuk hostel (hostels zijn dé plek om mensen te ontmoeten) en je kan in de omgeving veel wandelen. In de stad zelf, maar ook bijvoorbeeld met de kabelbaan de berg op als je geen zin hebt om omhoog te lopen. Het is een klein stadje, maar ook weer niet zo klein dat er niets te doen is.
Je kan er met de (nacht)trein heen. Wat ook een leuke ervaring is.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:10

Geen tip voor steden, maar wel voor ontmoetingen: Op Facebook is een groep, Host a Sister. Het idee is dat mensen (alleen vrouwen) een slaapplaats bij hun thuis kunnen aanbieden voor andere reizigsters, maar er staan vaak ook oproepjes op van mensen die graag reizigers in hun woonplaats willen ontmoeten, of oproepjes van reizigers die in een bepaalde stad iets leuks willen doen met andere mensen die daar op dat moment zijn. Echt een aanrader! Ik was alleen op vakantie in Wenen en heb daar via die groep twee meisjes ontmoet en het was echt ontzettend gezellig, we zijn zelfs nog uitgenodigd om bij een van die meisjes te gaan barbecueën. Dat zou je ook nog kunnen proberen om mensen te ontmoeten!

AaronYve
Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:25

Ik heb een nieuwe vriendin ontmoet op vakantie. Zij was alleen op reis, komt uit Wenen/Oostenrijk.
Echt stoer vind ik het dat mensen alleen gaan. Zij ging 7 dagen puur om ff af te schakelen.
Zo zie je maar contact is snel gelegd.

Aaron
Elmar
Lucky

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:54

De meeste hostels kunnen ook transport van de luchthaven voor je regelen. Of OV pakken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:28

Ik ben nu 2 weken terug uit Barcelona (alleen voor het eerst). Ik vond het heerlijk. <3
Alles op mijn eigen akkertje doen, tukje tussendoor, shoppen in de winkels die ik leuk vind en eten waar ik wil.
Op het terras heel snel aanspraak met Amerikaans stel van begin 50 wat op honeymoon was, tijdens de lunch in de tapasbar (waar ik normaal met familie/vrienden kom) ook snel aanspraak met een jong mixed-couple (zij chinees, hij argentijns).

Kan niet wachten om weer te gaan!

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:19

En dan opeens slaat de twijfel toe ... koffer is gepakt en ineens denk ik ‘omg, waarom ga ik nou alleen weg’
Zal ik toch maar thuisblijven ? :=

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 05:08

Nee het wordt heerlijk. Veel plezier!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:24

Gister mijn stoel in het vliegtuig gereserveerd :D nog 3 weekjes :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:26

Ik wilde nog even een terugkoppeling geven. Ik heb het echt prima naar mijn zin gehad maar het uit eten vond ik toch echt wel heel naar. Ik zag daar ook erg tegenop en dat is wel uitgekomen. Ik werd erg aangestaard door andere gasten en compleet genegeerd door de bediening het eerste half uur.
Ik heb nog een ticket naar Florida maar ik ben er nog niet uit of ik wel ga.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:30

Fitzroy schreef:
Ik wilde nog even een terugkoppeling geven. Ik heb het echt prima naar mijn zin gehad maar het uit eten vond ik toch echt wel heel naar. Ik zag daar ook erg tegenop en dat is wel uitgekomen. Ik werd erg aangestaard door andere gasten en compleet genegeerd door de bediening het eerste half uur.
Ik heb nog een ticket naar Florida maar ik ben er nog niet uit of ik wel ga.
Nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd en heb zelf vroeger ook in de horeca gewerkt en daar komen zo vaak mensen alleen eten. Is het niet een idee wat je je in je hoofd haalt? Florida zeker doen hoor! Hartstikke gaaf! En de bediening in Amerikaanse restaurants is niet te vergelijken met de horkerigheid van hier. Ze zijn super vriendelijk (want daar hangt ook de hoogte van hun fooi vanaf)

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:51

Vaak heb je vooral het idee dat je flink word aangestaard :) Ik herken het heel erg hoor, daar niet van. Het is ook maar net waar je zelf comfortabel mee bent. De een red zich prima, de ander vind het niks. Ik vond het erg confronterend, maar wel op een positieve manier :)

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:00

Misschien is Griekenland anders? Je ziet daar echt weinig mensen alleen eten en het waren echt Griekse dames die me aan zaten te staren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:02

Wat vervelend dat je je zo aangestaard voelde :(:)
Maar zou toch Florida een kans geven

Ben benieuwd hoe ik het alleen eten/zijn daar ga ervaren binnenkort

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:11

Als je in Amerika bent en niet alleen wil eten ga dan in de diners aan de bar zitten.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:29

Ik pak mijn e reader en telefoon mee en vind het altijd heerlijk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:36

poes schreef:
Ik pak mijn e reader en telefoon mee en vind het altijd heerlijk.


Denk dat dit ook mijn tactiek gaat worden :j
eten aan een bar vind ik wat ongemakkelijk qua zitplaats :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:37

Ik neem ook altijd de foto's van de dag door tijdens het eten.

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:57

Ik heb altijd leuk contact met het personeel juist omdat ik alleen eet...
Je eigen attitude helpt natuurlijk enorm.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:12

Gewoon gaan hoor. Lekker genieten. En wat maakt het dat je wordt aangekeken.

Ik zit nu in mijn uppie met honden en camper op natuurcamping. Moest in Groningen zijn voor onderzoek. Meteen paar dagen vakantie doen. Heerlijk niks en niemand om me heen.

Ben vaker alleen op stap. Ook voor werk destijds wel beperkt. Nu ga ik regelmatig op stap met camper of tent. Met of zonder fikjes.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:36

Ik reis de helft van de tijd alleen en vind het heerlijk! Het enige nadeel wat mij betreft is dat de meeste plekken waar ik naar toe wil toch best exotisch zijn, en dan zou een partner in crime soms best fijn. Ik ben bijvoorbeeld de afgelopen tijd in Libanon en Iran geweest, ik had mij toch net wat minder zorgen gemaakt van tevoren als ik niet alleen was geweest, denk ik :') Mijn volgende solo trip gaat Oezbekistan worden, zo snel mogelijk, voordat ik mij bedenk :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:39

Hoe viel dat mee alleen in die landen?
Ik vind het alleen ook vaker wat spannender, hoewel ik me eigenlijk het meest onveilig voel als ik met mijn man met huurauto op pad ben in sommige landen. Zeker als je een keer gedwongen in het donker rijdt, je bent eigenlijk best kwetsbaar met zijn tweetjes met de hele auto en al je spullen mee.


Wanneer ik alleen reis, neem ik veel meer georganiseerd vervoer of sluit ik aan bij grotere groepjes etc, dat is dan weer heel anders.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:41

In welke landen ben jij onderweg dan, dat jij je onveilig voelt in een huurauto? Voor mij is zo'n stalen kolos juist de ultieme vorm van bescherming :D

Ik heb voorlopig nog gemixte ervaringen. Zeg 99% van de tijd gaat het goed, maar er zijn ook wel eens minder fijne situaties geweest, zeg maar. Die ervaringen zorgen ervoor dat je de volgende keer wel ietsje langer nadenkt voordat je weer iets stoms doet :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:28

Zuid Afrika. Maar ook in Mexico wel eens wat kleine dingetjes. Maar voornamelijk zuid Afrika in sommige situaties en plaatsen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, F_inley, Fly_high, janna, Jannie79, JoyenUnory, Lestria, limagirl, Patriesje, Rox87, spookyskippy, stijntilla en 73 bezoekers