Ierland 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:29


[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 11:42

Veel plezier iedereen die nog gaat.
Wij hebben op het moment Iers bezoek, voorlopig geen Ierland voor is.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:31

Hey allemaal, hier even wat leven in proberen krijgen terug, wij vertrekken zaterdag naar Ierland voor de eerste keer, we gaan een groot deel van de kust doen in Noord Ierland met de auto rondtrekken en hebben maar enekel boekingen op voorhand vastgelegd, ivm de ferry's die laat toekomen maar verder gaan we boeken onderweg of vragen aan de locals.

Dit is onze route al per dag voorlopig, maar we weten nog niet hoe we verder gaan,
of nog naar Galway en dan pas naar Rosslare of vanuit Ballysadare terug naar Rosslare.

https://go.sygic.com/travel/trip?id=5cc5d0a5376e8

Iemand nog tips op de route die we tot nu toe hebben of wat nog de moeite is als we terug naar beneden trekken richting de ferry?

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:37

Je komt langs een aantal plaatsen waar ik een heleboel mooie herinneringen aan heb. Wanneer je van wandelen houdt dan zou ik zeker in de Mourne Mountains Slieve Donard beklimmen. Een beetje afhankelijk van je ervaring met wandelen, de tijd die je hebt en het weer zijn er twee mogelijke routes. De eerste is om Slieve Donard te beklimmen via de Glen River. Een super mooie wandeling met als bonus dat je gewoon kan vertrekken vanaf de parkeerplaats in Newcastle. De tweede optie is om niet weer dezelfde weg terug te gaan, maar om via Bloody Bridge terug te lopen. Deze wandeling duurt alleen wel aanzienlijk langer en is niet aanbevelenswaardig bij slecht weer. Bij Bloody Bridge aangekomen bel je voor een taxi die je voor een paar pond weer naar Newcastle brengt.

Nog een hele mooie wandeling is om het coastal path te volgen bij de Giants Causeway in het noorden van Ierland.

In Derry zeker een tour doen die verteld over Bloody Sunday.

En Belfast zou ik zeker wel bezoeken! Belfast is niet bijzonder mooi, maar het heeft wel een bijzondere geschiedenis die nog heel actueel is.

Mocht je nog in de buurt van Galway komen dan is Galway zelf echt wel een heel schattig plaatsje en er omheen liggen de Burren en de Cliffs of Moher. Beide het bezoeken waard.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 19:46

Mooie reis Evelien_vp, heel veel plezier. Helaas ben ik nog maar 1 x een dag in Noord-Ierland geweest, dus daarover kan ik je geen tips geven. Ik vond het wel prachtig.

Galway is inderdaad een heel leuk stadje, zeker de moeite waard.
De laatste keer in Ierland waren we in het Zuidoosten, onder Waterford, die kustlijn vond ik ook verrassend mooi.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:40

Bedankt voor de tips Maaikemuis, die tour in Derry lijkt wel interessant, die ga ik noteren!
Belfast was ons aangeraden om geen hele dag te verblijven maar een halve en dan errond nog wat locaties te bezoeken. Het word zowiezo een Game of Thrones film locaties vakantie ook wat aangezien beiden ik en mijn vader fan zijn dus in Noord Ierland gaan we daar wel wat zoeken.

Ik heb de route ondertussen nog wat aangepast dus van Sligo zouden we direct naar Galway rijden, is dat wat te doen qua banen of zitten er zoals in schotland veel kronkels in en is de aangeduide snelheid niet te rijden of valt dat wel mee?

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:45

Ik zou me voorbereiden op een interessante tocht van Sligo naar Galway :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:18

Hell yes.....
Het is te doen hoor maar trek er rustig 3 uur voor uit haha

De meeste stukken zijn enkelbaans en een tegemoetkomende vrachtwagen/trekker kan wat krap zijn.
Maar er zijn ook stukken dubbelbaans waar je rustig 100-110 kan rijden.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:55

Wat een leuk topic! Ben er nu twee keer geweest. 1x vakantie en vorig jaar mijn nieuwe paard daar gekocht. Volgende week gaan we weer een week vakantie vieren :D maken nu een rondje van Dublin naar athlone, waterford en dan via wicklow terug naar Dublin. Ben erg benieuwd! Vorige keer hebben we een heel stuk gereden van de wild atlantic way. Die was ook echt heel gaaf.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:49

paljaslaura schreef:
Wat een leuk topic! Ben er nu twee keer geweest. 1x vakantie en vorig jaar mijn nieuwe paard daar gekocht. Volgende week gaan we weer een week vakantie vieren :D maken nu een rondje van Dublin naar athlone, waterford en dan via wicklow terug naar Dublin. Ben erg benieuwd! Vorige keer hebben we een heel stuk gereden van de wild atlantic way. Die was ook echt heel gaaf.
Mooi rondje voor een week, niet te veel en toch voldoende buiten Dub. Mocht je van wandelen houden dan zou ik richting Wicklow zeker de cliffwalk in Bray gaan doen, erg mooi. Weer is geloof ik ook, voor het eerst na lang regen volgende week goed :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:28

Weet iemand of je onder de baan vaak tankstations tegenkomt? De hele route is ondertussen gepland en nog eens nagekeken en max zouden we op enkele dagen 180 km afleggen tussen locaties, denken jullie dat dat haalbaar moet zijn?

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:27

Je bedoelt langs de snelweg? Ze zijn er wel, maar lang niet zoveel als in NL/België. Hoe dichter bij een grote stad, hoe meer je er zult tegenkomen.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:40

Klopt. Maar Bijna elke afslag heeft wel een benzinepomp binnen 5/10 km....

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:08

Wij vliegen Vrijdag 4 oktober naar Dublin en Zondag 6 oktober weer terug en wij zijn op zoek naar een
low budget slaap plek in het centrum van Dublin.

Heeft er iemand nog een leuke low budget slaapplaats tip in of nabij centrum voor ons?
Ik ben nu overal aan het kijken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Airbnb en expedia heb ik al open staan.

lideli
Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:11

Even een schopje :Y)

Heeft er iemand tips mbt huurauto’s?
Ik wil dit voorjaar weer naar Ierland (alleen) en niet afhankelijk zijn van een vriendinnetje dat daar woont en/of het OV.

Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:53

Ik heb veel goede ervaringen met Budget. Niet de goedkoopste, niet de duurste en goede service.

Houd er rekening mee dat ze strenger zijn met de eisen (>25 over het algemeen en x jaar rijbewijs) en zonder creditcard is lastiger.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:28

Ik heb nu twee keer een auto gehuurd met Europcar, ging beide keren zonder problemen. Laat je wel, ongeacht de maatschappij, goed voorlichten over de verzekering icm schade. In Ierland rijden ze echt lomp, en schade is héél duur bij een huurauto.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:01

lideli schreef:
Even een schopje :Y)

Heeft er iemand tips mbt huurauto’s?
Ik wil dit voorjaar weer naar Ierland (alleen) en niet afhankelijk zijn van een vriendinnetje dat daar woont en/of het OV.


Eigen auto geen optie?

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:06

Wij hebben destijds bij Hertz gehuurd, maar dat doe ik in Ierland nooit meer. Hoop gezeik gehad omdat de auto die wij besteld hadden er niet was, moesten uiteindelijk een veel grotere huren en extra bijbetalen, gelukkig voor ons hadden wij de reis via een reisbureau gedaan , heb daar toen mijn beklag gedaan en heb uiteindelijk het extra betaalde geld weer terug ontvangen. Ze hadden ook nog de inlevertijd veranderd, dus dat ook aangegeven en is toen ook opgelost, maar je moet echt goed op de kleine lettertjes letten. Dus hertz raad ik niet aan.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:46

Eigen auto naar Ierland heb ik al eens bekeken, maar je bent best veel tijd en toch ook nog best veel geld kwijt om die daar te krijgen... bij alle opties die ik voor twee weken heb uitgerekend, kwam ik er toch op uit dat huren goedkoper is.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:01

Berdien schreef:
Ik heb nu twee keer een auto gehuurd met Europcar, ging beide keren zonder problemen. Laat je wel, ongeacht de maatschappij, goed voorlichten over de verzekering icm schade. In Ierland rijden ze echt lomp, en schade is héél duur bij een huurauto.

Dat was voor mij nog een reden om bij Budget te huren. Afkopen is te betalen (€35 per dag ofzo) en dan is echt alles gedekt. Ze kijken niet eens als je m terug inlevert.

Bij Hertz eens een heel gedoe gehad over krasjes op de wieldoppen :(:) :x

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

lideli
Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:33

Eigen auto is geen optie, zo lang ga ik namelijk niet. Hooguit een week maar.
Creditcard heb ik, ben alleen wel jonger dan 25.
Ik ga eens uitzoeken wat het me gaat kosten met Budget.
Bedankt allen voor de input!

Toushie
Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:36

Ik heb Auto gehuurd via sunnycars , zit je niet met achteraf problemen als er evt schade is. Liep daar heerlijk soepel.

jansje73
Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:43

Wij zijn net een week terug van Ierland, we hebben daar voor de 5e keer op rij onze kerstvakantie gevierd bij mijn broer.

Helaas deze vakantie maar slechts 1 hunt ( meer een oefencross ) mee gereden. Ik had dit jaar geen leenpaard kunnen vinden of krijgen. Wel had ik een paar keer gereden op de paarden van mijn schoonzus. Kerstvakantie 2020 heb ik zo en zo al een leenpaard. Ik kan ook geen foto's van de hunt laten zien.

_Lina
Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:00

Hoi allemaal, ik kom hier ook even binnenvallen.

Ik zou eind mei, begin juni voor een klein weekje naar Ierland willen. Helaas is mijn vakantie niet langer...
Wat ik zelf al graag wil bezoeken is Belfast, omdat ik een Titanic liefhebber ben en hier dan ook graag het museum wil doen en dergelijke.
Ook lijkt het me bijzonder mooi om langs de kust te rijden en die mooie uitzichten te zien!
En iets wat nog op mijn lijstje staat is, eigenlijk een soort van Tinker/Irish Cob stal bezoeken... Ik heb er zelf 3 en het is al jaren lang iets dat in mijn hoofd zit om daar eens (bij de bron) de paarden gaan te bekijken... Is er iemand die een plaats weet waar ik naartoe zou kunnen, waar ze open staan voor bezoek?

Leentje, Molly & Poppy <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coalizione, fohadie, GoogleAdsense, Hanneke137, ingvdh, Jade91, Mo_Noah, Natasja22, Pardoesje, Room_Soesje en 79 bezoekers