Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 22:22

Afgelopen weekend was er een 2 daagse wedstrijd op 16 km van onze stal vandaan. Ik rij bijna alleen maar wedstrijden waar ik onder de man naar toe ga (dat zijn er niet zo veel) maar 16 km is wel een beetje veel om op en neer te doen als je ook nog wedstrijd gaat rijden. Maar ik had een B&B gevonden op een half uurtje stappen van het wedstrijdterrein waar zowel ik als Vera konden overnachten en zo was het idee ontstaan om op zaterdag heen te rijden, dan 2 proeven te rijden, naar de B&B stappen, overnachten, weer terug stappen, weer 2 proeven rijden en daarna weer naar stal rijden. Dus zo gezegd zo gedaan :D

Op zaterdag de kortste weg heel rustig gereden, 16 km in 2,5 uur, heel veel gestapt. Vera was heel relaxed dus het was ook 2,5 uur genieten. Mijn vader gaat dan mee op de MTB en dan volgt ze hem echt overal, ook langs enge dingen en over viaducten over de snelweg.

[ img ]

Op het wedstrijdterrein aangekomen was mijn vriendin ook al gearriveerd met mijn auto en kreeg Vera een fijne pauze in de schaduw met heel veel gras :D
[ img ]

Daarna kort losgereden en 2 proeven gestart (L1). Ging best wel fijn!
[ img ]

Toen naar de B&B waar we uitzicht hadden op Vera :D en zelf ook lekker gegeten en geslapen.

De ochtend daarna Vera weer helemaal gepoetst en de knotjes gerestaureerd. Het had namelijk heel hard geregend en daarna had Vera nog lekker liggen rollen. Op het terrein aangekomen mijn mooie panda weer geïnstalleerd tussen de trailers en vrachtwagens :D
[ img ]

Toen weer gaan losrijden:
[ img ]

En weer 2 proefjes gestart!
[ img ]

[ img ]

Ik had er nu een iets minder gevoel over maar dat kwam omdat de jury in de auto zat met zijn deuren open en hij praatte zo hard dat ik dingen net wel of net niet kon verstaan. En echt alles wat hij zei interpreteerde ik heel negatief. Ik was er niet meer goed met mijn gedachten bij en had het gevoel weer alles fout te doen. Opzich als ik de filmpjes terug kijk was het zeker niet slecht maar ik was zelf heel negatief geworden (tijdens de proef vooral, daarna ging dat weer weg).

Maar de resultaten waren zeker niet slecht zelfs! Op zaterdag 2 keer 1e met 200,5 en 201,5 punten en op zondag 2e met 203 en de andere proef 200 punten. 8 winstpunten dus en daarmee L2 startgerechtigd. Wel Vond ik het jammer dat een jury die ik had enorm soepel jureert en iedereen met 2 winstpunten naar huis stuurt dus die punten zijn me niet zo heel veel waard. Gelukkig was er op de zaterdag nog een andere jury die me 201,5 punten gaf en 2 weken geleden ook iemand die me 201 gaf dus daarom durf ik nu wel de overstap naar de L2 te maken maar alleen uitgaande van die ene jury zou ik het nog niet durven.

<3
[ img ]

En toen nog de terugweg. Door een kleine omweg te maken konden we een super mooi heidestuk meepakken. Wat heb ik genoten! Prachtige natuur, een vrolijke pony, lekker weer, een heerlijk galopje op mooie zandpaden en lekker relaxed stappen.

Mijn uitzicht:
[ img ]

[ img ]

Blije hyper pony!
[ img ]

[ img ]

Samen met met mijn vader:
[ img ]

En halverwege even nog wat drinken:
[ img ]

Een heerlijke afsluiting van een vermoeiend maar leuk weekend!
En wat ben ik trots op die lieve kleine pony die steeds beter gaat lopen en niet meer onder doet voor de grote paarden. En zo super relaxed dat ze was, dan is het echt genieten om met haar om te gaan (ze kan ook erg nerveus zijn). En natuurlijk super blij dat ik dit gewoon allemaal met Vera mag doen van de eigenaresse!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:27

Haha, wat fantastisch! Echt super leuk dat je zo naar je wedstrijd bent gegaan en uiteraard gefeliciteerd met al je winstpunten.

Doubtless
Berichten: 8452
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:30

Klinkt als een heerlijk weekend!
Jammer dat je half mee kon luisteren met de jury en daardoor tijdens de proef al negatief werd. Je kan het best!! Dat laten de punten gelukkig ook zien ;-) Proficiat!

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:38

Wat gezellig ook zo met je pa en paard op stap. Gefeliciteerd met je wp!

Insta: ArtbyEvaRoeters

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:25

Ik vind het maar knap, 2,5uur rijden en dan daarna nog 2 proeven en de volgende dag dat in omgekeerde volgorde! En dan ook nog eens in de prijzen rijden.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 05:32

Super goed gedaan! Op naar de L2. Leuke sfeerimpressie zo met die fotos

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 05:42

Ah wat een feelgood topic. Genieten. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Elise_K
Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:24

Oh wauw, ik had de 16 km reis nog niet meekregen ! Dat maakt het extra stoer:j Jij rijdt gewoon zowat een endurance afstand en daarna nog 4 wp in het L1, echt heel bijzonder!

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:39

Wat heerlijk om zo op wedstrijd te gaan, en super dat Vera zoveel conditie heeft om zowel een stuk buiten als 2 proefjes te lopen. Succes in het L2!

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 07:44

Ja, we moeten wel want er zitten niet veel wedstrijden echt in de buurt (max 10 km enkele reis) . In het gehele winterseizoen kan ik 1 keer 1 proefje in de buurt rijden en dit buiten seizoen heb ik 2 wedstrijden kunnen rijden (en nog 1 was mogelijk geweest maar toen werd het 34 graden en moest ik om 11.30 starten dus die had ik afgezegd.
Dus toen ben ik verder gaan kijken en zag ik deze 2 daagse wedstrijd. Toevallig is er komend weekend op 15 km afstand ook een 2 daagse wedstrijd en dan gaan we hetzelfde doen. Dus zo start je amper en zo 8 proefjes in 2 weekenden. Maar daarna weer een hele poos niet.

Maar als het bevalt dan is het voor herhaling vatbaar en in april hebben beide wedstrijden weer een 2 daagse dus dan kan ik in een jaar weer wat meer starten. Het is alleen een hoop geregel.

En Vera loopt de fijnste proefjes als ze al een rit gemaakt heeft! Maar dan hoef ik ook maar 5 min los te rijden.
Ze zou een super endurance pony zijn, ze is niet moe te krijgen en wil altijd lopen. Maar dan wel met m'n vader erbij en zonder allemaal andere paarden. Ze kan makkelijk heel nerveus worden en is dan erg gestrest!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Bambam2
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-05-19

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:22

Wat leuk zeg! En ook super punten. Niet te onzeker zijn, de punten liegen er niet om en het ziet er vriendelijk uit


urosa
Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:49

Hele leuke sfeer impressie! Echt heel tof dat je dit zo samen kunt doen. Het ziet er fijn uit en nogmaals gefeliciteerd met je prijzen en winstpunten!

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:31

Iris82 schreef:
Ah wat een feelgood topic. Genieten. :)



Ja dit inderdaad! :) Heel leuk. Van harte gefeliciteerd met punten en prijzen. :#

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 06:34

Wat tof Fleur! Succes in de L2 :D

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 06:50

Super knap gedaan Fleur!! Zo te lezen en aan de punten en foto's te zien, zijn jullie echt heel goed aan het ontwikkelen!

Hopelijk ging dit weekend weer zo goed, nu L2 gestart?

En is een vrachtwagentje huren geen optie?

Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:10

Bedankt voor jullie leuke reacties :) dit weekend zijn we nog een weekend weg geweest, dat kwam toevallig zo uit. Ik heb weer een paar leuke foto's, die zal ik samen met een verslagje hier plaatsen.

Dit keer was de wedstrijd op een manege waar Vera mocht overnachten. Ik sliep dus gewoon thuis en Vera hoefde op zaterdag na en op zondag voor de wedstrijd ook niet meer ergens heen te lopen. De manege lag weer op 16 km van onze stal af en het was weer een prachtige route door hei en bos. Vera was wel een heel stuk frisser dan de week daarvoor, het scheelde ongeveer 15 graden en we waren best bang voor een flinke bui maar we hebben het droog gehouden!

Eenmaal op de manege aangekomen Vera weer een tijd laten grazen en daarna gaan losrijden. Ons L2 debuut! Nooit verwacht en had ook niet heel veel voorbereidingstijd gehad :D Vera was best fris, was wat gespannen en bij ring 2 in de hoek rechtsachter waren ze achter de bosjes het gras aan het snoeien -O- Ik was best trots dat we de proeven redelijk doorkwamen zo voor de eerste keer maar het voelde gespannen en ik had in beide proeven wel grote fouten (Vera wilde de hoek bij de maaier eigenlijk liever niet in). We hadden uiteindelijk 176 en 172.5 punten en waren daarmee 2 keer 5e van de 7 deelnemers. Ik kon me daar helemaal in vinden en was er nog heel blij mee want ik voelde dat er nog veel ruimte voor verbetering was en dat we daarmee zeker in de buurt van de 180 zouden moeten komen dus dat het niet volledig hopeloos was!

Het was langzaamaan wat gaan druppelen en toen we Vera op stal hadden gezet ging het er even flink hard uit. Precies tijdens de L1, nog een goede keuze om L2 gestart te zijn :D.
Vera kreeg een hele mooie stal, leek wel een paleisje voor haar met luikje voor, luikje achter en een goede hoop hooi. Ze oogde vrij rustig dus ik ben zelf naar huis gegaan.

[ img ]

Thuis filmpjes geanalyseerd en tips gekregen en besloten om de dag erna vooral op bepaalde punten te focussen.
De dag erna Vera op de wasplek gezet, het was daar een drukte van belang maar Vera werd helemaal zen, ging op rust staan alsof ze nooit ergens anders komt en was heerlijk om te verzorgen zo.

[ img ]

Daarna Vera weer even laten grazen en daarna opgezadeld om te gaan losrijden. Vooral dus op bepaalde punten gefocust en het ging best redelijk. De proeven gingen gevoelsmatig veel beter! Veel minder spanning (geen grasmaaiers ;)) en geen grote fouten.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik wist dat ik bij ring 1 een jury had die best soepel jureert dus met het gevoel wat ik had, hoopte ik wel op een op een winstpuntje (dat was echt mijn droom). Nou, dat winstpuntje kregen we....... sterker nog, hij gaf ons 205 punten en zette ons op de 1e plaats van de 11 deelnemers in de L :wow:
Van de jury van ring 2 kregen we ook nog eens 195 punten en een 4e plaats wat het geheel allemaal nog onwerkelijker maakte.

Dus met 4 winstpunten en een 1e prijs in de L2 keerden wij verbouwereerd weer huiswaarts door middel van een hele mooie en zeer vlotte buitenrit.

<3
[ img ]

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Anoniem

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:11

Heerlijk dit! Gefeliciteerd weer! Lekkere punten de tweede dag zeg +:)+ Misschien heb ik er de vorige keer overheen gelezen maar wat is Vera voor paardje?

Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 07:15

Adelaide71 schreef:
Heerlijk dit! Gefeliciteerd weer! Lekkere punten de tweede dag zeg +:)+ Misschien heb ik er de vorige keer overheen gelezen maar wat is Vera voor paardje?


Toevallig heeft de bit daar een leuk stukje over geschreven :

https://www.bitmagazine.nl/de-kruising/ ... 7oUZCbeQJY

Op de foto met de 3 paarden staat Vera als kleine zusje links op de foto, de andere 2 zijn haar volle broers en we stonden allemaal op dezelfde pensionstal. Vera is dus eigenlijk gewoon te klein gebleven en is een pony van 1.50m. Maar verder klopt de beschrijving goed. Lief, veelzijdig, temperamentvol, nerveus, altijd willen lopen, hard voor zichzelf en ik heb echt het idee dat ze altijd zo haar best doet voor mij!
Echt een gouden verzorgpony <3

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:01

Wat een superleuk topic! Gefeliciteerd met je waanzinnige L2 debuut!
En wat leuk dat je het vervoersprobleem op deze manier oplost, zeker als het dan zo uitpakt!

_Roxanne
Berichten: 1053
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:06

Gefeliciteerd met je punten! Mooi dat je met de aandachtspunten na de eerste dag zo'n verschil in punten hebt weten te behalen. +:)+

Wat mij opvalt, volgens mij zie ik een seatcover op je zadel in de proefjes? Het staat me bij dat dat niet mag/mocht, maar ik zit niet meer zo goed in de reglementen sinds ik niet meer start. Wellicht wel goed om even na te kijken :)


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:46

Wat een leuk topic! Gefeliciteerd met je punten in de L2. Jammer van de eerste dag, maar een fantastische tweede dag. Ik vind jullie een leuke combi om naar te kijken, ziet er vriendelijk uit met een happy paard. Lekker doorgaan, jullie zijn op de goede weg.

Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 16:11

_Roxanne schreef:
Wat mij opvalt, volgens mij zie ik een seatcover op je zadel in de proefjes? Het staat me bij dat dat niet mag/mocht, maar ik zit niet meer zo goed in de reglementen sinds ik niet meer start. Wellicht wel goed om even na te kijken :)


Ik heb het opgezocht in de reglementen maar heb hier niets over zien staan. Heb nu 12 proefjes zo gereden en niemand heeft er nog iets van gezegd.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:41

Fleury schreef:
Adelaide71 schreef:
Heerlijk dit! Gefeliciteerd weer! Lekkere punten de tweede dag zeg +:)+ Misschien heb ik er de vorige keer overheen gelezen maar wat is Vera voor paardje?


Toevallig heeft de bit daar een leuk stukje over geschreven :

https://www.bitmagazine.nl/de-kruising/ ... 7oUZCbeQJY

Op de foto met de 3 paarden staat Vera als kleine zusje links op de foto, de andere 2 zijn haar volle broers en we stonden allemaal op dezelfde pensionstal. Vera is dus eigenlijk gewoon te klein gebleven en is een pony van 1.50m. Maar verder klopt de beschrijving goed. Lief, veelzijdig, temperamentvol, nerveus, altijd willen lopen, hard voor zichzelf en ik heb echt het idee dat ze altijd zo haar best doet voor mij!
Echt een gouden verzorgpony <3


Gut wat ontzettend leuk zeg! En waar zijn de broers gebleven intussen? Of staan ze allemaal nog gezellig bij elkaar? Doe je een update als je weer op concours gaat, vind het een heel leuk topic! 8-)

Fleury
Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-19 04:48

Adelaide71 schreef:
Gut wat ontzettend leuk zeg! En waar zijn de broers gebleven intussen? Of staan ze allemaal nog gezellig bij elkaar? Doe je een update als je weer op concours gaat, vind het een heel leuk topic! 8-)


1 broer staat nog bij ons op stal en de andere is inmiddels verhuisd maar daar zie ik soms nog wel foto's van.

2 november staat de volgende wedstrijd gepland. Die is voor ons echt dichtbij, 30 min stappen en zelfs korter als we ook een stuk draven. Helaas organiseren zij maar 1 keer in het jaar een wedstrijd. Het is ook gelijk een selectiewedstrijd dus dan kan ik echt kijken waar we staan want dan doen vaak toch gemiddeld de betere combinaties mee. Helaas wel maar plaats om 1 proefje te rijden.
Maar met rijden thuis doet ze het nu best goed dus heb er wel weer zin in :)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers