Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:51

TS, ik denk dat het heel simpel is. Niet / anders / ex prikkers zijn immers gewoon mensen zoals ieder ander. Veel ouders nemen hun beslissing op basis van een onderbuikgevoel. Weinig dreiging voor de ziektes, waarom zou je dan die prikken gaan halen waarvoor niet goed in kaart is gebracht welke gemelde bijwerkingen er nu wel of niet echt door komen? Alles wordt immers maar weggeveegd omdat ze dan niet zeker weten of het door de prik kwam.

Wanneer er daadwerkelijk een grotere dreiging komt van een ziekte verandert dat de situatie en vinden sommige niet-prikkers de mogelijke risico's van de prikken in deze nieuwe situatie wèl opwegen tegen de risico's van een kinderziekte. Zo gek is dat toch niet? Daarvoor hoeven mensen toch niet meteen met allerlei kleinerende verklaringen te komen...

Maar er zal ook een standvastige groep mensen zijn die gewoon denken zoals de meeste mensen van voor de jaren '70 / '80: "het zijn de mazelen maar hoor" want normaal gesproken is het risico daarvan maar klein en een groep mensen neemt dat risico liever dan het risico op bijwerkingen van de prikken. Extra vitamine A en vitamine C, genoeg rust en niet je ogen blootstellen aan fel licht en dan moet het raar lopen wil je niet gewoon na een week het ergste gehad hebben. Een goede griep maakt meer slachtoffers :(:)

Of als toch de angst overwint gaan ook die mensen alsnog de BMR halen. Met het idee dat hun kind nu inmiddels een stuk robuuster is dan toen het nog maar net een jaar oud was en de eerste BMR had "moeten" krijgen :)

Overigens vind ik het ook wel weer erg makkelijk om maar met het vingertje te gaan wijzen naar "die idioten die niet willen prikken" want imo heeft men dit zelf veroorzaakt: hadden ze gewoon het losse Mazelenvaccin beschikbaar gehouden dan had volgens mij best een groot deel van de niet prikkers, die ene prik willen zetten :j

Edit: Enneh... TS ik denk dat je het Down-syndroom uit je eigen duim zuigt en bedoelt een stoornis binnen het autistische spectrum :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-09-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt



xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:54

beatje schreef:
Kinke schreef:
Ik heb het even opgezocht, blijkbaar is men in 1976 begonnen met vaccineren tegen mazelen in Nederland.
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... or-mazelen

In België zijn ze dus veel later pas gaan vaccineren , heb even gezocht van af 1995 pas. Dat mazelen complicaties kan geven wil ook niet zeggen dat je die ook krijgt he.


Met die redenering kun je ook zeggen dat met vaccinaties complicaties kan geven maar ook niet iedereen die krijgt

Insta: yl_aerial

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:00

xU_Blinghx schreef:
beatje schreef:

In België zijn ze dus veel later pas gaan vaccineren , heb even gezocht van af 1995 pas. Dat mazelen complicaties kan geven wil ook niet zeggen dat je die ook krijgt he.


Met die redenering kun je ook zeggen dat met vaccinaties complicaties kan geven maar ook niet iedereen die krijgt

Dat klopt ook. En als je je inleest zie je dat je bij vaccineren inderdaad een kans hebt op een bepaalde complicatie. Dat heb je ook met het innemen van een paracetamol, of een ibuprofen (ik noem maar wat).

Je moet dan gaan bedenken of de ene kans voor jou belangrijker is dan de andere kans. Waarbij je met vaccineren niet alleen om je eigen kind, maar ook om die van een ander moet denken. Vaccineren gaat ook in het belang van de volksgezondheid, of jij bij hoofdpijn en molletje pakt of niet, zal het volk roesten.

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:03

Je moet helemaal niks. Het zal het volk ook roesten als jouw kind die zeldzame is die dus wèl zo'n bijwerking te pakken heeft :(:)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:04

pmarena schreef:
Je moet helemaal niks. Het zal het volk ook roesten als jouw kind die zeldzame is die dus wèl zo'n bijwerking te pakken heeft :(:)

Ik neem aan dat mensen die niet vaccineren daar ook over nagedacht hebben?

Dus daarom je 'moet'.

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:44

Sharani schreef:
Lusitano: dat zijn behoorlijke aannames die jij doet. Er zijn ook mensen die al voor het Wakefield onderzoek niet vaccineerden, of die dat helemaal niet uit angst voor autisme of zo doen.

Ik ben LusitanA en het gaat helemaal niet om argumenten om wel of niet te vaccineren, maar waarom er een groep is die ineens alle bezwaren opzij gooit als er een uitbraak is of als er druk is om te vaccineren omdat hun kind anders ergens niet aan mee kan doen.
Als je werkelijk principieel bent, verandert dat niet naar de omstandigheden....

Je verandert van gedachten als je meer inzicht krijgt, waarbij je argumenten die je eerst in de wind sloeg ineens toch zinvol lijken. Dit kan alle kanten op, trouwens, ik ga hier niet beginnen over een gelijk, het gaat erom dat mensen die groepsgewijs iets aanleren, vreselijke moeite hebben om daar anders over te denken, ongeacht het onderwerp.
In elke willekeurige discussie zie je hetzelfde fenomeen. Ieder zal argumenten aandragen die heus wel kloppen, maar zien een aantal dingen over het hoofd die ook van belang zijn, die ze gewoon niet hebben meegekregen.
Een aantal blijft toch principieel achter hun eigen standpunt staan, en een aantal zal door de nieuwe inzichten hun standpunt aanpassen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:52

Lusitana ik denk dat je zelf ook iets over het hoofd ziet :)
Waarom denk jij te moeten bepalen dat die mensen principieel moeten zijn?

Volgens mij mogen ze zelf weten welke afwegingen ze maken en vinden ze pas bij een èchte "dreiging" dat deze dreiging opweegt tegen de potentiële risico's van bijwerkingen.

Dat heeft geen ene fluit te maken met je mening aanpassen of veranderde inzichten, maar gewoon met veranderde omstandigheden. Zoals een ruiter er voor kan kiezen om op de eigen brave oude sul tijdens een staprondje geen cap te dragen maar op andermans jonge dier tijdens een springles wel.

Ga je dan ook zeggen dat ze principieel zonder cap moeten blijven rijden op dat nieuwe dier, of snap je dan beter dat andere omstandigheden zorgen voor andere afwegingen? :)

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:55

pmarena schreef:
Lusitana ik denk dat je zelf ook iets over het hoofd ziet :)
Waarom denk jij te moeten bepalen dat die mensen principieel moeten zijn?

Volgens mij mogen ze zelf weten welke afwegingen ze maken en vinden ze pas bij een èchte "dreiging" dat deze dreiging opweegt tegen de potentiële risico's van bijwerkingen.

Dat heeft geen ene fluit te maken met je mening aanpassen of veranderde inzichten, maar gewoon met veranderde omstandigheden. Zoals een ruiter er voor kan kiezen om op de eigen brave oude sul tijdens een staprondje geen cap te dragen maar op andermans jonge dier tijdens een springles wel.

Ga je dan ook zeggen dat ze principieel zonder cap moeten blijven rijden op dat nieuwe dier, of snap je dan beter dat andere omstandigheden zorgen voor andere afwegingen? :)


Behalve dat het wel of niet dragen van een cap geen gevolgen heeft voor de gezondheid van de mensen om je heen en het pas vaccineren als een epidemie een feit is wel.

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:12

Ibbel schreef:
Ik woon op de bible belt. Vaccinatiegraad in onze gemeente is rond de 25%. Zelfs de gemeenteraad (SGP!) heeft nu z'n bezorgdheid uitgesproken hierover. Geleidelijk gaan zélfs de gelovigen nadenken, lijkt het.


Hoezo: "zelfs de gelovigen gaan nadenken"?

Het niet vaccineren voor de "zwaar" gereformeerden is van een totaal andere orde.
Een kwestie van interpretatie van bijbelteksten
(...geen blinde gehoorzaamheid en er komt een boel denkwerk bij kijken...) waar ik niet achter sta,
maar wat gebaseerd is op iets anders dan domheid of feiten mbt vaccinatie ontkennen.

Wat gebeurt is dat for some reason or the other dat behalve vaccinaties en ook televisie in de ban gingen, maar internet niet.
Er gebeurt daarmee een hoop in de "zware zuil".

Niet dat men meer is gaan nadenken,
(... dat deden ze dus allang...)
maar anders.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:46

Mjetterd schreef:
Maxima_S schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik het daar nooit over. In mijn omgeving ken ik enkele die ook niet enten en ik vermoed dat die het ook niet zouden doen, dit is een vermoedde. Op het kd waar mijn dochter binnenkort heen gaat zijn alle kinderen door en door gevaccineert...ik ben benieuwd dus daar kan ik met niemand uitwisselen haha.


Geen aanval, ik ben gewoon benieuwd. Er wordt steeds meer gesproken over de toekomst waar een KD niet gevaccineerde kinderen niet toe laat. Zou dat dan een reden zijn om te vaccineren, wanneer je kind anders niet naar een KD/gastouder kan?


Nee, wij zijn niet afhankelijk van het kd gelukkig. Ik kan ook niet zeggen hoe we het gaan doen als....want daarvoor is het leven te veranderlijk. Voor ons is vaccineren principieel nee dus zou ik mij niet laten leiden door angst, wetten of andere dreigementen...

Wij zouden ons leven anders inrichten, op een manier die past bij de rest van onze visie op dat moment.

!RELAX! Nothing is under control

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:36

pmarena schreef:
Lusitana ik denk dat je zelf ook iets over het hoofd ziet :)
Waarom denk jij te moeten bepalen dat die mensen principieel moeten zijn?

Volgens mij mogen ze zelf weten welke afwegingen ze maken en vinden ze pas bij een èchte "dreiging" dat deze dreiging opweegt tegen de potentiële risico's van bijwerkingen.

Dat heeft geen ene fluit te maken met je mening aanpassen of veranderde inzichten, maar gewoon met veranderde omstandigheden. Zoals een ruiter er voor kan kiezen om op de eigen brave oude sul tijdens een staprondje geen cap te dragen maar op andermans jonge dier tijdens een springles wel.

Ga je dan ook zeggen dat ze principieel zonder cap moeten blijven rijden op dat nieuwe dier, of snap je dan beter dat andere omstandigheden zorgen voor andere afwegingen? :)

Ik weet niet waar jij iets van principieel moeten zijn leest, het gaat er om dat er mensen zijn die nooit van gedachten zullen veranderen omdat ze bepaalde principes hebben en er zijn mensen die wel van gedachten veranderen ondanks dat ze bepaalde principes hebben en er zijn mensen die niet zo hechten aan principes.
De laatste twee zijn het soort dat van gedachte kan veranderen betreffende vaccinaties bv, de eerste zal dat niet doen.

Ik kan niet zoveel doen aan verkeerd lezen en de boodschap of context niet begrijpen, maar wat ik zeg is dat het op zich niet verwonderlijk is dat bepaalde anti- vaxxers plots van gedachten veranderen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:00

Ik vond dit stukje zo overkomen maar je hebt gelijk dat ik het anders gelezen kan hebben.
Zoals je het in deze laatste post zegt ben ik het met je eens :)

Hoewel ik "ineens alle bezwaren opzij gooien" wel wat hard gesteld vindt, ze gooien volgens mij die bezwaren helemaal niet opzij, die bezwaren zijn er nog steeds maar de afweging wordt gewoon anders doordat de situatie anders is.

Groter potentieel risico op het krijgen van een ziekte gaat voor die mensen dan zwaarder werken dan potentieel risico van bijwerkingen. En dat is toch alleen maar logisch? Het is niet dat ze dan ineens als angsthazen denken van "we hebben het verkeerd gedaan, nu zien we het pas in hoe dom we zijn geweest!!" zoals menig Bokker het wil stellen, maar gewoon: okee in deze nieuwe situatie vinden we het risico van ziek worden door mazelen groter dan het risico van ziek worden door de BMR.

Lusitana schreef:
Ik ben LusitanA en het gaat helemaal niet om argumenten om wel of niet te vaccineren, maar waarom er een groep is die ineens alle bezwaren opzij gooit als er een uitbraak is [..]
Als je werkelijk principieel bent, verandert dat niet naar de omstandigheden....

Anoniem

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:13

Jammer dat Maxima mijn vraag op de vorige pagina niet beantwoordt.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:15

beatje schreef:
Ik ben dus uit jouw tijd Janneke en ook mijn kinderen zijn uit de tijd dat er niet gevaccineerd werd tegen mazelen,ben al blij dat ik niet als enigste vol verbazing dit leest :o .


Ik weet natuurlijk niet precies hoe oud je bent maar ik ben uit 78 en toen zat de BMR al in het standaard pakket. Mijn man idem (76). Dus als je kinderen na 75 geboren zijn hebben ze hem gewoon gehad tenzij je je actief geweerd hebt.

Edit: oeps gemist dat je uit Belgie komt

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:02

TS gaat geen zinnig antwoord op haar vraag krijgen. Mensen die nu niet vaccineren, die doen dan omdat ze denken dat vaccineren allerlei risico's met zich meebrengt en dat die risico's veel groter zijn dan de risico's van de ziekte. Op dit moment zullen ze dus altijd zeggen dat ze dan natuurlijk niet gaan vaccineren. Als ze zeggen dat ze dan wel gaan vaccineren, dan hebben ze nu geen argument om nu niet te vaccineren. Dan erkennen ze namelijk dat de gevolgen van de ziekte erger zijn dan die van vaccinatie.

Ze zullen pas van mening veranderen als ze echt in de situatie komen en de gevolgen van de ziekte gaan zien. Tot die tijd blijven ze in hun geloof volharden en zullen ze dat hier ook uitdragen.

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:27

Onze dochter (5) is niet gevaccineerd en het is altijd al de bedoeling geweest om later te beginnen met vaccineren. Wanneer dat moment zou zijn was niet 100% vastgesteld maar ik wilde haar sowieso op haar 9de vaccineren tegen Rode hond en rond die tijd alles wat wij zinvol achten meenemen.

Geen idee wat we zouden doen als er een uitbraak is, misschien dat we het dan vervroegen, maar misschien ook wel niet.

Onze dochter wordt trouwens nergens geweerd, niet bij zwemles of het kinderdagverblijf terwijl wij gewoon eerlijk zijn over haar vaccinatiestatus.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:55

Sizzle schreef:
beatje schreef:
Ik ben dus uit jouw tijd Janneke en ook mijn kinderen zijn uit de tijd dat er niet gevaccineerd werd tegen mazelen,ben al blij dat ik niet als enigste vol verbazing dit leest :o .


Ik weet natuurlijk niet precies hoe oud je bent maar ik ben uit 78 en toen zat de BMR al in het standaard pakket. Mijn man idem (76). Dus als je kinderen na 75 geboren zijn hebben ze hem gewoon gehad tenzij je je actief geweerd hebt.

Edit: oeps gemist dat je uit Belgie komt

Ik ben ook uit '76 Maar de rode hond zat toen niet in mijn prik. Die heb ik later gekregen als aparte prik.

Mijn kinderen zijn wel geënt, tenminste de standaard entingen.

Toch waren/zijn er extra entingen bijgekomen die het RIVM adviseerde die ik niet allemaal heb laten geven.
Mexicaanse griep spuit heb ik niet laten geven. Was zogenaamd veilig, maar later bleek deze niet goed getest te zijn. Mening kind/oudere hebben er problemen door gegeven.

Enting tegen baarmoederhalskanker hebben we ook niet gedaan. Ook hierbij niet het juiste gevoel. Je hoort en ziet toch wel problemen. Plus de lange termijn effect is niet bekend.

Onlangs is de jongste opgeroepen voor de nieuwe enting voor hersenvliesontsteking. Deze heeft ze wel gekregen.


Ik ben toch niet helemaal voor verplicht enten. Want er zijn situaties waarbij je als ouder inspraak moet kunnen hebben vind ik.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:34

Resistance schreef:
Jammer dat Maxima mijn vraag op de vorige pagina niet beantwoordt.


Is dat van belang voor het topic? Heeft dat verder enige relevantie voor dit topic? Ik geloof van niet....

!RELAX! Nothing is under control

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:36

Maxima_S schreef:
Resistance schreef:
Jammer dat Maxima mijn vraag op de vorige pagina niet beantwoordt.


Is dat van belang voor het topic? Heeft dat verder enige relevantie voor dit topic? Ik geloof van niet....



aangezien je de vraag ontwijkt, neem ik aan dat er inderdaad baby's op het kinderdagverblijf komen. ;)

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:41

Resistance schreef:
aangezien je de vraag ontwijkt, neem ik aan dat er inderdaad baby's op het kinderdagverblijf komen. ;)


Het vermoedde dat je deze aanname maakt had ik ook al... ik laat je lekker hangen in je vermoedde want als je heel eerlijk bent, dan weet je het niet en het antwoord op de vraag heeft nog steeds geen enkele relevantie voor het topic.

Uiteraard is het een beetje vissen naar hoe onverantwoodelijk het wel niet zou zijn een ongevaccineerd kind bij babies te laten verblijven...dat ik het daar niet mee eens ben mige duidelijk zijn maar dat gevis en vingertje wijzen was nou juist niet de bedoeling van dit topic...dus vis lekker verder en denk wat je wilt.....

!RELAX! Nothing is under control

Anoniem

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:43

Je bent zelf degene die het veroorzaakt, hoor. :+

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:50

Resistance schreef:
Je bent zelf degene die het veroorzaakt, hoor. :+


Ik stelde de vraag toch niet tot twee keer toe? Het moet niet gekker worden ;-)

!RELAX! Nothing is under control

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:14

In de praktijk blijkt dat verplicht vaccineren werkt. Waarom mensen dan wel vaccineren zal me een zorg zijn, ala ze het maar doen.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:28

henny_w schreef:
Ik vaccineer al jaren niet meer bij onze dieren en durf te stellen dat ze gezonder zijn dan voorheen.
Ex-vaxxers worden ook in dit topic weer uitgemaakt voor "stommelingen" die zich nergens echt in verdiepen e.d.

Edit: ik heb de rest (een hoop blabla en cijfers over Japan en de VS) eruit geknipt omdat ik niet wil meewerken aan fake informatie verspreiden.



Wauw. Ik heb zelden zo’n gesmijt met cijfers gezien met zo’n verkeerde duiding. Van het wob verzoek tot aan Japan, je hebt een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt. Net als de persoon hier die de correlatie tussen besmettelijke ziekten en oorlog en armoede totaal verkeerd interpreteerde.

Ga alsjeblieft een sociale wetenschap studeren voor je je aan dit soort conclusies waagt aan de hand van wat cijfers. Ik kan alles wat je noemt weerleggen of in ernstige twijfel trekken.
Ik ga er mijn energie niet insteken want ik heb oprecht geen tijd, maar als dit het niveau is van de gemiddelde antivaxx argumentatie dan snap ik best dat ze als stommelingen worden benoemd, daar draag je dan zelf aan bij. Schoenmaker blijf bij je leest.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:31

Karl66 schreef:
TS gaat geen zinnig antwoord op haar vraag krijgen.


TS vroeg wat niet vaccinerende bokkers zouden doen, en volgens mij hebben er meerdere gereageerd, dus heeft ze wel antwoord gekregen.


Waves schreef:
henny_w schreef:
Ik vaccineer al jaren niet meer bij onze dieren en durf te stellen dat ze gezonder zijn dan voorheen.
Ex-vaxxers worden ook in dit topic weer uitgemaakt voor "stommelingen" die zich nergens echt in verdiepen e.d.

Edit:ik heb de rest (een hoop blabla en cijfers over Japan en de VS) eruit geknipt omdat ik niet wil meewerken aan fake informatie verspreiden.



Wauw. Ik heb zelden zo’n gesmijt met cijfers gezien met zo’n verkeerde duiding. Van het wob verzoek tot aan Japan, je hebt een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt. Net als de persoon hier die de correlatie tussen besmettelijke ziekten en oorlog en armoede totaal verkeerd interpreteerde.

Ga alsjeblieft een sociale wetenschap studeren voor je je aan dit soort conclusies waagt aan de hand van wat cijfers. Ik kan alles wat je noemt weerleggen of in ernstige twijfel trekken.
Ik ga er mijn energie niet insteken want ik heb oprecht geen tijd, maar als dit het niveau is van de gemiddelde antivaxx argumentatie dan snap ik best dat ze als stommelingen worden benoemd, daar draag je dan zelf aan bij. Schoenmaker blijf bij je leest.


Dit begrijp ik niet :? , er staat toch juist dat ze dat stukje eruit heeft gehaald omdat ze dat als fake informatie ziet en het niet wil verspreidden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, BritHittepit, ComscoreBot, Frummel01, RubyRed, Winged, YandexBot en 43 bezoekers