Vraag aan de anti-vaxxers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 09:17

1 op de 1000 die besmet is met mazelen komt te overlijden. In 1991 was de laatste uitbraak waarin dode vielen. Toen waren er 7000 gevallen en 7 doden.

Dus ja, ik vind het wel eng (niet helemaal het juiste woord) dat we die 1000 al gehaald hebben en er nu dus elke dag een dodelijk geval verwacht kan worden.

Zojuist gezien dat de meeste gevallen dus in Manukau zijn. De plaats waar eigenlijk alle arme van Auckland zitten. Wij zijn er een paar jaar terug eens geweest, maar dicht bevolkt is het zeker.
https://www.google.co.nz/amp/s/www.news ... t.amp.html

Dani schreef:
Voor de hele discussie over wel/niet vaccineren in 't algemeen hebben we ook dit topic trouwens, daar staat een hoop uitleg en argumenten van beide groepen: [MWS] Vaccinaties


Ben dus juist bewust op zoek naar de beweegreden om wel je principes over boord te doen. Ik hoop dus ook dat dit topic gewoon kan blijven lopen op die manier en dat er iets minder op elkaar gehamerd wordt.

Laten we het erover eens zijn dat we het allemaal doen vanuit de liefde voor onze kinderen. Ik zal niet ontkennen dat ik er ook meningen over heb, maar dat vraag ik niet en draait het ook niet om.


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:54

beatje schreef:
Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon mazelen kreeg,heb die ook gehad en behalve dat je ziek bent niks aan over gehouden.Waarom word er nu zo paniekerig gedaan om mazelen?

Ik vraag me af of mij eigen kinderen er tegen ingeent zijn ,denk het ook niet,wel het gewone vaccinatie programma DKP en tetanus.

Uit die tijd kom ik ook en mijn tweelingbroer is aan de complicaties (hersenvliesontsteking) overleden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:57

Saskia9 schreef:
Maar een ongevaccineerd kind heeft een net zo grote kans om een ziekte te verspreiden als een gevaccineerd kind hoor? Het is niet zo dat wanneer je gevaccineerd bent niks meer kunt krijgen of verspreiden.

Nee, een ongevaccineerd kind is een veel grotere besmettingshaard dan een gevaccineerd kind. En inderdaad kun je sommige ziektes nog wel krijgen als je gevaccineerd bent alleen is het verloop veel minder ernstig.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:58

Wat ongeloofelijk heftig Janderegelaa. Ik heb het al eens eerder gelezen op bokt over je broer...maar het blijft heftig. Wat een verdriet voor jou en je ouders.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:13

daffie1986 schreef:
Ben dus juist bewust op zoek naar de beweegreden om wel je principes over boord te doen.

Niet zo moeilijk hoor.
Anti vaxxers zijn per definitie mensen die beïnvloed worden door de media en niet echt logish nadenken of onderzoek doen, anders zouden ze weten dat alles waar ze in geloven stamt van 1 artikel dat de wereld in is geholpen waar niets van waar is, terwijl elk gedegen onderzoek het tegendeel uitwijst.
Ze zijn helemaal niet een type dat wel overwogen keuzes maakt, al willen ze wel zo voorkomen.
Op het moment dat een ander iets in de media genoemd wordt dat een bedreiging vormt, is dat ineens waar ze in geloven.
Ook op het moment dat hun kinderen ergens geweigerd worden is het willen dat hun kinderen erbij horen belangrijker dan wat ze aangenomen hadden als waarheid omdat ze wel degelijk beseffen dat die "waarheid" wankel is.

Ik had een vriendin die haar kind ook op zijn vierde ineens ging vaccineren omdat hij anders niet op zwemles mocht. Hij was daarvoor niet gevaccineerd omdat ze nu eenmaal in een hippie kring zat en zich had laten beïnvloeden. Ze was in het algemeen gewoon makkelijk te beïnvloeden, super onzeker, veranderde honderd keer van gedachte.
Als ze in een andere kring had gezeten waarbij kinderen gewoon gevaccineerd werden, had ze het ook gedaan.
Dus ondankt hun zogenaamde stevige standpunten die ze elkaar aanpraten, zijn het in mijn ogen ergens gewoon slappelingen die met alle winden meewaaien.
We denken nu eenmaal vanuit bepaalde kaders.
Bij gelovigen zie je dat bijvoorbeeld ook heel sterk. Ze denken niet voor zichzelf, maar hoe ze het nu eenmaal geleerd hebben. Zij zijn ook nog eens superbang voor wat de gemeenschap wel niet zou denken als ze het anders doen. En bang gemaakt voor de (-door het instituut verzonnen om macht te krijgen-) hel.
Op het moment dat ze wél voor zichzelf en logish gaan nadenken, zien dingen er heel anders uit en ga je dus ook andere beslissingen nemen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:25


Janneke2
Berichten: 22647
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:27

_San87_ schreef:
beatje schreef:
Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon mazelen kreeg,heb die ook gehad en behalve dat je ziek bent niks aan over gehouden.Waarom word er nu zo paniekerig gedaan om mazelen?

Ik vraag me af of mij eigen kinderen er tegen ingeent zijn ,denk het ook niet,wel het gewone vaccinatie programma DKP en tetanus.

Omdat mazelen een van de belangrijkste oorzaken is van kindersterfte op de wereld. Daarom.

:o
Mogen er een paar oogkleppen af...?

...oorlog, inclusief honger en bijbehorende ziekten vernietigen miljoenen kinderlevens, ook letterlijk.
Rampen zoals orkanen en overstromingen die standaard de allerarmsten treffen komen daar nog bij. (Denk aan de Carriben, Bangladesh etc.)

Maar vergeleken met infectieziekten die we inmiddels onder controle hebben (vergelijk het met 'paasei'/ tuberculose, cholera/'de klere', en smallpox/ 'de pokken') is mazelen geen killer.
Maar wel een stevige ziekte, dat wel.
|( ...aids hebben we nog steeds niet echt onder controle, en zowel pasgeboren baby's als met name jonge meisjes sterven bij bosjes aan aids.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 06-09-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:29

NatasjavE schreef:
Wat ongeloofelijk heftig Janderegelaa. Ik heb het al eens eerder gelezen op bokt over je broer...maar het blijft heftig. Wat een verdriet voor jou en je ouders.

11 maanden oud en ik ben nu 48. De geestelijke littekens zijn nog steeds zichtbaar, niet alleen bij mijn ouders maar bij de hele familie.

Als mijn moeder nu ook iemand hoort die niet wil vaccineren dan wordt ze echt furieus.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:31

Lusitano: dat zijn behoorlijke aannames die jij doet. Er zijn ook mensen die al voor het Wakefield onderzoek niet vaccineerden, of die dat helemaal niet uit angst voor autisme of zo doen.

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:34

Ik woon op de bible belt. Vaccinatiegraad in onze gemeente is rond de 25%. Zelfs de gemeenteraad (SGP!) heeft nu z'n bezorgdheid uitgesproken hierover. Geleidelijk gaan zélfs de gelovigen nadenken, lijkt het.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:43

Maxima_S schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik het daar nooit over. In mijn omgeving ken ik enkele die ook niet enten en ik vermoed dat die het ook niet zouden doen, dit is een vermoedde. Op het kd waar mijn dochter binnenkort heen gaat zijn alle kinderen door en door gevaccineert...ik ben benieuwd dus daar kan ik met niemand uitwisselen haha.


Geen aanval, ik ben gewoon benieuwd. Er wordt steeds meer gesproken over de toekomst waar een KD niet gevaccineerde kinderen niet toe laat. Zou dat dan een reden zijn om te vaccineren, wanneer je kind anders niet naar een KD/gastouder kan?

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:03

Ik heb onze kids allemaal gevaccineerd. Soms krijg ik idd het gevoel dat veel anti vaxxers niet enten omdat het ook een ber van mijn bed show is. En mazelen , je overleefd het meestal maar jaren later kun je alsnog door een dodelijke hersenvliesontsteking getroffen worden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:07

Janneke2 schreef:
_San87_ schreef:

Omdat mazelen een van de belangrijkste oorzaken is van kindersterfte op de wereld. Daarom.

:o
Mogen er een paar oogkleppen af...?

...oorlog, inclusief honger en bijbehorende ziekten vernietigen miljoenen kinderlevens, ook letterlijk.
Rampen zoals orkanen en overstromingen die standaard de allerarmsten treffen komen daar nog bij. (Denk aan de Carriben, Bangladesh etc.)

Maar vergeleken met infectieziekten die we inmiddels onder controle hebben (vergelijk het met 'paasei'/ tuberculose, cholera/'de klere', en smallpox/ 'de pokken') is mazelen geen killer.
Maar wel een stevige ziekte, dat wel.
|( ...aids hebben we nog steeds niet echt onder controle, en zowel pasgeboren baby's als met name jonge meisjes sterven bij bosjes aan aids.

Dat ik zeg dat mazelen EEN VAN DE belangrijkste oorzaken is betekent niet dat ik niet weet/erken dat er nog meer oorzaken zijn :?.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:05

Ik reageer alleen even op de openingspost omdat ik weinig zin heb in een discussie over wel/niet vaccineren.

Maar ik als ‘ex-vaxxer’ zou mijn kinderen bij een uitbraak zeker niet opeens wel laten vaccineren. Ook niet als de kinderbijslag wordt ingehouden. Ook niet als ik een torenhoge boete krijg. En ook niet als ze daardoor niet naar school of iets anders zouden mogen. Ik hoop dat ik je vraag hiermee voldoende beantwoord heb. :)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:09

Ibbel schreef:
Ik woon op de bible belt. Vaccinatiegraad in onze gemeente is rond de 25%. Zelfs de gemeenteraad (SGP!) heeft nu z'n bezorgdheid uitgesproken hierover. Geleidelijk gaan zélfs de gelovigen nadenken, lijkt het.

De volksgezondheid in gevaar brengen is dan ook geen kattepis.

Maar er moet altijd eerst iets ergs gebeuren voor mensen wakker worden, of zo.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:36

_San87_ schreef:
Ibbel schreef:
Ik woon op de bible belt. Vaccinatiegraad in onze gemeente is rond de 25%. Zelfs de gemeenteraad (SGP!) heeft nu z'n bezorgdheid uitgesproken hierover. Geleidelijk gaan zélfs de gelovigen nadenken, lijkt het.

De volksgezondheid in gevaar brengen is dan ook geen kattepis.

Maar er moet altijd eerst iets ergs gebeuren voor mensen wakker worden, of zo.

Misschien moet het maar eens gebeuren. Dan onderneemt de regering tenminste iets.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:46

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:

De volksgezondheid in gevaar brengen is dan ook geen kattepis.

Maar er moet altijd eerst iets ergs gebeuren voor mensen wakker worden, of zo.

Misschien moet het maar eens gebeuren. Dan onderneemt de regering tenminste iets.

Het is alleen jammer dat de slachtoffers dan onschuldige kinderen zijn. Zij hebben immers geen zeggenschap over de waanideeën van hun ouders.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:57

Ik vaccineer al jaren niet meer bij onze dieren en durf te stellen dat ze gezonder zijn dan voorheen.
Ex-vaxxers worden ook in dit topic weer uitgemaakt voor "stommelingen" die zich nergens echt in verdiepen e.d. Echter achter de schermen (door de media nog steeds genegeerd), worden er al diverse acties ondernomen richting RIVM en onze Overheid. Kritische mensen zoals van de stichting vaccinvrij maar ook gewone ouders en zelfs grootouders van beschadigde kinderen net na een vaccinatie hebben middels de WOB verzoeken ingediend met de simpele vraag om bewijs dat vaccinaties werken. We zijn nu nagenoeg een jaar verder en noch van het RIVM noch van minister Blokhuis zijn er bewijzen boven tafel gekomen dat vaccinaties echt werken. Hoe kan dat nou? Je zou toch verwachten dat ze vaccins zodanig belangrijk vinden dat bewijs zo eventjes overlegd kan worden. Nou niet dus. Dan mag je toch als ex-vaxxer wel je vraagtekens hebben bij hun beweringen? Ik ga mijn dieren echt niet vaccineren als er in de buurt een uitbraak van het een of ander zou uitbreken. Datzelfde geld ook voor ons zelf. De meeste sterfgevallen bij ziekte uitbraken en dus ook mazelen wereldwijd vallen nog steeds in landen waar armoede, hongersnood en of oorlog heerst. Deze mensen hebben een slechte weerstand en zijn veel bevattelijker voor ziektes en bijwerkingen.

Bij deze een link van de website vaccinvrij: https://stichtingvaccinvrij.nl/japan-lo ... -145526257
Alweer een aantal jaren terug was Japan koploper met kindersterfte wereldwijd. Vooral wiegendood. Totdat Japan besloot om voor het 2e levensjaar van baby's niet meer te vaccineren. De wiegendood gevallen namen zo drastisch af dat het aantal eigenlijk nihil werd. Nu is het zelfs zo dat er in Japan geen vaccinatieverplichting meer is en nu blijken de Japanse kinderen dan welk rijk land dan ook wereldwijd.

In de link staat o.a. het volgende:
"Laten we het nogmaals herhalen: de Verenigde Staten hebben het meest agressieve vaccinatieschema van alle ontwikkelde landen (en geven de meeste vaccins het meest vroeg).

Als vaccins levens redden, waarom gaan Amerikaanse kinderen dan sneller en jonger dood dan kinderen in 19 andere rijke landen, hetgeen zich laat vertalen in een 57% hogere kans op overlijden voordat de volwassen leeftijd wordt bereikt?
Japanse kinderen, die de minste vaccins krijgen, zonder dwang van de overheid om te vaccineren, groeien op om een lang en gezond leven te leiden.

Merck, de fabrikant van het BMR-vaccin, staat voor de rechter in verband met aan de BMR gerelateerde fraude. Klokkenluiders beschuldigen de farmaceutische reus er van haar gegevens betreffende de efficiëntie van de mazelencomponent in het vaccin te hebben gemanipuleerd om zich zo te verzekeren van een voortdurend monopolie op de markt. Het bewijs van de klokkenluiders heeft geleid tot twee afzonderlijke rechtszaken. Daarbij heeft een klokkenluider van het CDC aangegeven dat het BMR-vaccin het risico op autisme bij sommige kinderen verhoogd. Anderen hebben gerapporteerd dat het potentiële risico op permanente schade door het BMR-vaccin het risico dat mazelen oplevert in de schaduw stelt.

Waarom gaan de FDA en de CDC door met het ondersteunen van het problematische BMR-vaccin ondanks de betrokkenheid van Merck bij fraude betreffende de veiligheid en doelmatigheid van het BMR-vaccin? Waarom zoeken wetgevers en gezondheidsambtenaren in de Verenigde staten niet naar alternatieven die beter zijn zoals Japan dat twee decennia geleden deed? Waarom worden Amerikaanse kinderen door Amerikaanse steden en staten gedwongen het BMR-vaccin van Merck te gebruiken? Beschermt de regering van de Verenigde Staten haar kinderen of doet Merck dat? Waarom negeren ambtenaren in de Verenigde Staten het Japanse model dat bewijst dat het vaccinatieprogramma dat in de ontwikkelde wereld het meest op maat is toegesneden in combinatie met een eerste klas hygiëne en een hoge kwaliteit van de voeding een optimale gezondheidstoestand van kinderen kan bewerkstelligen dat leidend is in de wereld? ..."

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.


Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:02

Je stelt serieus de vraag ter discussie óf vaccinaties werken? Wow, het konijnenhol is écht diep...

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:09

henny_w schreef:
Ik vaccineer al jaren niet meer bij onze dieren en durf te stellen dat ze gezonder zijn dan voorheen.
Ex-vaxxers worden ook in dit topic weer uitgemaakt voor "stommelingen" die zich nergens echt in verdiepen e.d. Echter achter de schermen (door de media nog steeds genegeerd), worden er al diverse acties ondernomen richting RIVM en onze Overheid. Kritische mensen zoals van de stichting vaccinvrij maar ook gewone ouders en zelfs grootouders van beschadigde kinderen net na een vaccinatie hebben middels de WOB verzoeken ingediend met de simpele vraag om bewijs dat vaccinaties werken. We zijn nu nagenoeg een jaar verder en noch van het RIVM noch van minister Blokhuis zijn er bewijzen boven tafel gekomen dat vaccinaties echt werken. Hoe kan dat nou? Je zou toch verwachten dat ze vaccins zodanig belangrijk vinden dat bewijs zo eventjes overlegd kan worden. Nou niet dus. Dan mag je toch als ex-vaxxer wel je vraagtekens hebben bij hun beweringen? Ik ga mijn dieren echt niet vaccineren als er in de buurt een uitbraak van het een of ander zou uitbreken. Datzelfde geld ook voor ons zelf. De meeste sterfgevallen bij ziekte uitbraken en dus ook mazelen wereldwijd vallen nog steeds in landen waar armoede, hongersnood en of oorlog heerst. Deze mensen hebben een slechte weerstand en zijn veel bevattelijker voor ziektes en bijwerkingen.

Bij deze een link van de website vaccinvrij: https://stichtingvaccinvrij.nl/japan-lo ... -145526257
Alweer een aantal jaren terug was Japan koploper met kindersterfte wereldwijd. Vooral wiegendood. Totdat Japan besloot om voor het 2e levensjaar van baby's niet meer te vaccineren. De wiegendood gevallen namen zo drastisch af dat het aantal eigenlijk nihil werd. Nu is het zelfs zo dat er in Japan geen vaccinatieverplichting meer is en nu blijken de Japanse kinderen dan welk rijk land dan ook wereldwijd.

In de link staat o.a. het volgende:
"Laten we het nogmaals herhalen: de Verenigde Staten hebben het meest agressieve vaccinatieschema van alle ontwikkelde landen (en geven de meeste vaccins het meest vroeg).

Als vaccins levens redden, waarom gaan Amerikaanse kinderen dan sneller en jonger dood dan kinderen in 19 andere rijke landen, hetgeen zich laat vertalen in een 57% hogere kans op overlijden voordat de volwassen leeftijd wordt bereikt?
Japanse kinderen, die de minste vaccins krijgen, zonder dwang van de overheid om te vaccineren, groeien op om een lang en gezond leven te leiden.

Merck, de fabrikant van het BMR-vaccin, staat voor de rechter in verband met aan de BMR gerelateerde fraude. Klokkenluiders beschuldigen de farmaceutische reus er van haar gegevens betreffende de efficiëntie van de mazelencomponent in het vaccin te hebben gemanipuleerd om zich zo te verzekeren van een voortdurend monopolie op de markt. Het bewijs van de klokkenluiders heeft geleid tot twee afzonderlijke rechtszaken. Daarbij heeft een klokkenluider van het CDC aangegeven dat het BMR-vaccin het risico op autisme bij sommige kinderen verhoogd. Anderen hebben gerapporteerd dat het potentiële risico op permanente schade door het BMR-vaccin het risico dat mazelen oplevert in de schaduw stelt.

Waarom gaan de FDA en de CDC door met het ondersteunen van het problematische BMR-vaccin ondanks de betrokkenheid van Merck bij fraude betreffende de veiligheid en doelmatigheid van het BMR-vaccin? Waarom zoeken wetgevers en gezondheidsambtenaren in de Verenigde staten niet naar alternatieven die beter zijn zoals Japan dat twee decennia geleden deed? Waarom worden Amerikaanse kinderen door Amerikaanse steden en staten gedwongen het BMR-vaccin van Merck te gebruiken? Beschermt de regering van de Verenigde Staten haar kinderen of doet Merck dat? Waarom negeren ambtenaren in de Verenigde Staten het Japanse model dat bewijst dat het vaccinatieprogramma dat in de ontwikkelde wereld het meest op maat is toegesneden in combinatie met een eerste klas hygiëne en een hoge kwaliteit van de voeding een optimale gezondheidstoestand van kinderen kan bewerkstelligen dat leidend is in de wereld? ..."


Interessant artikel en stelling maar ik mis een beetje de link met Nederland? Volgens mij zijn de regels hier weer net anders dan in Amerika of Japan. Daarnaast is het artikel behoorlijk gekleurd geschreven en kan ik de objectiviteit er niet van inzien.

Insta: yl_aerial

Kaitlyn
Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:10

_San87_ schreef:
janderegelaa schreef:

Misschien moet het maar eens gebeuren. Dan onderneemt de regering tenminste iets.

Het is alleen jammer dat de slachtoffers dan onschuldige kinderen zijn. Zij hebben immers geen zeggenschap over de waanideeën van hun ouders.


Misschien komt dan wel eindelijk de verplichting van vaccineren, en bij weigering uit huis plaatsing.
Soms moet je mensen op de hardste manier die mogelijk is pakken, om onnodige sterftes te voorkomen.
Dan zullen we eens zien hoeveel mensen er alsnog niet vaccineren.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:11

daffie1986 schreef:
Dani schreef:
Voor de hele discussie over wel/niet vaccineren in 't algemeen hebben we ook dit topic trouwens, daar staat een hoop uitleg en argumenten van beide groepen: [MWS] Vaccinaties


Ben dus juist bewust op zoek naar de beweegreden om wel je principes over boord te doen. Ik hoop dus ook dat dit topic gewoon kan blijven lopen op die manier en dat er iets minder op elkaar gehamerd wordt.

Ja hoor, dit topic mag gewoon. :j Ik linkte juist naar dat topic met de algemene discussie zodat er in dit topic misschien meer nadruk blijft op jouw specifieke vraag, over de beweegredenen om van anti-vax te switchen naar toch vaccineren. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vraag aan de anti-vaxxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:34

Als vaccins geen levens redden, waarom wordt dan nu de noodklok geluid? Daarnaast vind ik een vergelijking met de VS niet goed. Het hele gezondheidszorgstelsel zit daar zó anders in elkaar. Medicatie wordt op andere manier getest, andere stoffen zijn toegestaan. Europa is veel strenger.

'De meeste sterfgevallen bij ziekte uitbraken en dus ook mazelen wereldwijd vallen nog steeds in landen waar armoede, hongersnood en of oorlog heerst. Deze mensen hebben een slechte weerstand en zijn veel bevattelijker voor ziektes en bijwerkingen.'

Deze mensen hebben ook geen toegang tot goede gezondheidszorg waardoor besmetting wél voorkomen kan worden. Unicef heeft vast geen goed beeld van hoe vaccinaties júist levens redden: https://www.unicef.nl/nieuws/2016-11-10 ... s-mogelijk

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:35

Kaitlyn schreef:
_San87_ schreef:

Het is alleen jammer dat de slachtoffers dan onschuldige kinderen zijn. Zij hebben immers geen zeggenschap over de waanideeën van hun ouders.


Misschien komt dan wel eindelijk de verplichting van vaccineren, en bij weigering uit huis plaatsing.
Soms moet je mensen op de hardste manier die mogelijk is pakken, om onnodige sterftes te voorkomen.
Dan zullen we eens zien hoeveel mensen er alsnog niet vaccineren.

Ik snap het sentiment.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:46

Kinke schreef:
Ik heb het even opgezocht, blijkbaar is men in 1976 begonnen met vaccineren tegen mazelen in Nederland.
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... or-mazelen

In België zijn ze dus veel later pas gaan vaccineren , heb even gezocht van af 1995 pas. Dat mazelen complicaties kan geven wil ook niet zeggen dat je die ook krijgt he.

Ik ben ook wel eens benieuwd hoeveel vacinatie's effectief aanslaan. Mijn dochter is bv wel tegen hepatitis geënt maar bleek bij een titter controller geen antistoffen te bezitten. Dus denk ik dat vaccinaties vaak ook een vals gevoel van veiligheid geven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HELder, IASCrawler, LV19952, Nymphe, SemrushBot, Solleke_Noah, Unit, YandexBot en 46 bezoekers