Gelderse hengst Ibsen B verkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie
Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Gelderse hengst Ibsen B verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 12:24

kwpn
Transfer


Stal te Bokkel heeft de Gelderse hengst Ibsen B verkocht. De Wynton-zoon vertrekt naar de stallen van RJF Slabbers Holding met het oog op de sport.

Ibsen B (Wynton uit Rosita keur pref sport van Cabochon, fokker G.E.B. Voordes-Veeneman en B. Veeneman uit Beemte Broekland) is in 2017 geslaagd voor het verrichtingsonderzoek, waar vooral zijn fijne galop, houding en aanleg als dressuurpaard positief opvielen. Yardena van Es stelde de zesjarige hengst afgelopen winter voor in de Hengstencompetitie Gelders Paard, de combinatie schreef daarin meerdere overwinningen op hun naam. Inmiddels heeft Lichte Tour-amazone Anouk Slabbers plaatsgenomen in het zadel van de hengst.

“Het is een heel fijn paard om mee samen te werken”, vertelt Anouk enthousiast. “Hij is heel mensgericht. Ik heb hem nu twee weken op stal en hij staat op een grote manege, maar hij is echt heel lief naar iedereen. Daarnaast is hij heel leergierig, daardoor zijn we ook al snel een combinatie aan het worden. Ik kan alles met hem doen, niet alleen onder het zadel maar ook in de omgang.”

Via Stal te Bokkel zal de hengst beschikbaar blijven voor de fokkerij via diepvriessperma. “De focus ligt momenteel echt op de dressuursport, het liefst wil ik met hem richting het hogere werk. De fokkerij komt later wel weer. Het is plan is wel om hem hengst te houden, dat is ook geen probleem omdat hij zo braaf is.”

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Fly_high, kyrkelover, lina1998, Malle_meid, Poekkie, pol013, pukkepaard, Zil en 57 bezoekers