Berlijn met vriend maar...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 20:11

Uhm ja, vage titel maar ik weet het even niet zo goed :+

Zojuist een weekend Berlijn geboekt met mijn vriend. Ik wilde erg graag de stad en de historie ontdekken, mijn vriend zou naar een toernooi van League of Legends gaan. Lekker allebei ons eigen ding doen :D Echter, vlucht en hotel zojuist geboekt, blijkt het dat die kaartjes van League of Legends binnen 1 minuut al waren uitverkocht. Daar kan hij nu dus niet meer heen... :+

Ik vind dit een beetje sneu voor hem. Uiteraard niet zo’n slimme actie om dat niet te checken maar toch. Probleem is alleen dat mijn vriend niet echt gelukkig wordt van stedentrips. Musea enzo zijn niet helemaal zijn ding, hij wilt graag echt iets te doen hebben omdat hij zich redelijk snel verveelt. Shoppen houdt hij niet van. Hij houdt van gamen (verheugde zich ook erg op LoL dus vind het echt sneu voor hem :( ), auto’s en racen, en vindt het dus vooral leuk om actief bezig te zijn. Dus ik ben nu op zoek naar dingen die ik met mijn vriend kan doen in Berlijn om te zorgen dat hij er toch een beetje van kan genieten :D Ik heb het idee om naar de dierentuin te gaan, dat vinden we beiden sowieso leuk! De rondleiding op Tempelhoff wil ik sowieso doen dus dan gaat ie maar lekker mee :)) Maar zijn er nog leuke aanraders voor mij en mijn vriend?


Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:12

Een fiets huren daar en lekker rondfietsen! Is prima te doen daar en je kunt op heel veel plekken fietsen huren.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

jibberjabber
Berichten: 784
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:16


http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !
Be like a duck. Remain calm on the surface and paddle like crazy underneath.

KarmaChansy
Berichten: 6924
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:57

de tickets voor LoL gaan vaak hard ja :+ voor Athene zijn nog tickets :)) dan zou je hem eens goed verrassen

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

speedfiets_2
Badass Cowgirl
Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:04


Be happy eat a snackkie

Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:06

Wij hebben ooit in Berlijn een rondrit met een trabant gemaakt. Mocht je zelf mee door de stad rijden, wat echt super leuk was! Te huren via Trabiworld.de.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:08

Lekker de stad op de fiets verkennen en dan de volgende dag dump je hem in bovenstaand museum en ga je lekker je eigen ding doen. Beetje aanpassen is niets mis mee trouwens , je kunt iets wel niet leuk vinden maar wanneer je weet dat je je partner er blij mee maakt dan is twee uurtjes shoppen bvb toch geen opoffering??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:15

Fietsen inderdaad, kroegentocht, uitgaan?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Gee
Berichten: 166
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:20

Trabi-Safari? Kan hij zelf rijden en je rijdt dan met andere Trabi's door Berlijn.
Sightseeing maar dan anders.
Anders: Hop-on/Hop-off bussen nemen.
Dierentuin in het centrum is leuk. ((Zoologischer Garten) Neem dan wel de hoofdingang (Elefanten-Tor) en doe er ook het aquarium bij. Een andere mooie dierentuin is Tierpark Berlin. Dat ligt in het voormalige oost-Berlijn en is heel ruim en groen opgezet. (ligt in Schlosspark Friedrichsfelde)
Verder kun je alle extreme sporten wel doen: base flying vanaf een hoteldak, stand up paddelen.
Ook interessant: East side gallery. Nee geen museum, maar restanten van de muur die overgeschilderd zijn door diverse kunstenaars.

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:25

Ik vond de rondleiding ondergronds over de gegraven routes van oost naar west ook een aanrader, hoewel ik wel de Engelse aan zal raden, we hadden moeite het Duits goed te volgen.

En idd fietsen, hele stad kunnen verkennen op een fijne manier.

"Een draver, is gaver" :D

prulletjeJarig
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:39

Genoeg te doen in de stad, maar ik zou ook de Facebook pagina van het evenement in de gaten houden. Er zijn altijd mensen die op het laatste moment niet kunnen, zo ben ik al vaak zat last minute aan kaartjes gekomen :)

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:55

Je bent toch samen, een weekend meer jouw dingen doen is toch niet zo erg :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:36

RianneH schreef:
Ik vond de rondleiding ondergronds over de gegraven routes van oost naar west ook een aanrader, hoewel ik wel de Engelse aan zal raden, we hadden moeite het Duits goed te volgen.

En idd fietsen, hele stad kunnen verkennen op een fijne manier.


Als je de Berliner Unterwelten bedoelt, dat is inderdaad een aanrader.

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:38

Ja! Die bedoel ik ja :D

"Een draver, is gaver" :D

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:43


Life is short....SMILE while you still have teeth!

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:48

Die gaat op mijn to do lijst voor Berlijn MarliesV! Kende ik nog niet. Ben plm 8 x in Berlijn geweest en telkens ontdek ik weer wat nieuws. Op Berlijnblog vind je heel veel tips en info.
Zie dat LoL in oktober is, van 12-15 en van 17-20? Dan is ook het Festival of Lights, vind ik echt geweldig. Ga er dan ook heen, voor de derde keer inmiddels.

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:28

En hou je van wat meer actie, huur geen fiets maar een step! Echt heel de stad staat vol met elektrische steps die je kan huren via Circ of Lime!

Btw ik zou zeker geen hop on/off bus kaartje nemen, bus 100/200 doet bijna hetzelfde rondje maar dat is gewoon de normale lijnbus haha!

Berlin undergroud, stasi gevangenis inderdaad voor een wat andere ervaring :j En vergeet de bunker niet of concentratiekamp Sachsenhausen. Toch wel wat historie maar zelfs de stoerste mannen zijn hier stil!

Trabant huren wil ook alleen hou er rekening mee dat echt de hele stad op de schop is... Veel straten kan je dus niet met de auto in wegen bouw/verbouw werkzaamheden tewijl je dus lopen, met een step of fiets er wel tussendoor kan.

Ik ben net een week terug uit Berlijn, 72 uurs kaart voor OV gekocht en veel met step en donkey republik fiets gedaan. Echt uitvindingen die dingen en je hoeft nooit verder als een paar meter te lopen voor je vervoer haha

PS weet niet of je al eens in Berlijn bent geweest? Maar sla checkpiont charlie over, als er iets mega over de top toeristische is dan is dat het wel!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:32

Ik zou ook zeker het Sonycenter bezoeken.

Verder op kroegentocht in Prenzlauerberg.

En mocht je er van houden...de Berlijnse clubs zijn echt waanzinnig goed.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:23

En als je heerlijk maar simpel vegetarisch wilt eten kan ik je deze ontzettend aanbevelen: Chi ôh
Uhlandstrasse 144, 10719 Berlijn. Echt top!

Century
Berichten: 5898
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Berlijn met vriend maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:31

Oh balen voor je vriend. Wij hebben vorig jaar precies hetzelfde gedaan, met vrienden naar Berlijn, League en verder de stad en historie ontdekken. Naast dat kan ik je helaas niet echt helpen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, Majestic-12, mmajar en 88 bezoekers