[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:50

Hier is de zoektocht naar een eigen maatje inmiddels van start gegaan.

Op dit moment heb ik een jonge hette op het oog. Updates volgen vanzelf. :D

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:53

Leuk Absolem! Ben erg benieuwd :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:38


[o]


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:01

Absolem schreef:
Hier is de zoektocht naar een eigen maatje inmiddels van start gegaan.

Op dit moment heb ik een jonge hette op het oog. Updates volgen vanzelf. :D


Leuk!! Succes met de zoektocht! :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:45

Leuk! ik ben echt fan van Hette, vindt het zo jammer dat ie vorig jaar naar het buitenland is gegaan.

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:48

Goedemiddag,

Kom even binnen vallen hoor :) Gaat iemand volgende week nog naar de CK in Drachten?

Ti_Amo
Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:29

Hey hallo ik val even met de deur in huis,

ik ga a.s. vrijdag kijken bij een 6jarige merrie OnnexRypke, kan iemand mij wat vertellen over de nakomelingenreeks? Ik lees negatieve berichten over Onne, veel slechte achterhand en veel OCD paarden.

Ik krijg graag info :)

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:03

Ti_Amo schreef:
Hey hallo ik val even met de deur in huis,

ik ga a.s. vrijdag kijken bij een 6jarige merrie OnnexRypke, kan iemand mij wat vertellen over de nakomelingenreeks? Ik lees negatieve berichten over Onne, veel slechte achterhand en veel OCD paarden.

Ik krijg graag info :)



Onne geeft heel fijne karakters. Zeer gemoedelijk. En meestal veel behang. Ik zou me eerder druk maken om de rypke kant.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:18

barbaras schreef:
Goedemiddag,

Kom even binnen vallen hoor :) Gaat iemand volgende week nog naar de CK in Drachten?


Ja ik ga morgen middag en avond lekker kijken

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:19

Absolem schreef:
Hier is de zoektocht naar een eigen maatje inmiddels van start gegaan.

Op dit moment heb ik een jonge hette op het oog. Updates volgen vanzelf. :D


Oh wat leuk!! Benieuwd !!!

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:21

Ti_Amo schreef:
Hey hallo ik val even met de deur in huis,

ik ga a.s. vrijdag kijken bij een 6jarige merrie OnnexRypke, kan iemand mij wat vertellen over de nakomelingenreeks? Ik lees negatieve berichten over Onne, veel slechte achterhand en veel OCD paarden.

Ik krijg graag info :)



De onne's die ik ken zijn er lief,braaf en groot.

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Ti_Amo
Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:10

Absolem schreef:
Ti_Amo schreef:
Hey hallo ik val even met de deur in huis,

ik ga a.s. vrijdag kijken bij een 6jarige merrie OnnexRypke, kan iemand mij wat vertellen over de nakomelingenreeks? Ik lees negatieve berichten over Onne, veel slechte achterhand en veel OCD paarden.

Ik krijg graag info :)



Onne geeft heel fijne karakters. Zeer gemoedelijk. En meestal veel behang. Ik zou me eerder druk maken om de rypke kant.



Ohh vertel, waarom de Rypke kant?

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:14


If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:11

M_arjolein schreef:
Leuk! ik ben echt fan van Hette, vindt het zo jammer dat ie vorig jaar naar het buitenland is gegaan.


Ja ik ook. Helaas geeft de eigenaar van deze hette geen antwoord op mijn bericht. Terwijl ik een kennis van me de in de buurt woont van dat paard op voorhand al even had laten kijken. Dus de man wist wel dat er serieuse interesse is.

Maar goed. De zoektocht heeft zich nu verplaatst. Naar een veulen van Julius die volgende maand afgespeend mag worden. Hij staat wel enorm ver weg dus ik ga volgende maand pas kijken, alles is al afgesproken :D dus als hij een klein beetje beweegt zoals opa norbert dan gaat die mee naar huis.

Julius is een halfbroer van hette. En maar voor drie jaar in Nederland om voor wat bloed spreiding te zorgen en hij was hier om het sportpredicaat te verkrijgen.januari vertrekt ie weer terug naar Canada als ik mij niet vergis.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:35

Klopt ik ken de ruiter van Julius wel en hij gaat als het goed is na de hengstenkeuring weer terug. Ben zelf niet zo'n Julius fan, maar inderdaad als ie het van zn opa heeft. Bovendien loopt Julius inmiddels al aardig hoog in de sport. Ben benieuwd of hef wat is, wel jammer dat de eigenaar van het Hette paard dan niet meer reageert.

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:39

Vraagje, hoe zit het nu precies met papierloze friese paarden, mijne heeft wel paspoort van het stamboek maar geen papieren. Is er een mogelijkheid haar geregistreerd te krijgen voor het bijboek?

Of is dit weinig meer waarde tegen over het hoofdboek?

[o]

M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:57


Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:36

Janinevv schreef:
Vraagje, hoe zit het nu precies met papierloze friese paarden, mijne heeft wel paspoort van het stamboek maar geen papieren. Is er een mogelijkheid haar geregistreerd te krijgen voor het bijboek?

Of is dit weinig meer waarde tegen over het hoofdboek?



Nee heeft geen meerwaarde tenzij je m vervolgens wilt aanmelden/kans wilt maken bij het Barrock pinto stamboek.

Je bent er een hoop geld aan kwijt.
Als het een hengst betreft krijg je m toch nooit goed gekeurd bij het kfps alstie bijboek is omdat het stamboek gesloten is. En er gaan drie generaties overheen voor nakomelingen van een bijboek merrie weer opgenomen kunnen worden in het hoofdboek.

Voor de verkoop heeft het ook geen meerwaarde. Je paard wordt er niet meer waard van.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:45

Absolem schreef:
Janinevv schreef:
Vraagje, hoe zit het nu precies met papierloze friese paarden, mijne heeft wel paspoort van het stamboek maar geen papieren. Is er een mogelijkheid haar geregistreerd te krijgen voor het bijboek?

Of is dit weinig meer waarde tegen over het hoofdboek?



Nee heeft geen meerwaarde tenzij je m vervolgens wilt aanmelden/kans wilt maken bij het Barrock pinto stamboek.

Je bent er een hoop geld aan kwijt.
Als het een hengst betreft krijg je m toch nooit goed gekeurd bij het kfps alstie bijboek is omdat het stamboek gesloten is. En er gaan drie generaties overheen voor nakomelingen van een bijboek merrie weer opgenomen kunnen worden in het hoofdboek.

Voor de verkoop heeft het ook geen meerwaarde. Je paard wordt er niet meer waard van.



Bedankt voor de duidelijke uitleg, dan laat ik het lekker zo. Jammer maarja, ze is een echt fries en bwn blij met dr.

[o]

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:15

M_arjolein schreef:
Klopt ik ken de ruiter van Julius wel en hij gaat als het goed is na de hengstenkeuring weer terug. Ben zelf niet zo'n Julius fan, maar inderdaad als ie het van zn opa heeft. Bovendien loopt Julius inmiddels al aardig hoog in de sport. Ben benieuwd of hef wat is, wel jammer dat de eigenaar van het Hette paard dan niet meer reageert.



Ja dat vind ik ook erg jammer. Ik was wel gecharmeerd van die hette.

Maar deze Julius is een Julius X Jasper. Best een hoge lijnteelt als je bedenkt dat Julius zelf een norbert x beart is.

Maar anderzijds zou je denken dat met deze afstamming er haast wel iets van beweging in moet zitten. Ik vind het een interessante gok om te nemen. Moeder is ster en oma is ster en ook nog preferent. Dus dat zit wel snor.

Waar ik me het meest zorgen om maak is het achterbeen. Ik vrees dat die bij dit veulen meer stuwend dan dragend is als ik de foto's zo bekeek die ik gekregen heb.
Wel heeft het veulen een mooi front met een scherpe blik uit zijn ogen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:16

Hette fan ben ik dan weer niet. Vaak erg groot en een groot hoofd. Weinig luxe. Vind het zelf ook geen toevoeging aan de fokkerij met zijn afstamming

Julius is wel erg goed. Ben dan echt geen norbert fan maar die juliussen pakken wel goed uit. Maar karakter is nog afwachten natuurlijk

Maar dit is persoonlijke smaak denk ik


Mijn kindje
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En mams
[ img ]

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:58

Ldenboer72 schreef:
barbaras schreef:
Goedemiddag,

Kom even binnen vallen hoor :) Gaat iemand volgende week nog naar de CK in Drachten?


Ja ik ga morgen middag en avond lekker kijken


Hoe vond je het? Het was echt zo'n geweldig gaaf weekend! Merrie van mijn werkgever werd reserve kampioen, ze waren zo super super blij. Echt veel geluk gehad met haar aankoop.

Daarnaast vond ik het echt heel mooi georganiseerd, duidelijke ringen en lekker vlot verloop...

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:17

Kabayo schreef:
Hette fan ben ik dan weer niet. Vaak erg groot en een groot hoofd. Weinig luxe. Vind het zelf ook geen toevoeging aan de fokkerij met zijn afstamming

Julius is wel erg goed. Ben dan echt geen norbert fan maar die juliussen pakken wel goed uit. Maar karakter is nog afwachten natuurlijk

Maar dit is persoonlijke smaak denk ik


Mijn kindje
[ [url=m/FazTLW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8a5UNn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pbAeXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mams
[ [url=m/sOfMHX.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik heb liever een felle donder dan zo'n dooie diender. Ik wil m ook voor de wagen hebben.
De meer mensen zeggen dat ze julius niets vinden maar dat zeggen ze ook wel over hette.

Maar die nakomelingen van hette doen het wel goed. En willen wel lopen.ik hoop eigenlijk op hetzelfde bij dit veulen.

Veulen heeft net geen vol papier. En een relatief hoge lijnteelt ook al staat de verwantschap op 5,08%.
Dus voor de fokkerij is hij niet interessant genoeg denk ik als je daar naar kijkt.

Dan zou hij alleen gekozen worden door bloed van zijn vader. Immers er lopen meer dan zat jasper en beart nazaten rond. Maar goed eerst meer even bekijken hoe hij beweegt.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:31

Ik heb het niet over werklust maar karakter. Daarbij zijn norberts keuringspaarden en willen vaak niet voor je werken

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:41

Kabayo schreef:
Ik heb het niet over werklust maar karakter. Daarbij zijn norberts keuringspaarden en willen vaak niet voor je werken



Een paard wat aan de hand wil lopen. Wil ook lopen ohz of voor de wagen. This alleen aan de ruiter/eigenaar/ trainer om de juiste benadering te vinden voor zo'n paard zodat dat er ook uitkomt. Wat mij opvalt is dat zodra er een Fries fel is. Het gelijk bestempeld wordt als een rotknol. Net als met reinders. Die worden ook bestempeld als pokke beesten. Terwijl de mensen die een reinder goed aan het lopen hebben er mee in de hemel zijn door hun sterke achterhand.

Ik vraag me af hoeveel er boeman verhalen zijn doordat er onkunde in het spel is geweest en hoeveel er waar is.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers