[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ketly
Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 17:40

Die had ik gezien inderdaad, maar dat is helaas niet de juiste kleur.. Mijn cap zit bijna tegen het grijs aan.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:21


xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:37


Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


nereids
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:47

Beetje vreemde vraag misschien maar heb er nog nooit echt opgelet haha.
Wat doe jullie met je knot tijdens wedstrijd? haarnetje/knotband/knotnetje?

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:39

Ik zorg voor een strakke knot. Onder Mn kep een kleine. Onder Mn hoed met een dik zwart elastiek erom.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:43

Ik maak een strakke staart, dan een vlecht en dan maak ik daarvan een knotje.

Ik heb een heeeel dun netje met een paar parels (qhp) om mijn knot en een sequito knotband.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:50


Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:15

Oh wow!!!

Heeeel mooi!


Dit waren wij op de Hippiade afgelopen weekend. Nog met oude QHP dekje. Nog niets anders gevonden, morgen eens bij ruitersportzaak kijken.
[ img ]

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:36

Heel mooi beide! Ik vind die grijze slipjas ook super mooi!

Ik heb mijn haar in een dubbelgevouwen vlecht en dan in zo'n dik netje met een strik. Mijn haar is echt te lang om in een donut te krijgen. :')

[ img ]

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:52

@dreamguide, kan gewoon hoor. Ik ben gezegend met veel en dik haar, krullen en zelfs toen het bijna op mijn kont was (toen letterlijk een halve meter eraf geknipt) ging het nog in een knotje.

Strakke lage staart maken, strakke vlecht, vlecht rond draaien en vastzetten met knotspelden.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:27

Dat zegt ze toch niet? Alleen dat een donut niet wil.

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:10

En ik geef alleen een tip om toch een knot te kunnen maken, zonder donut en met lang haar. Is dat zo erg?

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Syberdepiep
Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:13

Ik heb middellang haar tot net over mn schouders, doe daar zo'n speciaal ding in om een knot mee te maken. Geen idee hoe het heet, maar het bestaat uit 2 stroken die aan elkaar verbonden zijn, die klap je dubbel met het einde van je haar er tussen. dan rol je hem op en vouw je de stroken rond, dit vormt dan het binnenste van je knot met je haar eromheen. Zit superstevig, zakt absoluut niet uit en geen extra netjes of haarbanden meer nodig. Wel even uitproberen hoe het beste zit, maar als je dat eenmaal weet ideaal. Wordt ook geen enorme donut of zo, en past makkelijk met cap. Stond op laatste Jumping Adam een standje van. Lijkt op die clip-clap armbanden uit de jaren 90

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Kaitlyn
Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:27

Ik heb altijd mijn haar onder mijn cap, dus geen tips vanaf hier. :=

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:35

BopjeBo schreef:
Ik heb middellang haar tot net over mn schouders, doe daar zo'n speciaal ding in om een knot mee te maken. Geen idee hoe het heet, maar het bestaat uit 2 stroken die aan elkaar verbonden zijn, die klap je dubbel met het einde van je haar er tussen. dan rol je hem op en vouw je de stroken rond, dit vormt dan het binnenste van je knot met je haar eromheen. Zit superstevig, zakt absoluut niet uit en geen extra netjes of haarbanden meer nodig. Wel even uitproberen hoe het beste zit, maar als je dat eenmaal weet ideaal. Wordt ook geen enorme donut of zo, en past makkelijk met cap. Stond op laatste Jumping Adam een standje van. Lijkt op die clip-clap armbanden uit de jaren 90



Die kun je voor paar cent op aliexpress bestellen. :o

https://nl.aliexpress.com/item/32810011 ... b201603_53

https://nl.aliexpress.com/item/32833861 ... b201603_53

Syberdepiep
Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:22

Klopt die zijn het! Heb hem ook ergens besteld, maar op Jumping zag ik er een hele stand van.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11


Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:41

Daar vragen ze 10x zo veel geld gok ik :')

MyWishMax
Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:58

Dat werkt alleen echt rot met laagjes. Er steekt zo veel haar uit dat ik hem wel gebruik om het langste gedeelte in een knot te krijgen (met donut wordt het echt heel dik), maar alsnog een netjes nodig om deplukjes weg te werken... Dan parelding erom en elastiek

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:14

Michelle77 schreef:
@dreamguide, kan gewoon hoor. Ik ben gezegend met veel en dik haar, krullen en zelfs toen het bijna op mijn kont was (toen letterlijk een halve meter eraf geknipt) ging het nog in een knotje.

Strakke lage staart maken, strakke vlecht, vlecht rond draaien en vastzetten met knotspelden.


Hihi, klinkt wel als een hoop werk. :o
Daarnaast ben ik bang dat die speltjes mijn haar echt niet stevig genoeg in die knot kunnen houden.

Ik ben liever lui dan moe, pleur het gewoon in zo'n netje met een strik.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:32

Haha Dreamguide prima toch? Iederzij /haar manier. Wilde je de tip iig meegeven (vind zelf knotjes altijd mooist)

Zit er bij mij net zo snel in als bij jou denk ik. Speldjes zitten echt super, zelfs bij die bos van mij.
[ img ]

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Duijfje
Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:28

Knot maken kan ook nog uitmaken van welk elastiek je gebruikt. Je hebt van de primark of Kruidvat van die grote dunne zonder z’n metalen klippen die zijn erg goed geschikt voor dik/lang/veel haar.

Ook kan onder een kep Italië het haar sieraad veel uitmaken. Met haarsieraad zie ik niks. Zonder, zit prima.
Voorbeeld:

[ img ]


[ img ]

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:22


Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:03

Ik ben vandaag aan het prutsen gegaan met zo’n clip in-donut (ook teveel voor betaald haha), vind het echt top! Het blijft heel goed zitten, heb verder alleen een dun elastiekje en een netje met pareltjes gebruikt.

[ img ]


Beetje off-topic, maar wat heb jij prachtig haar Michelle <3

Belfor
Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:07

Ik volg!

Mo | bijrijdpaard | nog niet gestart
LM's Prins Belfor | NRPS D-pony | M2+10 (Z1 gestart, verkocht)

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 06:58

Goedemorgen allemaal,
Mag ik ook binnen komen vallen? Dit word een laaaang verhaal, sorry :o
Ik volg het topic al heeeeeel lang, maar na jaren er uit geweest te zijn, komt de allereerste wedstrijd nu eindelijk weer in zicht. Dat betekende SHOPPEN!! *\o/*
Ik begon heel enthousiast, maar ik werd al snel weer met mijn neus op de feiten gedrukt; ik heb geen paardrij-figuur :')

Na een flinke zoektocht liep ik tegen een donkergrijs pikeur jasje aan die perfect zat. Dat moest hem dan maar worden want het was echt het enige jasje die me lekker zat. Plannen dus omgooien (want ik wilde eigenlijk gewoon in het zwart) :=

Gister een plastron samengesteld, met dezelfde kleur grijs. Nieuwe handschoentjes zijn gekocht.
Momenteel heb ik nog bruine laarzen en cap, dat worden ooit wel zwarte, maar voor tijdelijk is het maar zo :j (deniro laarzen en een kep cap is niet iets wat ik zomaar even nieuw aanschaf :+ )

Toen bestelde ik een wit shabrak van equestrian stockholm, daar leek dezelfde grijze bies op te zitten. Maar eenmaal binnen bleek het zilver te zijn. Na mailcontact vertelde ze me dat het grijs is vervangen door zilver maar ze hadden de foto op de website nog niet aangepast.... fijn is dat! die moest dus weer terug (ik krijg ook een grijze bies op mijn nieuwe zadel dus als er zilver in het dekje zou zitten vind ik dat te veel verschillende kleuren, mijn paard is ook al grijs ;) ) Het word maar een simpele witte van Anky denk ik... ?

Nu ook nog de HELL van een witte rijbroek scoren... met mijn dikke kont, korte benen en dunne knieën en kuiten is dat echt een ramp!!
Met normale rijbroeken al, maar helemaal als die wit moet zijn... :roll: Iemand tips?

Inmiddels een beetje aan het inbeelden gegaan dmv foto’s... die cap heb ik dus nog niet, maar er komt ooit wel ;)
[ img ]

Knot onder mijn cap kan ik écht niet! (Vroeger al niet, laat staan met de lage Kep caps van nu). Ik heb een klein hoofd dus mijn cap zit echt al mega laag in mijn nek. Ik ga proberen om mijn eigen haar met naald en draad te vlechten. Dan heb ik geen elastieken enzo in mijn nek... iemand ervaring hiermee?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers