Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-19 23:09

Ik ben zoooo benieuwd. Lekker weer naar Afrika :) in november ga ik vreemd, dan ga ik naar Orlando. En najaar 2020 normaal Azië.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:20

Haha voelt dat voor jou ook al vreemd gaan?
Zo noem ik het ook altijd.
Heb gelukkig ook al weer aardig wat Afrika trips in de planning (7 nu in de agenda :o ) en nog wat sneaky uitstapjes buiten Afrika.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 05:29

Jouw planning is altijd zo leuk haha

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:36

Hier staat onze trip op losse schroeven, laten we hopen dat alles door gaat.
Mijn moeder vliegt van AMS naar Heathrow met British Airways en is geinformeerd dat haar vlucht niet doorgaat. Toen kreeg ze een e-mail dat ie toch wel doorgaat.
Ik hoop dat ze zich aan de afspraken houden, want het komt er op neer dat als ze niet naar London kan komen, al haar vluchten ook komen te vervallen :(
Hebben al geprobeerd de reis te wijzigen en een KLM vlucht te boeken, maar dan zegt Budget Air heel leuk; ja dat had u 2 weken voor de vlucht moeten doen. Ja hallo, British Airways gaf 15 dagen voor vertrek aan dat er problemen konden zijn en Budget Air zei daarop dat ze hun best gingen doen.

Zelf een vervangende vlucht naar London boeken werkt ook niet, want zolang je de 1e vlucht niet neemt, wordt de rest ook automatisch no show. Ik vind toch echt dat de consument wel beter beschermt mag worden als het gaat om vluchten!

Probeer maar niet te stressen, als ze zeggen dat ze vliegen, dan maar hopen dat het ook zo is!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 11:14

O wat een ellende zeg

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:54

Ze heeft net een e-mail gehad om de vlucht nogmaals te bevestigen :D Dus gaan we er maar vanuit dat het goed gaat komen!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:24

Gaaf zeg Poes!! Oeganda lijkt me echt gaaf!

Jezus wat een gedoe en gestresst zeg Iris! Hopen maar dat ze zich nu aan hun woord houden!

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:43

Mijn lieve vorige paard dat we zouden bezoeken is gisteren overleden. Hij was pas 7 jaar en zou zijn hele leven fijn op een private game reserve doorbrengen waar hij een eigen kudde merries had en heel gelukkig was. Hij is waarschijnlijk in aanraking gekomen met een buck, ik gok iets groots, oryx, kudu, eland oid.
Hij had geen uitwendige wonden maar wel inwendig en die lijken op hoorns, volgens de dierenarts die autopsie op hem heeft verricht.

Behalve dat ik ontzettend verdrietig ben verandert het ook onze reis. We slapen nu bij Onguma Tamboti, omdat vanuit hier rechtstreeks naar Hallali te veel is en ik op het moment geen behoefte heb om het reserve te zien waar hij gelukkig oud had moeten worden.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:44

Ahh veel veel sterkte!

Waarom zou zo'n dier een paard aanvallen vraag ik me dan af? Een paard is toch niet echt bedreigend.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:52

In theorie is een paard niet bedreigend. In de praktijk is het niet ondenkbaar dat een grote ram zijn terrein verdedigt, het paard de lichaamstaal van die ram niet begrijpt en het zo fout gaat.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:28

Ahhh Iris wat verdrietig..

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:33

Ach Iris was een verdrietig nieuws... Kan me voorstellen dat je dan inderdaad geen behoefte hebt om het reservaat te zien.

Ik kom ook weer even binnenvallen, na een lange afwezigeheid....
Ik ga namelijk weer richtinf Afrika voor een nieuw avontuur! Zal voor twee jaar in Ghana gaan wonen. Ben daar zelf nog nooit geweest, dus ben benieuwd! Zijn er hier mensen bekend met Ghana en Accra als stad?

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:40

Waaaauw Bente wat super vet :oo Ik ben jaloers man. Wat ga je daar doen?

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:25

Tutti_Frutti schreef:
Ach Iris was een verdrietig nieuws... Kan me voorstellen dat je dan inderdaad geen behoefte hebt om het reservaat te zien.

Ik kom ook weer even binnenvallen, na een lange afwezigeheid....
Ik ga namelijk weer richtinf Afrika voor een nieuw avontuur! Zal voor twee jaar in Ghana gaan wonen. Ben daar zelf nog nooit geweest, dus ben benieuwd! Zijn er hier mensen bekend met Ghana en Accra als stad?

ik heb er van 1993 tot 1998 gewoond :-) Geen recente ervaringen dus, maar ik kan er wel eea over vertellen, wat wil je weten?

Iris, wat verdrietig!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:29

Thanks voor het meeleven dames, wordt erg gewaardeerd!

Wow, Ghana, spannend joh!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:45

Jeetje wat heftig zeg Iris! Erg sneu en al helemaal zuur zo vlak voor je hem zou opzoeken... heel veel sterkte!

Wat gaaf Ghana ! Hoe kom je daar zo bij?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:53

Ik ga daar via het Young Expert Programme van NWP/Buitenlandse zaken werken bij een agri bedrjf. Hun vestiging daar opzetten met een lokale young expert. Echt super spannend en geloof het nog steeds niet helemaal. Ben er nog nooit geweest, dus alle tips zijn welkom qua wat ik moet zien, leuke plekken in Accra, welke wijk leuk is en ga zo maar door. Heb er wel al een netwerk vanuit mn huidige werk, en er woont een vriend van me dus dat is fijn!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:18

Wat leuk zeg! Lijkt me een spannende uitdaging, maar wel een unieke belevenis !

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-19 22:10

Iris: nogmaals veel sterkte. Ben er ook al sinds gisteren mee bezig. Wrs verkeerd ingeschatte situatie door Arrow en zoveel verdriet.

Tutti frutti: WoW! Wat een leuk en spannnend project. Soms wou ik dat ik ook naar het buitenland getrokken was. Maar mijn man en ik waren al samen en met hem is dat geen optie. Ook prima hoor :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:39

Hier officieel geboekt!

De campings in de Kalahari hadden we gelukkig al vastliggen. Afgelopen weekend hebben we de tickets geboekt en op de terugvlucht (nacht) hebben we met korting nog ruimere plaatsen weten te bemachtigen. Heel blij mee! Nu alleen nog de campings op weg naar de Kalahari en terug.

Het lijkt nog zo lang te duren, maar hopelijk vliegt de tijd voorbij. Ik heb er zoveel zin in om die kant weer op te gaan!

Heel misschien staat in het najaar Algerije nog op de planning, ook Afrika, maar wel heel anders.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 09:25

Ook een spannende bestemming ja! Ik kijk uit naar Oeganda. Doet wel raar zo’n georganiseerde reis. Gewoon betalen en afwachten haha.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:11

Oeganda staat ook nog wel op mijn lijstje, ik heb ooit in het REIZ& magazine van de ANWB daar een artikel over gelezen. Jammer dat ze dat magazine niet meer uitgeven. Dat was ook ooit mijn inspiratie voor Namibie.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:25

Oeganda is leuk! Ik kom er waarschijnlijk een keer voor werk. Ben er vorig jaar geweest. Ben toen in Bwindi, Queen Elizabeth, Kampala, Jinja en Lake Bunyonyi geweest. Allemaal erg gaaf!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 14:50

ik ben ook erg benieuwd :) vooral heel erg uitkijken naar de chimpansee's en gorilla's.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:09

Wij zijn weer thuis na een heerlijke trip door Namibie. Maar thuis zijn is ook wel weer erg lekker hoor!
We hebben in Etosha veel honey badgers gezien, mongoose heel dichtbij gehad. Verder veel leeuwen, inclusief 2 welpjes, wat hyena's en spelende jonge jakhalzen.
Hele gave 4x4 track gereden, echt DIK de moeite waard. In Walvis op de boot een aantal bultruggen gezien en natuurlijk veel dolfijnen, zeeleeuwen etc.

Ik zal later eens wat foto's doorkijken en plaatsen en ga ook aan mn vlog werken deze week.

Het beste nieuws kwam echter toen we in Swakopmund waren, want toen kreeg mijn man een e-mail met het verlossende nieuws - We hebben een nieuwe werkvergunning voor 2 jaar en kunnen dus in Namibie blijven. Geen onzekerheden meer, wat een opluchting!!!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!