Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 13:36

Dag bokkers,

Het idee om een reis te maken in Afrika zit al een hele tijd in mijn hoofd. Ik stuitte echter steeds op praktische bezwaren waardoor ik het maar uitstel en uitstel... Maar dat wil ik niet meer, dingen die je echt graag wil moet je gewoon proberen! Nu weet ik echter niet zo goed waar te beginnen dus ik hoop op jullie tips en tricks :)

Wat wil ik?
- Ik wil graag een reis door Afrika maken, het liefst landen zoals Kenia en Zimbabwe.
- Avontuurlijke, actieve dingen en grenzen verleggen vind ik leuk. Niet in de zin van bungeejumpen, maar wel in de zin van de Kilimanjaro op klimmen of dagenlang lopen.
- Ik ben op zoek naar bijzondere ervaringen. Dus geen 10 dagen in een resort.
- Ik ben niet gehecht aan luxe en ben daar ook niet naar op zoek.
- Omdat het mijn eerste keer daar is, zoek ik wel iets begeleids/georganiseerds.


Mijn praktische bezwaren

- Gebonden aan schoolvakanties
- Ik ben single, zonder reisgenoten. Moet die dus 'extern' regelen :P
- Prijs (ik heb wel gespaard hoor, en heb veel over voor een gave ervaring, maar oefff)
- Vegetariër :P
Laatst bijgewerkt door Sheran op 31-08-19 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:56

Dus als ik het goed begrijp wil je iets georganiseerds maar wel in je eentje? Ik weet dat FOX Reizen namelijk privé reizen door Afrika aanbiedt met een gids/chauffeur. Misschien daar eens kijken?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:58

Is een single reis nu een bezwaar of iets wat je juist wel wil?

Ik ben met Nomad tours door Namibië gereisd. Dit was met een truck en een groep. Vond t zelf een leuke manier van reizen en doordat t een avontuurlijke reis was, kwamen er gelijkgestemde mensen op af.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 13:59

Niet in mijn eentje hoor, maar ik bedoel meer dat ik dus niet met mijn reisgenoot rond kan trekken en dus vast zit op groepsreizen, singlereizen etc :)

Singlereis dus totaal geen bezwaar.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:08

Boek een rondreis bij Djoser of soortgelijk en neem een eenpersoonskamer/tent. Dan kun je wel alle dingen doen maar in de (betrekkelijke) veiligheid van een groep. (Wij zijn als Djosergroep beroofd in ons tentenkamp in Botswana, dus evengoed altijd uit blijven kijken)

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:18

Beyond Borders is een organisatie die o.a. Dit soort reizen organiseert, goede prijs / kwaliteit verhouding. Wellicht ga ik volgend jaar met 1 van hun reizen naar Afrika :j

Life begins at the end of your comfortzone.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 15:38

Die van Djoser, de kampeervakanties, klinken erg leuk maar helaas weer allemaal buiten de schoolvakanties...

Beyond Borders ook zo te zien.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:55

Intrepid travel heeft wereldwijd reizen, ook in Afrika. Kunt zelf aangeven hoe luxe je het wilt hebben en wanneer je zou willen reizen.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:00

Schoolvakanties had ik niet over nagedacht... Responsible travel is een internationale organisatie die ook veel groepsreizen naar Afrika doet.

Life begins at the end of your comfortzone.

Marsu
Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:14

Ik ben 3 jaar geleden met nrv naar zuid Afrika geweest. Was bijzonder geslaagd. Gewoon in mijn eentje in een groep. Er zijn altijd meer singles bij die reizen.

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:24

Ik ben op dit moment in Oeganda, en heb een reis van 2 weken door Kenia gemaakt.

Mijn buurman is tourguide, zijn concept is begeleide selfdrive safaris door Oost Afrika. Wat wil zeggen dat je met een toyota landcruiser, met daktent en campinguitrusting achter hem aanrijdt door het land van je keuze, of meerdere.
Je rijdt offroad, bezoekt national parks en verblijft bij locals!
De reis is helemaal op maat te maken!
Vegatarisch eten is geen probleem!

Ik heb echt de reis van mn leven gemaakt!

Kijk eens op http://www.onafricanroads.com


Edit: Het is georganiseerd, maar alles is mogelijk, Frank is ontzettend flexibel en alles kan! Hij komt al 12 jaar in Afrika en heeft dus ontzettend veel ervaring met de bevolking en de gebruiken!
Ik kan niet anders dan positief zijn haha en het is lastig om dit over te brengen, het was écht ontzettend bijzonder!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

mignonne2403
Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:32

Mijn eerste reactie is Kaaiman reizen ( https://kaaimanreizen.nl/bestemmingen/tanzania-kenia ) maar die zit voor dit jaar al vol en is helaas in oktober, misschien als de data precies passen in de herfstvakantie volgend jaar?
Andere optie is misschien No Sun? https://www.nosun.nl/bestemmingen/tanzania/ , daar heb ik dan zelf geen ervaring mee maar volgens mij zijn het hele toffe reizen. Omdat het seizoen net is afgelopen staat daar niet veel informatie op dus weet niet welke data dit zijn...

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 17:42

Bedankt voor alle tips!
Onafricanroads lijkt me super tof maar icm een ticket in het hoogseizoen vrees ik echt te duur.

Kaaiman ziet er ook cool uit maar de reis is te lang voor in oktober. In oktober heb ik 1 week vrij. In mei en met kerst 2 weken.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:47

Heb je geen mogelijkheid je meivakantie met 2 weken onbetaald verlof te verlengen?

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 17:49

Nee, helaas mag dat niet. Je kunt dergelijke dingen wel overleggen maar in vergelijkbare situaties hebben collega's hooguit 1 dag gekregen onder veel gezeur... Misschien als ik het nu alvast aangeef voor over 3 jaar :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:09

Ik zou voor de zomervakantie gaan, omdat het dan winter is aan die kant en de temperaturen aangenamer zijn.
Voordeel is als je wild wilt zien, dat de begroeiing minder dicht is.
Ik ben in een meivakantie naar Mozambique/Zuid Afrika geweest en toen vond ik het al een stuk warmer en was het veel groener. Olifanten zag je soms niet, ook al stonden ze naast de weg, doordat de struiken alweer vol in het blad zaten.

Wij zijn in Namibië, Zuid Afrika, Swaziland, Lesotho en Mozambique geweest. Wel met zijn tweeën.
Geen groepsreis.
Avontuurlijke dingen hebben we ook gedaan, maar dat kost wel geld natuurlijk. Ziplinen, in een ultralight vliegen, de sani pass oprijden enz.

Ik zit ook vast aan de schoolvakanties (leerkracht) en je betaalt altijd flink extra voor die periodes helaas.
Wij gaan nu sparen voor Botswana, maar Zambia of Tanzania staan ook nog op mijn bucketlist.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:14

Sheran schreef:
Bedankt voor alle tips!
Onafricanroads lijkt me super tof maar icm een ticket in het hoogseizoen vrees ik echt te duur.

Kaaiman ziet er ook cool uit maar de reis is te lang voor in oktober. In oktober heb ik 1 week vrij. In mei en met kerst 2 weken.



Ik vind het ook veel geld... Maar achteraf is het elke cent waard! Ik geloof trouwens dat Frank niet aan hoog of laag seizoen doet...
Je kan altijd een mailtje sturen om naar de mogelijkheden te vragen! Ze denken graag met je mee!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 18:35

Berriepi: op de site stond dat het exclusief tickets was, dus die moet ik dan zelf regelen tegen hoogseizoenprijzen. Ik sla hem wel even op, want het is wel iets wat ik echt gaaf vind. Beetje basic en avontuurlijk.

@Supervixen: bedankt voor je tips! Waren jullie via een organisatie gegaan? Bedankt ook voor de tips over het weer. Ik zie dat get in de meivakantie flink kan regenen, dat lijkt me niet fijn. Met hitte heb ik geen moeite, dat vind ik prettig, maar op de klimaatsites te zien is het ook in juli/augustus nog wel boven de 25 graden. 30+ vind ik het fijnst :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:38

Toevallig wil ik volgend jaar in de zomervakantie een mooie reis maken. Zuid-Afrika is een van de opties. Ik had gekeken en de meeste reisorganisaties zoals Djoser, Kras, Fox en Shoestring hadden afgelopen zomer wel groeps- en singlereizen, variërend in luxe.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:49

Sheran schreef:
Berriepi: op de site stond dat het exclusief tickets was, dus die moet ik dan zelf regelen tegen hoogseizoenprijzen. Ik sla hem wel even op, want het is wel iets wat ik echt gaaf vind. Beetje basic en avontuurlijk.

@Supervixen: bedankt voor je tips! Waren jullie via een organisatie gegaan? Bedankt ook voor de tips over het weer. Ik zie dat get in de meivakantie flink kan regenen, dat lijkt me niet fijn. Met hitte heb ik geen moeite, dat vind ik prettig, maar op de klimaatsites te zien is het ook in juli/augustus nog wel boven de 25 graden. 30+ vind ik het fijnst :)


Naar Namibië via fox, dat beviel heel goed. De andere reizen allemaal zelf gepland en deels op de bonnefooi.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:04

Nomad tours bied ook mooie reizen aan in het zuidelijke deel van Afrika. Je kunt zowel met tenten als hotels boeken.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 22:00

Dank je Maaike, dat ga ik doen! Heb jij er ervaring mee?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 05:42

Shoestring is low-budget, inclusief ticket, goede kwaliteitsvolle single reizen en veel data in de vakanties :)

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:04

Ik heb er vooral naar gekeken en toen iets niet georganiseerds geboekt. Zie onderschrift. Maar bekende van me is er wel mee weg geweest. Wel veel in de bus (een soort truck) maar t zijn wel,prachtige reizen.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Tips (single)reizen Afrika (Kenia, Tanzania etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:42

Shoestring heeft ook reizen naar Afrika! Is dat niet iets?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun, Furst, ingvdh, Plonspony, Roosch, Sannek90, thequeensmum, topsylover, Zoolgangster en 82 bezoekers