USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:00

Noeps schreef:
Patty14 schreef:
Ik heb een begin gemaakt met de planning voor 6dagen New York, maar jeetje wat is dat lastig als je er nog nooit geweest bent. Weet voor sommige dingen echt niet Hoelang je ervoor moet uittrekken.

Als iemand tips heeft om dit wat makkelijker te maken hoor ik het graag.

New York City Pass kopen en de Time to momo (voorheen de 100%...boekjes) over NY.
Als je specifieke dingen wilt weten, pb me gerust.


Die boekjes zijn zo tof :D kom je ook nog eens buiten de gebaande paden :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:24

Ik doe altijd heel veel vooraf uitzoeken voor stedentrip. Als ik naar een stad ga waar ik nog niet eerder geweest ben dan maak ik per wijk/gebied een lijst met wat daar te doen is. Die zet ik een beetje in volgorde van wat ik echt wil bezoeken, misschien wil zien en wat er eventueel nog even snel te zien is. En daarnaast nog dingen die ik kan doen met slecht weer en wat verschillende restaurants.
Op die manier kan ik ter plaatse bekijken wat ik wel en niet wil doen en hoeveel tijd ik per wijk wil besteden.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:27

Katja schreef:
Ik doe altijd heel veel vooraf uitzoeken voor stedentrip. Als ik naar een stad ga waar ik nog niet eerder geweest ben dan maak ik per wijk/gebied een lijst met wat daar te doen is. Die zet ik een beetje in volgorde van wat ik echt wil bezoeken, misschien wil zien en wat er eventueel nog even snel te zien is. En daarnaast nog dingen die ik kan doen met slecht weer en wat verschillende restaurants.
Op die manier kan ik ter plaatse bekijken wat ik wel en niet wil doen en hoeveel tijd ik per wijk wil besteden.



Dit is ook meestal wat wij doen. Zetten de loacties ook vaak al in de navigatie zodat we het eventueel terug kunnen vinden :D
Heerlijk op google maps door gebieden heen klikken, met streetview bekijken enzo :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:27

Ik zoek eigenlijk altijd wat specifieke dingen uit die ik per se wil doen en voor de rest laat ik het het liefst op zn beloop. Vind het leuker om ter plekke rond te vragen wat leuk is om te doen/zien of om een beetje rond te struinen. Ik vind restaurants echter meestal het belangrijkste/leukste van een citytrip, dus daar zoek ik van tevoren wel het eea in uit.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:28

Emmaa_ schreef:
Ik zoek eigenlijk altijd wat specifieke dingen uit die ik per se wil doen en voor de rest laat ik het het liefst op zn beloop. Vind het leuker om ter plekke rond te vragen wat leuk is om te doen/zien of om een beetje rond te struinen. Ik vind restaurants echter meestal het belangrijkste/leukste van een citytrip, dus daar zoek ik van tevoren wel het eea in uit.


Dan is het alsnog handig als backup :) voor als je sneller het museum gezien hebt dan je dacht of even moet wachten ofzo :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:05

Wij struinen ook gewoon lekker rond en als we iets leuks zien dan ga ik dat ook gewoon doen. En we doen ook nooit alles wat op de lijst staat.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:30

Wij hebben voor New York weinig voorbereiding gedaan, boekje gekocht over NY en daar bedacht wat we allemaal gingen doen.
Maar wij hadden vijf dagen en hebben rustig aan gedaan, heel veel dingen zijn verplichte dingen waar mensen vinden dat je heen moet, maar wij vonden fietsen en veel rondlopen veel leuker.

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:34

Ik bedacht me net dat Wholefoods ook een aanrader is.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:07

Ik kom dit topic ook even volgen :Y)
Wij hebben besloten om kerst in new york te vieren <3 dus nu komt het regelen etc. Als ik meer tijd heb zal ik het topic wat meer doorlezen.
Wat raden jullie een beetje aan, 23/24 december aankomen of al eerder? En hoelang zou je er ongeveer blijven?

Dit wordt voor mij de eerste keer USA en vl is er al enkele keren geweest maar dat was voor werk :)

_Lois_
Berichten: 3278
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:56

NoLimit_93 schreef:
Ik kom dit topic ook even volgen :Y)
Wij hebben besloten om kerst in new york te vieren <3 dus nu komt het regelen etc. Als ik meer tijd heb zal ik het topic wat meer doorlezen.
Wat raden jullie een beetje aan, 23/24 december aankomen of al eerder? En hoelang zou je er ongeveer blijven?

Dit wordt voor mij de eerste keer USA en vl is er al enkele keren geweest maar dat was voor werk :)


He dan ben ik er ook :D
Ik ga de 19e heen en 27e terug.
24e is al kerstavond dus lijkt me zelf niet relaxed om dan moe van je reis aan te komen.
Mn eerste keer New York was ik een week, dat beviel mij erg goed.
Rustig de tijd om alles te bezoeken en om veel te shoppen :))

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:37

_Lois_ schreef:
NoLimit_93 schreef:
Ik kom dit topic ook even volgen :Y)
Wij hebben besloten om kerst in new york te vieren <3 dus nu komt het regelen etc. Als ik meer tijd heb zal ik het topic wat meer doorlezen.
Wat raden jullie een beetje aan, 23/24 december aankomen of al eerder? En hoelang zou je er ongeveer blijven?

Dit wordt voor mij de eerste keer USA en vl is er al enkele keren geweest maar dat was voor werk :)


He dan ben ik er ook :D
Ik ga de 19e heen en 27e terug.
24e is al kerstavond dus lijkt me zelf niet relaxed om dan moe van je reis aan te komen.
Mn eerste keer New York was ik een week, dat beviel mij erg goed.
Rustig de tijd om alles te bezoeken en om veel te shoppen :))


Wat leuk, de reis zal voor ons niet zo vermoeiend zijn want vliegen vanaf Aruba en komen qua tijdzone ook (redelijk) overeen. Qua temperatuur zal het wel even wennen zijn brr

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:39

SdaphneS schreef:
Ik heb in NY de New York pas wel gekocht. Wij hadden via Groupon volgens mij een goede deal daarvan gevonden. We hadden eentje voor drie attracties. We hebben toen Empire state, 9/11 museum, ripleys en hop on hop off gedaan. Alleen we hadden dus eentje bonus want bij één attractie hadden ze onze kaart niet gescant.
De kaart vonden wij voordeliger dan losse tickets kopen.

Wat vond je van Ripley?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 06:40

Ik vind de etalages voor kerst altijd super gaaf in NY dus ik zou in ieder geval op tijd aankomen om die nog te kunnen bekijken. De 24e gaat alles denk ik alweer om.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 06:43

Nee hoor, zelfs tot na oud &nieuw zijn de etalages nog in kerstsfeer. Dus daar hoef je je aankomst niet van af te laten hangen.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:29

24 december is ook echt Kerstavond, dan zou ik niet aankomen. Dan ga je amper nog taxi's hebben 's avonds laat of gaat het 's middags net superdruk zijn met iedereen die thuiskomt voor Kerst.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:12

Patty14 schreef:
Inmiddels is voor onze reis naar New York ook het hotel geregeld.

Heeft iemand hier nog tips voor ontbijt tentjes en restaurants?


Chicken and waffles in Brooklyn bij Sweet Chick *\o/*

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:00

Zo alle grote zaken voor mijn vakantie alvast geregeld.
Tickets en hotel, esta, cc en psspoort. En een ultimate parkhopperpas voor Disney :+: plus memorymaker zodat ik ook alle fotos gelijk op mijn account krijg :)
Alle grote kosten dus gehad.
Meeste reisspullen ook in huis :D nog 37 dagen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

janneke584
Berichten: 1911
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:45

Grit schreef:
Geen tips voor paardrijden, maar wel een leuke originele route zo!
Boston, Cape Cod, NY en de White Mountains zijn bekend.
Green Mountains staan op mijn lijstje, omdat deze vanuit mijn broer ook goed te bezoeken zijn. Evenals, wel wat verder, de Finger Lakes (ben benieuwd of deze de moeite zijn) en NF.


White Mountains <3 , met nog sneeuw in april;
Diana's bath
[ [url=m/LQSvLv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een mooie maar pittige wandeling (Welch Dickey Loop trail), met soms de zon en soms kniehoog sneeuw (en daardoor het missen van de geverfde routevlekken);
[ [url=m/eMm3H2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er geweldig uit. Ik heb de Welch Dickey Loop trail gelijk op mijn to do lijst gezet. Als iemand nog tips voor paardrijden of andere aanraders heeft, hoor ik het graag


Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:01

purny schreef:
SdaphneS schreef:
Ik heb in NY de New York pas wel gekocht. Wij hadden via Groupon volgens mij een goede deal daarvan gevonden. We hadden eentje voor drie attracties. We hebben toen Empire state, 9/11 museum, ripleys en hop on hop off gedaan. Alleen we hadden dus eentje bonus want bij één attractie hadden ze onze kaart niet gescant.
De kaart vonden wij voordeliger dan losse tickets kopen.

Wat vond je van Ripley?




Wij zijn ook met de NY pass New York door gegaan, wij hadden elke dag onbeperkt attracties.
Zo hebben wij ook Madame Tussauds & Ripleys gedaan.

Ik moet eerlijk bekennen, ik zou voor beiden geen kaarten kopen. Wij hadden tijd over omdat we rond Times Square zouden wachten voor een musical dus deze attracties meegepakt omdat we toch 'kaarten hadden'.
Maar zou er absoluut geen tijd voor vrij maken..

Wij hadden de New York Sightseeing pass, omdat hier OWB & TOR bij zaten.

Wij hebben met de pas gedaan in 4 dagen:
38,11 One World Observatory
41,47 Top of the Rock
37,00 Madame Tussauds
26,00 9/11 museum
23,00 Museum of Natural History
49.00 Bike Rental Central Park
59,00 Gray Line Sightseeing tour bus
69,00 Coney Island"
29,95 Ripleys
18,50 Statue of Liberty & Ellis Island

Totaal $391,03

Wij hebben 205 euro per pas betaald.

Wij hebben het er dus wel uit gehaald.
We hadden ook nog The Ride willen doen, maar die was helaas vol.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:50

Misschien ook nog een tip: musea in NYC hebben vaak een dag waarop er gratis entree is (op de website op te zoeken).

Ook doen de meeste musea aan ‘pay as you wish’; ook al zou een kaartje $25 kosten, je mag ook $10, $5, $1 (of ander bedrag) geven. Het idee hierachter is dat ze musea voor iedereen toegankelijk willen maken, dus ook voor mensen die minder te besteden hebben. Het is aan jezelf hoeveel je vindt dat je te besteden hebt.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:53

Ripleys moet je echt niet heen, wat een onzin.
Wij gingen er alleen in omdat het regende en we er in de buurt bij waren.
Achteraf dikke spijt. Wat een dom museum.

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:57

SdaphneS schreef:
Ripleys moet je echt niet heen, wat een onzin.
Wij gingen er alleen in omdat het regende en we er in de buurt bij waren.
Achteraf dikke spijt. Wat een dom museum.

Dan weet ik dat. Ik heb nog een rustig dagje over... Kijken wat ik ga doen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:11

Je hebt bij de High Line ook Honeycomb, daar zijn wij niet meer aan toegekomen, maar dat leek mij zo tof! :D

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:17

SdaphneS schreef:
Je hebt bij de High Line ook Honeycomb, daar zijn wij niet meer aan toegekomen, maar dat leek mij zo tof! :D

Oh dat is dat nieuwe ding toch? Daar waren geen kaarten meer voor te krijgen. En hij is hoog! 2500 treden.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:31

High Line is inderdaad leuk!

Ik denk dat jullie 'The Vessel' bedoelen.
Dit kunstwerk kom je tegen op de high line, ik ben er zelf ook niet in geweest.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, BarbaravdW, gaucho, kosseh, Lotje033, Miiej, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers