Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:08

Ik vind dit ook echt mega interessant.
Bedankt boor het delen van de filmpjes.
Zowel de slechte dagen als de goede dagen
Heel leerzaam

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Iejoortje
Berichten: 187
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:36

ElCamino volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik snapte je felle reacties even niet, maar ik lees nu, dat je denkt dat ik zeg dat JOUW paard een hersenbloeding heeft gehad. Dat is niet wat ik schrijf, ik schrijf alleen, dat het beeld wat je beschrijft incl. de beelden van je paard overeenkomt met het beeld van de paarden, die ik ken en die gediagnosticeerd zijn (al dan niet terecht) met een hersenbloeding. Dus dat het BEELD veel voorkomend is en mij niet onbekend los van de oorzaak. Bij andere paarden is een hersenbloeding dus niet uit te sluiten.

Neon
Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:46

Interessant... En wat zal je je rot geschrokken zijn toen je je paard O scheef zag lopen en rondjes zag draaien... jeetje...

Ik had hier nog nooit van gehoord... Ik hoop dat jouw mooie paard nog lang kan genieten van een kwalitatief goed leven

Jet
Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:40

ElCamino, wat moet dat heftig zijn geweest toen je hem zo vond! En dan de hele weg tot nu, ik weet niet of ik dat zou kunnen met mijn Elvee als ze die leeftijd heeft.

Ik vind het onwijs interessant om te lezen, de filmpjes te zien en zal het vast nu sneller herkennen als een paard in mijn omgeving zoiets krijgt.

https://www.hetpaardenwinkeltje.nl/prod ... groene-os/ , hier lijkt er nog één exemplaar van de rugspray te koop te zijn. Ik zou wel even bellen of ze willen kijken of het niet overdatum is... Voor het geval je het toch wil proberen.

En nog een klein iets: Sharon May Davis komt uit Australië en niet uit Amerika.De balanskussens zijn "uitgevonden" door Wendy Murdoch die inmiddels haar eigen kussens heeft ontwikkeld, maar degene die jij gebruikt ook heeft gebruikt.
Toevallig is er zaterdag 31 augustus een seminar van Wendy met Karen Rohlf in Nijkerk, mocht je tijd en interesse hebben wil ik je er wel meer informatie over geven hoor.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 07:22

Iejoortje, :D we hebben idd langs elkaar heen gepraat, ik begreep je verkeerd, ik weet alleen dat artsen het vaak een hersenbloeding noemen en de diagnose verkeerd is omdat ze niet weten dat Siudewinders bestaan. Sorry voor de reactie dan.

Jet, thnx de tip en voor het aanvullen van de info over Saron Mau Davis, ik nam gewoon aan dat ze uit Amerika kwam... sorry.
De balanskussens weet ik niets van, die kreeg ik van de osteopaat als uitprobeersel, en het werkt wel


Gisteren filmpjes naar de arts gestuurd omdat hi weer slechter leek, ze appte vanmorgen dat ze ze gaat bekijken en belt me zo voor overleg wat we gaan doen.
Ik heb geen idee wanneer een verhoging van de medicatie aanslaat, we zijn het weekend weer omhoog gegaan naar 4 schepjes. Zodra ik dat gesprek heb gehad hou ik jullie op de hoogte

Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:44

Ik vind dit een super interessant topic! ik had hier nog nooit van gehoord en heb al eerder baat gehad bij de informatieve kant van Bokt wbt een vrij onbekende aandoening.

Ik volg, lijkt me wel heftig om je paard opeens zo te zien.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 08:49

Zojuist de arts gesproken, eigenlijk had hij al moeten reageren op de verhoging. Hoger kunnen we niet gaan. Ze komen vanmiddag op stal en dan gaan we hem bekijken en overleggen wat we nog kunnen.

hij krijgt nog één keer een injectie en ze nemen andere medicatie (capsules) mee en die geven we op een hoge dosering. Afbouwen doen we dan gewoon niet meer. Die gok nemen we niet.
Mocht hij last van bijwerkingen krijgen dan is het klaar en houden we ermee op. En als deze medicatie niet werkt zal hij ook slechter worden en houden we er ook me op.

(Andere optie is om wanneer hij af en toe een terugval krijgt een injectie te geven maar ik weet nog niet of ik dat wel wil.....) En met een terugval bedoel ik dit :
Dit is gisteren, duidelijk minder goed dan eerder.

https://youtu.be/RtmEdjgpdtg

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:00

hij is hier veel beter als de schimmel van mij...

Ik zou echt nog even niet opgeven hoor, ik weet het ik heb toen ook zovaak getwijfeld met moet ik wel doorzetten ,maar uiteindelijk is die schimmel echt weer goed geworden..

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 09:57

kimmi261: lief van je <3 , ik ben ook aan het zoeken naar een goede chiropractor. Ik had Michiel Schepers maar die heeft nu een rugpoli voor mensen en geen idee of hij nog paarden doet. heb ze gebeld en hij zit nu in Amerika maar ze sturen mijn mail door.
Ik ga vanmiddag tóch wéér over de rug beginnen.... omdat jouw filmpjes zo overeenkomen....verder stuur ik je even een pb
Ik wil ook nog niet opgeven maar een hogere dosering geven ze niet, en het loopt al vanaf april..

Elisa2: je schrikt je ook kapot, als de stalhouder belt met "je paard loopt scheef" verwacht je wel iets maar niet dit ....

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:13

Ik wilde je de tip geven om contact op te nemen met Zafanja, maar dat heb je al gedaan lees ik.
Dank je wel voor het plaatsen, ik vind het heel interessant.
En nu weten we inderdaad wat het kan zijn, als een oud paard zo loopt

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:19


ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 10:24

Nickolay, Zefanja had al interesse in hem ook als dissectie... ik bood hem al eerder aan, maar vervoeren is een ding, klinkt naar maar ik vind het mega interessant als mijn paard daarvoor gebruikt zou worden.
Ik hoop dat ze in november met iets kan komen wat betreft het SW syndrome,


Jet: ik heb het flesje besteld, thnx

Kimmie, ook de puur spondy is besteld, baat het niet schaadt het niet....
En áls het in zijn rug zou zitten knapt ie misschien wel op net als jouw schimpie, maar als het SW is dan knapt ie gewoon niet meer op. Dan kunnen we er niets meer mee, helaas

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:45

Ik bedacht mij zonet dat je misschien ook contact kan opnemen met Tom Marien van Equitom.
Hem de filmpjes doormailen en zijn idee hieromtrent vragen.
Is een vent die nogal out of the box durft te denken en echt heel veel ervaring heeft.
Wie niet waagt, niet wint toch ?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 29-08-19 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spaties uit naam verwijderd, dit is niet toegestaan

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 10:47

Pandora das waar.... mail kan altijd, hij kan alleen niet op de trailer....helaas.
Hij heeft altijd moeite met zijn balans in een trailer gehad ( al loopt ie er zó in) en zal nu zeker vallen. Maar een mail sturen kan altijd... ik overleg eerst ook met mijn arts, zij helpen mij bijzonder goed en wil niet dingen door elkaar laten lopen en tegelijk doen, dat wordt te verwarrend en je weet niet meer wat wel of niet helpt... maar goed idee.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:15

Nee, ik bedoelde ook niet daarheen rijden met de trailer. Dat lijkt mij een hele gevaarlijke onderneming idd.
Gewoon even contacten en filmpjes mailen. Misschien heeft hij nog een briljant idee.
En zo niet, zal hij het je ook gewoon eerlijk zeggen.

Ik zou dit ook gewoon zeggen tegen je DA.
M arien is wereldwijd bekend, dus daar hebben ze vast geen probleem mee om zijn eventuele ervaring te vragen :D

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 11:46

Het ligt nu ook bij de osteopaat ( tevens chiropractor) , die heeft ook het hele ziekteverloop, de filmpjes etc etc, ze hebben een besloten groep waar ze dit geval in gaat zetten, kijken of hier tips uitkomen. Ze komt ook nu elke 6-8 weken Chico zijn rug loswerken vanwege dat rare gedoe van hem.... hij zet de boel steeds vast natuurlijk en dat werkt herstel ook beetje tegen..

En de mail naar Equitom is verzonden, wil echter niet veel verschillende dingen door elkaar gaan doen maar heb ze gevraagd of dit beeld ze bekend voorkomt. Dus ben benieuwd.

Vanmiddag 15.30 komt de dierenarts

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:05

Fijn ! Ben benieuwd wat ze antwoorden.

Goede zet ook om de case Chico in die besloten groep te zetten. Hoe meer mensen meekijken, hoe meer info en eventuele hulp er mogelijk is.

Iejoortje
Berichten: 187
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:06

ElCamino geeft niet, nu is het helder.

Ik ben wat gaan lezen n.a.v. je post en het is me nu duidelijk, dat de term 'sidewinder' niet zozeer voor een bepaald aandoening staat, maar voor een reeks symptomen, die telkens hetzelfde beeld geven los van de oorzaak.

Ik hoop, dat je paard wat stabieler wordt de komende periode.

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 12:10

Iejoortje , gelukkig :D en ja hoop ik ook.... we zien het wel.

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:41

Had je nog nieuws van de DA ? Hoe gaat het nou met je paardje?

Don't take anything for granted

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 08:12

Gistermiddag is de arts geweest, ze had alle filmpjes bekeken en na monsteren was ze het er ook mee eens dat het slechter was. De dosering blijft op 4 schepjes en als het potje leeg is gaan we over op 4 capsules per dag. hogere dosering heeft weinig zin.

Hij kreeg ook een injectie Rapidexon (om een boost te geven in de hoop dat de dosering nu wel aanslaat), alleen nu in de spier ipv intraveneus omdat hij zijn dosering smorgens natuurlijk al had gehad. Dit om bijwerkingen te voorkomen, al kan dat nog gebeuren.
Ook een injectie Catosal Metabol voor zijn spieren.

In overleg komt ook de osteo , we gaan elke 6 weken zijn rug loswerken, want het vastzetten omdat hij zo scheef loopt en zich verkrampt én deze afwijking werken elkaar lekker tegen met het herstel..

Eerst 3 september de smid, die gaat de achter voetjes doen en hopelijk kan hij zijn pootjes lang genoeg omhoog houden. Dat moet vóór de osteo want hij heeft best last na de behandeling kan hij zijn voetjes niet optillen


Jet: de rugspray was ook daar op, kreeg een mail, nu gaan we rug-compositum proberen. De rugspray is echt niet meer te krijgen.


Dus voor nu: hoge dosering medicatie aan blijven houden alleen in andere vorm .
De potjes zijn €100 voor 12 dagen en de capsules zijn €100 voor een maand.
De capsules moeten per paard per behandeling aangevraagd worden en die waren er niet, vandaar eerst de dure potjes. Maar het is beter voor mijn portemonnee.
Stalhouder maakt de capsules open en lost de poeder op in water, dan met spuit in de mond want hij eet
de capsules echt niet zo op.

Wanneer hij slechter wordt weet ik het niet meer. Arts is dan wel akkoord met inslapen wanneer ik het aangeef. Uit Amerika hoorde ik dat Sani ( die nog 3 jaar leefde na diagnose) pas na ruim een jaar weer ok liep, afwisselen slechter en beter in de tussentijd. Dan ga je weer denken: niet te snel opgeven.

Kimmie: nog een keer over de rug gehad met arts en telefonisch met osteo/chiropractor.... ze denken toch echt dat het niet in de rug zelf zit. Rug is weer uitgebreid bekeken maar zit nu gewoon vast door het scheef staan. Osteo telefonisch gesproken en in overleg met arts oefeningen erbij pakken.
De staart moet ik steeds aan trekken om hem op het linkerbeen te zetten, en wat ik al deed : rechtuit wandelen aan de rechterkant en dan hem op zijn linkerbeen duwen. Dan draait hij direct zijn voet niet meer weg.

Vanmiddag kan ik dus pas zien of het beter gaat na mijn werk. Dan pas zal ik ook een filmpje maken.
Heb ook een artikel voor de wiki geschreven....

\verder was hij wel blij.... het pad af vrolijk doorstappen terwijl ik zijn rechterheup opzij druk en toen bij de buren een pony langsdraafde staart erop en dribbelen..... heb hem stiekem uitgelachen... druk showen....schots en scheef hahaha

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:23

In ieder geval een pluim voor jouw doorzettingsvermogen hoor terwijl je erg goed zijn welzijn in de gaten houdt en ook een andere beslissing zou overwegen.

Don't take anything for granted

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 09:34

lief van je, wel erg moeilijk en dubbel....

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:38

Bij Den Hoek hebben ze back spray, misschien is het qua ingrediënten en werking vergelijkbaar met de rugspray?

Edit: het is van Phytonics, zie ik, en ook online te bestellen.

Oy with the poodles, already

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 09:39

Hilary, thnx voor de tip, ik heb nu eerst de rugcompositum in ruil voor de rugspray. Dat gaan we eerst even proberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, hagelslag, Phonix en 27 bezoekers