Waar op vakantie in november?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ryukapple
Berichten: 1762
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:26

Ik ben zelf vorige jaar in Egypte geweest (met een excursie reis) en totaal niet onveilig gevoeld. Een van de dagen met een gids door de lokale markt van luxor gegaan en wat cafetjes gepakt. Heb me daar goed vermaakt

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~


SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:29

Bonaire {:} :+: altijd warm, super sfeer, heel relaxed, kan gewoon als vrouw 's avonds alleen over straat. Ik ben er nu 3x geweest. Even de aanbiedingen van Corendon in de gaten houden.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:44

Ik snap de reacties in dit topic niet dat je in Hurghada amper je hotel uit kan :+
Afgelopen december ben ik samen met een vriendin geweest. Wij waren overdag in het hotel, maar voor de rest iedere avond buiten. We zijn zelfs op stap geweest in grote clubs etc. Vriendin is een dag naar Luxor geweest, en ik bleef in het hotel.
Absoluut geen problemen gehad.

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:19

Ik haak hier even op aan... Wij hebben ook eind oktober vrij en ik wil heel graag een zonvakantie, maar ik kan helemaal geen fatsoenlijke vliegtickets vinden 8)7
Of je betaalt je scheel, of je hebt 100.000 tussenstops en zit 24 uur in het vliegtuig voor een prutstukje, of er is wel een ticket heen maar niet terug... Iemand tips??? Liefst wel (in de buurt van) Europa.

scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:29

14 dagen Thailand moet lukken voor 1000 pp Logies ontbijt .
Prachtig land niet te duur om daar te eten ook.

Ik zelf ga vaak naar reisbureau zij weten precies waar ze zoeken moeten.
En hebben vaal leuke ideetjes.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:56

Renee, heb je al gekeken bij de lowcost maatschappijen als Transavia, Ryanair, e.d.?
Rechtstreeks bedoel ik dan.
TUI heeft nu ook ticketsale, misschien zit daar ook wat bij.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

betadine
Berichten: 3237
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:06

Andalusie. Warm genoeg, goedkoop vliegen en je kunt gemakkelijk een leuk huisje met zwembad ofzo huren. Eten is niet zo gek duur naargelang waar je gaat. Wij waren naar Orgiva geweest. Van daaruit veel te doen. Wij hebben er een westernfilm dorp bezocht, Grenada bezocht. Bergtocht gemaakt in de Sierra Nevada. Huisje , huurauto en vlucht minder als 2000 per persoon voor 2 weken.

uva uvam vivendo varia fit

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:34


Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:46

Hebben jullie het nog tegen mij? Want ik wil inderdaad graag in Europa blijven, niet zo ver.. We hebben maar een weekje vrij.
Ik heb nu god zij dank iets gevonden wat schappelijk geprijsd is en geen uren duurt... Mallorca. Nu verder aan het neuzen qua overnachtingen.

tita
Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:54

Nov en iets duurder dan 1000€: als je hotel aan strand wil

Dubai, waanzinnig leuk

30-11-2015
03-07-2018

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:03

Renee, Mallorca eind oktober lijkt me niet echt een zonzekere en warme bestemming ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:11

Mijn vriendin zweert bij Agadir en Marakech. Niet duur, mooi weer in november.

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:23

TS

Ierland in november moet je in ieder geval niet doen
Ja.. Ierland is prachtig...magisch.. bijzonder... Ik ben waanzinnig verliefd op het land


Maar in november??

Nope............ :)


Iedereen een Connemara!!


.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:25

Wij zijn zelf vorig jaar naar Gran Canaria geweest (wel in de zomer) maar ik vond dat zeer aan te raden :j

Merell123
Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:58

Ik herken ook totaal niet wat sommige hier over Egypte zeggen. Ik ging jaren op vakantie naar Turkije en was daar een beetje klaar mee. Toen veel verschillende locaties bezocht, van Amerika tot Thailand, Canarische eilanden etc. Maar wauw wat was Egypte vorig jaar geweldig. Ik vond het echt Turkije 2.0 of misschien wel 3.0.. de mensen, heel aardig! Het eten in ons hotel (en daarbuiten) geweldig! Prijzen erg leuk, ik heb me geen moment onveilig gevoeld, ook buiten het resort niet in Hurghada. En dan het hoogtepunt, het huisrif bij ons hotel (Arabia Azur), ik heb nog nooit zo mooi gesnorkeld, alsof ik in een aquarium was maar dan zo groot, waanzinnig! Zou zo morgen terug willen om weer een week onderwater te mogen kijken daar.

heidiLOVER
Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:46

Renee1991 schreef:
Hebben jullie het nog tegen mij? Want ik wil inderdaad graag in Europa blijven, niet zo ver.. We hebben maar een weekje vrij.
Ik heb nu god zij dank iets gevonden wat schappelijk geprijsd is en geen uren duurt... Mallorca. Nu verder aan het neuzen qua overnachtingen.

Als je een Zonvakantie wil in die tijd zou ik niet voor Mallorca gaan. Prachtig eiland, geloof mij, maar in die tijd is het rond de 20 graden en naast wat zon valt ook daar in die tijd regen en onweer en wind.

TS, Ik dacht als eerste aan Gran Canaria als jullie in Europa willen blijven, volgens mij in die tijd wel betaalbaar en het hele jaar door wel mooi weer. :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:58

De Canarische eilanden of Cyprus? Beide nog redelijk qua temperatuur die periode hoor.

Don't take anything for granted


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 05:53

Merell123 schreef:
Ik herken ook totaal niet wat sommige hier over Egypte zeggen. Ik ging jaren op vakantie naar Turkije en was daar een beetje klaar mee. Toen veel verschillende locaties bezocht, van Amerika tot Thailand, Canarische eilanden etc. Maar wauw wat was Egypte vorig jaar geweldig. Ik vond het echt Turkije 2.0 of misschien wel 3.0.. de mensen, heel aardig! Het eten in ons hotel (en daarbuiten) geweldig! Prijzen erg leuk, ik heb me geen moment onveilig gevoeld, ook buiten het resort niet in Hurghada. En dan het hoogtepunt, het huisrif bij ons hotel (Arabia Azur), ik heb nog nooit zo mooi gesnorkeld, alsof ik in een aquarium was maar dan zo groot, waanzinnig! Zou zo morgen terug willen om weer een week onderwater te mogen kijken daar.

Super hotel inderdaad! Was daar dus afgelopen december <3

Anoniem

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:43

Wauw al die reacties! Fijn!


Ver vliegen geen probleem! Het is ook niet handig dat we allebei niet duidelijk weten of wr zin hebben in warmte en uitrusten of in lekker bezig zijn B-)

Ik ga alle tips opschrijven en daarmee verder zoeken!

Mando
Berichten: 15635
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:18

Wij gaan over een week voor de 4e keer naar the Three corners Rihanna in el Gouna
Hotel onder Belgisch management met goed eten entertainment en el Gouna is ook leuk niet zo massaal.
Geboekt bij sunweb.

Hurghada ook geweest maar dat vond ik minder vriendelijk.

Ook wezen paardrijden en gezwommen met de paarden bij Habibi erg leuke ervaring.

Met de boot snorkelen en dolfijnen vertrek vanaf het hotel.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:34

miccamaaike schreef:
Voor onder de 1000 euro zit je ook 2 weken op Bali. Alleen zit je dan niet all inclusive, dus dan komt je eten er nog wel bij.

Of Thailand. Heb ik rond die periode ook ooit eens 16 dagen gezeten voor net geen 1000pp. Maar daar komt dan idd nog wel je eten bij, alhoewel dat op zich echt niet heel duur hoeft te zijn. Vooral het streetfood is echt heerlijk plus goedkoop.

Of juist de andere kant op zoals Aruba, Curaçao of Bonaire? Of andere eilanden daar in de buurt? Mexico, Cuba, Dominicaanse republiek? Met een beetje goed zoeken kan je volgens mij nog best wel leuke deals vinden.

Verder ben ik rond die tijd ook wel eens op Tenerife geweest en dat was prima te doen. En eind oktober heb ik in Rome nog wel eens ruim 25 graden gehad. In november zou misschien net iets zuidelijker dan ook nog wel te doen zijn.

Het ligt er ook een beetje aan wat je wil doen denk ik... een zonvakantie of juist meer een actieve/culturele vakantie? Of combinatie... wat ik wel veel hoor is dat gebieden zoals bijv de Griekse eilanden vaak rond oktober wel stoppen kwa vakantieaanbod door NLe reisbureaus..

Edit; zie wel dat ik de 2e pagina niet gelezen had haha. Sommige dingen waren al genoemd. En evt zoiets als Gambia?

annikavolder
Berichten: 748
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:46

Wiwabalia schreef:
annikavolder schreef:
eerste wat in mij opkwam is ook Kaapverdie!
met oa TUI heb je leuke vakanties daarheen, ook dat je bv 2 eilanden bezoekt.
Niet duur, ook het eten en drinken ter plaatse niet, mooi weer, lekker zwemmen, je kan snorkelen en duiken en de bevolking is vriendelijk en het is (nog) geen massatoerisme

ben er jaar of 5 geleden geweest begin december en is heel goed bevallen


Welke eilanden heb jij toen bezocht? - nieuwschierig



Ik alleen Sal.

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:50

In oktober zit je duurder ivm de herfstvakantie.
Ik ga half november 6 dagen naar Mallorca. Ticket koste me retour €80 pp.
Hotel op basis van half pension €100pp, en dan nog een auto erbij voor €100.
Alleen moet je het een beetje treffen met het weer.
Eiland is groot genoeg om 2 weken rond te toeren of dagjes shoppen.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Anoniem

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:01

Heb jij alles los van elkaar geboekt?

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:28

Ik heb alles los geboekt.
Vlucht met Transavia, heen om 7.45uur. Dus lekker de hele dag nog van alles om te doen.
Autohuur bij Sunnycars, kleinste auto, bij thrifty, maar is eigenlijk een Hertzauto.
Ze vragen altijd of je een upgrade wil, weiger ik dan wel. Maar krijg wel vaak een grotere model.
Afgelopen januari een leuke Fiat500 gekregen. 300km op de teller.
Hotel via booking.com. Hotel ligt tegen de Middellandsezee aan, in El Arenal. Dus op 10minuutjes van het vliegveld vandaan.
Zondagavond, ik dacht rond 20.00uur weer terugvliegen, dus ook dan nog een volledige dag op Mallorca.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Anouk94, love_mandy, maaikemuis, Marocje, Noor, RvS, Tango1979, Tink89 en 76 bezoekers