Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:53

Sorry Karina maar dat klopt gewoon niet. Wij hebben zeer vaak bij bijv booking.com gereserveerd en dan heb je binnen een paar minuten de bevestigingsmail. In het digitale tijdperk hoef je helemaal geen papieren te krijgen.
In USA deden we het vaak zelfs onderweg voor dezelfde avond, niks bellen hoor.
Maar ik denk dat je het jezelf gewoon graag wat moeilijker maakt dan hoeft.


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 16:53

Eh dat ging over schiphol en daar kijken. Dit is algemeen en juist internet last minutes die voor mij niet last minute leken maar last week.

Eten is aardig gelijk maar ze gebruiken andere ingredienten. En helaas met een voedselallergie kun je niet zomaar alles in je mond stoppen. Om te voorkomen dat de vakantie accuut weer over is. Italiaans mag ik deels hebben mits meestal aangepast.

Er moesten hotels nagebeld worden aan hun kant. Daarvoor moesten er vouchers komen idem voor de auto. En die bevestigingsmail kwam niet. Pas bij nabellen werd hij verstuurd, konden we uitprinten en meenemen. En zonder de papieren vouchers waren we kansloos geweest.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-08-19 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:54

karuna je negeert mijn vraag ook al |( |( |(

Shaggy09 schreef:
karuna schreef:
Gen idee waarom ik dan afgelopen dagen alleen maar te horen heb gekregen kan niet meer. Is niet meer boekbaar, komt een grote toeslag voor de vlucht bij enz. Niet alleen tui, nrv, kras, djoser, klm enz. Ik loop het niet te verzinnen. :n

En sanneee zoveel topics heb ik ook niet geopend. Ja die vage advertentie van drugs verkoop. En begin dit jaar paar. Meer niet.


Waarom open je een topic en reageer je op niemand die hulp bied?

JM :#

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:55

karuna schreef:
Eh dat ging over schiphol en daar kijken. Dit is algemeen en juist internet last minutes die voor mij niet last minute leken maar last week.

Eten is aardig gelijk maar ze gebruiken andere ingredienten. En helaas met een voedselallergie kun je niet zomaar alles in je mond stoppen. Om te voorkomen dat de vakantie accuut weer over is. Italiaans mag ik deels hebben mits meestal aangepast.

Je was niet moeilijk zei je?
Met een voedselallergie kan je dus beter van te voren boeken... zodat je dit aan kan geven bij het hotel en ze er rekening mee kunnen houden.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:57

Voor iemand die zegt dat ze absoluut niet moeilijk is en niet veeleisend... >;)

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:58

Maar wat voor heftige voedselallergieen heb je dan dat je echt naar veel bestemmingen niet kan gaan? Vrijwel overal zijn aanpassingen mogelijk aangezien een slechte review wbt allergie je reputatie echt kan verpesten.
En in Italië heb je ook gewoon AVG.

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt altijd zulke grote verhalen, rare vragen of vraagt om advies om vervolgens de antwoorden compleet te negeren, dat ik me oprecht afvraag of je niet gewoon alles bij elkaar verzint om maar online aandacht te krijgen. Zo komt het op me over, sorry als dat niet zo is.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 17:01

Genoeg om niet alles te kunnen eten. Ga geen medisch boek neerzetten. Sommige landen kunnen gewoon niet simpel zat. Geen drama geen verplichting toch Rare vragen? Dacht het niet? Grote verhalen? Geen idee wanneer? Maar zal wel. Klik dan weg of lees het niet.

Ik iets verzinnen, nooit. :n compleet zinloos om te doen, zou ook werkelijk niet weten waarom ik of wie dan ook dat zou willen doen. Geloof je het niet, kan ik toch niks aan doen. Wat ik ook zeg geloven doe je het toch niet.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:03

:')

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:04

IMANDRA schreef:
En in Italië heb je ook gewoon AVG.


In Kroatië ook gewoon lekker stuk vlees gegeten met patat/aardappels ernaast en salade (niet dat ik de salade op at), gewoon precies hetzelfde als wanneer je hier naar een restaurant gaat en een stuk vlees met aardappels/patat besteld. Niks vreemds aan.

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:05

Whale schreef:
IMANDRA schreef:
En in Italië heb je ook gewoon AVG.


In Kroatië ook gewoon lekker stuk vlees gegeten met patat/aardappels ernaast en salade (niet dat ik de salade op at), gewoon precies hetzelfde als wanneer je hier naar een restaurant gaat en een stuk vlees met aardappels/patat besteld. Niks vreemds aan.


Dit inderdaad.

@Karuna: integendeel, ik klik je topics/reacties aan en lees ze graag. Bakkie popcorn erbij en hoppa. :):)

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 17:07

:roll: lekker vlees genoeg ja. Ook in Italie lekkers genoeg te krijgen maar je zal er maar ziek van worden. Vooruit boeken hoeft niet tenzij volpension. Maar sommige landen is gewoon kansloos kwa eten en kruidering. Kan ik wel stoer heengaan en vervolgens alleen toilet van dichtbij bekijken, dat ga ik dus niet doen. :n alleen friet eten of droge rijst ga ik niet vrijwillig opzoeken.
Er werd gevraagd waarom aantal links niet geschikt nou hierom dus. Daarom was ik er niet op ingegaan omdat ik deze reacties wel verwacht had. 8)7

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:09

Maar misschien is dat de wijze les voor de volgende keer: verre reis = sparen (indien mogelijk) = tijdig boeken en aanpassen aan jullie wensen. En EU/motor/auto = laatste moment = gaan waar het leuk is. Dat lijkt mij een stuk relaxter :j

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:09

karuna schreef:
:roll: lekker vlees genoeg ja. Ook in Italie lekkers genoeg te krijgen maar je zal er maar ziek van worden. Vooruit boeken hoeft niet tenzij volpension. Maar sommige landen is gewoon kansloos kwa eten en kruidering. Kan ik wel stoer heengaan en vervolgens alleen toilet van dichtbij bekijken, dat ga ik dus niet doen. :n alleen friet eten of droge rijst ga ik niet vrijwillig opzoeken.
Er werd gevraagd waarom aantal links niet geschikt nou hierom dus. Daarom was ik er niet op ingegaan omdat ik deze reacties wel verwacht had.


Mijn fiets hemel. En dan ook nog durven beweren dat je makkelijk bent :')

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:09

karuna schreef:
Italiaans mag ik deels hebben mits meestal aangepast.

Als je Italiaans aangepast kunt eten kun je overal ter wereld aangepast eten.
Alle keukens hebben gerechten met/zonder lactose, met/zonder gluten, met/zonder schelpdieren, met/zonder suiker, etc, etc.

Dat het in sommige oorden lastig communiceren is over de allergieën is wat anders. Dat de Italiaanse keuken op zijn minst zeer herkenbaar en dus veilig is, is ook weer wat anders.

Maar ik zou niet blind vertrouwen erop, want de eigen interpretaties van de Italiaanse keuken wereldwijd is soms zeer bijzonder te noemen.

butengeweun
Berichten: 3644
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:10

Karuna met zoveel eisen boek een appartement of ga met je bus naar een camping heb je zelf eten in de hand want je kookt zelf. Maar als je wat anders wil tui en vertrek zaterdag geeft nog 81 hits dus keuze zat.

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:10

Of je kookt lekker zelf :j

KM_Ris
Berichten: 2942
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:11

Nou sorry hoor maar ik vind dat sommige wel erg flauw reageren.
Ik zet ook wel eens mijn vraagtekens bij topics van Karuna, maar om dan zo te gaan doen?
Als je reactie verder niets zal toevoegen en je doet het puur om te pesten, reageer dan gewoon niet.


Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:11

karuna schreef:
:roll: lekker vlees genoeg ja. Ook in Italie lekkers genoeg te krijgen maar je zal er maar ziek van worden. Vooruit boeken hoeft niet tenzij volpension. Maar sommige landen is gewoon kansloos kwa eten en kruidering. Kan ik wel stoer heengaan en vervolgens alleen toilet van dichtbij bekijken, dat ga ik dus niet doen. :n alleen friet eten of droge rijst ga ik niet vrijwillig opzoeken.
Er werd gevraagd waarom aantal links niet geschikt nou hierom dus. Daarom was ik er niet op ingegaan omdat ik deze reacties wel verwacht had. 8)7



Maar als niks goed is blijf je toch lekker in NL waar je het eten kent. Een plekje te slapen kan vinden en mocht het eten toch misgaan kan je lekker thuis de wc knuffelen. Je ziet alleen maar problemen die er niet zijn :roll:

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:11

Tip: Yelloh Les Tournels, met de auto te doen. Huisjes beschikbaar. Rustige plek maar ook veel te doen. Strand, zee en bergen.

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:12

Italië is ontzettend uitgebreid qua cuisine dus je bent echt onzin aan het roepen. Vlees was maar een voorbeeld. En ‘je zal er maar ziek van worden’? Ik hoop dat je vanwege je allergie bedoelt want de andere optie is echt te belachelijk voor woorden. Zo lang je gewoon bij normale tentjes gaat eten is er niks aan de hand. En qua allergie: zoals ik al zei, de cruisine is ontzettend uitgebreid en je kan echt eten wat je wil en er zijn vast 100 mouwen te passen aan je allergieën.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 17:12

Hilli verre reis is sparen was ook gedaan. En geboekt naar Bali en weer moeten annuleren ivm ziekte begin dit jaar. Goddank goede verzekering. Maar aangezien nu veel verder in het jaar wil ik niet meer uitgeven dan strikt noodzakelijk. Omdat er mogelijk nog een flinke rekening aankomt. Heb het geld wel staan maar wil het er nu niet aan uitgeven.

Vraag was zijn ze echt boekbaar. Mij is het niet gelukt maar het zou dus wel moeten kunnen. Niet waar kun je heen.

Meestal koken we ook liever zelf. Was het maár alleen melk/lactose/soya daar is nog wat aanpassing mogelijk. Maar er is meer wat het lastiger maakt. En gek genoeg aantal landen kan ik veel beter terecht kwa eten dan in Nederland. Dat is voor mij juist een ramp met uit eten en brood ed. _O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-08-19 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:13

Je hebt overal last van, overal moeite mee, overal moet iets aangepast worden aan jou. Moet je wel op vakantie? Kan je niet beter thuis blijven?

Korter.

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:13

Wij zijn in 2006 last minute naar Malta gegaan. Maandag geboekt, dinsdag in het vliegtuig. Wel alles via internet.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:14

Ja ze zijn boekbaar.
KLAAR!!!!

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:15

Sheehan schreef:
Je hebt overal last van, overal moeite mee, overal moet iets aangepast worden aan jou. Moet je wel op vakantie? Kan je niet beter thuis blijven?


_/-\o_

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amparo, Century, ellen05, IASCrawler, Karmandi, Mitch_Beauty, Muronia, MyWishMax, Nathalie18x, Paisy, purny, sjaslique, vikawiek en 83 bezoekers