Waar op vakantie in november?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:03

Hoi! :-)

Ik heb dit jaar helaas pas vakantie in November. Vorig jaar zijn we naar turkije geweest in een all inclusive hotel wat ons erg fijn is bevallen. Om zoiets weer te kunnen doen dit jaar zouden we naar egypte moeten gaan vanwege de goede temperaturen daar, maar mijn vriend vind dat wat spannend omdat het niet altijd even veilig is en niet altijd vrouwvriendelijk is.

We willen volgend jaar graag samen gaan wonen dus een beetje lowbudget zou fijn zijn. Hij is daar lastiger in dan ik, maar maximaal €1000,- per persoon voor minimaal 11 dagen zou wel fijn zijn! Liefste ga ik 2 volle weken.

Opties:
. Egypte (vanwege het weer, we zijn erg moe dus een chillvakantie is fijn)
. Een auto vakantie, maar waarheen en waar overnachten?

We zijn graag actief, maar houden ook van een terrasje. Vriend is graag onder de mensen, ik hou van mijn rust. Allinclusive gaf ons de mogelijkheid om te mengen onder de mensen of samen wat leuks te gaan doen dus dat was erg fijn, daarom een kleine voorkeur maar dan zijn we beperkt in landen. Erg benieuwd naar ervaringen en tips!

We willen uiteindelijk erg graag naar Canada en Ierland, maar gezien ons budget zijn we in bijvoorbeeld Ierland bang dat we er niet vol van kunnen gaan genieten dus misschien moeten we die ook verschuiven naar later?


stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:17

Kaapverdische eilanden!

Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:03

Ierland moet te doen zijn voor dit bedrag denk ik, maar het weer kan ik je niet aanraden in die tijd vab het jaar.

Daarnaast weet ik niet in hoeverre de (veel goedkopere) B&B’s nog open zijn, die tijd vab het jaar.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:13

Wij gaan eind oktober naar Zakynthos :) ook een mooie bestemming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:13

stijntilla schreef:
Kaapverdische eilanden!


Oeh tips??

En met ierland maakt het weer mij echt niet uit ! Als het maar ierland is, haha.


stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:17

pimaude schreef:
stijntilla schreef:
Kaapverdische eilanden!


Oeh tips??

En met ierland maakt het weer mij echt niet uit ! Als het maar ierland is, haha.


Ik ben zelf op Sal geweest een aantal jaar terug. Daar is het qua weer, het jaar rond 30 graden. Op Sal vond ik verder niet zoveel te doen en erg kaal, maar er zijn meer eilanden die veel groener schijnen te zijn! (Wel leuk om er te snorkelen overigens!) Boa Vista schijnt er daar één van te zijn, of een van de kleinere eilanden.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:22

Schijnt dat er niet heel veel te doen is op de Kaapverdische eilanden. Vooral lekker voor een zonvakantie.

Voor onder de 1000 euro zit je ook 2 weken op Bali. Alleen zit je dan niet all inclusive, dus dan komt je eten er nog wel bij.

BiBiQ
Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:29

Ik ben zelf in Egypte geweest. Wel eind juli, dus toen wel erg warm. Vrouwonvriendelijk vond ik erg meevallen gezien je amper tot niet van je resort af gaat.

Je geeft aan dat je wel ook graag dingen samen doet. in Egypte ben je natuurlijk vrij beperkt hierin, gezien het risico land. Wij zijn amper van ons resort geweest, omdat het in Hurghada in de omgeving niet te doen was om weg te gaan. We hebben een kameelrit gedaan en 1 keer naar een Mall geweest en verder niet van het resort af.

En na 2 weken, all in, kan ik je vertellen dat je het eten spuugzat bent en op een gegeven moment het resort ook wel hebt gezien.

Afgelopen vakantie zijn we in Sunny Beach, Bulgarije, geweest. Een verademing om het feit dat je het resort af kunt en het dorp in kunt.

Turkije vind ik dan wel weer erg vrouw-onvriendelijk en geen prettig land.
Italië is een land waar je wel heerlijk kunt toeren en de echte toerist kunt zijn. Qua eten ook écht niet duur. Alleen All-in is daar niet heel gebruikelijk.

Ik heb even op tui.nl gekeken voor je. Malta lijkt me ook prachtig en ligt binnen je budget voor 2 weken.
https://www.tui.nl/vakantie/malta/resultaten/

Collega van mij is nu op vakantie in Spanje, Canarische Eilanden, Fuerteventura. Moet ook erg mooi zijn. Wat dat qua kosten doet durf ik niet te zeggen.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:00

Ik ben 2 keer naar Egypte geweest. Beide keren Hurghada. Hotels waren prima. De eerste keer hadden we er een met een groot water park erg leuk. Verder hebben we alleen georganiseerde uitstapjes gedaan. Zoals de shuttlebus naar de stad waar je een tour krijgt en wat kan winkelen. Ook met de bus naar Luxor en Cairo. Ik vond dat toen eigenlijk niet spannend. Wel indrukwekkend dat er op de snelweg slagbomen zijn voor bewaking.

Ik vond Turkije zelf minder leuk. Al waren de mensen super vriendelijk.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:31

Leuke tips al! Superfijn!

Malta is helaas al kouder in november. Een autovakantie richting italie, spanje staat ook op ons lijstje maar met slapen is dat misschien wel erg kostbaar..

Jammer dat egypte minder toegankelijk is.. ik dacht dat mijn vriend zich een beetje aanstelde maar misschien moeten we echt verder kijken. We kunnen ook 8 dagen eiland doen en dan nog een weekje autovakantie er achteraan plakken natuurlijk! ^^

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:02

Welke datum wil je ong. vertrekken?

Ik zag dat je all-inclusieve een optie vond, mijn ervaring hiermee is dat dit buiten Europa vaak goed is maar binnen Europa niet echt, als je binnen Europa blijft zou ik eerder voor overnachten met ontbijt gaan.

Wiwabalia & Piroska <3

Faringo
Berichten: 8134
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:03

Cyprus is ook erg mooi

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:07

Canarische eilanden? Daar moet je toch wel kunnen zitten voor dat bedrag pp.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:34

Wiwabalia schreef:
Welke datum wil je ong. vertrekken?

Ik zag dat je all-inclusieve een optie vond, mijn ervaring hiermee is dat dit buiten Europa vaak goed is maar binnen Europa niet echt, als je binnen Europa blijft zou ik eerder voor overnachten met ontbijt gaan.


Ik heb vakantie tussen 3 en 24 november, dus heerlijk ruim! Vriend heeft eigen bedrijf dus die plant gewoon geen klanten in :-)

Ik blijf het lastig vinden.. misschien toch een reisbureau inlopen? Er zijn veel landen die me te koud zijn inderdaad binnen europa..

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:59

Als je mooiweergarantie wilt, zul je in november sowieso Europa uit moeten denk ik... zuiden van Spanje is dan 19 graden gemiddeld. Griekenland 20 graden.. allemaal niet super warm, maar op zich wel lekkere temperaturen om nog wat te ondernemen.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:08

Hoe warm wil je het hebben? Zoals al aangegeven is in November de temperatuur in EU rond de 20 graden. Lekker, maar als je echt zon wil... Dan moet je ergens anders heen.

Is Marokko wellicht nog een optie? Of Jordanië?

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:51

pimaude schreef:
Wiwabalia schreef:
Welke datum wil je ong. vertrekken?

Ik zag dat je all-inclusieve een optie vond, mijn ervaring hiermee is dat dit buiten Europa vaak goed is maar binnen Europa niet echt, als je binnen Europa blijft zou ik eerder voor overnachten met ontbijt gaan.


Ik heb vakantie tussen 3 en 24 november, dus heerlijk ruim! Vriend heeft eigen bedrijf dus die plant gewoon geen klanten in :-)

Ik blijf het lastig vinden.. misschien toch een reisbureau inlopen? Er zijn veel landen die me te koud zijn inderdaad binnen europa..


Kaapverdië? Verwacht hier alleen geen overvolle boulevards, het is een 3de land in ontwikkeling. Toerisme komt er langzaam op, mooi weer, wel wat te doen maar niet zoals veel mensen gewend zijn. Echter voor een dag of 10 prima. Zon, zee, strand en chillen. Als dit iets is zou ik wel voor de wat grotere/groenere eilanden gaan. https://www.kaapverdievoorbeginners.nl/

Gambia hetzelfde verhaal, check voor dit land alleen wel je inentingen. Beide landen staan bij mij op de lijst mochten ik en mijn vriend een keer last-minute in wintertijd voor weinig geld weg willen om het hier even te ontvluchten.

Voor de rest zijn aanraders (met strand-weer) bijvoorbeeld: Cuba, Curacao, Aruba, Thailand (en de rest van Azië).

Leuke site om ideeën op te doen: https://www.wearetravellers.nl/

Veel plezier met uitzoeken, ik word daar zelf altijd erg vrolijk van. *\o/*

Wiwabalia & Piroska <3

ista
Berichten: 1126
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:58

Ik ben afgelopen jaar half november naar Gran Canaria geweest (Playa del Ingles), was toen echt nog 27+ graden en heerlijk strandweer. In de ochtend en later op de avond wel frisser, maar wij hebben genoten!

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:48

ista schreef:
Ik ben afgelopen jaar half november naar Gran Canaria geweest (Playa del Ingles), was toen echt nog 27+ graden en heerlijk strandweer. In de ochtend en later op de avond wel frisser, maar wij hebben genoten!

Gran Canaria valt onder Europa, maar ligt toch echt naast Afrika. Logisch dat het er wat warmer is ;)

Wel goed idee.

lindatje
Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:00

Ik moet ook als eerste aan de Canarische eilanden denken. Daar is in december prima weer, alleen qua activiteiten wellicht wat beperkter.

:brr:

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:06

November zou ik niet naar Canada of Ierland gaan ivm klimaat.

Florida is een goede optie als je van aangenaam weer houdt en het orkaanseizoen is dan voorbij.
Thailand ook heerlijk klimaat en goedkoop rechtstreeks aan te vliegen.
De Canarische eilanden zijn ook een optie als je niet ver weg wil.

annikavolder
Berichten: 748
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:19

eerste wat in mij opkwam is ook Kaapverdie!
met oa TUI heb je leuke vakanties daarheen, ook dat je bv 2 eilanden bezoekt.
Niet duur, ook het eten en drinken ter plaatse niet, mooi weer, lekker zwemmen, je kan snorkelen en duiken en de bevolking is vriendelijk en het is (nog) geen massatoerisme

ben er jaar of 5 geleden geweest begin december en is heel goed bevallen

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:29

annikavolder schreef:
eerste wat in mij opkwam is ook Kaapverdie!
met oa TUI heb je leuke vakanties daarheen, ook dat je bv 2 eilanden bezoekt.
Niet duur, ook het eten en drinken ter plaatse niet, mooi weer, lekker zwemmen, je kan snorkelen en duiken en de bevolking is vriendelijk en het is (nog) geen massatoerisme

ben er jaar of 5 geleden geweest begin december en is heel goed bevallen


Welke eilanden heb jij toen bezocht? - nieuwschierig

Wiwabalia & Piroska <3

Anoniem

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:01

Wat een leuke reacties al!! Toch weer de reissites opgaan dus!

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Waar op vakantie in november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:17

Ik weet niet of het weer in Marokko nog oke is begin november? Ik ben daar in mei geweest en we zaten voor nog geen 250 euro pp in een van de beter hotels in het duurdere gedeelte van Marrakech.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat, spookyskippy en 71 bezoekers