Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 22:46

De vraag is vrij simpel. Hoe last minute is last minute? Door omstandigheden zitten we heel kort dag met een "probleem".

Eerste optie motor en bus en tent gaat waar we heen wilden ivm slecht weer niet fijn worden. :n De camper van mijn vader staat bij de garage voor dringende reparatie aan oa remmen. Onze tweede keuzes. De een is nog beschikbaar maar niet meer boekbaar ivm te kort dag. De tweede optie zou nog op aanvraag maar krap kunnen, maar daar is mogelijk een orkaan in aantocht. -O- eerder boeken kon niet door omstandigheden. Niet mogen zwemmen op een snorkellocatie is geen doen. ;(

Voor tent rennen we tegen sluiting van campings aan ook. En nederland uit is ivm schone lucht opzoeken wel nodig voor me om weer bij te tanken kwa energie.

Maar waar we eerder al tegenaan liepen last minute is leuk tot een week voor vertrek. Later is meestal niet meer boekbaar. :n ivm betalingen enz. Ik kan ze niet vinden tenminste. Ellende is, ik ben geen op zelfde plek blijf mens en mijn reisgenoot ook niet.

Wie weet plekken waar je echt last minute (als in binnen paar dagen tot vandaag) terecht kunt. Budget is niet mega hoog. Zijn wel geent, maar plekken met ziektes nu moet ik niet opzoeken. Idem malaria gebieden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:50

Kijk gewoon even op verschillende websites van reisorganisaties of ga langs bij het reisbureau.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 22:59

Ik kom dus alleen maar tegen vertrek over een week of meer. Nergens vertrek binnen paar dagen. -O- en reisburos zijn er niet veel meer hier in de buurt. We hadden nog stille hoop op de camper maar die is definitief tijd uit de roulatie.
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-08-19 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:00

Oftewel, naar het reisbureau.

Noesie
Berichten: 1189
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:03

Op Booking.com kun je heel veel accommodaties zoeken in alle gewenste landen. Ook op hele korte termijn.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:06

Vakantiediscounter

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 23:22

Booking kan maar je moet er wel komen ook nog.

Vakantiediscounter gevonden inmiddels. Kende ik niet nog.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 05:38

Als ik op tui kijk, zitten er last minutes bij met vertrek morgen of overmorgen..

Willeke_
Berichten: 2995
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 05:41

Tui idd

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:05

Kijk eens op Camptoo of Goboony voor een camper. Ik heb in Juni een camper gehuurd voor anderhalve week. Deze huur je gewoon bij particulieren, dus kan vaak ook nog heel snel..

What doesn't kill you, makes you stronger!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:05

Wat is je budget en wanneer wil je vertrekken? Dat zoekt wat makkelijker.

Je kunt altijd ter plaatse een auto huren zodat je niet op dezelfde plek hoeft te blijven en je hotels boek je via booking.com. Aangezien het hoogseizoen voorbij is zal niet alles volgeboekt zitten.

Gaat dan dus alleen om de vlucht die je lastminute moet zien te regelen.
Even een voorbeeldje: Transavia van Eindhoven naar Lissabon op 28-8 (vandaag) heen kost 74 euro, terug op 10 september kost 85 euro (en dan nog bagage en stoelkeuze indien gewenst)

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:17

Vliegticket en slaapplek apart regelen. Voor het ticket kijk ik op Momondo.com (of rechtstreeks op de site van de vliegmaatschappij), voor de slaapplek op Booking.com. Zo regel ik al mijn vakanties en dat kan ook prima met vertrekdatum (over)morgen.

Jaren geleden miste ik door omstandigheden mijn vroege ochtendvlucht naar Riga (vanaf Weeze). Ter plekke konden we niets nieuws regelen. Terug naar huis gegaan, op ons gemak bekeken wat het alternatief kon zijn en de volgende dag zaten we (voor weinig) in Barcelona. Zelf geregeld dus.

Ik lees nu dat je niet graag op dezelfde plek blijft. Je kunt ook prima op vliegveld A aankomen en vanaf vliegveld B weer vertrekken. In Spanje bijvoorbeeld is het OV uitstekend (trein en langeafstandsbussen) of je huurt er een auto.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 07:56

Tui al naar gekeken. Leek wat leuks bij te zitten maar de hotel recenties waren nogal ernstig. :oo daar ben ik wat voorzichtig mee geworden. Door anderen uitgekozen hotels met als gevolg vies, niet slapen door lawaai enz. Of pas te laat boekbaar.

Alles binnen europa is reisbaar met mijn bestelbus. Zolang het geen eiland is. Vlucht dan niet nodig. We hebben de luxe dit keer van 16 dagen vrij met mogelijk langer *\o/* . Meeste reizen die aangeboden worden zijn 7/10 dagen. Normaal is dan tent geen probleem. Alleen omdat we later in het seizoen zitten sluiten de tweede week de campings al. Vroeger waren ze moeiteloos open tot 21/9 maar nu vaak al dicht 8/9. Behalve de heel grote jaar rond campings die nu weer net niet zitten waar het weer redelijk is.

Enige wat echt moet is als we met mijn bus gaan. Parkeren om de hoek ivm mijn loopbeperking. Beiden geen stadsmens ook. Hebben rust nodig. Een hotel op een "levendige" locatie betekend voor mij slecht slapen. Idem harde muziek of bas tot laat, dat is veel pijn krijgen. -O-

Griekenland, turkije, egypte :n trekken mij totaal niet. Vakantie begint in paar dagen. Vanmorgen gaan we met de weersvoorspellingen eens goed op papier zetten en uitpluizen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:02

Als je een bus hebt en geen vlucht nodig hebt dan is het toch redelijk simpel? Zoek uit waar je naartoe wilt en zoek onderweg via je telefoon een hotel. :D

Heb vaak zat n uur van te voren geserveerd haha.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:03

De Azoren. Die zijn nog niet overspoeld met toerisme en er is veel natuur. Of het betaalbaar is als je binnen een paar dagen wil vliegen weet ik natuurlijk niet.

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:03

Wat ik niet begrijp: die motor kan toch naar elke plek in de wereld die je via de weg kunt bereiken? Er zijn ook echt plekken waar het geen slecht weer is en een camping vind je ook echt wel. Of ga in een B&B...

eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:08

Zoek op booking.com iets leuks in Kroatie oid, mooie natuur, schone lucht, selecteer op parkeren mogelijk en voila. Overnachtingshotels zijn ook makkelijk te vinden via booking.com.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Anoeska
Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:09

Maar je hebt dus al vervoer (bus), dan kan je toch gewoon instappen en booking openen op je telefoon. Als je mooi weer gevonden hebt, dan zoek je een hotel uit. Waarom zou je een heel pakket willen, als je toch eigen vervoer hebt?

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:09

Klopt maar met heel veel regen en onweer ga je daarmee niet op stap. -O- vorig jaar ivm slecht weer al laatste moment gewijzigd. Maar niet zo laat als nu. Toen boekten we een week voor vertrek en was het nog erg spannend of we op tijd de reispapieren kregen. Die kwamen zaterdag laat in de middag per mail met vertrek op zondag ochtend, %) was even zweten daarvoor.

Nu waren de voorspellingen goed tot afgelopen weekend opeens. Aangezien het voor mij ook even afwachten was en twee huisartsbezoeken verder mag ik gelukkig wel het water in. *\o/*

Dadelijk maar eens goed uitzoeken eea.

Als het niet met bus bereikbaar is is een auto ter plaatste wel een noodzaak. Eventueel met overnachtingen. :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:10

Als je een bus hebt, dan snap ik het probleem ook echt niet, zeker niet als je liever niet op één plek blijft. Er is altijd wel ergens een slaapplek en dat kun je zelfs onderweg via internet nog regelen. Als je ruim van tevoren boekt, dan zit je er meestal nog aan vast ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:16

Karin schreef:
Als je een bus hebt, dan snap ik het probleem ook echt niet, zeker niet als je liever niet op één plek blijft. Er is altijd wel ergens een slaapplek en dat kun je zelfs onderweg via internet nog regelen. Als je ruim van tevoren boekt, dan zit je er meestal nog aan vast ook.

Met maar 2 weken te gaan ben je al snel 2 dagen heen en 2 dagen terug kwijt. Kun je beter een vlucht boeken en een auto huren.

Maar wat is het budget nu waar binnen de reis moet vallen? Voor 2 weken zou ik ook rustig naar NoordAmerika gaan en daar lekker gaan roadtrippen in een mooi stuk natuur. Vanuit Boston of Toronto bijv.

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:19

Maar wat is dan het probleem van twee reisdagen heen en twee reisdagen terug? :?

Op een periode van twee weken kun je die gewoon tot je vakantie rekenen. Zie je onderweg ook nog wat. Mijn vakantie begint echt niet pas als ik op mijn 'bestemming' ben - maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:23

Ik hoop op een orginelere manier iets te kunnen vinden. Waar we als laatste keuze heengaan is het minder toeristisch en weet ik uit ervaring dat er minder b&b zijn buiten de steden. Hotels vaak op industrieterrein zitten als keten. Er zijn wel gites maar ook niet heel dik gezaaid. :P beste weer tot nu toe is oost/zuidoost frankrijk.

Amerika naar gekeken, florida oa maar orkanen twijfel of ze wel of niet in die periode aan land komen. Moeten we nog even uitzoeken extra. Daar zijn we vorig jaar last minute heengegaan en nog lang niet uitgekeken daar. Noordelijker hangt er ook meteen een heel stevige prijskaart aan.

Voor mij begint vakantie op het moment van wegrijden. Reisdagen per auto is vakantie al. Met vliegtuig kun je niks doen en kom ik aardig geradbraakt pijnlijk aan op bestemming. Maar heb ik ervoor over om op plekken te komen die je anders niet ziet.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-08-19 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:25

Karin schreef:
Maar wat is dan het probleem van twee reisdagen heen en twee reisdagen terug? :?

Op een periode van twee weken kun je die gewoon tot je vakantie rekenen. Zie je onderweg ook nog wat. Mijn vakantie begint echt niet pas als ik op mijn 'bestemming' ben - maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.


Zo hebben wij Kroatië gedaan. Op de heenweg in Oostenrijk ergens een uurtje de auto neergezet en daar wat rondgewandeld, op de terugweg Slovenië. Lekker rustig aan gedaan ook :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:27

Wij hebben wintersport ook zo gedaan. Bus met zijn allen slecht bevallen. Geen slaap gehad en alles deed zeer. Daarna dus extra dag uittrekken en onderweg overnachten. Geen snelweg lekker binnendoor tuffen meest.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers