Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:34

Van Hawaii vond ik Kauai erg mooi :j , maar de mooiste plek waar ik tot op heden ben geweest zijn de Seychellen (ook prima te combineren met Zuid Afrika), wat een prachtige natuur! We willen volgend jaar of het jaar erop naar de Phi Phi eilanden van Thailand.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


_Nicky
Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:44

Afgelopen mei/juni ben ik in China geweest en dat vond ik wel een unieke ervaring. Met name het zuiden in de natuur (o.a. rijstterassen). Chinezen zijn echt wel anders dan Nederlanders, ook leuk om dat te ervaren. Ze zijn ondanks de cultuur, hartstikke modern en lopen echt wel voorop in technologie. Ik ben blij dat ik er nu ben geweest, ik denk dat je nu nog een beetje iets van het ‘oude’ China kan proeven en over een aantal jaar steeds minder.
Volgens mij kan je een X aantal uur in China zonder visum verblijven als je op doorreis bent. Wellicht leuk om dan in Beijing of Shanghai te kijken als je op doorreis bent. Plan dan wel hotels e.d. van te voren, iets ter plaatsen regelen kan lastig zijn. Wij sloten onze reis af in Hongkong, dat vond ik persoonlijk helemaal top!

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:52

Wat gaaf zeg! Mag ik mee in je rugzak? :D

Er schoot me ineens iets te binnen: Ik weet niet of je van de kou houdt, maar misschien met een expeditieschip naar de Noord- of Zuidpool? Zelf nog nooit gedaan, maar kan natuurlijk een geweldige ervaring zijn en absoluut niet standaard. Hier vind je aardig wat informatie: https://www.thikatravel.com/luxe-reizen ... -zuidpool/

Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:57

Aardig wat gereisd maar Hawaii was hiervan ook mijn favoriet.
Adembenemende natuur, zowel boven als onderwater.
Wel zeer prijzig.

Seychellen en Malediven ook mooi maar als je toch op wereldreis bent en cultuur wilt ontdekken zou ik eerder voor wat eilanden kiezen in Frans Polynesië zoals Samoa, Moorea.
Deze stop zit ook weleens in het wereldticket.
Noorden van Australië geweest. Cairns, Alice Springs naar Darwin, maar dan vond ik bijvoorbeeld zuid West USA veel afwisselender met mooiere natuur.
Florida en Miami zou ik overslaan.
Canada nooit geweest maar prachtig zou ik zeker niet overslaan.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 19:33

Bedankt allemaal voor jullie berichten!

ik heb twee bestemmingen die echt vast staan en dat is Canada en Nieuw-Zeeland. in beide landen heb ik familie wonen. In Canada wil ik samen met mijn neef en zijn camper de west kust bezoeken. Nieuw-Zeeland wil ik graag het zuider eiland nog bekijken.

Wauw dat idee naar de noord- of zuidpool lijkt me ook echt mega gaaf. ga ik zeker even bekijken. Hawaii wil ik 1000 procent zeker mee pakken. voor de mensen die daar geweest zijn: hebben jullie toen gewoon in een hotel overnacht of lowbudget/backpackers hotels? is Hawaii ook goed te doen voor een vrouw alleen? wat zijn echt dingen die ik MOET doen/zien in Hawaii? (foto's zijn welkom)

Seychellen en Malediven staan ook op mijn lijst met droombestemmingen <3 ik zat zelf ook nog te denken om na Canada de Bahama's mee te pakken. een ticket van Toronto Canada naar Bahama's kost rond de 150 euro.

Phi Phi eilanden gaf mijn collega idd ook als optie. maar ik kon online niet zo goed vinden hoe je daar het goedkoopst komt?

Avanti noemde een wereldticket? wat houd dat precies in?

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:03

Wij zaten op Oahu in een Airbnb met prive zwembad in een villa en op Kauai in een hotel aan zee. Lijkt me prima te doen als vrouw alleen het is gewoon Amerika. De Napali Coast line is een must see!

Je vliegt op Phuket voor de Phi Phi eilanden en het laatste stukje met de ferryboot.

Bahamas zijn ook leuk! Vond ik persoonlijk leuker dan de Malediven (al was die watervilla wel bijzonder om eens mee te maken), maar de Seychellen blijft qua stranden het mooist voor mij (ook mooier dan Hawaii).

Oh en of het al besproken is (of dat je er al geweest bent), Grand Canyon South Rim, het was echt prachtig! Sowieso is de westkust leuk, San Francisco, Highway 1, LA, route 66 met de mooie scenes en stap ook eens uit, de serene rust daar.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:17

Ik ben in heel veel landen in bijna alle continenten geweest, maar hoe bijzonder de ervaringen ook waren met sommige andere culturen, mijn hart ligt toch bij de westerse landen met fantastisch afwisselende natuur en landschappen: USA, Canada, Australie en Nieuw Zeeland.

Als je ook op zoek bent naar ervaringen met paarden dan is een jackeroo/jilleroo experience in Australie erg gaaf. Ik ben een paar dagen in Bingara geweest hiervoor. Je drijft schapen en runderen en leert allerlei dingen die er op een cattlestation gedaan worden. Ook 'n stierkalf proberen te vloeren, schapen drenchen e.d.

In de USA heb ik op 'n duderanch in Montana gezeten. Ook helemaal geweldig! En natuurlijk het bezoeken van rodeo's!

En verder vind ik het het fijnst als ik gewoon een stoere SUV kan huren en mijn eigen plan kan trekken: lekker roadtrippen, mooie routes en mooie natuur. Steden ben ik geen fan van.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:19

Uniek en enigszins uit de comfortzone: Kirgizië. Land is qua welvaart, cultuur en landschap totaal niet wat je gewend bent en ontzettend gaaf. Het is zeer goedkoop om te reizen en de Nomadische bevolking is ontzettend gastvrij.

Life begins at the end of your comfortzone.

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:55

Misschien ook je verwachtingen bij stellen want ook bij reizen horen tegenslagen en teleurstellingen.
Wie (niet) reist is gek is een leuk boekje overigens

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:37

Mooiste natuurervaringen vond ik snorkelen bij het Great Barrier Reef en het geysergebied in Yellowstone. Dat is nóg aparter/uitgebreider dan dat in Nieuw Zeeland.

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:03

Mocht je op zoek zijn naar een plek om tijdelijk te werken, bij te dragen aan een beter leven voor Cambodjaanse werkolifanten en de lokale bevolking en veel mensen te leren kennen. Ze zoeken regelmatig vrijwilligers voor een tijd werken tegen kost en inwoning, midden in de jungle.

http://www.elephantvalleyproject.org

In de Mondulkiri in Cambodja. Prachtige omgeving en uitstekend project!
Het gebied is pas sinds enkele jaren beter toegankelijk voir toeristen omdat er een verharde weg is aangelegd

Vond reizen in Cambodja sowieso prachtig. Wat rustiger dan Vietnam maar ruim voldoende te zien. Wel een erg heftige redelijk recente historie waar wij in het Westen over het algemeen te weinig over weten.
Voor Siem Raep, Angkor wat, weet ik ook nog een goed hotel :j
.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:06

Ohhh, en een zomer Griekenland kan ik je aanraden, ik heb 3 zomers gewerkt op de Peleponesos, ze werkten daar met vrijwilligers, je kreeg kost en in woning en werkte plm 3/4 uur per dag.

Hedda´s Garden Pension in Kokoni, vlak bij Korinthe.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 05:38

Echt vette bestemmingen hoor, Hawaï, Afrika, Nieuw-Zeeland, Malediven, Behama’s, Canada, Amerika, Malediven... Maar echt heel erg kostbaar. Dromen is natuurlijk prachtig, maar weet je al wat je ongeveer kunt gaan sparen daarvoor?

Een wereldticket kun je boeken via Kilroy. Deze verkopen voor 1000 tot 8000 euro een ticket waar je een x aantal bestemmingen mee kunt bezoeken. Ze zeggen dat dit vaak goedkoper is, maar ik vond dat dit de vrijheid miste waar ik juist zo naar op zoek was. ;)

Om terug te komen op je vraag over het financiële plaatje: kijk eens op www.reismeisje.nl, zij heeft een wereldreis gemaakt (let op: met vriend of partner is altijd goedkoper omdat je veel kunt splitten!) met haar vriend en was €50.000 euro pp kwijt. Zij heeft wel Bora Bora, de Bahama’s en Frans Polynesië onder andere aangedaan. Peperdure bestemmingen dus!

Ik heb - zoals je zag - een stuk ‘goedkopere’ wereldreis gemaakt. Vergis je niet in het geld wat je van te voren kwijt bent aan verzekeringen (€800), een goede backpack (€200), een multifunctionele winter/regenjas/trui in een (€360 van de North Face, kan mogelijk goedkoper?), handigheidjes voor in de backpack (€100 zoals packingcubes, waslijn, shampoovelletjes, etc etc.), inentingen (€400), visa (€250 in mijn geval maar is voor sommige landen veeeeel meer!), etc. Dan heb je op reis te maken met slapen, eten, vervoer en excursies. In Azië en Zuid-Amerika heb je redelijk goedkope accommodaties om te slapen, maar op de plekken die jij noemt niet bepaald. Ook eten is per land heel wisselend. Je kunt per land googlen op ‘dagbudget’ om een inschatting van de dagelijkse kosten te maken, vaak is dit exclusief excursies en vervoer. Hoe sneller je reist, hoe meer je betaald voor vervoer vaak. Ook excursies zoals bij mij bijvoorbeeld Machu Picchu (€500), vulkaan Rinjani beklimmen (€180), duiklessen en brevet halen (€250), Spaans leren (€120), zoutvlaktes Bolivia bezoeken (€165) tikken flink aan in zo’n dagbudget. Verder is vervoer een moeilijk ding: ik probeerde zoveel mogelijk taxi te vermijden, nachtbussen te nemen om een nacht in een hostel uit te sparen, enzovoort. Vervoer is heel erg afhankelijk ook van je reisstijl en tijd, maar ook zeker niet goedkoop... Dingen waar je van te voren niet aan denkt (ik in elk geval niet), is dat je overal ter wereld water moet kopen, dus ook je drinken niet gratis is.

Ik kan je een indicatie geven van wat mijn wereldreis me heeft gekost, maar weet daarbij dat ik:
- voorafgaand alle spullen al had van de reis ervoor
- een makkelijke en goedkope reiziger ben, ik slaap zo goedkoop mogelijk en eet rustig een appel en een banaan ergens langs de weg als lunch. Daarbij heb ik welgeteld 1 wijntje en 10 biertjes dat hele jaar op en heb dus amper alcohol gedronken, een bewuste keuze om ook de kosten wat te drukken.
- onderweg veel stress om geld heb gehad omdat ik niet wist of het goed zou komen (je hebt immers tijdens zo’n reis ook 0,0 inkomen)
- sommige dingen heb moeten laten vanwege het geld, zoals een bezoek aan de Malediven waar ik ‘maar’ €100 euro vandaan zat, vergeet alleen niet dat het dagbudget daar al gauw €100 tot €200 per dag is en ik vond dat niet zo tof in m’n eentje :D

Mijn kosten van eten, drinken, vervoer, excursies en losse vliegtickets kwamen op zo’n €20.000 totaal.

Ter vergelijking, de reis van 3 maanden Transsiberië Express, India/Nepal en een maand Amerika kostte me zo’n klein €10.000 euro (sneller reizen + duurdere bestemmingen).

Verder ben ik zeker eens met wat hierboven gezegd wordt: het gaat geen aaneenschakeling van hoogtepunten worden. Je bent vaak moe, lange reisdagen (20 uur+ in de bus is niks voor sommige landen), moet op je geld letten, komt wellicht in onhandige of onveilige situaties, wordt ziek, wordt bestolen/backpack kwijt, enzovoort. Wees op dat soort dingen goed voorbereid en verzeker je goed. Zorg ervoor dat al je documenten ook online te vinden zijn en dat je bijv een ketting of armbandje draagt met een noodnummer.

Reizen is fantastisch, maar het is geen vakantie :)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 05:46

Daarom reis ik liever 4 weken per keer. Kan ik het allemaal wat luxer en comfortabeler aanpakken en hoef geen toffe ervaringen te laten liggen wegens niet voldoende budget, want een vluchtje met een helicopter, ballon of watervliegtuig, deltavliegen en parapenten, gletchertrips, duderanches e.d. zijn niet bepaald goedkoop. Geen gedeelde hostels, maar gewoon fatsoenlijke eenpersoonskamers en binnenlandse vluchten en huurauto's ipv oncomfortabele nachtbussen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:04

En ieder zo z’n ding inderdaad! Ik vond het juist een fantastisch avontuur om zo lang weg te zijn en heb voor m’n gevoel niets hoeven ‘te laten’, maar wel heel bewuste keuzes gemaakt qua land. :)
Laatst bijgewerkt door Picassox op 28-08-19 06:18, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:07

Ik ga normaal niet langer dan 3 weken ook ivm werk, maar ik heb nu een reis gepland voor bijna 3 maanden en daar kijk ik enorm naar uit na 8 jaar fulltime werken :D

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:15

Picassox schreef:
En ieder zo z’n ding hè? Ik vond het juist een fantastisch avontuur om zo lang weg te zijn en heb voor m’n gevoel niets hoeven ‘te laten’, maar wel heel bewuste keuzes gemaakt qua land. :)

Kwaliteit boven kwantiteit voor mij. Behalve roadtrippen door Amerika dat verveelt me nooit, maar tempelmoe zijn in Azie of niet meer opkijken van een giraf in Afrika vind ik zonde. Die indrukken zijn in het begin van een reis het krachtigst.

Bovendien ben ik best een foodie, dus wil die heerlijke seafoodgerechten en springbokbiefstuk niet aan me voorbij laten gaan en noodles/rijst eten, wat ik backpackers nogal 'ns zag doen (gek genoeg hebben ze wel vaak geld voor bier/goedkope rum, dat dan weer wel :D )

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:36

Ook dat is heel persoonlijk! Ik vind dat ik niets heb hoeven laten: ik ben heel veel vulkanen opgeweest, boottochten, walvissen spotten, jeepsafari’s, paragliden, parachute springen, paardrijden, jungle en Amazone tours, sushi eten + wijn drinken; ik heb alles gedaan wat ik wilde! Maar weloverwogen beslissingen gemaakt en niet iedere avond steak gegeten ;) Nou moet ik zeggen dat dat in veel landen dus niet mogelijk is, zeker wanneer je het binnenland in trekt om zo luxe te eten, ook wíl je ervoor betalen. Ik vind het juist wel iets hebben om met de bevolking mee te gaan en te kijken waar zij bijvoorbeeld eten. Ik denk dat er tussen noedels etende en goedkope rum drinkende backpackers en de reisstijl die jij beschrijft ook wel iets tussen zit. Ik vind dat ik heel unieke, bijzondere en lokale ervaringen heb gehad zonder écht op een houtje heb moeten bijten. Want ik dronk prima Starbucks koffies als ik daar zin in had, maar ging niet bij elke shoppingmall los in de H&M nee. Dus ook daarin zitten keuzes! :) Een lange reis brengt je erg veel en je komt jezelf vaak tegen ;)

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:41

Je kan ook een jaartje gaan vliegen als cabin attendant, dan kost het je niks maar levert het je iets op. Als je echt uit je comfort zone wil kan je solliciteren voor een buitenlandse maatschappij zoals Emirates. Dan woon je in Dubai en vlieg je vanaf daar de hele wereld over.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:45

_Nelleke_ schreef:
Je kan ook een jaartje gaan vliegen als cabin attendant, dan kost het je niks maar levert het je iets op. Als je echt uit je comfort zone wil kan je solliciteren voor een buitenlandse maatschappij zoals Emirates. Dan woon je in Dubai en vlieg je vanaf daar de hele wereld over.

Als je daar meer over wil lezen een topic van een Vlaamse die vanaf begin dit jaar voor Emirates vliegt. Behoorlijk pittig, maar wel een mooie ervaring als je nog jong en fit bent.
https://forum.viva.nl/reizen/gone-flyin ... ges/433242

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:24

elnienjo schreef:
Daarom reis ik liever 4 weken per keer. Kan ik het allemaal wat luxer en comfortabeler aanpakken en hoef geen toffe ervaringen te laten liggen wegens niet voldoende budget, want een vluchtje met een helicopter, ballon of watervliegtuig, deltavliegen en parapenten, gletchertrips, duderanches e.d. zijn niet bepaald goedkoop. Geen gedeelde hostels, maar gewoon fatsoenlijke eenpersoonskamers en binnenlandse vluchten en huurauto's ipv oncomfortabele nachtbussen.


Volgens mij is dat ook een leeftijdsding, althans bij mij wel :j

Toen ik 25 was heb ik 9 maanden gereisd en heel veel geslapen in dorms in een hostel. Vond ik toen geen enkel probleem.Zat ook rustig 26 uur in een bus.
Nu bijna 20 jaar spreekt het mij veel minder aan :D
Goedkope drank en slecht eten deed ik dan weer niet. Weet nog dat de "the talk of the hostel" waren omdat wij wijn in een fles met een kurk hadden ipv een goedkoop pak :+

Iedere avond uit eten verveeld ook als je het maandenlang doet, idem iedere dag spannende activiteiten. Je mist dan ook de essentieel van het reizen.

Je kunt het ook gewoon niet voir een ander invullen. Zoveel mensen, zoveel wensen!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:41

Wat foto's van Hawaii, Kauai het mooiste eiland. Zeer indrukwekkende kustlijn, watervallen, onderwaterwereld.
Na' Pali coast, Hier kun je langs hiken (kalalau trail) en we hebben hier een boottocht gemaakt.

[ img ]

[ img ]

Op big Island zit de Nasa op Mauna Kea, en je kan daar hele sterren stelsels zien, echt zo adembenemend mooi.

[ img ]

Een B&B op Ouhu.
[ img ]

Wij hebben alleen B&B bezocht. Tussen 100 en 160 euro Hotels zijn erg duur daar.
Levensonderhoud is zeer prijzig dus houdt daar rekening mee.
Seychellen of Malediven zou ik niet doen, wij hadden het daar wel gezien met 2 weken. Op Hawaii kan je zoveel meer ontdekken en doen. Daar kan je gerust een paar weken vertoeven zonder te vervelen.

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:14

Hij is al genoemd, maar Zuid-Afrika was zó mooi! Ik kan nog wel janken van geluk als ik eraan terug denk :+ Wij zijn met z'n 2 rondgereisd, en ons viel op dat op het platteland iedereen super vriendelijk is, maar in de grote steden als Johannesburg is het echt gevaarlijk om als blanke op straat te lopen.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:30

elnienjo schreef:
Daarom reis ik liever 4 weken per keer. Kan ik het allemaal wat luxer en comfortabeler aanpakken en hoef geen toffe ervaringen te laten liggen wegens niet voldoende budget, want een vluchtje met een helicopter, ballon of watervliegtuig, deltavliegen en parapenten, gletchertrips, duderanches e.d. zijn niet bepaald goedkoop. Geen gedeelde hostels, maar gewoon fatsoenlijke eenpersoonskamers en binnenlandse vluchten en huurauto's ipv oncomfortabele nachtbussen.



Nu ik werk wel, maar na je studie is dat niet te betalen en moet je juist genieten van de tijd die je hebt en je niet hoeft te haasten. Hostels zijn prima om in te slapen, oordoppen in en gaan. Ook heb ik hostels gehad waar je goedkoop een 1p kamer kon boeken, dat deed ik af ten toe voor wat extra luxe :Y) Er zijn tegenwoordig (en zeven jaar geleden al) handige apps om hostels te boeken. Dan kun je kiezen voor aantal/ mix/ woman only/ etc. Ook in hostels kun je goed eten, meestal is er een kookruimte en kun je zo vanaf de markt je eten maken. Helemaal als je je aansluit bij anderen, wat echt super leuk is.

Nu ik werk ga ik liever naar Afrika, relatief dichtbij, geen jetlag en over het algemeen vrij duur. Alhoewel ik daar het liefst in een tent lig ipv een lodge :')

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:34

Sakura789 schreef:
elnienjo schreef:
Daarom reis ik liever 4 weken per keer. Kan ik het allemaal wat luxer en comfortabeler aanpakken en hoef geen toffe ervaringen te laten liggen wegens niet voldoende budget, want een vluchtje met een helicopter, ballon of watervliegtuig, deltavliegen en parapenten, gletchertrips, duderanches e.d. zijn niet bepaald goedkoop. Geen gedeelde hostels, maar gewoon fatsoenlijke eenpersoonskamers en binnenlandse vluchten en huurauto's ipv oncomfortabele nachtbussen.



Nu ik werk wel, maar na je studie is dat niet te betalen en moet je juist genieten van de tijd die je hebt en je niet hoeft te haasten. Hostels zijn prima om in te slapen, oordoppen in en gaan. Ook heb ik hostels gehad waar je goedkoop een 1p kamer kon boeken, dat deed ik af ten toe voor wat extra luxe :Y) Er zijn tegenwoordig (en zeven jaar geleden al) handige apps om hostels te boeken. Dan kun je kiezen voor aantal/ mix/ woman only/ etc. Ook in hostels kun je goed eten, meestal is er een kookruimte en kun je zo vanaf de markt je eten maken. Helemaal als je je aansluit bij anderen, wat echt super leuk is.

Nu ik werk ga ik liever naar Afrika, relatief dichtbij, geen jetlag en over het algemeen vrij duur. Alhoewel ik daar het liefst in een tent lig ipv een lodge :')

Toen ik begon met reizen (ca. 30 jaar geleden) was er nog geen internet en ben ik begonnen met georganiseerde rondreizen. Ik ben pas op latere leeftijd wat avontuurlijker geworden en het is nu ook 'n stuk makkelijker alles te boeken met al die apps. Maar vanwege snel overprikkeld raken heb ik nooit kamers gedeeld. Die eenpersoonskamer is voor mij echt pure noodzaak om alle indrukken van overdag te kunnen verwerken.

Heb ook een keer een kampeersafari in Afrika gedaan, maar doe mij toch maar liever die lodge! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CastaMickey, Esther_r20, maaikemuis, mvdende, NorwayFjord, Shenavallie, TamaraFloor en 72 bezoekers