Een kijkje op het EK Endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 13:39

Vorig weekend had ik de eer ( :D ) om mee te mogen naar Euston Park (UK) om te groomen op het Europees Kampioenschap voor de endurance. Ik was niet mee met het Nederlandse team, maar het Zweedse team! De wedstrijd werd gereden over 160 km.

Euston Park is een bekend wedstrijdterrein en het was allemaal ontzettend professioneel georganiseerd met oa hele mooie ruime boxen en een goed terrein voor tijdens de wedstrijd. :j

De foto's zijn door mij gemaakt of door een van de andere teamleden met mijn camera, en door mij bewerkt :)

Op vrijdag begonnen we met de pre-ride vet check, waar alle Zweedse paarden hartstikke goed doorheen kwamen ondanks dat het met bakken uit de hemel kwam
01.
[ img ]

Zaterdag ochtend was de start om 7 uur, wat nog relatief laat is voor dit soort wedstrijden. 'Ons' paard Chaman kan nog wel eens last hebben van stress, maar hij was fijn en rustig in de ochtend, dus dat was al een mooi voorteken.

02.
[ img ]

03.
[ img ]

Voordat de race van start is rijden we met een deel vh groomteam alvast naar de eerste groomstop zodat we zeker weten niet te laat zijn. Uiteindelijk staan we er ruim driekwartier, maar hebben we wel mooi de kopgroepen voorbij zien komen wat echt met een geweldige snelheid gaat!

Geduldig en ongeduldig wordt er gewacht op de combinaties
04.
[ img ]

05.
[ img ]

06. Onze ruiter komt iets langzamer dan verwacht binnen, maar Chaman is rustig & relaxed en dat is wat telt!
[ img ]

07. De precisie van het groomen :j
[ img ]

08. Sommige ruiters vonden het koud ....
[ img ]

09. En anderen vonden een normale cap overrated :D
[ img ]

10.
[ img ]

11. De eerste vetcheck: het meest spannende. Kunnen we Chaman in zijn relaxte zone houden en de hartslag laag krijgen?
[ img ]

12. Alle Zweedse ruiters komen door de eerste loop, en met 3 ruiters vertrekken ze samen. De 4e ruiter vh team reed een stuk sneller en lag voorop in het team.
[ img ]

13. Ik in actie :D
[ img ]

14. Na de eerste loop word er water aangeboden, wat Chaman erg goed drinkt. Het begon redelijk warm te worden met 22 graden dus dat was top!
[ img ]

15. Onze Zweedse ruiters in synchronie <3
[ img ]


Helaas moest Chaman na 120 km nodig plassen, waardoor hij werd afgekeurd. Nadat hij bij de dierenarts in de box stond, plastte hij direct en was alles weer ok - maar de race was voor ons afgelopen. Alle andere Zweedse combinaties zijn ook gedurende de race afgevallen. Ondanks dat we niet hebben kunnen finishen, heb ik ontzettend veel geleerd en was het natuurlijk al een hele gave ervaring om zoiets mee te kunnen maken! Voor Josefin en Chaman was het ook hun eerste grote kampioenschap, en met het hele team kijken we positief uit naar de toekomst!


Memuska
Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:42

Wauw, wat leuk om te zien!! Zonde dat ze het niet hebben mogen afwerken, maar ik kan me voorstellen dat het een super ervaring was. Toch proficiat aan jullie team!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Berryz
Berichten: 714
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:44

Leuk om foto's te zien van een wedstrijd op hoog niveau!

Waarom afgekeurd door het plassen? Is zijn hartslag daar te hoog door geweest? Da's de enige verklaring dat ik me kan inbeelden :')

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 13:53

Het was inderdaad echt een heeele gave ervaring. Ik groom nog maar een jaar op wedstrijd dus soms kan ik 't zelf ook niet bevatten dat ik er was :D

Berryz vaak hebben ze inderdaad een hoge hartslag als ze nodig moeten plassen, maar dat was nu niet het geval voor Chaman. Hij was erg gevoelig op de rug, en dat was dus de reden van uitsluiting.

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:56

Gaaf zeg, heel leuk zo'n kijkje achter de schermen!

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:00

Wat gaaf zeg! :D

En foto 9 _O- die helm

:wave:

leonie87
Berichten: 4412
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:19

Super gave ervaring maar wat jammer dat hij dan word afgekeurd omdat ie moest plassen
Hij kan dan niet even op hoog gras/stro terecht ofzo? Of leren ze die paarden het dan niet aan ergens anders te plassen? (Of net als renpaarden in een emmer ofzo?)

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:02

Wat leuk om zo mee te kunnen kijken! Jammer dat geen van jullie team heeft kunnen finishen, maar alsnog lijkt het me een hele gave ervaring! Toch gefeliciteerd!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

loveslimpie
Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:54

Super leuk! Heb je ook foto's kunnen maken van nederlandse combinatie(s)?


Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 05:46

Wat leuk, uitgelicht :D

Leonie, we hadden inderdaad zaagsel voor ze en in de eerste loop plastte hij wel heel netjes, dus waarom nu niet? :o?

Ik heb helaas geen foto’s van de NL combinaties weten te maken

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Een kijkje op het EK Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:57

Leuk he groomen op dit niveau! Leuke en gave foto’s :D

En idd op het niet willen plassen kunnen ze afgekeurd worden. Als jij nodig moet ga je ook anders lopen toch?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers