[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:10

Zo, 26 okt les bij western manege Van Buuren. :D

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:54

Bellatrix schreef:
Zo, 26 okt les bij western manege Van Buuren. :D

Leuk, maar duurt nog wel even ... ;)

Love - language - leadership

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:17

Ja klopt maar ik heb er gewoon zin in. Enthousiast zeg maar! :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:45

Luckyreining, thanx. Maar dus wel en en. En drainage en granuliite.

Leuk dat je het organiseert bellatrix. Duurt idd nog even. Maar ik heb heel weinig geduld altijd :)

D_DestenyJarig
Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:43

Bellatrix: Thnx!

Kirrr: Thnx, ik mag haar inderdaad wel iets meer achter der broek aan zitten. Dat zei de eigenaar namelijk ook al. Ze maakt zich er makkelijk vanaf. Boef!

gaucho: Dat heb je heel goed gezien. Op 1 of andere manier lijdt mijn rechterbeen altijd een eigen leven. Ook in galop steek ik die een stuk verder naar voren. Heb heupklachten/psoasklachten gehad en blijft altijd mijn zwakke plek dus denk dat het daar toch vandaan komt want dat is dezelfde kant. Maar ik kan dat been als ik er op let wel in de goede houding krijgen hoor. Puntje om aan te werken.

Loody: Anders je trainen toch meer opdelen? Zodat je elke dag een beetje doet? Of heeft hij de tijd die je het nu doet ook echt nodig per dag?

The last cowboy is echt gaaf inderdaad en wat een paarden :wow:

LuckyReining: Lucky is echt zo gaaf! <3

superpony: Wat vervelend dat je zo beroerd bent!

gaucho: Wat een leuk uitzicht is Ace!

CubaLibre: Mooie plaatjes!

Leo: Awhh Rock is echt moe :Z

Bellatrix: Duurt nog even maar super leuk!

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 06:24

@ superpony, ja klopt wel allebei. Dat wordt ook aangeraden.

@ D_desteny, thx ! :D

Vanavond gaat een vriendin van mij proberen foto's te maken van het rijden. Ik hoop dat het lukt en dat ik eindelijk een paar knappe foto's van het rijden heb.

CR Wimpys Cowboy Gun

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:40

Leuk Bellatrix, het duurt nog even maar de voorpret is vaak ook al leuk!

Ik heb afgelopen weekend een bootcamp gehad op stal. Wat wedstrijd training ( was voornamelijk voor de licht gevorderde op stal) blijven slapen. En zondag onderlinge wedstrijd gehad.

Ik deed mee aan horsemanship, trail en ranch riding. Ik ben alle drie de keren eerste geworden en heb de all round prijs mee genomen.

Het ging zo lekker en ben zo trots op Lasas! Ben ook enorm gegroeid merkte ik met rijden.


[ img ]

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:41

Wat goed gedaan zeg!! Gefeliciteerd!!

Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:49

Wauw wat knap zeg, gefeliciteerd! +:)+

Leuk dat je naar Woubrugge gaat Marlies! Mooie stal daar.. :j

Ik heb vanavond les, hopelijk is het dan al wat koeler. Scheelt dat de bak 's avonds in de schaduw ligt. :j

Gister wezen zwemmen:
[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:08

Gefeliciteerd Tucktuck! *\o/*

Leuk Bellatrix, iets om naar uit te kijken :D

Leo oh heerlijk zwemmen! Ik ben jaloers ;)

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Kirrr
Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:09

Wauw zalig!!
Ooit in de zee geweest met paard, maar dit ziet er nog leuker uit.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:46

Gefeliciteerd Tucktuck

Leo, heerlijk zo samen.

Luckyreining, oke, Dank je wel.

Alleen voor de paden van de pp vind ik draineren wel lastig. Dan leek alleen een laag granulight me wel wat. Of roosters dan. Maar ze moeten er wel een rondje gas op kunnen geven.

Het gaat wel redelijk nu, maar merk wel dat ik echt niet moet tillen en teveel bukken. Maar ja......wat moet je doen.
Moest nog energielabel aanvragen, dus gedaan en dat was dan wel mijn taak van de dag.


Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:54

Inderdaad echt strontmazzel dat we dit op 15 minuutjes wandelen van stal hebben! En dat het ook echt voor paarden is, pal aan het ruiterpad, de strandjes voor mensen zijn aan de andere kant. Echt een heerlijke luxe!

En mijn paard is ook gek op water dus we gaan regelmatig :D

[ img ]
[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:42

Ff niet gereageerd, maar wel gevolgd, dus ga niet overal op in kunnen gaan, maar dit is me alvast bijgebleven (sorry, is wel wat :') ):

@Superpony, beterschap, hoop dat je je snel beter voelt. Wel leuke vooruitzichten eigen plekje met paarden aan huis.

@LuckyReining, knap dat je hem zelf opleert hoor zeker na zo een heftige val met je vorig paard. Ik begin er zelf niet (meer) aan. Maar heb wel respect voor mensen die het zelf doen.
Wat betreft verschil in beugellengte, ik rijd ook met 1 been een gaatje langer. Zit voor mij zelf beter en kan ik ook beter mijn balans houden. Ken verschillende trainers die ook zo rijden. Waarom zou dit slecht zijn voor je zadel of paard? Als jij op die manier in balans bent en de druk zo gelijk kunt verdelen, dan lijkt mij dat beter voor je paard dan met 2 gelijke lengtes van beugels rijden en helemaal scheef of in disbalans zitten, of zie ik dat verkeerd?

Respect ook trouwens voor mensen met een wat moeilijker paard die er voor blijven vechten. Dat vind ik ook echt knap.

@CubaLibre, waar gaat Frosty naar de opfok als ik vragen mag?
Gaaf dat parcours trouwens! Waar is dat ergens?

@ Tucktuck, gefeliciteerd!

@ Leo, gaaf zo gaan zwemmen met je paard. Staat op de verlanglijst hier :o Wat zalig ook dat het zo dichtbij is en enkel voor paarden is.

@ Bellatrix, die les is nog een eindje weg, maar wat leuk dat je daar nu al zo naar uit kijkt!

@ D_Desteny, jeetje dat wist ik ook niet van Desteny, veel sterkte er nog mee.
Wel gaaf dat je nu een bijrijdpaard erbij hebt. Ziet er een hele gave merrie uit. Lekker blijven lessen en oefenen en dat komt helemaal goed. Het ziet er allemaal mss makkelijk uit, maar dat is reining echt niet vind ik :') Maar het is wel zo leuk om te doen!!

@ Gaucho, Ace klinkt echt als een geweldig paardje! Geniet daar maar lekker van.

@SumSum, fijn dat jij je merrie aan huis hebt staan en toch goed reining kunt trainen.

Wat betreft huisvesting hier. Mijn 2 merries staan momenteel op training (de 1 echt maar eventjes ter opfrissing, wordt beetje kostelijke grap anders :') ). Daar komen ze gelukkig alle dagen buiten, weer of geen weer. Ze gaan elke dag in de stapmolen, elke dag op de paddocks en bij goed weer afwisselend op de wei. En op stal hebben ze constant beschikking over ruwvoer. Mijn beide paarden zijn daar echt enorm veranderd in de positieve zin. Staan mooi in de spieren, glanzen als een spiegel, hun vacht is superzacht en ze hebben een fijne blik in de ogen. Ik denk dus wel dat ze best tevreden zijn.

Wanneer mijn paarden niet in training zijn, gaan ze naar een plekje dicht bij huis waar ze 24/24 buiten staan in de zomer, op een paddock met schuilstal en a volonté hooi + stukje weiland. In de winter gaan de paarden ook zoveel mogelijk buiten. Alleen als het weer het echt niet toelaat, blijven ze wel eens binnen staan. Maar over het algemeen zijn de stallen leeg en de weilanden met schuilstal vol. Het enige nadeel hier is, is dat ze echt geen goede piste hebben... De bodem is veel te zwaar en ik ben bang voor blessures. Echt veel rijden zit er daar dus niet in. Zodoende ben ik dus een beetje op zoek naar iets anders in de buurt, maar tot op heden weinig succes. Mss toch maar eens met de boer gaan praten over de piste :o


Nog iemand naar de DRHA Reining Fever geweest? Was weer een gezellige show. Voor de eerste keer ook eens op 1 hand gereden, was geen succes :') Had ik ook niet echt geoefend thuis, dus had ook niet anders verwacht eigenlijk. Maar de Green Reiner (op 2 handen) ging best goed, 6de gedeelde plaats met een 68,5 en mijn eerste lintje :D . Paar kleine dingen die ik steeds voorheb in de ring, terwijl dit in het inrijden gewoon super gaat (zoals de inzet van de spin en mijn rollbacks). Ligt dus helemaal aan mezelf natuurlijk, maar ik weet weer waarop te oefenen. Op naar de volgende show in oktober!

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:31

Tucktuck proficiat!

Leo dat ziet er lekker uit zeg!

Love - language - leadership

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:12

tweety_be schreef:
Nog iemand naar de DRHA Reining Fever geweest? Was weer een gezellige show. Voor de eerste keer ook eens op 1 hand gereden, was geen succes :') Had ik ook niet echt geoefend thuis, dus had ook niet anders verwacht eigenlijk. Maar de Green Reiner (op 2 handen) ging best goed, 6de gedeelde plaats met een 68,5 en mijn eerste lintje :D . Paar kleine dingen die ik steeds voorheb in de ring, terwijl dit in het inrijden gewoon super gaat (zoals de inzet van de spin en mijn rollbacks). Ligt dus helemaal aan mezelf natuurlijk, maar ik weet weer waarop te oefenen. Op naar de volgende show in oktober!


Lekker gereden! :D
Wij zijn zaterdagavond even geweest, altijd gezellig inderdaad :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:17

Tweety_be, altijd even wennen op 1 hand, maar toch lekker gereden :) Top.

En ik denk dat i toch zou kiezen voor een fijne plek, boven de goede bak.

Hier is het ook drama qua stalling; Of je hebt een goede rijbak en geen goede verzorging ( slechte kuil, weinig buiten ) Of veel buiten, hooi en niet zo een beste bak.
Wij hebben een eigen huur plek nu nog, maar hebben een niet te beste bak. Daarvoor zelf een sleep gekocht. Gaat straks mee, denk ik, dus voor ons goede investering, maar misschien kan je er toch eens over praten?? Meer sproeien? Meer/beter slepen? of zelf slepen.
Een fijne 2e hands sleep en in eigendom blijf wel waarde behouden.

Wij gaan de laatste jaren niet heel veel meer naar wedstrijden, maar krijg het wel altijd mee. En 1 of 2x komen we er wel, maar vind ik tegenwoordig echt genoeg. Soms plannen we het en denken we; we kunnen ook even samen door het bos hobbelen :)

Eefke85
Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:23

*kruipt uit de meeleeshoek*
Helemaal in het begin van dit topic eb ik me een keer voorgesteld, maar daarna in de meeleeshoek gekropen omdat ik nog niet echt vooruit kan met het western rijden, maar dit wilde ik toch even delen.

Afgelopen donderdag hebben we op stal een obstakelparcours gedaan. Het was hartstikke gezellig en mijn paard was superbraaf! We zijn 2e geworden achter een verstandelijk beperkt stalgenootje.

[ img ]
Over het zeil met een bekertje water

[ img ]
Onder de boog door, hadden we nog nooit gedaan.

[ img ]
Een van de redenen waarom ik nog niet echt vooruit kan. Ben nog aan het sparen voor een westernzadel. En die hangbuik mag ook wel ietsjes strakker... (kan de ribben gewoon voelen, dus gewoon een kwestie van buikspieren trainen)

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:54

xXutopiaXx, thanks :) Eigenlijk ben ik heel tevreden over mijn run. Ok, er zitten nog (veel) foutjes in, maar ik weet dat het aan mezelf ligt en niet aan mijn paard. Dus werk aan de winkel voor mij :')
Fijn dat jullie er ook waren zaterdagavond. Hebben jullie meegedaan met de BBQ? Die was echt overheerlijk!

@ superpony, ja dat 1 hand is nog heel erg wennen :') Paard kan het wel, nu ik nog haha.
Een goede plek is idd zo belangrijk! En de plek is, voor deze omstreken, best goed prijs/kwaliteit. Het hooi komt van eigen land en is echt topspul! Alleen zo jammer van die bak hè... Hij is al verbeterd (andere zandlaag erop), maar dat heeft het nog lang niet opgelost. Vaker sproeien, slepen en eens paar keer goed aanduwen zou echt al héél veel helpen denk ik.
Bedankt voor de goede tip wat betreft de sleep trouwens. Ik zou alleen niet weten waar ik die sleep achter moet hangen :? Heb maar een gewone auto en die redt dat niet in die bak :')
Zowel voor mij als voor mijn quartertje zijn de reining wedstrijden totaal nieuw, we zijn er beiden pas dit jaar mee gestart. Maar het gaat ons goed af, dus ik hoop nog even door te kunnen gaan.

Trainer heeft ook met haar gereden. Ze hadden echt een prachtige run zondag, is er toch wel een error in de kleine cirkel linksom zeker 8)7 , wisselt ze in het midden van die cirkel en dan beetje hobbelige wissel terug, 3 penalty's seg :roll: . Echt zo balen, anders had ze een 72 gelopen en de klasse gewonnen, nu dus maar een 69 en geen klassement helaas. Ach ja, het blijft een momentopname hè. Voor de rest heeft ze het echt super gedaan. Ze wordt elke show beter en relaxter. Ik vind het een plezier om met haar te rijden, echt waar. Ik blik dan ook terug op deze show met een heel fijn gevoel.

@ Eefke85, proficiat, ziet er leuk uit! En hey, dat westernzadel komt wel. Een goed westernzadel kost nu eenmaal een hoop geld, dus goed dat je daar voor aan het sparen bent! Gewoon lekker blijven rijden en genieten!

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

Kirrr
Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:41

Wij zijn zondag even komen supporteren bij de jeugd daarna een lekkere steengrill gegeten. :Y) *D
Hoorde idd dat BBQ ook heel erg lekker was.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:37

Klinkt alsof je een fijn paardje onder je kont hebt tweety_be! Leuk dat je trainer er ook mee is gestart!
Wij zagen te laat dat de BBQ er was, hadden al lekker bij het restaurantje gegeten, da's ook altijd zo goed daar :+: Maar het zag er erg lekker en gezellig uit :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:16

D_Desteny schreef:
hoikimmmy: Zo op de foto komt ze wel relaxed over. :) Fijn dat er weer wat rustmomenten zijn.

superpony: Vervelend om te lezen! :(:)

Loody: Wat een knappie! <3 Grondwerk of aan de handwerken? Voornamelijk werk voor het koppie en weinig lichamelijk.

gaucho: Wat heerlijk zeg!

Ik heb vandaag ook lekker getraind en daarna een rondje gestapt over de weg.
Vandaag een klein stukje gefilmd van onze spin. Hebben we nog niet veel gedaan en ik ben dus nog erg zoekende. Zij kan het allemaal wel maar maakt zich er het liefst wel makkelijk vanaf natuurlijk. :')

[ Video ]

[ Video ]
hey ik zie dit nu pas, ik sta daar ook met mijn merrie! Jacy komt me niet bekend voor maar door drukte zijn we er niet zo heel veel. Super fijne stal <3

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:19

Zijn er ook nog bokkers die mee gaan doen met de DRHA on tour show in Oosterwolde 22 september?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:28

Ik weet dat er een paar van mijn stal gaan maar ik ga niet...te ver, geen paard en andere verplichtingen. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:56


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaraatje en 10 bezoekers