Zonvakantie begin oktober

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Zonvakantie begin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:48

In oktober heb je veel regen en stormen rond de Balearen.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Zonvakantie begin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:49

Voor Zanzibar zijn vaak scherpe aanbiedingen te vinden. Of je er kan duiken weet ik niet. Het ziet er in elk geval wel tropisch uit.

bloemm
Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Zonvakantie begin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:55

Is het niet orkaanseizoen in oktober bij Bonaire/Curaçao?

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:56

bloemm schreef:
Is het niet orkaanseizoen in oktober bij Bonaire/Curaçao?


Er komen geen orkanen op Bonaire/Curacao, dit komt omdat het de benedenwindse eilanden zijn.
Hooguit een keer veel regen en dat er GEEN wind is op het eiland omdat die wordt weggetrokken door de orkanen. Dat maakt het wat warmer op de eilanden. En je heb er geen/nauwelijks All-in accomodaties.

Je hebt wel Sunscape in Curacao als All-in, maar die zit aan mambo beach en dat is weer niet de beste plek om te snorkelen.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:56

Ik ga altijd in oktober. Wij zijn dan in egypte, tunesie, lanzarote, fuerteventura, turkije en dr geweest. Wij gingen dan 10/12 dagen meestal voor onder de 1000

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Zonvakantie begin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:11

Afgelopen jaar in Jordanië geweest in die periode, net na de ergste hitte. Zeker een aanrader om te doen! Wij zijn met een huurauto door het hele land gaan roadtrippen, hebben via booking.com op de dag zelf de slaapplaatsen gezocht en waren positief verrast door het land.

Qua kosten waren we totaal ongeveer €1000,- kwijt voor 10 dagen. Inclusief vliegreis en huurauto :)

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 22:48

Dioxide schreef:
Afgelopen jaar in Jordanië geweest in die periode, net na de ergste hitte. Zeker een aanrader om te doen! Wij zijn met een huurauto door het hele land gaan roadtrippen, hebben via booking.com op de dag zelf de slaapplaatsen gezocht en waren positief verrast door het land.

Qua kosten waren we totaal ongeveer €1000,- kwijt voor 10 dagen. Inclusief vliegreis en huurauto :)



Oee die staat heel hoog op mijn lijstje! Lijkt mij een onwijs leuk land. Helaas wil mijn broertje absoluut niet naar die hoek. Met een kleine aanmoediging is het toch Turkije geworden. Liever was ok ergens anders heen gegaan maar dit was net iets warmer als al de andere landen.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons


LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Re: Zonvakantie begin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:23

Wat dacht je van de Canarische eilanden. Schijnt ook nog behoorlijk warm te zijn begin okt.
Bonaire is ideaal om te snorkelen, vooral klein Bonaire, onwijs veel schildpadden toen gezien. En gegarandeerd mooi weer!

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Zonvakantie begin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:43

Op de Canarische Eilanden is het nu héél erg warm. Zo warm dat mensen geëvacueerd worden en blusvliegtuigen af en aan vliegen :x

@TS; jammer dat je broertje die kant niet op wil! Het is daar zo ontzettend veel relaxter dan die übertoeristische plekken in zandland :) Voelde me midden in de nacht in Amman en 5km van de Syrische grens veiliger dan in Amsterdam 's avonds.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:24

Wij gaan begin oktober naar de DR, ook 8 dagen. Wat ik ook zie aan excursies is er voor elk wat wils. Zon zee en strand maar ook actief.

En in oktober gemiddeld rond de 30 graden! En als er eens een buitje valt, is dat meestal snachts en kortstondig.

just_kiki
Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Zonvakantie begin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:26

Wij zijn 2 jaar geleden eerste week oktober naar kos gegaan. Heerlijk warm, en nog heerlijk in de zee kunnen zwemmen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Larissa123, Laure, WildDreams, Zoe_97 en 118 bezoekers