Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:55

Hannanas schreef:
Annash schreef:

Deze week wat minder (18/20 gr, meer bewolking, gisteren regen gehad) maar voor volgende week als ik ga kamperen staat er 23 graden. :)

Ik heb deze uitgezocht, heel simpel: https://www.campsites.co.uk/search/camp ... nham-breck
Maar met uitzicht over zee en dichtbij een dorpje, en ook nog eens in een natuurgebied. :)


Leuk! Lekker weer in de voorspelling. Grappig concept, een “Church pop up camping” voor alleen augustus.


Nou hè! Dat had ik nog niet eerder gezien. :')


LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:00

Zijn hier überhaupt mensen die met een camper op pad gaan?

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:38

Ik heb een Nissan pixo en vraag me altijd weer af hoe ik het er in krijg :') maar toch lukt het

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Alvaron
Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:46

Ik heb altijd sneldrogende kleding en handdoeken mee. Gewoon ff op een handwasje uitwassen en in de zon en wind aan de lijn, is het zo weer droog.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:46

wij hebben afgelopen vakantie wel veel gewassen. Maar als je met de fiets bent moet dat wel. Geen ruimte om veel kleding mee te nemen. Ik had om de dag een handwasje. halverwege de vakantie heb ik alles in de wasmachine op de camping gegooid. Ik nam eerder ook altijd gruwelijk veel teveel spullen mee op vakantie, maar sinds we met de rugzak/fiets gaan is dat voorbij. Dan heb je gewoon geen keus :p

Show a little faith, there's magic in the night

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:55

Hoe zorgen jullie trouwens dat je kussen niet klam wordt? Of is daar geen remedie voor :')?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:08

Wij halen altijd de hele achterbank eruit, maar ik heb dan ook een kleine Citroën C2 anders is de auto echt te vol.

Klam kussen nooit last van. Maar wij kamperen ook altijd in warme gebieden, alleen in de ochtend is hij wat klam, maar dat maakt mij niet uit. :+

zonnebloem18
Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:14

Wij hebben ook een kleine auto en de tent is dit jaar meegenomen door mijn schoonouders. Een eventuele volgende keer willen ze voor de vakantie wel de auto met ons ruilen, maar we zitten nu serieus te denken aan een dankoffer of daktas om wat meer opbergruimte te creëren. Scheelt denk ik ook wel dat we volgend jaar in Nederland willen blijven, ze willen dan eventueel ook wel mee rijden met wat grotere spullen, of eventueel rijden we 2 keer. Met een beetje mazzel kunnen we over een paar jaar een grotere auto kopen en dan maakt het allemaal niet meer uit.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:26

Ik ben juist van een grote auto naar een kleinere auto gegaan en neem nog steeds net zoveel spullen mee. Gewoon heel slim inpakken en veel spullen inklapbaar. Zoals een vergiet en emmers enzo. Dat scheelt echt ruimte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:56

Wij hebben een caravan met verzwaarde as kunnen tot 1800 kilo mee. Dat halen we nooit. Maar dus wel altijd genoeg handdoeken onderbroeken ed mee.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:03

SdaphneS schreef:
Ik was altijd op vakantie.
We nemen altijd een grote handdoek, een kleine handdoek en een strandlaken p.p mee.
Ook als we drie weken weggaan. Doe rustig een week met een handdoek. Zie daar geen probleem in, thuis was ik handdoeken ook niet na eenmaal gebruiken.
Ben blij dat ik niet de enige ben, begon al te denken dat wij raar zijn... strandhanddoek nemen we trouwens ook apart mee.

LadyMadonna schreef:
Zijn hier überhaupt mensen die met een camper op pad gaan?
Niet standaard, we hebben er zelf geen, maar wel een paar keer gehuurd/geleend.

Haha Morrie, lekker groen tapijtje zo!

Goede reis Bnet!

Klam kussen eigenlijk alleen bij heel veel regen gehad, maar toen was alles klam!

Wij hebben een Toyota Prado waarvan de achterbank standaard neergeklapt is en mijn man een vlakke laadvloer met lades in gemaakt heeft. Plek zat dus. Maar als we de boot meenemen, gooien we meestal alle grote dingen daarin, is zoveel makkelijker laden :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:08

LadyMadonna schreef:
Zijn hier überhaupt mensen die met een camper op pad gaan?

Mijn ouders hebben een VW T3 busje. Als ik met hun mee ga kamperen dan ga ik dus met de camper weg.

Ga ik alleen dan met een klein tentje

Goof
Berichten: 28529
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:43

Gisteren checkten wij in bij een camping in niemandsland in Catalonië en kregen we een soort welkomstpakket; een linnentasje met allemaal mini's voor op de camping. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt, jullie?? <3

[ img ]

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:45

Nee dat heb ik inderdaad nog nooit gezien. Wel kregen we op de camping in Stadskanaal koffie bij het inschrijven. Ook nog nooit gehad.

Come over to the dark side, we have cookies!

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:49

Nee ook nog nooit gezien.
Op de camping bij Wenen werden we ontvangen met Schnaps en brood met spek. Dat was ook wel heel apart (half bezopen je voortent opzetten daarna was ook wel grapvol)

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:07


Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:57

Goh wat klantvriendelijk! Leuk zeg zo'n welkomstpakket.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:59

Ha ha Goof! Durex! Om te gillen *\o/*

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:01

Laatst bijgewerkt door Djilna op 19-08-19 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:02

SdaphneS schreef:
Dit hadden onze camping buren ook bedacht. In de avond een was erin gedaan dag voor vertrek, omdat de hele dag de wasmachine bezet was. Vliegt de wasmachine in storing. Om elf uur savonds nog de camping eigenaar opgehaald van huis om dat ding uit te schakelen, want we kregen hem niet uit of van het alarm af. Moest er de volgende dag een monteur bij komen en zij wilden die dag vertrekken. Oeps. Super balen!

Oh, dat is wel ellende hoor!
Hier gelukkig niet het geval, maar eenmaal thuis heb je gek genoeg toch nog genoeg was (beddengoed, ondergoed, laatst gedragen kleding en dat ene dat je er niet bij hoefde te doen.

Hier was het idd ook 5 euro.

Met handdoeken doe ik 2, max 3x, dan wil ik ze echt schone hebben. Maar heb er standaard 9 in de caravan liggen, voor 3 personen ieder zijn eigen kleur (en dan niet van die grote hoor 50x100).

Verder heb ik voor zwemmen etc van die sneldrogende doeken, ideaal.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:54

Wat grappig zo’n welkomst pakket Goof!! Die durex ook :')

Wij hebben gisteravond om elf uur in het pikkedonker ons kamp op gezet bij een muziek festival in het bos. Staan alleen niet helemaal recht geloof ik :+ en het is KOUD!!
Het ergste is; we moeten eruit om ons kampvuur aan te steken en koffie en ontbijt te gaan maken want overdag moeten die weer uit.

Over volle auto’s gesproken: wij zijn hier 2 nachten en de auto zat haast tot aan het dak vol _O-

Ah de muziek wordt ook weer vol gas aan gegooid, het is echt tijd om op te staan :brr:

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 06:20

Dat klinkt helemaal niet leuk :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:25

Ach, 12 bier verder en het maakt niet meer uit :+
Bij daglicht bleek overigens dat we ons kamp best prima opgezet hadden!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:16

@Barramundi: kou vind ik het allerergste van kamperen :\

Ik had via Kickstarter van Coalatree een deels van oa koffieprut gemaakte hoody ge'pledged' en ik heb toch ook maar een hangmat en multiversele deken erbij mee laten komen (extra korting).
Dacht toch handig voor kamperen of trektocht.
https://coalatree.com/

Iemand van jullie die wel eens gebruik maakt van een hangmat met kamperen?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:27

Voor in de tent? Of voor buiten voor de tent? Ik heb zo'n stellage gehad met een hangmat erin voor op de camping. Het ligt heel lekker en is leuk op de camping. Wel is het handig om die stellage even vast te zetten met een haring of zo. Bij waaide die om en nu heb ik een deukje in m'n auto. >;)

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nojoukus en 12 bezoekers