Auto huren in Spanje?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:31

Hier ook twee keer sunnycars in Spanje, was prima. Vriendin met appartement daar huurt ook altijd bij sunnycars.

Insta: ArtbyEvaRoeters


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:35

Ik huur zelf nooit in Spanje (ha, woon er al 9 jaar) maar voor onze komende reis naar Amerika is Sunnycars gewoon 2 x zo duur als Hertz. Dat is me echt te veel.

Webshop - digital art: MoTekent

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:57

Wij huren altijd bij firefly

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:24

Sodera schreef:
Sunny cars was prima en goed betaalbaar!
Houd er alleen rekening mee dat bij de verhuurbalie je nog wel een borg moet betalen, met een credit card.
Ook als je schade hebt: je moet het zelf voorschieten en krijgt het dan van Sunnycars weer terug.

Als je premium gold boekt hoeft dat niet.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:26

MoniqueT schreef:
Vermijd Goldcar, die flikken je altijd wat.

Niet mee eens. Ik heb die nu al 'n paar keer gehad met hun 'click-n-go' waar alles inbegrepen is en dat verloopt vlekkeloos.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:34

elnienjo schreef:
MoniqueT schreef:
Vermijd Goldcar, die flikken je altijd wat.

Niet mee eens. Ik heb die nu al 'n paar keer gehad met hun 'click-n-go' waar alles inbegrepen is en dat verloopt vlekkeloos.


Geluk gehad misschien, ik ken schrijnende verhalen uit eerste hand.

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:38

MoniqueT schreef:
Geluk gehad misschien, ik ken schrijnende verhalen uit eerste hand.

Gaat altijd over mensen die niet optimaal verzekerd zijn al die slechte reviews. Bij click-n-go is er ook geen sprake van eigen risico dus zullen ze een eventueel klein krasje of steenslagje bij een volgende niet volledig verzekerde klant proberen te verhalen.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:56

En dus smeren ze die een schade aan die ze niet zelf hebben veroorzaakt.

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:57

MoniqueT schreef:
En dus smeren ze die een schade aan die ze niet zelf hebben veroorzaakt.

Daarom moet je je gewoon goed verzekeren. Ik neem in elk geval nooit het risico onderverzekerd te zijn. Je hoort teveel slechte ervaringen en dan kun je beter een paar tientjes meer uitgeven, dan weet je tenminste dat je geen gezeik krijgt na afloop.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 05:40

Wij hadden Goldcar in Faro, maar ik vind ze inderdaad ontzettend agressief qua benadering. Je moest echt voet bij stuk houden dat je goed verzekerd was. Maar verder geen gekke dingen met afhalen en terugbrengen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ashleytjuhh
Berichten: 6638
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:09

ik heb toen gehuurd bij Centauro rent in Barcelona. Deze was voor mij toen echt stukken goedkoper als de gene die aan het vliegveld zelf zitten.

je wordt opgehaald met een busje en later ook weer terug gebracht.
ik was toen 23 en daar kwamen de minste toeslagen bij onder de de 25 huur :j

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:08

Ik heb nog maar 1 keer gehuurd in Spanje maar was bij mijn eigen werkgever. Eigenlijk heb je twee opties: via een broker (bvb rentalcars.com, vergelijkbaar met booking) of bij een verhuurder rechtstreeks.

De broker toont je meerdere opties en maakt vergelijken vaak ook wat eenvoudiger. Bovendien bieden zij ook dekkingen aan.

Rechtstreeks bij de verhuurder heeft als voordeel dat je maar met 1 partij een contract aangaat i.p.v. met 2.

Wat je ook doet, let op het volgende:

Hoeveel is de borg en varieert die naargelang de dekking / type wagen.
Welke dekking wil je? Met of zonder eigen risico? Bij de broker of bij de verhuurder? Vergeet niet dat ruiten en banden vaak een aparte dekking hebben.
Wat voor vloot heeft de verhuurder? Zijn de auto’s maximaal 6 maanden oud of 6 jaar?
Waarmee kan je betalen? Maestro of enkel credit card? (Altijd op eigen naam!!!)

Controleer de wagen nauwkeurig op schade voor je vertrekt, en laat een medewerker niet geregistreerde schades noteren. Kijk of de tank vol is en de km stand klopt en of de papieren erin liggen.

Dan komt het meestal wel goed :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:41

Fitzroy schreef:
Wij hadden Goldcar in Faro, maar ik vind ze inderdaad ontzettend agressief qua benadering. Je moest echt voet bij stuk houden dat je goed verzekerd was. Maar verder geen gekke dingen met afhalen en terugbrengen.

Met hun click-n-go (alle verzekeringen inbegrepen) heb je geen enkel contact met medewerkers, je krijgt via de app je huurauto, nummerbord en parkeerplaats door en opent 'm met de app. Omgeveerde procedure als je 'm inlevert. Erg makkelijk!

cruesli
Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:16

Wij hebben een paar weken geleden een auto gehuurd bij Europcar. Ging allemaal vlot en verliep prima. Nergens geen gedoe over en nette auto

03-06-2011 TIJN <3 16-03-2015 JIP <3 19-09-2017 SAM <3

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:22

Vindt sunnycars ook wel een stuk duurder dan andere die ik vindt, ik twijfel zelf ook. Had in griekenland via het hotel geboekt dat scheelde echt veel geld.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:31

moonsparkle schreef:
Vindt sunnycars ook wel een stuk duurder dan andere die ik vindt, ik twijfel zelf ook. Had in griekenland via het hotel geboekt dat scheelde echt veel geld.

Was je toen wel optimaal verzekerd zonder eigen risico? Daar zit het meeste prijsverschil in. En daar kunnen ze je het hardst mee naaien.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:33

Die horrorverhalen zijn gewoon niet juist meer. Ook spanje heeft tegenwoordig gewoon wetten.
Wetten om te voorkomen dat inwoners van het land ongelukken krijgen met mensen die de weg niet kennen, middenin bochten remmen, net voorbij het hoogste punt van de heuvel op de rijbaan parkeren, op een 70km weg stoppen en vol gas achteruit gaan, op een voorrangskruispunt tóch nog even voor willen duiken en met 30km/h over de snelweg gaan.

Echt waar, spanje heeft geleerd, huurauto's zijn bij wet goed verzekerd, zodat de eigen inwoners nog eens wat uitgekeerd krijgrn bij al dat geblunder. ;)
En je betaald gewoon voor wat je wilt huren.
Let bij in ontvangst nemen op eventuele deukjes/krasjes, maal daar dan direct melding en foto's van en klaar.

fransje23
Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:35

moonsparkle schreef:
Vindt sunnycars ook wel een stuk duurder dan andere die ik vindt, ik twijfel zelf ook. Had in griekenland via het hotel geboekt dat scheelde echt veel geld.


Was dat inclusief verzekering voor de bodemplaat en banden en zonder eigen risico?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:54

Ik boek voortaan altijd bij Sunnycars.
Alles in Nederland volledig geregeld, inclusief volledig afkoop eigen risico.
Neem de kleinste auto, bij Thrifty, wat op Mallorca bij Hertz ophalen is.
Dus ook een Hertzauto is.
Heb voor mij en mijn zoon geen grote auto nodig.
Wordt niet gevraagd om extra verzekeringen erbij te nemen.
Wel of ik een upgrade wou hebben. Meteen nee op gezegd, en er werd verder niet meer gevraagd.
Bij elke autoverhuurder moet je borg staan met je creditcard, dus ook bij Sunnycars.

Heb een keer eerder goedkoop, een auto gehuurd op Mallorca, vanuit Nederland.
Bleek er in de kleine lettertjes te staan dat we nog verplicht
een extra verzekering moesten afnemen van € 155 moesten betalen.
Mijn vriendin die vaker moet reizen en dan auto's moet huren, boekt al tijden bij Sunnycars
en heeft nooit problemen.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:37

Afgelopen vakantie auto gehuurd bij Marbesol (Malaga)
All risk verzekerd zat bij de prijs in. Geen toestanden niks.
Compleet nieuwe auto mee, nog net 25 km op de teller

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:59

ikkeniet schreef:
Ik boek voortaan altijd bij Sunnycars.
Alles in Nederland volledig geregeld, inclusief volledig afkoop eigen risico.
Neem de kleinste auto, bij Thrifty, wat op Mallorca bij Hertz ophalen is.
Dus ook een Hertzauto is.
Heb voor mij en mijn zoon geen grote auto nodig.
Wordt niet gevraagd om extra verzekeringen erbij te nemen.
Wel of ik een upgrade wou hebben. Meteen nee op gezegd, en er werd verder niet meer gevraagd.
Bij elke autoverhuurder moet je borg staan met je creditcard, dus ook bij Sunnycars.

Heb een keer eerder goedkoop, een auto gehuurd op Mallorca, vanuit Nederland.
Bleek er in de kleine lettertjes te staan dat we nog verplicht
een extra verzekering moesten afnemen van € 155 moesten betalen.
Mijn vriendin die vaker moet reizen en dan auto's moet huren, boekt al tijden bij Sunnycars
en heeft nooit problemen.

Op Mallorca heb ik ook via Sunnycars bij Hertz gehuurd. Maar dan wel 'n Mini Cooper countryman automaat. Dat rijdt toch echt 'n stuk aangenamer op al die bergweggetjes. Ooit één keer de fout gemaakt een auto met te weinig vermogen te huren omdat dat een paardrijvakantie was, maar wist niet dat ik om bij die ranch te komen telkens een stijle helling op moest en die auto trok dat bijna niet.

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:09

Palmera, er zijn nog een hoop illegale prive aanbiedingen in omloop.
Ik denk dat koopjes jagers hier regelmatig intrappen. Echter is het direct te herkennen door de absurt lage prijs.


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:51

fransje23 schreef:
moonsparkle schreef:
Vindt sunnycars ook wel een stuk duurder dan andere die ik vindt, ik twijfel zelf ook. Had in griekenland via het hotel geboekt dat scheelde echt veel geld.


Was dat inclusief verzekering voor de bodemplaat en banden en zonder eigen risico?


is de bodemplaat bij sunnycars verzekerd? Dat is bijna nooit zo, omdat schade hieraan haast altijd veroorzaakt wordt door te hard over drempels rijden of over onverharde wegen.

Bovenhoofdse schade wordt in principe ook nergens gedekt.

Palmera: er is nog een verschil tussen derdepartijverzekering (wettelijk verplicht) en het afkopen van het eigen risico bij schade en diefstal: niet wettelijk verplicht, klant kiest zijn risico: van de volledige waarde van de auto (!!!) tot 0.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:09

poes schreef:
Palmera: er is nog een verschil tussen derdepartijverzekering (wettelijk verplicht) en het afkopen van het eigen risico bij schade en diefstal: niet wettelijk verplicht, klant kiest zijn risico: van de volledige waarde van de auto (!!!) tot 0.

En wat is daar mis mee? Dan calculeer je zelf het risico in, aan de hand van je rijervaring en de streek waar je heen gaat.
Ik zou bijvoorbeeld bij een huurauto in Madrid het eigen risico afkopen of kijken naar ern verhuurder die alles 100% inclusief heeft, en dus duurder is. Dat zou ik in amsterdam trouwens ook doen.

Maar dit crimimaliteitsvrije prutseiland, nee hoor, ik gok wel. En betaal minder.
Heeft nog steeds niets met de verhuurder te maken.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:12

Je bracht het alsof de dekkingen voor eigen risico wettelijk geregeld waren (of zo las ik het haha) en dat is niet zo.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, nuscaniels, petje86, rider en 66 bezoekers