Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
prulletje
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:32

Heerlijk, jeugdsentiment dit :D . Wij gingen als kind altijd met een Holtkamper Flyer op vakantie. Heerlijk de ruimte voor vijf personen. Ooit komt er bij mij zeker weer een vouwwagen, voor nu voldoet de tent nog prima :) .


Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 09:07

LindyH, ja het is net toverij :D Dat vind ik er ook zo leuk aan, een vrij kleine aanhanger waar toch een heel compleet huisje uit tevoorschijn komt.
Plus je hebt geen zware auto of extra rijbewijs nodig.
Als deze vouwwagen het ooit begeeft komt er zeker weten weer een nieuwe :j

De matrassen liggen prima (maar ik slaap ook heel goed op een dun self-inflating matje).
Ik ben nog aan het zoeken naar een plaatje van de vouwwagen van onze Duitse buren op de camping een paar jaar geleden maar weet geen merknaam of model helaas. Het leek net op de ingang van de Efteling, met van die punten aan het dak.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 17:23

Zo we zijn alweer even terug uit Schotland. Apetrots op die gekke ouwe vouwwagen, stond als een huis <3
[ img ]
We hadden één nacht met zeer onstuimig weer en heftige windstoten gevolgd door een dag met regenbuien van het soort dat wij hier in NL niet kennen (en we zijn wel wat gewend toch)
Maar het doek heeft het allemaal gehouden, geen lekkage! *\o/*

Nog wat interessante Britse vouwwagens gezien:
[ img ]
Een 'Dandy' net een paddenstoeltje :D

En een Pathfinder
[ img ]
Zijn hele grote aanhangers, er zit ook een toilet in.
Beide systemen lijken op de Amerikaanse pop-up campers, valt op dat ze de ruimte onder de bedden niet benutten zoals bij die van ons.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."


LindyHJarig
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:14

Oeh, daar zou ik wel eens een kijkje in willen nemen.

*Gaat zoeken naar interieurfilmpjes*

EDIT: Wow, die Pathfinder is haast een tiny house met alles erop en eraan. Echt álles is inklapbaar. Heel ingenieus.

Ik zat trouwens laatst een video te bekijken met de 10 handigste futuristische uitschuifbare minicaravans (ofzo), en daarin werd de good old vouwwagen ook gebracht als iets heel nieuws. Misschien dat het voor Amerika een vrij nieuw concept is, maar hier hebben we het toch al een jaartje of 40-50, als het niet langer is.

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:46

Oh!! Conway, de ECHTE!! <3

Als ik zo'n grote bak nog eens op de kop kan tikken zal ik het niet laten. Werelddingen zijn dat (maar ook dito prijs).

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

fjord_brucht
Berichten: 699
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:04

Ik weet heel oud topic.
Wij hebben net de zelfde opgehaald.
Volgend weekend even op zetten.

Bo-Ghy is back

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:41

fjord_brucht schreef:
Ik weet heel oud topic.
Wij hebben net de zelfde opgehaald.
Volgend weekend even op zetten.

Maar dan ook een fotootje hè!

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Leandra
Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:09

Leuk, vouwwagens! Wij hadden vroeger ook een alpenkreuzer, beetje zelfde model als ts. Ik zou graag ook een vouwwagen willen hebben alleen kan de auto die wij op het oog hebben geen vouwwagen trekken :n
Dus waarschijnlijk wordt het een klein aanhangertje met een losse tent. Maar ik kijk altijd graag naar vouwwagens :j

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:12

Leandra schreef:
Leuk, vouwwagens! Wij hadden vroeger ook een alpenkreuzer, beetje zelfde model als ts. Ik zou graag ook een vouwwagen willen hebben alleen kan de auto die wij op het oog hebben geen vouwwagen trekken :n
Dus waarschijnlijk wordt het een klein aanhangertje met een losse tent. Maar ik kijk altijd graag naar vouwwagens :j

Als je een klein aanhangertje kunt trekken, kun je ook een vouwwagen trekken.
Zo'n Super GT weegt net aan 400kg, inkl zooi.
Met een beetje zoeken voor 200 euro op marktplaats en mag je eisen stellen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Leandra
Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:13

ikke schreef:
Leandra schreef:
Leuk, vouwwagens! Wij hadden vroeger ook een alpenkreuzer, beetje zelfde model als ts. Ik zou graag ook een vouwwagen willen hebben alleen kan de auto die wij op het oog hebben geen vouwwagen trekken :n
Dus waarschijnlijk wordt het een klein aanhangertje met een losse tent. Maar ik kijk altijd graag naar vouwwagens :j

Als je een klein aanhangertje kunt trekken, kun je ook een vouwwagen trekken.
Zo'n Super GT weegt net aan 400kg, inkl zooi.
Met een beetje zoeken voor 200 euro op marktplaats en mag je eisen stellen.


Oh, ga ik daar eens naar kijken, dank je wel!

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:24


It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Leandra
Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:04

Dank je wel. Ik ga eens kijken. En dan nog mijn man over zien te halen
Dit jaar gaan we nog in een huurtent maar volgend jaar wil ik eigenlijk wel weer met eigen spullen gaan kamperen. De kinderen zijn dan ook weer wat groter.

fjord_brucht
Berichten: 699
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:13

ikke schreef:
fjord_brucht schreef:
Ik weet heel oud topic.
Wij hebben net de zelfde opgehaald.
Volgend weekend even op zetten.

Maar dan ook een fotootje hè!

Ja ga ik zeker doen. Wagen ziet er op het eerste gezicht nog heel keurig uit

Bo-Ghy is back

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-21 20:26

Hee, cool weer leven in het topic <3
Wij hebben afgelopen najaar de Alpenkreuzer Allure verkocht :oo Y;(
Aan een super leuk gezin met hele kleine kinderen.
(We kregen trouwens echt super veel reacties op de advertentie)

Ik had er wel moeite mee want ik kan slecht afscheid nemen van dingen en vooral als ze oud en aandoenlijk zijn...
Maar onze kids willen in een losse tent en dus hebben we een tweepersoons Trigano aangeschaft. Type Camp Trail model/bouwjaar 2020. Zitten we de komende tig jaar goed mee denk ik :)
Nu fingers crossed dat we in augustus eindelijk terug naar Schotland kunnen?! :=

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Leandra
Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:38

Ik duim met je mee. Wij hopen half augustus naar Oostenrijk te kunnen.

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:15

Klijntje schreef:
Hee, cool weer leven in het topic <3
Wij hebben afgelopen najaar de Alpenkreuzer Allure verkocht :oo Y;(
Aan een super leuk gezin met hele kleine kinderen.
(We kregen trouwens echt super veel reacties op de advertentie)

Ik had er wel moeite mee want ik kan slecht afscheid nemen van dingen en vooral als ze oud en aandoenlijk zijn...
Maar onze kids willen in een losse tent en dus hebben we een tweepersoons Trigano aangeschaft. Type Camp Trail model/bouwjaar 2020. Zitten we de komende tig jaar goed mee denk ik :)
Nu fingers crossed dat we in augustus eindelijk terug naar Schotland kunnen?! :=

Mag ook iets later, ALS we maar weer naar Schotland kunnen.

Wij kwamen op zaterdag thuis uit Schotland toen hier de corona-pleuris uitbrak. Bijzondere thuiskomst, kan ik je zeggen.


Iets heel anders: heeft iemand hier een Super? De echte, oude Super, dus van voor de Super GT. Gokje: ergens halverwege de jaren 70? https://nl.wikipedia.org/wiki/Alpenkreuzer fotootje rechtsboven.
https://3.bp.blogspot.com/_XrBpKhpwE1o/ ... CI0220.JPG


De wagen heeft het helaas niet overleeft maar het doek en het ijzerwerk wel.
Ik wil de outline van de wagen opmeten en namaken als opzetunit op een pick-up. Wie helpt mij aan die maten?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

lovelucydan
Berichten: 2064
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:34

Ik heb er net eentje gekocht samen met me beste vriendin.
Een camplet glx een uit 1980 ofzo. Echt een oudje maar zag er redelijk goed uit. Nu afwachten of hij water dicht is ..... Die mensen waren net terug van vakantie met de vouwwagen. Waren oude mensen en ze wilde een camper want het werd ze te zwaar. Snap ik wel. We hebben hem met hun opgezet en bij ons thuis nog een keertje. Was prima te doen.
Ik wilde wel heel graag een makkelijke klapper dus het is zo'n 1 2 3 klapper ideaal

my haflinger horse lucydan!

fjord_brucht
Berichten: 699
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: maarssen

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:01


Bo-Ghy is back

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:37

Dit bericht kwam ik laatst tegen op Facebook :

https://www.facebook.com/28985113440742 ... 704162924/

Voor een nieuwe Andere Tijden-serie zoeken we foto’s en filmpjes van mensen die in de jaren 60-80 met hun Alpenkreuzer vouwwagen op pad gingen. Heb jij foto's en/of filmpjes en vind je het leuk deze ter beschikking te stellen voor onze serie? Mail dan naar: anderetijden@ntr.nl.

Let op: Het moet wel echt een vouwwagen van het merk Alpenkreuzer zijn!

Foto: © Sliedrecht Toen en Nu - HVS

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 10:54

@fjord_brucht, leuk! Leuke kleuren ook!

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

zonnebloem18
Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:24

Wat leuk dat er een apart topic voor is. Wij hebben een paar weken geleden onze eerste vouwwagen gekocht, een Alpenkreuzer Duet.
We moeten hem nog een keer proef opzetten, maar of het weer werkte niet mee, of we hadden geen tijd of er was iemand ziek.
Foto's van de vorige eigenaar.
[ img ]
[ img ]

Mijn schoonouders hadden ook een Alpenkreuzer toen mijn man jong was dus het is leuk om nu zelf 1 te hebben.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Jaaaah! Alpenkreuzer-fans!? Show your vouwwagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:45

Wij hebben een Raclet sinds 15 jaar...het duurt een uurtje om volledig op te zetten (inclusief voortent en luifel), maar nog nooit lekkage gehad. Je ziet mobilehome en caravan eigenaars altijd meewarrig kijken als we aankomen met dat kleine aanhangwagentje...maar een uurtje later zitten we wel drie keer zo ruim als hun! Altijd lachen met de blikken die we krijgen. ;)

Maar eens ze opstaat is het altijd dikke fun en echt wel geriefelijk (driepits keukentje inclusief). Mijn schoonmoeder kon het niet geloven dat we er wel comfortabel konden in kamperen (enkel hotel gewend), maar toen ik vlotjes liep te koken voor ons en het bezoek heeft ze toch haar mening moeten herzien.

Dit jaar weten we nog niet of we ermee op pad gaan met de huidige maatregelen en zo.

[o]

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:38

Nickietje schreef:
Wij hebben een Raclet sinds 15 jaar...het duurt een uurtje om volledig op te zetten (inclusief voortent en luifel), maar nog nooit lekkage gehad. Je ziet mobilehome en caravan eigenaars altijd meewarrig kijken als we aankomen met dat kleine aanhangwagentje...maar een uurtje later zitten we wel drie keer zo ruim als hun! Altijd lachen met de blikken die we krijgen. ;)

Maar eens ze opstaat is het altijd dikke fun en echt wel geriefelijk (driepits keukentje inclusief). Mijn schoonmoeder kon het niet geloven dat we er wel comfortabel konden in kamperen (enkel hotel gewend), maar toen ik vlotjes liep te koken voor ons en het bezoek heeft ze toch haar mening moeten herzien.

Dit jaar weten we nog niet of we ermee op pad gaan met de huidige maatregelen en zo.

_O-

Zo herkenbaar. Ooit eens op een camping gestaan, hadden we een plek op een richel, wat blijkbaar hilarisch was want bekijks toen we aan kwam en duidelijk die plek wilden hebben. Men onderschatte de kunsten van een 4-liter V8 automaat classic Range Rover die de Alpenkreuzer zonder problemen het huggie op drukte en op z'n plek zette.
Dat ik de boel even op low gear gedrukt had, zie je niet van buiten }>
Vervolgens stond een half uurtje later 20m² vouwwagen overeind :D

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 08:38

En dát vind ik dus echt het toffe van een vouwwagen. Dat je uit zo'n klein karretje een heel kasteel tovert :D

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

ikke
Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:42

Klijntje schreef:
En dát vind ik dus echt het toffe van een vouwwagen. Dat je uit zo'n klein karretje een heel kasteel tovert :D

Ik mis 'm ook wel, hoor, maar zeker de Super GT en diens directe voorgangers zijn niet de gemakkelijkste wagens om op te zetten.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Wopkebrok en 158 bezoekers