Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 05:50

Ik heb zojuist weer alleen geboekt voor Tokyo, eind oktober gaan we weer eens even kijken hoe het daar allemaal is :+ Hopen op een betere vlucht dan de vorige keer, toen ben ik zo ziek geworden dat ik medicatie aan boord heb gekregen om de 12u uit te zitten, haha. Dat is 12 lange uren dan als je alleen reist :Y)


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:37

Dan hoop ik met je mee. Dat is naar, ziek worden aan boord :(:)

Ik vlieg in oktober voor 9 dagen alleen naar Florida :+:

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:03

Wanneer ben je er keet? Ik ga eind oktober

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:18

poes schreef:
Wanneer ben je er keet? Ik ga eind oktober


Ben dan alweer terug :( vertrek vroeg in oktober. Zoveel zin in!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:22

Veel plezier alvast! Tips en tricks en verslagjes zijn welkom :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:23

Ik ga voor het eerst uber proberen :+ heel benieuwd :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:53

O dat vind ik heel makkelijk!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:55

poes schreef:
Mooie streek is dat e! Wij hebben daar ooit ook een topvakantie gedaan langs de oude badhuizen van Vichy, mont d’or, etc. Zo mooi daar!


Ja inderdaad, op die plaatsen ben ik ook geweest. En Clermont-Ferand en Montlucon.
En ik houd vooral veel van natuurgebieden met water waar je in mag zwemmen.
Rivier La Sioule, Lac des Fades, Etang de Chancelade, Lac de Guery, Gour de Tazenat. Fantastisch!
Haha, toen ik in Vichy was, was er precies een wedstrijd voor mini-paardjes bezig in het hippisch centrum, leuk!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

_Lois_
Berichten: 3278
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:39

Vraagje voor de alleen reizigers die wel graag mensen ontmoeten;
Hebben jullie tips voor bepaalde apps/sites? Om dus medereizigers of locals te ontmoeten?
Zit al te kijken op oa meetup.
Het liefst zou ik voor ik ga alvast contact hebben met iemand diegene die naar dezelfde plek reist.

Tips of ervaringen met apps om ter plekke mensen te ontmoeten mogen ook gegeven worden :D (niet tinder oid :') )
Bestemming wordt New York.

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:33

Ik meet via Yes Theory fb groepen momenteel veel nieuwe mensen :) die zitten overal :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:27

Ik zit momenteel heerlijk in Hurghada.
Was aan het twijfelen of ik wel of niet zou gaan, toch maar wel dus.

Super naar mijn zin, lig voornamelijk te luieren aan het strand, en morgen een boottocht maken om met dolfijnen te gaan zwemmen.
Voel me wel een beetje sneu om alleen te eten.

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:17

LiesM schreef:
Ik zit momenteel heerlijk in Hurghada.
Was aan het twijfelen of ik wel of niet zou gaan, toch maar wel dus.

Super naar mijn zin, lig voornamelijk te luieren aan het strand, en morgen een boottocht maken om met dolfijnen te gaan zwemmen.
Voel me wel een beetje sneu om alleen te eten.


Heel erg jaloers!!

Alleen eten vond ik ook wel een dingetje maar ik kijk ook graag mensen }>

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:31

Ik heb weer eens dikke vette pech, zou mee gaan met een groepsreis naar duitsland, denemarken, noorwegen eind volgende week, maar werd gebeld dat het niet door kon gaan..
3e gecancelde vakantie dit jaar, maar ik heb op werk wel weer de boel op stelten gezet om vrij te krijgen en ik wil niet weer net als vorige vakantie de hele week thuis zitten, heb inmiddels bijna geen uren meer namelijk en ik wil er toch echt nog wel graag even tussen uit eigenlijk.

Ik zit er dus aan te denken misschien toch maar ik mijn eentje te gaan, al zie ik dat eigenlijk helemaal niet zitten.. maar thuis is ook niks en het word tijd het in eigen handen te nemen, Jullie hebben vast nog wel goede tips :D

- plek waar je makkelijk contacten kan leggen, wil niet echt alleen alleen zijn, deel graag ervaringen.
- veilig, ben een klein blond meisje en best onzeker
- geen grote steden, parijs vorig jaar was een helemaal niks, voelde mij daar niet veilig door de massa en ben er zelfs beroofd, hou ook meer van natuur
- betaalbaar
- korte reisduur, heb 1 week vakantie, maar zat meer te denken aan 4 of 5 dagen om eens te kijken of het wat is alleen, reis dus het liefst ook niet te ver
- Grote voorkeur voor landen als noorwegen of ijsland bijvoorbeeld, altijd al eens willen zien :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:37

Noorwegen en IJsland zijn nu niet de goedkoopste landen. Voor een dag of 4/5 zou ik niet zo snel gaan. Je wil ook niet in steden dus dat betekent auto huren en de natuur in, maar wederom met zo'n korte reisduur niet echt handig.

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:00

Lastig Faelinn. Niet mogelijk om te kijken naar last-minute via een organisatie als responsible travel?

Anders zou ik gewoon voor IJsland of Schotland ofzo gaan, auto huren, overnachten in hostels, heb je sowieso aanspraak.

Ik heb net een fly-drive voor 9 dagen naar Toscane geboekt begin oktober. Appartementje in een Agriturismo en verder ga ik heerlijk een beetje rond rijden en genieten van het landschap en lekkere eten.

Life begins at the end of your comfortzone.

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:02

Heb je een auto? Anders zelf rijden naar bijvoorbeeld de Ardennen waar je een hotel of b&b boekt?

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:05

Oh ja, heb ik eerder in deze periode ook al naar Eifel / Moezel gedaan. Als je van mooie natuur en wat leuke stadjes houdt zeker een aanrader.

Life begins at the end of your comfortzone.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:08

Het zijn inderdaad niet de goedkoopste landen, maar het spreekt mij gewoon heel erg aan, volgens mij zijn het ook hele veilige landen? Vraag mij alleen af of je er makkelijk aanspraak krijgt met andere mensen/reizigers. Sta ook zeker open voor andere plekken, maar dit heeft toch een klein streepje voor.

Ik ben niet zo zeer tegen steden, maar in Parijs voelde ik mij gewoon echt onveilig, veel verkopers op straat, je werd er gewoon door belaagd en achtervolgd, ben de 2e dag zelfs "aangevallen" door een groep buitenlandse vrouwen die ons beroofd hebben, heb schreeuwend op dat Louvre plein gestaan van angst.. Het was echt niet leuk en ik ben een beetje bang dat veel "grote bekende" steden zo zijn, misschien is het daardoor een vooroordeel, maar het weerhoud mij toch wel.. maar leuke kleine plaatstjes hou ik wel van hoor :j

De groepsreis duitsland, denemarken, noorwegen die ik geboekt had was 320 inclusief reis, excursies en half pension voor 5 dagen. dat vond ik zeer acceptabel, iets duurder kan ik ook nog wel hebben, heb nog wat spaargeld, maar het moet het wel waard zijn.
Ik ben nog nooit langer dan een week op vakantie geweest en al helemaal nooit alleen, dus meer dan een week hoeft voor mij ook niet, ik weet dat je dan maar weinig kan zien, maar wil gewoon eens wat van het land "proeven" en een beeld krijgen. Ben niet zo van de lange reizen, ga dan liever nog eens terug als het bevalt :j

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:16

Als je een auto huurt en gaat roadtrippen zullen de meeste noord europese landen wel veilig zijn. Hotels regel je via booking.com.
Persoonlijk vind ik dat je in Noord Amerika makkelijk aanspraak hebt van locals die in eigen land roadtrippen zonder dat je daar een backpack/hosteltype voor hoeft te zijn.
Ik zoek zelf niet bewust contact, dus weet niet hoe het gaat als je daar wel op uit bent.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:19

In Schotland heb ik wel 'ns een georganiseerd tripje gemaakt van 4 dagen door de Highlands en Skye. Dat is ook leuk voor contacten en ik vond het een erg mooie regio.

Een voorbeeld wat bovenaan bij google als eerste boven komt:
https://www.thehairycoo.com/3-day-isle- ... rBEALw_wcB

MaiNat
Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:04

@Fealynn Bolderman, ff weg, Peter Langhout zijn ideaal! Toch met een groep en je kan ook alleen op pad als je wilt. Je moet alleen wel van busreizen houden!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:39

@gaucho responsible travel zal ik eens naar kijken, Toscane klinkt ook leuk!

@Thats_me Ik beschik over een auto. Ardennen ben ik echter al 2x geweest en hoeft van mij niet nog een keer, maar wel bedankt voor het meedenken

@MaiNat Grappig dat je dat zegt, ik had ik dus geboekt bij Effeweg en die hebben gecanceld, :Y) had vrij geregeld en alles, reis stond op beschikbaar dus geboekt, bevestiging van reservering binnen, maar werd een paar dagen later gebeld dat ze een fout gemaakt hadden en geen hutten/slaapplaats meer hadden, overboekt dus.. Was behoorlijk boos eerlijk gezegd, dan kan je de reis toch niet op beschikbaar zetten.. Het is voor mij heel moeilijk om vrij te regelen van werk omdat we een heel klein team hebben en er dus altijd inval geregeld moet worden, dat moeten wij zelf doen, dus had allemaal collega's ingeschakeld zelfs van de hoofdvestiging iemand die mijn weekenddienst over kon nemen, dagen geruild en geregeld, had het eindelijk voor elkaar en ontzettend op verheugd en dan krijg je dus dit.. Ik weet niet of ik daar nog bij wil boeken nu, kan het misschien maar beter allemaal zelf regelen, niet de eerste keer dat dit mis gaat, begin dit jaar ook al omdat ze een foutje hadden gemaakt met het vervoer waarbij ik niet meer mee kon, maar ook alles al geregeld, geboekt betaald etc, ja excuses zeggen ze dan... Daar kan ik dus helemaal niks mee natuurlijk, mijn vakantiedagen zijn gewoon pleite namelijk, dit was bij een andere organisatie overigens, was van vakantiediscounter/TUI maar ben er wel goed klaar mee ondertussen -O-

Ik denk inderdaad dat ik voor een hostel ga, dat houd het low budget en zo kom je makkelijker in contact met andere mensen.
Even van alles los opgezocht, vliegticket retour heb je in mijn periode voor 150-200 euro, hostel 100-150 euro. Mijn grootste zorg is dan toch wel, hoe kom ik van het vliegveld naar mijn hostel :') is het openbaar vervoer daar een beetje goed en duidelijk in Noorwegen? Of toch beter een auto huren?

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:41

En Kroatie? Lekker weer nog, mooi land, hostels genoeg en betaalbaar? Transavia vliegt erop, dus vliegen hoeft ook niet duur te zijn.

Ik heb van de week alles rond gemaakt voor mijn oktober vlucht naar Tokyo :) 3 weken terug om even weer het nodige aan inkopen te doen, vrienden te zien en even tot rust te komen. Vlieg deze keer met Lufthansa, helaas was m'n voorkeursstoel al weg (28A/K op de A350) dus nu maar een andere extra beenruimte stoel geboekt. Wil na 12 uur vliegen nog een beetje fit zijn, dus dan maar wat centen extra :')

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:58

Faelynn schreef:
Ik denk inderdaad dat ik voor een hostel ga, dat houd het low budget en zo kom je makkelijker in contact met andere mensen.
Even van alles los opgezocht, vliegticket retour heb je in mijn periode voor 150-200 euro, hostel 100-150 euro. Mijn grootste zorg is dan toch wel, hoe kom ik van het vliegveld naar mijn hostel :') is het openbaar vervoer daar een beetje goed en duidelijk in Noorwegen? Of toch beter een auto huren?

Als je wat van de omgeving en vooral natuur wil zien en niet alleen maar in 'n stad wil zitten zou ik een auto huren. En dan op de bonnefooi hotels boeken ipv op 1 plek te blijven.

MaiNat
Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:09

@Faelynn Jeetje wat naar! Heb zelf bij Peter Langhout ook vaak meegemaakt, maar kwamen ze met een andere reis als optie. Bolderman heeft vertrekgarantie en daarbij gelukkig nog nooit meegemaakt!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura, Gaby, limagirl, LisaVH96 en 77 bezoekers