USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:30

Iemand ervaring met hooikoortsmedicatie daar? Ik gebruik Scutellariae, natuurlijk glidkruid. Ik kan absoluut niet tegen de standaard ceterezina of Reactine bijvoorbeeld. Ik word er duf en depri van. Ooit een keer Allergy-pills bij Walmart gehaald, ik lag meteen plat.

Dus ... kan ik daar wat vinden? Of neem ik mijn eigen potje mee?

Webshop - digital art: MoTekent


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:36

Mijn shopping lijstje:

Tegenwoordig geen beef jerky meer, maar turkey jerkey en vooral salmon jerkey. Zeer penetrante geur, die laatste, maar oh zo lekker!

Diet Lipton ice tea raspberry en peach (ik meng de twee smaken vaak, en het is “aanmaak” tea, poeder uit een pot, niet de ice tea die wij hier kennen).

Twinkies

Moleskin padding (zal hier vast ook wel te koop zijn, maar ik koop het traditioneel altijd daar... waarschijnlijk ook omdat ik het daar vaker nodig heb vanwege het vele hiken).

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:06

purny schreef:
Ik zit in YMCA Vanderbilt. Goede locatie. Op loopafstand van times Square. Deze zit op east 47th street

Hier zitten wij ook.

Op aanraden van Nimber :).

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:14

Heeft geen eigen badkamer, dat zou 'm voor mij niet worden.


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:54

elnienjo schreef:
Heeft geen eigen badkamer, dat zou 'm voor mij niet worden.


Zou mijn voorkeur ook niet hebben.
Heb een 4persoons kamer bij het mariott voor mij alleen dit keer :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Needje
Berichten: 19150
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:01

Als het je in kosten scheelt...
Manhattan is niet bepaald goedkoop. En als je alleen reist al helemaal niet.

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:06

Ik ga ook alleen als ik luxe kan slapen. Minimaal een kingsize bed met zijn tweeën. En eigen badkamer is sowieso een voorwaarde. Als ik alleen reis (gebeurt niet vaak meer) wil ik gewoon ook een fijne kamer.

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:09

MoniqueT schreef:
Ik ga ook alleen als ik luxe kan slapen. Minimaal een kingsize bed met zijn tweeën. En eigen badkamer is sowieso een voorwaarde. Als ik alleen reis (gebeurt niet vaak meer) wil ik gewoon ook een fijne kamer.

Idem. Op reis ben je een hele dag druk en 's avonds keikapot van alle indrukken, dan wil ik wel een fijne kamer. Hoeft voor mij niet superdeluxe te zijn, maar een eigen douche/toilet en fatsoenlijk bed en vooral geen gehorigheid zijn toch wel mijn minimale eisen.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:11

Needje schreef:
Als het je in kosten scheelt...
Manhattan is niet bepaald goedkoop. En als je alleen reist al helemaal niet.


Dat is natuurlijk ontzettend persoonlijk :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

_Lois_
Berichten: 3277
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:20

Needje schreef:
Als het je in kosten scheelt...
Manhattan is niet bepaald goedkoop. En als je alleen reist al helemaal niet.


Dat dus :P
Ik heb wel een privékamer in mijn hostel, maar ook semigedeelde badkamer (dus met minder mensen dan op andere verdieping met echt slaapzalen volgens mij).
Luxe grote kamers komen wel later als ik groot ben :Y)

Ik ben altijd met mijn ouders naar Amerika geweest dus weet ook hoe chill mooie kamers zijn, nu m'n eerste solo trip erheen dus dan is het budget(en de prioriteit) nou eenmaal anders.
En nu ik pas net geld verdien na m'n studie is de afweging mooie kamer of koffer vol kleren etc mee terug makkelijk gemaakt :))
Deze locatie (1 min. van Central Park) in hotel ipv hostel kost dan ook gewoon minstens 2x zoveel als ik nu heb betaald :=
Dus ja, het is van een aantal factoren afhankelijk per persoon.

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:35

Ik zit niet in de hostel leeftijd maar ik moet er ook serieus niet aan denken. Ik heb nu reserveringen staan voor een BestWestern Plus en een boutique hotel in Naples. Kost wat maar anders ga ik liever niet. Ik wil echt wel een fatsoenlijke accommodatie met het liefst een uitgebreid ontbijt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:44

Tip voor alleen-eters in een restaurant: kies voor een plek aan de bar i.p.v. een tafeltje. Daar zitten meer mensen alleen en dus aanspraak.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:48

Ceetje_bokt schreef:
Tip voor alleen-eters in een restaurant: kies voor een plek aan de bar i.p.v. een tafeltje. Daar zitten meer mensen alleen en dus aanspraak.

Daar zit ik nooit op te wachten als ik ga eten. Vind het leuk een babbeltje onderweg als ik ergens sta te fotograferen en iemand spreekt me aan. Maar als ik zit te eten wil ik met rust gelaten worden, je kan dan immers niet uit het gesprek weg als je bord voor je neus staat.

Ontbijt hoeft er bij mij niet bij te zijn in Amerika. Je hebt overal zulke leuke ontbijttentjes. Bovendien ben ik 's ochtends vaak vroeg weg, 7 uur is geen uitzondering, en dan vind ik het wel fijn om na een paar uur ergens een hapje te eten ipv dat ik voor vertrek iets naar binnen prop. Soms neem ik wel even een banaan ofzo als dat er staat voor onderweg.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:50

Goede tip, Ceetje. Idd, dat ga ik doen. Daar zie je meestal veel mensen alleen zitten en ik heb regelmatig leuke politieke discussies gevolgd. Soms was ik zelfs jaloers dat ik me er niet mocht bemoeien in the booth.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:52

Zoveel mensen zoveel wensen ;)

Katja
Blogger
Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:17

Ik vind alleen eten in Amerika ook echt geen probleem omdat je aan de bar eigenlijk altijd wel aanspraak hebt. Als het niet van andere gasten is dan wel van de barman die gezellig doet.

Qua hotels is het heel persoonlijk denk ik. Normaal geef ik niet super veel geld uit aan overnachtingen maar doe ik tussendoor wel een keer echt lekker luxe of iets heel bijzonders boeken.
We gaan binnenkort naar Duitsland op vakantie en ik heb deze keer wel echt geïnvesteerd in goede hotels. Ik heb heel veel klachten na een hersenschudding en wil zeker weten dat ik echt rust op mijn kamer heb en bij voorkeur ook een hotel waar ik roomservice kan bestellen als ik het niet meer zie zitten om de deur uit te gaan.

Ik ben gek op een heel uitgebreid ontbijtbuffet maar boek het er vaak niet bij als we langere tijd om één plek zitten dan wil ik tussendoor ook wel op andere plaatsen kunnen eten en ga dan gewoon één of twee keer in het hotel eten als dat uitkomt.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:28

Als we samen gaan halen we vaak ontbijt bij de super of bakker.
Geloof dat er dit keer een simpel ontbijt bij zit :) anders eet ik wel wat in een park :)

Zal een hoop alleen moeten eten :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:34

Emmaa_ schreef:
Ik heb sowieso een zieke fascinatie voor apotheken/drogisterijen in het buitenland en de VS slaat echt alles. De zooi die je daar kan krijgen zonder recept := := :=



Bizar hè.
Ik had ook anti-jeuk crème gehaald nadat ik allergische reacties had op mijn muggenbulten. Wat daarin zit kan je hier in Engeland ook niet zomaar krijgen blijkbaar.

Helaas hielp het niet veel, maar zonder allergische reactie vast wel. :')

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:59

Hoiii, ik kom even zomaar het topic binnen vallen :-)

Mijn moeder word volgend jaar 60 en ik wil haar graag meenemen naar New York. We zijn beide nog nooit in Amerika geweest ( uberhaupt nog nooit zo ver :') )

Ik heb echt zoveel vraagjes waar ik op internet niet echt antwoord op kan vinden. Mijn moeder is niet heel erg goed meer ter been, ze kan wel een hele dag lopen, maar zal dan wel veel moeten stoppen tussendoor om even te zitten. Waarschijnlijk zal dit voor haar de enige keer worden dat ze naar New York gaat, dus hoe lang zouden we moeten gaan wil ze op haar tempo toch nog zo veel mogelijk kunnen zien?

En dan, prijzen.. Ik betaal voor haar, dat is mijn cadeau. Geld om uit te geven neemt ze zelf mee, maar waar moet ik rekening mee houden qua vliegen en overnachten? ( medio september/oktober )

En last but not least, misschien wil mijn broer ook mee, voor 3 personen kan ik haast niks vinden. Is het dan verstandiger om de boekingen op te splitsen in 2 personen en 1 persoon?

Ik ben al zo veel dingen aan het opzoeken en bekijken, dat ik het liefst morgen nog vertrek haha.. Helaas nog even geduld hebbben..

What doesn't kill you, makes you stronger!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:18

Wil je moeder specifiek naar New York? Niet naar de beroemde natuurparken waar Amerika bekend om staat? Dan hoef je namelijk ook een stuk minder te lopen omdat je met je huurauto aan de mooiste uitzichtpunten kunt komen.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:20

Zo, esta is ook goedgekeurd. CC is in orde, paspoort gecheckt.
Is dat vast gedaan

Wellicht is een hop on hop off wat voor jullie dan :) kan je tussendoor zitten en uitstappen waar je wilt.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:30

Ik reis graag naar hostels als ik alleen reis. Je hebt dan super snel aanspraak en ze organiseren vaak elke dag wel leuke dingen voor weinig geld. Hoewel de meesten in de 20 zijn. Zijn er altijd oudere. ( tot 50 plus)
De prijs verschillen vind ik wel dusdanig groot dat een gedeelde badkamer voor mij echt wel prima is. Zeker als je alleen reist. YMCA zat ik met een vriendin, kleine kamers. Schone nette gedeelde badkamers voor mij prima.

Ligt misschien ook aan de manier van reizen. Ik ren onder een douche door en stort in coma op bed neer. Volgende ochtend ben ik alweer buiten.
Dat vonden we zo zonde van de mooie luxe 4 en 5 sterrenhotels waar we eerst zaten. Zwembad? Nou daar liggen we zelden tot nooit. Vandaar dat wij voor 3 sterren gaan ( of als ik alleen reis voor minder) ik lees wel de recensies na bij Booking. Schoon en goede locatie is voor mij de enige vereiste.

Alleen eten doe ik t liefste aan t raam. Kan ik gewoon mensen kijken. En ik neem altijd een boek mee voor als ik me echt niet kan vermaken.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:50

Ik wil gewoon vanuit mijn bed naar de wc kunnen gaan en dan niet een wc die door een vreemde is gebruikt en waar ik me eerst fatsoenlijk voor aan moet kleden om er naartoe te gaan.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:58

elnienjo schreef:
Ik wil gewoon vanuit mijn bed naar de wc kunnen gaan en dan niet een wc die door een vreemde is gebruikt en waar ik me eerst fatsoenlijk voor aan moet kleden om er naartoe te gaan.


Herkenbaar. Daarom valt in een tent slapen bij mij ook al af :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:18

Ik ook, gewoon hop uit bed, op de WC. Erg op mijn privacy gesteld, maar ik ben dan ook geen 18 meer.

@Kimendana: wij reizen ook met beperkingen, mijn man is chronisch ziek en houdt het ook niet zo lang vol. Ten eerste: ga centraal zitten, zodat ze tussendoor ook kan rusten in het hotel. Alles rondom Times Square is dan geschikt. Dan kom je wel meteen bij hele hoge hotelprijzen uit, New York is gewoon duur. Als je zelf je hotel boekt, kan je kiezen voor een kamer met twee Queen-bedden, daar kan je met voer personen slapen. Op Booking.com bijvoorbeeld kan je heel goed zien hoeveel mensen op een kamer kunnen. Vraag eventueel hier om een kortingslink, ik heb er een aantal voor 10 procent korting, ik krijg daar trouwens zelf dan 10 euro voor

De Hop On Hop Off is al genoemd, ideaal. Twee verschillende routes en een avondtour in een ticket, meerdere dagen te gebruiken. Veel zien vanaf de bus, uitstappen waar je rustig rond wilt kijken. Een tochtje met de boot op Hudson River rond net Vrijheidsbeeld is ook gaaf. En uiteindelijk kost een taxi ook niet de kop als ze erg moe is.

Tot slot: misschien is met drie personen een appartement een optie, eten kan je overal.

Tickets zijn vaak ook goedkoper als je ze zelf boekt, hou alleen ook altijd rekening met vervoer van vliegveld naar stad en omgekeerd. Maar als jij data geeft, zijn hier vast mensen bereid om je met alles te helpen.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, komone, maxi90 en 5 bezoekers