Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 21:57

Ik wil in September/Oktober heel graag er een paar dagen op uit. Ik heb wel eens gelezen dat mensen gewoon naar Schiphol gaan en vanuit daar supergoedkoop een last minute kunnen boeken.

Ik denk dat het dan vluchten zijn waar nog een paar plekjes over zijn en dan kan je nog net geluk hebben dat je voor een gereduceerde prijs mee mag.

Kan dit nog steeds? Ben heel benieuwd of bokkers dit wel eens gedaan hebben en hoe je zoiets kan regelen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee waar je dit kan vinden op Schiphol :)


speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:07

elke vliegmaatschappij heeft eigen balies, dus denk dat je daar moet wezen. Wat je kan doen is een x zomaar naar schiphol gaan en eens rondkijkt en vraagt.. weet je waar je evt. moet zijn.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

19marjo90
Berichten: 958
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:18

Ik heb dit 2 keer gedaan. Zo leuk!! Echt heel goedkoop is het tegenwoordig niet meer per sé helaas... Wel erg leuk! Ben op Sicilië en op lanzarote terechtgekomen.
Ik was echter wel in het hoogseizoen. Ik weet niet of er dan meer kans is op last minutes, omdat er meer reizen en meer annuleringen zijn.

Inderdaad gewoon naar de rij balies van Sunweb, Thomas Cook, enz...

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 22:22

19marjo90 schreef:
Ik heb dit 2 keer gedaan. Zo leuk!! Echt heel goedkoop is het tegenwoordig niet meer per sé helaas... Wel erg leuk! Ben op Sicilië en op lanzarote terechtgekomen.
Ik was echter wel in het hoogseizoen. Ik weet niet of er dan meer kans is op last minutes, omdat er meer reizen en meer annuleringen zijn.

Inderdaad gewoon naar de rij balies van Sunweb, Thomas Cook, enz...

Leuk om te horen! Mag ik vragen hoeveel je kwijt was? En heb je een hele reis geboekt? Of alleen de vlucht?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:24

Ik lees even mee. Wij hebben aantal keren op schiphol gevraagd maar kregen steeds te horen daar doen we niet aan. Dus ben erg benieuwd naar hoe en wat

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:32

Ik heb een paar x mensen ontmoet op vakantie en die belden dan 's avonds met Sunweb. Gaven dan wel land/plaats en voorkeur aan en zaten dan goedkoop een week in Griekenland.
De volgende ochtend dan vertrek. Dus je koffer moet klaar staan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:49

Je kunt ook naar http://www.skyscanner.nl gaan. Dan vul je de luchthaven van vertrek in en de datum. Bij bestemming vul je in “overal”. Je krijgt dan alle vliegtickets te zien op volgorde van prijs. Zo heb ik vorig jaar een stedentrip naar Split (Kroatië) gedaan voor 100 euro. Op www.Booking.com een leuk hotel uitgezocht in het centrum van Split voor 50 euro.

19marjo90
Berichten: 958
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:23

Maureen95 schreef:
19marjo90 schreef:
Ik heb dit 2 keer gedaan. Zo leuk!! Echt heel goedkoop is het tegenwoordig niet meer per sé helaas... Wel erg leuk! Ben op Sicilië en op lanzarote terechtgekomen.
Ik was echter wel in het hoogseizoen. Ik weet niet of er dan meer kans is op last minutes, omdat er meer reizen en meer annuleringen zijn.

Inderdaad gewoon naar de rij balies van Sunweb, Thomas Cook, enz...

Leuk om te horen! Mag ik vragen hoeveel je kwijt was? En heb je een hele reis geboekt? Of alleen de vlucht?


Ik heb toen een losse vlucht geboekt en bij booking een hotel gezocht terwijl we op de vlucht wachtten. Het is al jaren geleden, dus wat het precies kostte, weet ik niet meer. Ik geloof tussen de 200 en 300 pp retour.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:44

janderegelaa schreef:
Je kunt ook naar http://www.skyscanner.nl gaan. Dan vul je de luchthaven van vertrek in en de datum. Bij bestemming vul je in “overal”. Je krijgt dan alle vliegtickets te zien op volgorde van prijs. Zo heb ik vorig jaar een stedentrip naar Split (Kroatië) gedaan voor 100 euro. Op http://www.Booking.com een leuk hotel uitgezocht in het centrum van Split voor 50 euro.


Oh dat is ook wel een leuk idee!

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 06:07

Dit kan bij Transavia ook. En kijk ook eens bij last minute tickets van zowel TUI als Sunweb. Daar zitten ook hele leuke aanbiedingen tussen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 06:22

British Airways doet dit ook :j


Ladyson
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 06:39


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:05

Fitzroy schreef:
Dit kan bij Transavia ook. En kijk ook eens bij last minute tickets van zowel TUI als Sunweb. Daar zitten ook hele leuke aanbiedingen tussen.

Transavia en British Airways geven alleen hun eigen vluchten. Skyscanner geeft ze allemaal. Ook die van Transavia en British Airways.

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:08

Je hebt ook een reisorganisatie die je verrast: www.sprs.me

Verder geloof ik niet dat je bij de balie op Schiphol zelf heel goedkoop tickets kan krijgen. Bij de grotere maatschappijen zijn last minute tickets vaak heel duur.

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:17

Ik ben ook fan van Skyscanner! Op die manier echt al honderden euro’s goedkoper kunnen vliegen. Al is het vaak nog goedkoper als je 6 maand van tevoren boekt.

Vorig jaar heb ik een lastminute via Corendon gedaan 24 uur later in t vliegtuig. Toen zaten we voor 300 euro pp 8 dagen in Griekenland begin augustus lekker in t hoogseizoen.

Lastminute in het voor of na seizoen heeft mij al eens een week Turkije voor 199 all ingebracht. 10 dagen allin Cuba voor 550 en all in Dominicaanse republiek met paardrijden, duikles, surfles inbegrepen voor 500 10 dagen.

Vakantiebeurs is ook leuk afdingen. Begin dat jaar geweest voor een reis Florida, bij de eerste aanbieder een reis laten samen stellen. Daarmee naar de volgende gegaan. Gevraagd voor welke prijs zij dat konden aanbieden. En zo nog 3 af geweest. Toen weer terug naar de aller eerste aanbieder en verteld wat de rest ons aanbood en of ze nog wat wilde aanpassen op ons eerste aanbod?
Nou dan kan er best veel als je zo brutaal bent. Uiteindelijk kon er nog eens 100 pp af. Kon de huurauto een upgrade krijgen en werd de gehuurde TomTom gratis.

Scheelde meer dan 300 euro pp op de prijs die in de reisgids stond :D

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:25

Tegenwoordig is het niet echt meer zo helaas dat je ineens voor 100€ aan de balie naar de andere kant van de wereld vliegt. Je kan het beste online blijven ‘kijken’, kans is groot dat je op Schiphol of niet mee komt of qua prijzen alsnog niet echt veel scheelt. Skyscanner of Google Flights geeft over het algemeen wel wat goede opties. Ik werk voor een airline en bij ons is het ook een beetje op goed geluk soms qua tickets, bezetting kan heel erg verschillen per dag wat dat betreft.

sprs.me is ook een leuke optie voor niet al te veel geld :)

(Tevens dacht ik dat je wat anders bedoelde met je topic titel :+ Haha.)

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:32

Ik kreeg bij mijn reisbureau te horen dat het niet perse goedkoper is aan de balie en dat dat vooral strandvakanties zijn. Maar dat is in het hoogseizoen dus is later in het jaar misschien wel weer anders.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:12

Courses schreef:
Tegenwoordig is het niet echt meer zo helaas dat je ineens voor 100€ aan de balie naar de andere kant van de wereld vliegt. Je kan het beste online blijven ‘kijken’, kans is groot dat je op Schiphol of niet mee komt of qua prijzen alsnog niet echt veel scheelt. Skyscanner of Google Flights geeft over het algemeen wel wat goede opties. Ik werk voor een airline en bij ons is het ook een beetje op goed geluk soms qua tickets, bezetting kan heel erg verschillen per dag wat dat betreft.

sprs.me is ook een leuke optie voor niet al te veel geld :)

(Tevens dacht ik dat je wat anders bedoelde met je topic titel :+ Haha.)


Maar dat betekent dus dat ze liever hun plekken vrij laten dan goedkoop verkopen?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:16

DiantaM schreef:
Courses schreef:
Tegenwoordig is het niet echt meer zo helaas dat je ineens voor 100€ aan de balie naar de andere kant van de wereld vliegt. Je kan het beste online blijven ‘kijken’, kans is groot dat je op Schiphol of niet mee komt of qua prijzen alsnog niet echt veel scheelt. Skyscanner of Google Flights geeft over het algemeen wel wat goede opties. Ik werk voor een airline en bij ons is het ook een beetje op goed geluk soms qua tickets, bezetting kan heel erg verschillen per dag wat dat betreft.

sprs.me is ook een leuke optie voor niet al te veel geld :)

(Tevens dacht ik dat je wat anders bedoelde met je topic titel :+ Haha.)


Maar dat betekent dus dat ze liever hun plekken vrij laten dan goedkoop verkopen?


Nee, dat betekent dat er nog maar weinig plekken vrij zijn doordat je nu online last minutes kan scoren en de meeste mensen dat doen ;)
Het ‘met je koffers naar Schiphol gaan’ stamt uit vroegere tijden toen we nog niet online boekten :P

[o]

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:21


De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Anoniem

Re: Met je koffer naar Schiphol zonder bestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:03

Ik heb dit ook een keer gedaan, was een hele leuke ervaring maar wel lastig. Wij konden maar precies een week (ik moest maandagochtend weer werken) en daardoor bleek het vrij lastig om een aanbieding te vinden. Bij de balies van Neckermann e.d hebben ze altijd wel een bordje met een pakketreis die dezelfde dag nog vertrekt, maar je moet wel net binnen de data passen.

Onze reis was ook ontzettend duur :+ Wij hadden de eerste keer dat we gingen geen geluk, de tweede dag wel maar toen hadden we nog maar zes dagen over. Dat lukte uiteindelijk, maar alleen als we naar Marrakech gingen in een ontzettend luxe 5* hotel, all inclusive. Prima, maar het is niet alsof je op de bonnefooi voor een paar tientjes op de voorste rij kan zitten.

CastaMickey
Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:46

DiantaM schreef:
Courses schreef:
Tegenwoordig is het niet echt meer zo helaas dat je ineens voor 100€ aan de balie naar de andere kant van de wereld vliegt. Je kan het beste online blijven ‘kijken’, kans is groot dat je op Schiphol of niet mee komt of qua prijzen alsnog niet echt veel scheelt. Skyscanner of Google Flights geeft over het algemeen wel wat goede opties. Ik werk voor een airline en bij ons is het ook een beetje op goed geluk soms qua tickets, bezetting kan heel erg verschillen per dag wat dat betreft.

sprs.me is ook een leuke optie voor niet al te veel geld :)

(Tevens dacht ik dat je wat anders bedoelde met je topic titel :+ Haha.)


Maar dat betekent dus dat ze liever hun plekken vrij laten dan goedkoop verkopen?


Ja ;) Precies om deze reden, anders gaan mensen daarop anticiperen. Uiteindelijk zorgt leeglaten dus voor meer winst.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:47

Emmaa_ schreef:
Ik heb dit ook een keer gedaan, was een hele leuke ervaring maar wel lastig. Wij konden maar precies een week (ik moest maandagochtend weer werken) en daardoor bleek het vrij lastig om een aanbieding te vinden. Bij de balies van Neckermann e.d hebben ze altijd wel een bordje met een pakketreis die dezelfde dag nog vertrekt, maar je moet wel net binnen de data passen.

Onze reis was ook ontzettend duur :+ Wij hadden de eerste keer dat we gingen geen geluk, de tweede dag wel maar toen hadden we nog maar zes dagen over. Dat lukte uiteindelijk, maar alleen als we naar Marrakech gingen in een ontzettend luxe 5* hotel, all inclusive. Prima, maar het is niet alsof je op de bonnefooi voor een paar tientjes op de voorste rij kan zitten.


Dit. De manier van boeken is heel anders tegenwoordig dus financieel zeker niet voordeliger en iedereen boekt online dus het aanbod zal magertjes zijn.

Download kiwi, soms vind je vluchten van negen euro. Kan je ook nog wat geld overmaken om bomen te planten. Zet ook altijd je cookies uit/gebruik een anonieme internetvenster wanneer je reizen bekijkt.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:59

DiantaM schreef:
Courses schreef:
Tegenwoordig is het niet echt meer zo helaas dat je ineens voor 100€ aan de balie naar de andere kant van de wereld vliegt. Je kan het beste online blijven ‘kijken’, kans is groot dat je op Schiphol of niet mee komt of qua prijzen alsnog niet echt veel scheelt. Skyscanner of Google Flights geeft over het algemeen wel wat goede opties. Ik werk voor een airline en bij ons is het ook een beetje op goed geluk soms qua tickets, bezetting kan heel erg verschillen per dag wat dat betreft.

sprs.me is ook een leuke optie voor niet al te veel geld :)

(Tevens dacht ik dat je wat anders bedoelde met je topic titel :+ Haha.)


Maar dat betekent dus dat ze liever hun plekken vrij laten dan goedkoop verkopen?


Dat is optioneel. Er worden vaak ook een groot deel stoelen per vlucht opgekocht door derden (vakantiepartners enzovoort). Die kunnen ook ‘niet vol’ raken :)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:23

Ik heb eens bij skyscanner gekeken maar ticketprijzen zijn niet echt goedkoop en echt last minute ook niet, aantal bestemmingen kan ik op andere manieren goedkoper krijgen. Met auto of hotel zelfs nog. Vreemd.

En ja we weten het nog steeds niet wat we willen. De eerste optie is nat en prut. Geen pretje met tent en motor. :n Andere optie mogelijk orkaan in aantocht. -O- en de camper staat bij de garage voor een aantal hoognodige reparaties aan oa remmen.

Vakantie start in 3, 2, 1 .. :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, nuscaniels en 66 bezoekers