[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:35

Ah Urosa!! Ik herken je nu! Jij zou de tinker van je zusje doorrijden maar die bleek toch wel erg leuk te kunnen lopen! Als je dat had gezegd had ik het geweten! :+
Maar je hebt een erg knap paard! De foto's zien er goed uit! En gefeliciteerd met de eerste premie!
Had zondag andere dingen aan mijn hoofd denk ik... :o

@Kim, natuurlijk je topic even gechecked en gereageerd! Knappe Mouse!

Nou, wij hebben wat geks bedacht hoor op het werk.
15 september ga ik met 3 collega's (en hun warmbloeden lol) een oefen boscross rijden in Haarle. :D Stiekem best zin in. Moet lukken, de hoogtes zijn 30 en 60 centimeter en je mag er altijd langs.



Shelly21
Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:15

Dat is een super leuke rit in haarle!

Ik zondag van xaf gevallen in de cross les. Vinger gebroken! Nu in t gips tot de elleboog :(


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Jodym
Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:00

Oh Shelly das zuur :(:)

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

urosa
Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:01

Esaqar: haha daar was ik op dat moment ook niet meer opgekomen, was beetje murw van het wachten :')
Thanks voor de complimenten! En ja het was duidelijk dat dingen wat anders liepen dan verwacht :+
Leuk plan en gaaf zo'n oefencross! Dat mis ik ook. Op deze stal zijn wel hindernissen dus zal eens kijken hoe Luna dat ervan af brengt. Had zondag al wat over balkjes gestapt en gedraafd, maar daar keek ze niet eens naar dus wel positief. Eerder de vraag of ze haar benen wel op gaat tillen als er echt een sprong staat :o

Shelly21: bah wat balen! En ook heftig dan je halve arm zo in het gips.

Ben lekker met Luna aan het trainen. Rij nu een half uur en wil dat nog wat verder uitbouwen qua conditie. Galop werk meer opgepakt en daardoor verbeterd ze echt. En de 20x60 baan plus betere bodem scheelt een boel. Krijg steeds meer vertrouwen zo in de wedstrijd van 15 september :):)

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

limilou
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:00

Ik kom ook maar eens gezellig mee praten. heb mijn tinkermerrie lou nu iets meer dan 3 jaar. Heerlijk paard is het <3
[ img ]

Staan jullie tinkers met dit weer ook zo te zweten? ze heeft een schuilstal maar staat toch aardig bezweet in de wei. de andere paarden op stal hebben daar amper tot geen last van

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 05:29

Balen Shelley
Mooi dier limilou
Mijn tinker zweet wel gauw met rijden maar zo met de warmte valt het mee ze heeft geen schuilstal maar wel.grote bomen voor de schaduw maar ze staat zelf ook veel in de zon

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:51

Welkom Limilou!
Wat een gave foto, mooie omgeving en gave tinker!

Mijn tinker staat de hele dag te zweten. Bij de andere paarden op stal is het stukken minder.
Maar goed. Ik zweet met dit weer ook de hele dag. Carrera heeft een zoutblok in haar stal om de zouten wat aan te vullen en een stukje schaduw in haar land (waar ze geen gebruik van maakt...)

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:39

limilou schreef:
Ik kom ook maar eens gezellig mee praten. heb mijn tinkermerrie lou nu iets meer dan 3 jaar. Heerlijk paard is het <3
[ [url=m/avfDIV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staan jullie tinkers met dit weer ook zo te zweten? ze heeft een schuilstal maar staat toch aardig bezweet in de wei. de andere paarden op stal hebben daar amper tot geen last van


Die van mij kan kiezen waar hij staat 15 maanden oud.. eergisteravond was hij zo nat dat het leek of hij zo een sloot uit gestapt kwam.. de rest geen tinkers waren helemaal niet eens nat..

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:11

Vanochtend even wat gedressuurd in de bak. Carrera deed het erg goed.
Ze moet alleen nog even wat de breedte in gaan, qua bespiering etc, want het ziet er in draf vanaf de zijkant niet uit. :+
Heel blij met dit beeld!

[ img ]

limilou
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:29

Dan ligt t gelukkig niet aan die van mij hahaha. ook omdat de rest gewoon droog is en lou inderdaad alsof ze net een sloot uit komt :')

Shelly21
Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:32

Welkom limilou!

Ik vind het bij xaffier nog mee vallen hoe erg hij heeft staan zweten. Overdag ook lekker in de stal waar het stukje koeler was dan in de zon.

Sharon wat een plaatje! <3 check haar achterbeen!

Hier gaat het rustig zn gangetje. Ik heb dinsdag een vinger spalk gekregen dus gelukkig geen gips meer om de hele arm. Kan nu al een stuk meer maar rijden alleen niet, het is mijn wijsvinger en die zit dus in de spalk. Gelukkig heb ik lieve vriendinnen die hem rijden voor mij. Hij moet wel een beetje in shape blijven want 7 september moet hij naar de keuring haha!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:50

Dankje Shelly! En ja, die had ik ook gespot! Gaaf he!

Ik volg je gebrokenvinger vooruitgang op Instagram. Fijn dat je vriendinnen hem rijden! Ook leuk voor hen om op zo'n knapperd te mogen rijden. :D

Kimley
Berichten: 9135
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:54


Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 05:30

Kimley schreef:
[ [url=m/76Tx6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook weer genieten <3


Leuke foto :)

urosa
Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:57

Shelly21: gelukkig kun je zo al wat meer met de vinger, en fijn dat je vriendinnen hebt die hem in beweging houden! Naar welke keuring ga je?

Esaqar: wat een gave foto van jullie! En dat van draf vanaf de zijkant valt vast reuze mee :+

limilou: welkom! En Luna stond niet te zweten, maar met rijden wel sneller warm. Hebben het trainen aangepast, altijd s ochtends en daarna lekker douchen.

Luna trainen gaat nog steeds erg lekker, verkeerd aanspringen lijkt weer verleden tijd en verder ook in de les wat meer richting het M bezig geweest qua trainen, wat actiever van achteren en meer opgericht, dat pakte ze echt niet gek op dus ben nog helemaal happy met de progressie <3

Gisteren op de poetsplaats ontdekten we bij haar rechterbeen, een spier bij de knie die helemaal verhard was. Na beweging werd het wat zachter, maar ze was duidelijk wat stijf. Besloten om wel los te werken, verbeterde ze ook van, vervolgens gekoeld en ingesmeerd met coolingsgel. Vandaag ging mijn zusje heen en was het gelukkig weer wat beter. Ik kan dinsdag pas weer trainen, morgen gaan we naar een festival :D maar hopen dat het dan weer helemaal goed is.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:08

Topper @Kim!

@Urosa, haha gelukkig. Ik vind m'n bovenlijf wat lang omdat ze nog geen body heeft. Zal de foto hier ook even delen, dan weet de rest waar we het over hebben.

[ img ]

Fijn dat het zo goed gaat met Luna!! Ik heb het topic een lange tijd niet actief gevolgd, maar wat start je nu aangezien je voor het M traint. Echt gaaf, hoop dat zelf ook ooit te doen/kunnen!
En hopen dat het vandaag al een stuk beter is. Goed van je oplettendheid! :)

Shelly21
Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:15

Urosa, fijn dat het lekker gaat in de training! Wij gaan naar de keuring in Daarle. Is maar halfuurtje rijden dus lekker dichtbij.


Vind dat wel mee vallen hoor sharon. Misschien jou eigen idee.

Xaf heeft de laatste dagen echt dikke klieren achter zijn kaken en ook vocht in de kaken. Heb gehoord dat dit van het grazen kan komen.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:08

Shelly21 schreef:
Urosa, fijn dat het lekker gaat in de training! Wij gaan naar de keuring in Daarle. Is maar halfuurtje rijden dus lekker dichtbij.


Vind dat wel mee vallen hoor sharon. Misschien jou eigen idee.

Xaf heeft de laatste dagen echt dikke klieren achter zijn kaken en ook vocht in de kaken. Heb gehoord dat dit van het grazen kan komen.


Dat is apart dat je het daar over hebt.. hij stond gister met zijn hoofd in mijn armen te slapen en vond dus ook dat hij dikke klieren had. Mijn vriendin vandaag laten voelen die vond het meevallen... jij zegt dus van het grazen...ook bij jonge paarden van 15 maanden

urosa
Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:36

Shelly21: dat het van grazen kan komen heb ik ook gehoord! Andere optie die ik heb gehoord is luchtzakjes.

Esaqar: niet meer over twijfelen, past echt makkelijk en staat mooi!

Wij gaan L1 starten, maar werk altijd graag vooruit haha. Nog maar 2 weekjes voor het wedstrijd debuut :):)

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

limilou
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:53

esaqar. Past goed hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken!


Oh spannend urosa!

Lou staat nu even op pauze, is aan het hoesten door haar stof allergie(dierenarts bevestigde dat het daar door kwam en we hebben medicatie). Maar ik baal heel erg want ze heeft al zon 3 jaar geen reactie gehad op stof en niet gehoest. maar nu hadden ze de stallen naast haar stal volledig afgestoft en schoongemaakt terwijl lou op stal stond.... _-:(
Lou heeft in principe gewoon een schuilstal die in hetzelfde schuurtje staat als de andere stallen. dus ze hadden haar ook even naar buiten kunnen sturen want als er binnen kuil ligt gaat die niet zelf naar buiten :=

Gelukkig voelt ze zich verder helemaal prima. Gister wilde ze haar vliegenmasker niet om dus toen was het even racen door de wei[ img ]
[ img ]

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:54

Oké bedankt iedereen, mijn zelfvertrouwen heeft even weer een boost gekregen. _/-\o_ Nu durf ik die startpas weer aan de gaan vragen voor 5 november!

Urosa, ah oké! Heel verstandig inderdaad om vooruit te werken. :D

Limilou, wat een gave foto die onderste! Jammer van de allergische reactie, hopelijk wordt het snel beter door de medicatie. :)

Jodym
Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:58

Esaqar ziet er goed uit hoor! Hoe groot is ze?

Uroa: spannend wedstrijd debuut

Limilpi gave foto’s zeg!

Morgen kan ik proef zitten op een zadel in de winkel van de zadelmaker. ben benieuwd!

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:33

@Jodym, welke zadelmaker heb je?

Carrera is ongeveer 1.56. Ik ben 1.83 haha. :+

Jodym
Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:40

Heb zadelmaker Hollander.
De 19e komen ze weer op stal :)

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Kimley
Berichten: 9135
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:45

Die heb ik ook tegenwoordig :j
Met mijn massimo ook gehad, en met mijn fryso nu weer. Meerdere bij mouse gehad maar Hollander bevalt mij het beste :)

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers