[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jets
Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:45

Mijn nieuwe onbeleerde aanwinst (Palm) met mijn Freemax short. Palm lijkt toch wat korter dan mijn andere fjord Winnie dus ik heb een Silverado extra kurz gekocht en die wordt hopelijk snel bezorgd! Ella komt over 2 weken, dan kan ik het zadel eerst nog even op Winnie uitproberen om te kijken hoe ik hem zelf vind zitten en dan kan Ella kijken wat het beste past :D

Zijn hier meer mensen met de silverado ? En hoe vinden jullie die in vergelijking met de freemax ?

[ img ]


Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:49

Mooi!!!!
Tweedehands of nieuw gekocht??

Mijn mandriana is er ben er reuze blij mee.
Nu nog goede pad zoeken voor eronder.

Kaatastrof
Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:06

Ik heb inmiddels mijn Silverado X-Kurz een 2-tal jaar en ben heel erg tevreden. Met Freemax geen ervaring in verband die te lang is voor mijn merrie. :) Altijd mooie zweetafdruk, zit lekker - ook na een paar uren in het zadel, schuift niet veel en paard loopt er goed onder. Enige dingetje vind ik dat het leer van de pommels wel snel beschadigd (zitten snel krasjes op).

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:05

Ik vond de silverado fijn zitten tijdens het pasvoncult tijdje terug!
Alleen heeft mijn paard een lkkre spekrug en zou de platste kussens moeten hebben..
Verder stond en zat hij erg prettig zo met het concult

Kaatastrof
Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:00

Ik heb de speciale kussens tegen bridging, die dus meer gegolfd zijn :j Dat is ook wel fijn, dat je verschillende soorten kussens hebt naargelang de rug van je paard. Ik heb de mijne destijds rechtstreeks bij Silverado zelf gekocht, zadel laten aanpassen adhv zo'n visgraat die ik had gevormd naar de rug van mijn paard en naar Duitsland opgestuurd. Uitgelegd dat ik kussens voor bridging etc nodig had. Alles netjes in orde teruggestuurd gekregen en ik kreeg er ook altijd leuke hebbedingetjes gratis bij zoals sporenbandjes en extra blevin buckles :P

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Jets
Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:26

Leuk! Ik heb hem tweedehands gekocht uit Duitsland. Hij werd vandaag bezorgd en heb hem direct even opgelegd en daarna getest met rijden op mijn andere fjord. Hij zit echt lekker! De 28e komt Ella :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Kaatastrof
Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:01

Ziet er leuk uit zo zeg! Wat is jouw zadel donker! Ik heb ook de donkerbruine maar die is toch echt een slag lichter.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Jets
Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:37

Hij is in het echt wel minder donker haha[ img ]

Ravelin
Berichten: 79
Geregistreerd: 29-07-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:11

Hallo, ik kan een ghost quevis van een aantal jaren oud overnemen van iemand. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:12

Ravelin schreef:
Hallo, ik kan een ghost quevis van een aantal jaren oud overnemen van iemand. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?


Hoe oud is "een aantal jaren"??

Let in elk geval op de kussens - of de singelstoten nog in orde zijn en alle bevestigingen nog goed vast zitten.... Niet dat dit normaal gesproken zomaar los laat, maar je weet nooit wat er met het zadel gebeurd is bij de vorige eigenaar.

Ravelin
Berichten: 79
Geregistreerd: 29-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:14

Ze dacht van 2016, ze heeft het zelf ook tweedehands gekocht, het zadel is weinig gebruikt schijnt het. Zijn de ghostzadels ook veranderd in die jaren?

Zou ik je mogen pben kwetal voor advies? :o

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:32

Ravelin schreef:
Ze dacht van 2016, ze heeft het zelf ook tweedehands gekocht, het zadel is weinig gebruikt schijnt het. Zijn de ghostzadels ook veranderd in die jaren?

Zou ik je mogen pben kwetal voor advies? :o


Dat mag - of BuitenZinnig :o
En ja, er is best veel veranderd en we blijven dingen verbeteren als dat kan :j

Ravelin
Berichten: 79
Geregistreerd: 29-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:15

Kwetal schreef:
Dat mag - of BuitenZinnig :o
En ja, er is best veel veranderd en we blijven dingen verbeteren als dat kan :j


Je hebt pb. :D

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:12

Zijn er meer mensen met korte beentjes die met een barefoot barrydale rijden? Ik ben zelf ongeveer 1,63, en twijfel of ik wel goed uitkom met de wrongen. Heb heel lang een cheyenne gehad, ongeveer een jaar geleden verkocht omdat ik daar niet genoeg steun aan had toen ik meer dressuur gericht ging trainen, en sinds dien rijd ik met een tekna boomzadel. Toch blijf ik stiekem het boomloze missen, en ben ik nu aan het kijken voor iets met meer steun.


Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:15

Lisa_WB schreef:
Zijn er meer mensen met korte beentjes die met een barefoot barrydale rijden? Ik ben zelf ongeveer 1,63, en twijfel of ik wel goed uitkom met de wrongen. Heb heel lang een cheyenne gehad, ongeveer een jaar geleden verkocht omdat ik daar niet genoeg steun aan had toen ik meer dressuur gericht ging trainen, en sinds dien rijd ik met een tekna boomzadel. Toch blijf ik stiekem het boomloze missen, en ben ik nu aan het kijken voor iets met meer steun.


Er zijn nog andere merken die misschien beter passen??? En binnen Barefoot nog zat andere dressuurmodellen die wellicht wat minder lange zweetbladen hebben, maar in dit topic zitten absoluut mensen die die afmetingen direct kunnen noemen :o

_ENGEL_
Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:54

Lisa_WB schreef:
Zijn er meer mensen met korte beentjes die met een barefoot barrydale rijden? Ik ben zelf ongeveer 1,63, en twijfel of ik wel goed uitkom met de wrongen. Heb heel lang een cheyenne gehad, ongeveer een jaar geleden verkocht omdat ik daar niet genoeg steun aan had toen ik meer dressuur gericht ging trainen, en sinds dien rijd ik met een tekna boomzadel. Toch blijf ik stiekem het boomloze missen, en ben ik nu aan het kijken voor iets met meer steun.



Ik heb een Barrydale en ben er nog steeds super blij mee. Ik ben zelf maar 1.58m en heb vanwege mijn lengte en broekmaat wel een maat 0 laten maken


[ img ]

Weliswaar oude foto, maar even voor het beeld.
Mij pony is 1.40m

siskeh
Berichten: 8662
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:25

Die combinatie van ruiter, zadel en pony ziet er erg passend uit!

Niet alle dwalers bennen verdwaald

DubbelFun
Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:31

Idd, als de maat van de pony er niet bijgestaan had, dan had ik jullie groter geschat.

Maaike_Indy
Berichten: 716
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:47

Lisa_WB schreef:
Zijn er meer mensen met korte beentjes die met een barefoot barrydale rijden? Ik ben zelf ongeveer 1,63, en twijfel of ik wel goed uitkom met de wrongen. Heb heel lang een cheyenne gehad, ongeveer een jaar geleden verkocht omdat ik daar niet genoeg steun aan had toen ik meer dressuur gericht ging trainen, en sinds dien rijd ik met een tekna boomzadel. Toch blijf ik stiekem het boomloze missen, en ben ik nu aan het kijken voor iets met meer steun.


Ik heb een Barrydale gehad maar heb lange benen (ben 1.72m en slank). Ik kwam met mijn knie niet goed uit in mijn maat1. Nu zou ik nooit zo maar weer een zadel met wrong kopen zonder dat ik van tevoren gepast heb.
Nu heb ik een Ghost Firenze omdat ik toch graag een wrongetje voor de stevigheid wilde.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:23

[ img ]

Dit ben ik (1.65) met mijn pony (1.44) en een Barrydale in maat 1. Ik heb 'm weer verkocht, omdat de kniewrongen niet goed zaten voor mij. Verder een heerlijk zadel!

Kieck <3

Runa
Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:55

Ik heb de barrydale een keer geprobeerd met m'n 1.64. De wrongen had ik niet zo'n last van, maar die zweetbladen...

Ik kon amper mijn kuiten aanleggen, voelde constant de rand van het zweetblad in m'n been prikken en kon mijn pony amper voelen. De zweetbladen waren voor mij veel te lang en te dik. Ik rijd nu met een barefoot madrid, die is voor mij ideaal!

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:27

Misschien is de Barefoot Merlyn een optie.

"Innovatief ontwerp voor de kleinere paarden en ruiters door de korte zweetbladen.

De Merlyn is speciaal gemaakt voor ruiters met kortere benen en ponies vanaf ca. 130 cm schofthoogte. Uiteraard past hij ook op grotere paarden"

Sica
Moderator Kantine
Berichten: 4986
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:22

Heeft er iemand hier ervaring met de Sorenta zadels?
Ik heb mijn droomzadel gevonden op hun Duitse site, een boomloos australian stock zadel! Heb al contact gehad met Kitty van Kifrahorse, de Nederlandse dealer van dit merk. Die heeft dit model niet op voorraad maar kan wel besteld worden.
Vind het alleen nogal spannend om ongezien een zadel te bestellen zonder ervaringen van anderen. Op Duitse fora staat wel het een en ander, maar weinig recents.
Daarom hier maar even de vraag, wat vinden jullie?

Dit is het zadel:
[ img ]

Skogan
Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:25

Als ik jouw was, zou ik eerst kijken of lederen boom wel past op je paard en hoe 't gaat met jou. Als 't prima is, dan pas bestellen de gedroomde model.

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Mandy_89
Berichten: 1355
Geregistreerd: 23-06-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:51

Hoe singelen jullie aan met je barefoot?

Voor opstappen zit de singel strak, zodra ik zit zakt het zadel na en moet de singel echt een gaatje strakker.
Vind het lastig zo half ernaast te moeten hangen om aan te singel en, vooral ivm rugklachten geen goed plan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Googlebot, L_iek en 14 bezoekers