London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 07:48

Ik ga eind Oktober weer een aantal dagen naar Londen en heb er echt zin in!
Hoofdzakelijk voor een American Football wedstrijd in Wembley maar wil graag
ook een keer naar het theater want ik ga dit keer met alleen maar mannen en
die gaan een kroegen tocht doen en dan zit ik liever in een theater :D

Waar boeken jullie de theater tickets?


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:29

Meestal heeft de musical zelf een website en daar kan je tickets kopen, of sturen ze je door naar de website die de officiële tickets verkoopt (bv. Ticketmaster).

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:50

Idd de website van de musical zelf :j Je hebt ook een heleboel sites die ze goedkoper aanbieden, maar ik ben altijd bang dat ik daarmee niet naar binnen kom, plus dat ik ook gewoon graag de productie zelf steun en niet de mensen die tickets in bulk opkopen alleen om ze door te verkopen :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:54

Ik ga even rond snuffelen! Bedankt voor jullie tips!

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:15

Kan iemand me vertellen of het voor een eerste bezoek aan London (3 dagen lang, ik blijf waarschijnlijk vooral in het centrum) leuker is om een Oyster card, Travelcard of Hop on hop off -ticket te kopen?
Het duizelt me.
Ik begreep dat de Oyster card een daily cap van 4,50 pond heeft, en dat je met de Oyster en de Travelcard ook de metro in kan. De metro lijkt me handig, maar hij is wel ondergrond natuurlijk, en dan zie je minder.
Maar met Hop on hop off krijg je commentaar tijdens de rit.

Wat zouden jullie doen?

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:45

Ik zelf deed het altijd op de metro kaart. Stuk goedkoper, super makkelijk. Met de hop on zie je natuurlijk meer, want boven de grond.
Ik pakte zelf de metro, stapte uit bij de bezienswaardigheden en zocht dan zelf eventuele info op. De hop on heb ik één keer gedaan. Was leuk omdat je dan tijdens het rijden meer ziet, maar de informatie die je te horen kreeg tijdens de rit vond ik weinig toegevoegde waarde hebben.

Het is maar net was je leuker vind en of je daar het geld voor over hebt :)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:55

Hangt er vanaf wat je wilt doen. Wij hadden een behoorlijke hoeveelheid dingen die we wilden zien en namen de metro van de 1 naar de ander. Oyster card is daar ideaal voor.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:07

nynke55 schreef:
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Wij hadden een behoorlijke hoeveelheid dingen die we wilden zien en namen de metro van de 1 naar de ander. Oyster card is daar ideaal voor.

Ik heb een 24-uur durend hop on hop off-ticket voor een river cruise met commentaar over de Theems (na een tour bij de Tower Bridge) en een VIP tour in de London Eye, dus het is niet alsof ik niks over London ga horen.
Zou met die tours in gedachten een bus hop on hop off dubbelop zijn?

Ik merk gewoon dat ik erg zenuwachtig ben. Ik ben al heel, heel, heel lang niet op vakantie geweest, en ik ga alleen, en ik wil mezelf niet gek maken door van alles te moeten zien/bezichtigen/doen, maar ik wil wel veel sfeer proeven.
En ik moet wel kiezen, want straks ga ik op vakantie, en dan moet ik wel wat geregeld hebben.

Duurden die metro trips lang? Er is dus makkelijk/snel van het ene naar het andere punt te reizen via de metro? Is de metro druk?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:39

Metro gaat heel snel, wij waren meestal maar 10-20 minuten onderweg, maar wij hadden dus alles wat we wilden zien al uitgestippeld en het werkt heel simpel. Maar als je, behalve de 2 dingen die je noemde, geen vaste plannen hebt is een hop on/hop off bus leuker, kun je uitstappen waar het leuk lijkt.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:21

Gaby schreef:
nynke55 schreef:
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Wij hadden een behoorlijke hoeveelheid dingen die we wilden zien en namen de metro van de 1 naar de ander. Oyster card is daar ideaal voor.

Ik heb een 24-uur durend hop on hop off-ticket voor een river cruise met commentaar over de Theems (na een tour bij de Tower Bridge) en een VIP tour in de London Eye, dus het is niet alsof ik niks over London ga horen.
Zou met die tours in gedachten een bus hop on hop off dubbelop zijn?

Ik merk gewoon dat ik erg zenuwachtig ben. Ik ben al heel, heel, heel lang niet op vakantie geweest, en ik ga alleen, en ik wil mezelf niet gek maken door van alles te moeten zien/bezichtigen/doen, maar ik wil wel veel sfeer proeven.
En ik moet wel kiezen, want straks ga ik op vakantie, en dan moet ik wel wat geregeld hebben.

Duurden die metro trips lang? Er is dus makkelijk/snel van het ene naar het andere punt te reizen via de metro? Is de metro druk?


Ja, metro is druk, vooral rond spits. Taxi's zijn goedkoper dan bij ons, is ook een optie.

Londen is superleuk in je eentje! Vertel me waar je qua kleding, eten, uitgaan blij van wordt en dan vertel ik jou wat misschien wel tof is.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:40

Ik vond het wel meevallen, er was maar 1 keer dat we niet konden zitten.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:03

In het centrum rond de spits op stations rondom Oxford is het gewoon bizar druk. Maar buiten de spits is her prima te doen, maar het is gewoon wel altijd druk, het is een wereldstad.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:47

MarcoBorsato schreef:
Gaby schreef:
Ik heb een 24-uur durend hop on hop off-ticket voor een river cruise met commentaar over de Theems (na een tour bij de Tower Bridge) en een VIP tour in de London Eye, dus het is niet alsof ik niks over London ga horen.
Zou met die tours in gedachten een bus hop on hop off dubbelop zijn?

Ik merk gewoon dat ik erg zenuwachtig ben. Ik ben al heel, heel, heel lang niet op vakantie geweest, en ik ga alleen, en ik wil mezelf niet gek maken door van alles te moeten zien/bezichtigen/doen, maar ik wil wel veel sfeer proeven.
En ik moet wel kiezen, want straks ga ik op vakantie, en dan moet ik wel wat geregeld hebben.

Duurden die metro trips lang? Er is dus makkelijk/snel van het ene naar het andere punt te reizen via de metro? Is de metro druk?


Ja, metro is druk, vooral rond spits. Taxi's zijn goedkoper dan bij ons, is ook een optie.

Londen is superleuk in je eentje! Vertel me waar je qua kleding, eten, uitgaan blij van wordt en dan vertel ik jou wat misschien wel tof is.

Goed om te weten!

Wow. Wat een lief aanbod <3 . Dank je!

Ik zit in Sussex Gardens.

Kleding is misschien een lastige ... Zijn er plus size winkels in London die niet al te truttige kleding verkopen? Ik ben gek op maxirokken, en verder best een stoere stijl, dus een stoer jasje zou ook leuk zijn.
En ik ga ook op zoek naar een winkel waar ze mooie zilveren oorbellen verkopen.

Ik wil typisch Brits eten proeven/proberen in London. Fish & chips, cream tea, niet pittige curry, cornish pasty, een lekkere maaltijd in een pub. Dat soort dingen.

Ik drink geen alcohol. Maar als je een plekje weet waar ik een mooi uitzicht heb op London by night, en waar ze ook lekkere mocktails serveren en waar je als single vrouwelijke toerist niet echt uit de toon valt, zou dat leuk zijn!
Ik wil sowieso wat leuke flesjes cider scoren voor mijn broer. Mag echt een beetje leuk/speciaal zijn. Weet je een goede plek waar ze dat verkopen?
En daarnaast lekkere thee (losse theeblaadjes).

Hopelijk kun je iets met die informatie. Ik ben blij met welke tip dan ook, ik vind het zo lief dat je wil meedenken. :)

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:18

nynke55 schreef:
Ik vond het wel meevallen, er was maar 1 keer dat we niet konden zitten.


Dit is heel erg afhankelijk van welke lijnen je neemt, want de meest drukke lijnen zijn rond de spits gewoon echt rete druk bij heel veel station - is mijn ervaring dan in de jaren die ik er nu ben geweest. En over 't algemeen zijn het meestal de drukkere lijnen die je neemt als je in ieder geval redelijk in de binnenstad blijft waar de bezienswaardigheden e.d. te vinden zijn - Piccadilly line, district line, o.a. Maar je reist nooit lang met de underground is mijn ervaring - ze gaan zo snel dat ze echt zo bij een volgend station zijn - dus het is geen ramp als je moet staan vind ik dan. Als je Echt graag wilt zitten en het liefst dus verzekerd bent van een zit plaats zou ik de underground dus wel vermijden rond de spits en dan idd kiezen voor vervoer bovengronds.

Ik heb altijd een Oyster card mee die ik gebruik. Ik doe voornamelijk alles met de underground, maar je kunt de Oyster card ook gebruiken voor de bus bovengronds bv. Ik heb alle bezienswaardigheden die ik altijd wil zien gewoon bezocht door met de metro te reizen. Het is wel leuk om zo'n hop on, hop off bus rondje te doen zodat je de stad op die manier even kunt zien, wat wel erg mooi is. Maar als je bezienswaardigheden uitgebreid wilt bezoeken, kun je dat ook met de underground doen want er zijn zoveel stations waar je uit kunt stappen dat je nooit ver hoeft te lopen naar iets.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:30

Bedankt voor al het advies. Ik heb besloten voor de Oyster Visitor Card te gaan. Er is een daily cap van 10 pound, 10 pence in zone 1-4. 35 pound op de Oyster card zetten zal dan voldoende zijn voor 3 dagen, toch?

Ik begreep dat je bij metrostations tegoed op je kaart kan zetten. Verloopt dat tegoed op je Oyster Card ook? Als London goed bevalt, ben ik van plan mijn tegoed op mijn Visitor Oyster Card niet terug te vragen en mijn ponden niet in te wisselen en volgend jaar terug te gaan.

edit: spelling.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 18-08-19 11:41, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:33

Gaby schreef:
Bedankt voor al het advies. Ik heb besloten voor de Oyster Visitor Card te gaan. Er is een daily cap van 10 pound, 10 pence in zone 1-4. 35 pound op de Oyster card zetten zal dan voldoende zijn voor 3 dagen, toch?

Ik begreep dat je bij metrostations tegoed op je kaart kan zetten. Verloopt dat tegoed op jeOsyer Card ook? Als London goed bevalt, ben ik van plan mijn tegoed op mijn Visitor Oyster Card niet terug te vragen en mijn ponden niet in te wisselen en volgend kaar terug te gaan.


Ik gebruik mijn Oyster Card nu al ruim 4 jaar en kan 'm dus gewoon telkens hergebruiken zeg maar. Heb 'm het eerste jaar dat ik ging op het vliegveld gekocht in Stansted voor 23 pond, en dan stond er dus een te goed op van 20 pond of zoiets. Geld wat over blijft, blijft ook erop staan. En het opladen is echt heel makkelijk te doen en op het gros van de stations zijn meerdere oplaad punten te vinden. Met 35 pound zou je heel makkelijk 3 dagen uit moeten komen ja, als je zelfs heel intensief gebruik maakt van de underground bv. Mijn ervaring is dat je maar zelden buiten zone 1-4 gaat als 'toerist' zijnde.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:38

cursebreaker schreef:
Gaby schreef:
Bedankt voor al het advies. Ik heb besloten voor de Oyster Visitor Card te gaan. Er is een daily cap van 10 pound, 10 pence in zone 1-4. 35 pound op de Oyster card zetten zal dan voldoende zijn voor 3 dagen, toch?

Ik begreep dat je bij metrostations tegoed op je kaart kan zetten. Verloopt dat tegoed op jeOsyer Card ook? Als London goed bevalt, ben ik van plan mijn tegoed op mijn Visitor Oyster Card niet terug te vragen en mijn ponden niet in te wisselen en volgend kaar terug te gaan.


Ik gebruik mijn Oyster Card nu al ruim 4 jaar en kan 'm dus gewoon telkens hergebruiken zeg maar. Heb 'm het eerste jaar dat ik ging op het vliegveld gekocht in Stansted voor 23 pond, en dan stond er dus een te goed op van 20 pond of zoiets. Geld wat over blijft, blijft ook erop staan. En het opladen is echt heel makkelijk te doen en op het gros van de stations zijn meerdere oplaad punten te vinden. Met 35 pound zou je heel makkelijk 3 dagen uit moeten komen ja, als je zelfs heel intensief gebruik maakt van de underground bv. Mijn ervaring is dat je maar zelden buiten zone 1-4 gaat als 'toerist' zijnde.

Fantastisch! Dan zet ik er 30 of 35 pond op, voor de zekerheid.
Super bedankt voor het delen van je ervaringen.

Ik vind het echt fantastisch dat iedereen hier zo gul is met het delen van ervaringen!

Zou jij het aanraden om met je rolkoffer van St. Pancras naar Sussex Gardens te reizen om 10 uur 's avonds, of is een taxi dan beter?


MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:54

Je kunt gewoon met de metro van Kings Cross / St Pancreas naar Paddington met de Circle of Hammersmith & City line en dan klein stukje lopen :j

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:01

MacavityL schreef:
Je kunt gewoon met de metro van Kings Cross / St Pancreas naar Paddington met de Circle of Hammersmith & City line en dan klein stukje lopen :j


Ik denk dat ze vooral doelt erop of het ook veilig genoeg is om zo laat nog met de underground alleen te gaan.
Sommige stations kunnen vrij uitgestorven zijn 's avonds laat dan en is dat qua gevoel niet altijd even prettig om dan daar rond te lopen als je dat niet gewend bent en in je up bent in een vreemde stad met bagage wat je mee moet slepen.

Als je bij drukkere stations opstapt zoals St. Pancreas zou ik dat zonder problemen aandurven, maar ik weet niet of je nog ergens over moet stappen op een andere lijn en hoe 'druk' het is bij de underground waar je uit zou moeten bij Sussex Gardens. Ik zelf vind het niet prettig om alleen te reizen bij de niet drukke stations later in de avond (al is het rond 22u nog wel redelijk druk overal), maar dat is per persoon heel anders. Als je je zelfverzekerd genoeg voelt, zou ik zeggen gewoon doen. Als je het niet fijn vind om later in de avond alleen te reizen zou ik een taxi nemen.

Maar goed, ik ben met sommige dingen misschien ook Te voorzichtig haha ;)

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:21

10 uur 's avonds? geen enkel probleem op geen enkel lijn. Zowel Kings Cross als Paddington zijn grote stations, hartstikke druk en tis niet ver lopen vanaf Paddington.
Maargoed, ik ga rustig midden in de nacht door London alleen, maar ik woon hier dan ook al bijna 7 jaar

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:47

Wat Nadia zegt idd, prima te doen bij die stations rond die tijd (overstappen niet noodzakelijk). :j

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 06:26

En anders kosten taxi's niks.

Indiaas eten en vintage shoppen doe je bij Bricklane. En in Camden leuke winkels, Oxford Street de grote merken maar Camden wat aparter. Ik heb ook plussize en kan daar goed slagen!

Langs de Theems heb je heel veel leuke pubs maar misschien dat Mac je daar beter mee kan helpen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:08

Ik heb me ook mij nog nooit onveilig gevoelt midden in de nacht in hartje Londen in me uppie.

En alleen reizen in Londen is prima te doen!
Ik ging gewoon buiten bij een pub zitten met een cola en je krijgt aanspraak genoeg.
Meestal ging het over voetbal aangezien je uit Nederland komt :+

Ik slaag vaak snel op de Petticoat lane markt op Zondag met kleding voor mijn plus size.
Maar ook souvenirs zijn vaak hier goedkoper zoals de Londen truien en shirts.
Ik kreeg deze tip een keer van mijn moeder toen ze nog regelmatig naar Londen gingen
en ik slaag er altijd.

Maar Camden heeft idd ook leuke (2e hands) kleding hangen en je hebt daar heel veel keus aan eten.
Bricklane idd voor het eten gaan! Betaalbaar en lekker!

Wij wisselen het vaak af met bus of metro kwa vervoer want ik vind de bus net iets leuker
maar bijna niet te doen in de spits.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:58

Bedankt voor de shop & eet tips! Ik heb ze opgeschreven, ik heb zoveel zin nu! (Ben aan het aftellen...)

Bedankt ook voor de routebeschrijving naar Sussex Gardens,en voor de geruststellingen dat het 's avonds goed te doen is om met het OV te reizen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:34

Ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die rekening houden met de Brexit? Ik wil namelijk heel graag weer met kerst naar Londen. Ik ben er al met een vriebdin geweest, alleen die hoefde niet perse. Nu had een andere vriendin erover dat ze ook graag wilde. Echter is er in oktober de uiterste datum? voor de Brexit en vroeg ik me af of het juist wel handig is of niet om rond september al te boeken ivm goedkopere tickets of om toch dat hele 'gedoe' af te wachten en te kijken wat er gebeurd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, chantal_bel, DotBot, Eliana, Fellow, Larissa123, lizy29, MyWishMax, naomi_mickey, ogidni, Sanet, Swift, Vecar en 64 bezoekers