Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
nynke55 schreef:Hangt er vanaf wat je wilt doen. Wij hadden een behoorlijke hoeveelheid dingen die we wilden zien en namen de metro van de 1 naar de ander. Oyster card is daar ideaal voor.
Gaby schreef:nynke55 schreef:Hangt er vanaf wat je wilt doen. Wij hadden een behoorlijke hoeveelheid dingen die we wilden zien en namen de metro van de 1 naar de ander. Oyster card is daar ideaal voor.
Ik heb een 24-uur durend hop on hop off-ticket voor een river cruise met commentaar over de Theems (na een tour bij de Tower Bridge) en een VIP tour in de London Eye, dus het is niet alsof ik niks over London ga horen.
Zou met die tours in gedachten een bus hop on hop off dubbelop zijn?
Ik merk gewoon dat ik erg zenuwachtig ben. Ik ben al heel, heel, heel lang niet op vakantie geweest, en ik ga alleen, en ik wil mezelf niet gek maken door van alles te moeten zien/bezichtigen/doen, maar ik wil wel veel sfeer proeven.
En ik moet wel kiezen, want straks ga ik op vakantie, en dan moet ik wel wat geregeld hebben.
Duurden die metro trips lang? Er is dus makkelijk/snel van het ene naar het andere punt te reizen via de metro? Is de metro druk?
MarcoBorsato schreef:Gaby schreef:Ik heb een 24-uur durend hop on hop off-ticket voor een river cruise met commentaar over de Theems (na een tour bij de Tower Bridge) en een VIP tour in de London Eye, dus het is niet alsof ik niks over London ga horen.
Zou met die tours in gedachten een bus hop on hop off dubbelop zijn?
Ik merk gewoon dat ik erg zenuwachtig ben. Ik ben al heel, heel, heel lang niet op vakantie geweest, en ik ga alleen, en ik wil mezelf niet gek maken door van alles te moeten zien/bezichtigen/doen, maar ik wil wel veel sfeer proeven.
En ik moet wel kiezen, want straks ga ik op vakantie, en dan moet ik wel wat geregeld hebben.
Duurden die metro trips lang? Er is dus makkelijk/snel van het ene naar het andere punt te reizen via de metro? Is de metro druk?
Ja, metro is druk, vooral rond spits. Taxi's zijn goedkoper dan bij ons, is ook een optie.
Londen is superleuk in je eentje! Vertel me waar je qua kleding, eten, uitgaan blij van wordt en dan vertel ik jou wat misschien wel tof is.
nynke55 schreef:Ik vond het wel meevallen, er was maar 1 keer dat we niet konden zitten.
Gaby schreef:Bedankt voor al het advies. Ik heb besloten voor de Oyster Visitor Card te gaan. Er is een daily cap van 10 pound, 10 pence in zone 1-4. 35 pound op de Oyster card zetten zal dan voldoende zijn voor 3 dagen, toch?
Ik begreep dat je bij metrostations tegoed op je kaart kan zetten. Verloopt dat tegoed op jeOsyer Card ook? Als London goed bevalt, ben ik van plan mijn tegoed op mijn Visitor Oyster Card niet terug te vragen en mijn ponden niet in te wisselen en volgend kaar terug te gaan.
cursebreaker schreef:Gaby schreef:Bedankt voor al het advies. Ik heb besloten voor de Oyster Visitor Card te gaan. Er is een daily cap van 10 pound, 10 pence in zone 1-4. 35 pound op de Oyster card zetten zal dan voldoende zijn voor 3 dagen, toch?
Ik begreep dat je bij metrostations tegoed op je kaart kan zetten. Verloopt dat tegoed op jeOsyer Card ook? Als London goed bevalt, ben ik van plan mijn tegoed op mijn Visitor Oyster Card niet terug te vragen en mijn ponden niet in te wisselen en volgend kaar terug te gaan.
Ik gebruik mijn Oyster Card nu al ruim 4 jaar en kan 'm dus gewoon telkens hergebruiken zeg maar. Heb 'm het eerste jaar dat ik ging op het vliegveld gekocht in Stansted voor 23 pond, en dan stond er dus een te goed op van 20 pond of zoiets. Geld wat over blijft, blijft ook erop staan. En het opladen is echt heel makkelijk te doen en op het gros van de stations zijn meerdere oplaad punten te vinden. Met 35 pound zou je heel makkelijk 3 dagen uit moeten komen ja, als je zelfs heel intensief gebruik maakt van de underground bv. Mijn ervaring is dat je maar zelden buiten zone 1-4 gaat als 'toerist' zijnde.
MacavityL schreef:Je kunt gewoon met de metro van Kings Cross / St Pancreas naar Paddington met de Circle of Hammersmith & City line en dan klein stukje lopen :j
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers