Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:03

Oh balen zeg. Dat is echt jammer van je vakantie.

Come over to the dark side, we have cookies!


rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:04

Jammer maar wel verstandig. Ga je met mooi weer er weer op uit?

Goof
Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:10

Wij zitten nu enkele dagen in Andorra en het is hier echt schitterend zeg <3
Goedkope camping ook, we zitten erg fijn zo.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:23

Annash schreef:
LadyMadonna schreef:
Mag ik me hier als meelezer melden? Ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou gaan kramperen, maar het krijgt steeds meer mijn interesse.
We willen volgend jaar wellicht een camper huren om te zien of het wat voor ons is alvorens we een aanschaf gaan overwegen.
Mijn man is redelijk opgegroeid met kampeer vakanties (caravan). Ik heb als kind 1x een kampeervakantie gehad in een geleende vouwwagen, en dat was drama :') .

Ik heb dus echt geen idee en lees graag mee voor tips en wat er allemaal bij komt kijken...


Zit het toch in de familie... :D
Je weet me te vinden.


Haha, maar ik ga never niet in een tent hoor, prop wel een camper in je tuin ;)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:46

Ah, wat jammer dat het zo regende. Helaas hier in Nederland niet veel beter.
Ik droom alweer van lekker zomers weer. :+

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:14

Hannanas schreef:
Wij zoeken juist nog de campings zonder WiFi :D
We willen geen WiFi over het hele terrein, bij de receptie is prima maar meer niet.

Annash hoe is het weer daar? En een leuke camping uitgezocht?


Deze week wat minder (18/20 gr, meer bewolking, gisteren regen gehad) maar voor volgende week als ik ga kamperen staat er 23 graden. :)

Ik heb deze uitgezocht, heel simpel: https://www.campsites.co.uk/search/camp ... nham-breck
Maar met uitzicht over zee en dichtbij een dorpje, en ook nog eens in een natuurgebied. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:22

Pikkepor schreef:
Zo, wij zijn gister weer terug gekeerd na 4 dagen regen in de Ardennen. We zouden eigenlijk tot woensdag blijven, maar ze voorspelde alleen maar regen. Dan grijp je je kans wel om droog in te pakken en naar huis te gaan zodra het kan. Zeker als je gaat om lekker te gaan wandelen e.d.

Wat balen! Ja het weer zit nu niet mee he zo in België/noord Frankrijk??

Wij zijn afgelopen zondag vertrokken richting het zuiden, inmiddels voor de 2e nacht in Fréjus. Altijd goed daar! Eerste stop wilde we in het champagne gebied stoppen, omdat we daar geen camping naar ons zin konden vinden doorgereden naar de Bourbogne, in de buurt van Beaune. Wat een leuke omgeving!! Omdat we beide wijnliefhebbers zijn ook bij Chateau du Pommard een wijnproeverij en rondleiding gedaan, wat ik weer niet iedereen aanraad maar voor ons heel leuk. Omdat het weer tegen viel toch maar na 2 nachten doorgereden, naar Carpentras. Daar een camping die 3x niets was.... dus na 1 nacht weg gegaan, de volgende dag een tour bij Domaine de Marotte (Nederlandse wijnboer) gedaan, een dikke aanrader. Daardoor de woorden over de omgeving helemaal teruggetrokken, mooi stukje Frankrijk wederom. We hadden het alleen niet getroffen met de camping, stond allemaal Frans tuig... toch besloten lekker naar het “vertrouwde” Fréjus te gaan, hier staan we op een basic camping het enorm naar ons zin te hebben. Vandaag lekker naar het strand, haven en boulevard geweest. Morgen het oude centrum in en ‘s avonds Luna park. We gaan waarschijnlijk nog 1 keer verkassen, naar omgeving Nice/Monaco. Dus tips voor campings zijn welkom..
Op onze eerste camping waren er heeeel veel kinderen, nu zitten we op een camping zonder animatie, amper kinderen. Heeeerlijk! Halve camping is ook nog vrij, had dat niet verwacht half augustus maar dit is wel echt genieten hoor!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:26

Heerlijk Marloes!

@rien10: ik denk dat we ons gewoon hier thuis wel vermaken! Manlief heeft nog een weekje vakantie en ik nog 2 weken. In oktober nog een week en met kerst. En volgend jaar zit ik voor studie 3 maanden in Schotland, dus dan willen we het daar wat beter aanpakken met vakantie :D Dus onze portie komt nog wel.
En dan erbij, we zijn in februari al naar IJsland geweest. Dat viel toch niet de overtreffen :)

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:32

wij zijn net weer thuis, heerlijk lang douchen zonder om de 5 seconde een knop in te hoeven drukken en zo lekker naar mijn eigen bed.....
We willen eigenlijk e.e.a. aanpassen aan de caravan, maar we kunnen hier thuis niet klussen want het ding kan niet voor de deur staan, staat nu ook een heel end verderop. Bij de caravanstalling mogen we er niet aan klussen, wegbrengen, formulier invullen en wegwezen.
Nu eerst de enorme berg was weg zien te werken..........

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:59

Oh ja die was altijd als je thuis komt..... :roll:

Come over to the dark side, we have cookies!

Hannanas
Berichten: 12993
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:40

Annash schreef:
Hannanas schreef:
Wij zoeken juist nog de campings zonder WiFi :D
We willen geen WiFi over het hele terrein, bij de receptie is prima maar meer niet.

Annash hoe is het weer daar? En een leuke camping uitgezocht?


Deze week wat minder (18/20 gr, meer bewolking, gisteren regen gehad) maar voor volgende week als ik ga kamperen staat er 23 graden. :)

Ik heb deze uitgezocht, heel simpel: https://www.campsites.co.uk/search/camp ... nham-breck
Maar met uitzicht over zee en dichtbij een dorpje, en ook nog eens in een natuurgebied. :)


Leuk! Lekker weer in de voorspelling. Grappig concept, een “Church pop up camping” voor alleen augustus.

Niet banketstaaf maar poetsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:55

Prachtige plek!

Wij willen wel Wifi. Ik lees graag, maar mijn man vermaakt zich bij de caravan met het kijken van youtube filmpjes. En onze dochter vindt dat ook wel fijn als ze even geen speelkameraadje heeft, of het weer werkt even niet mee.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:03

Cookies schreef:
Oh ja die was altijd als je thuis komt..... :roll:

Ik heb de dag voor we naar huis gingen nog een was op camping gedraaid. Uiteraard had ik nog wel wat.. maar het scheelde wel.
Ik had het er al om 8 uur ingegaan.
Even ontbijten met man en kind en opgehangen..
Gelijk in een tas met schoon spul gedaan. De dag stond toch in het teken van opruimen.. voortent afbreken want de ochtend van vertrek was tegen voorspeld..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:55

Dat ligt wel aan de prijs voor het wassen. 5 euro per was... dan doe ik het wel lekker thuis.

Ik gebruik WiFi vooral voor het bepalen van de volgende wandeling/ activiteit die we gaan doen. En evt communicatie met thuis. Foto's versturen en zo.

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:59

bij ons was het wassen 3 euro en drogen 3 euro. Ik heb 1 x gewassen op de camping, maar toch nog genoeg was voor thuis.
Ik word heel ongelukkig zonder wifi. Ga er ook voor zorgen dat ik de volgende keer een fatsoenlijke databundel op de telefoon heb.
De kattenoppas communiceert ook per whatsapp en aangezien de kat 20 is, mankeert hij nogal eens iets.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:06

IMJ schreef:
Cookies schreef:
Oh ja die was altijd als je thuis komt..... :roll:

Ik heb de dag voor we naar huis gingen nog een was op camping gedraaid. Uiteraard had ik nog wel wat.. maar het scheelde wel.
Ik had het er al om 8 uur ingegaan.
Even ontbijten met man en kind en opgehangen..
Gelijk in een tas met schoon spul gedaan. De dag stond toch in het teken van opruimen.. voortent afbreken want de ochtend van vertrek was tegen voorspeld..

Dit hadden onze camping buren ook bedacht. In de avond een was erin gedaan dag voor vertrek, omdat de hele dag de wasmachine bezet was. Vliegt de wasmachine in storing. Om elf uur savonds nog de camping eigenaar opgehaald van huis om dat ding uit te schakelen, want we kregen hem niet uit of van het alarm af. Moest er de volgende dag een monteur bij komen en zij wilden die dag vertrekken. Oeps. Super balen!

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:09

Ik heb een handwas gedaan, verder niet. Dus ja dan heb je wat te doen als je thuis komt. :D

Verder regent het altijd standaard een uurtje voordat we de tent gaan afbreken. _-:( Gelukkig kan ik hem te drogen hangen in de schuur.

Come over to the dark side, we have cookies!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:35

In principe was ik niet op vakantie, deze ene keer wel gedaan. Kostte maar 2,50 en de droger was gratis. Dus dat viel alles mee :j . Even goed nog 4 wassen vakantiewas, omdat het beddengoed van de caravan ook in de was moest. Maar als je alles snel er door jast is het ook wel fijn als het weer lekker fris is.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:39

Ik was meestal 1x op vakantie. Maar ook omdat ik niet zoveel handdoeken wil meenemen bijvoorbeeld. We doen er meestal wel 2x mee, maar ik zorg dan dat ik voor 1 week genoeg heb. Voordat we dan naar een andere camping gaan doe ik eerst een wasje zodat we weer schone handdoeken hebben. Zelfde geldt ook voor kleding en de boxershorts van vriendlief, neem meestal voor een week iets mee. Moet uiteindelijk toch weer allemaal in de auto in gepakt worden :+


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:16

Wij doen een week met een handdoek := Na gebruik uithangen en hij is weer droog voor de volgende ronde.

Ik was alleen als we langer dan een week weggaan omdat ik het vertik om meer kleding mee te slepen. Is het korter, dan was ik ook pas thuis.
Wij hebben meestal een vuilniszak in de auto waar we alle vuile was ingooien tijdens een kampeertrip, dus die keer ik dan thuis in het washok om en zo de wasmachine in.

Cookies schreef:
Verder regent het altijd standaard een uurtje voordat we de tent gaan afbreken. _-:( Gelukkig kan ik hem te drogen hangen in de schuur.

Bekend probleem. Regen of zware dauw. Wij pakken ook vaker nat dan droog in. Gelukkig kunnen wij het eea onder het huis aan de balken ophangen (wonen op de bovenverdieping als het ware).

Een keer hebben we op de terugweg 2 dagen regen gehad en toen waren we met de ute van mijn man (open achterbak met alleen een zeiltje eroverheen). Alles was klam toen we thuiskwamen. Het huis leek wel een uitdragerij toen ik alles uitgehangen had :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:12

Barramundi schreef:
Wij doen een week met een handdoek := Na gebruik uithangen en hij is weer droog voor de volgende ronde.

Ik was alleen als we langer dan een week weggaan omdat ik het vertik om meer kleding mee te slepen. Is het korter, dan was ik ook pas thuis.
Wij hebben meestal een vuilniszak in de auto waar we alle vuile was ingooien tijdens een kampeertrip, dus die keer ik dan thuis in het washok om en zo de wasmachine in.

Cookies schreef:
Verder regent het altijd standaard een uurtje voordat we de tent gaan afbreken. _-:( Gelukkig kan ik hem te drogen hangen in de schuur.

Bekend probleem. Regen of zware dauw. Wij pakken ook vaker nat dan droog in. Gelukkig kunnen wij het eea onder het huis aan de balken ophangen (wonen op de bovenverdieping als het ware).

Een keer hebben we op de terugweg 2 dagen regen gehad en toen waren we met de ute van mijn man (open achterbak met alleen een zeiltje eroverheen). Alles was klam toen we thuiskwamen. Het huis leek wel een uitdragerij toen ik alles uitgehangen had :')


Nee sorry, een week met dezelfde handdoek vind ik toch echt te lang :o Drie keer overweeg ik nog, maar dan houdt het echt op..

Wij doen meestal ook als het de was in kan direct in de auto, hoeft dat niet meer te worden ingepakt later!

Tent pakken wij toch ook meestal wel met dauw in omdat we op tijd naar huis willen en meestal ver van huis zijn. En ik wil thuis altijd graag nog het grondzeil goed schoonmaken. Mijn schoonouders wonen op een boerderij op 2 minuten afstand, dus daar zetten wij de volgende dag alles nog even op om goed op te bergen. Vind ik eigenlijk wel net zo ideaal!

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:24

Ik was altijd op vakantie.
We nemen altijd een grote handdoek, een kleine handdoek en een strandlaken p.p mee.
Ook als we drie weken weggaan. Doe rustig een week met een handdoek. Zie daar geen probleem in, thuis was ik handdoeken ook niet na eenmaal gebruiken.

We proberen wel steeds minder kleding mee te nemen, omdat je vaak toch een aantal favorieten veel aan doet en de rest voor de sier meeneemt. Maar wij hebben ook een innieminnie auto dus er kan ook echt niets teveel mee.
Grondzeil doen wij altijd in een vuilniszak en dat vouwen we dan zo dat je maar één kant vies hebt.
Tent grondzeil zit aan de tent vast en is dus niet vies, doordat er een extra zeil onder zit.

Bnet
Berichten: 2232
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:33

Wat dat betreft hebben wij eigenlijk een te grote auto := we nemen dus vaak ook wel dingen mee die we uiteindelijk helemaal niet gebruiken. Wassen doe ik niet graag op vakantie, dus we zorgen er wel voor dat we genoeg kleren bij ons hebben. Alleen onderbroeken en sokken willen we nog wel eens in een klein handwasje doen, vooral als het wandelsokken ofzo zijn.

Ik ben enorm aan het aftellen, vandaag laatste werkdag, morgen auto inpakken en zondag vertrekken we naar Tsjechië!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:40

Ik bekijk het weer altijd goed zodat ik de voortent er droog af kan halen. Wel eens een dag of 2 voor vertrek, maar we zijn toch altijd de hele dag weg.
Wij hebben zo’n grasmat sparend grondzeil, het gras en de plantjes groeien er gewoon doorheen [ img ]
Dit was na een week :')

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:46

Hhahaha een groen tapijtje in de voortent.

Ik heb ook maar een kleine auto, dit jaar hebben we de helft van de achterbank eruit gehaald. Scheelde echt een hoop ruimte. Ik heb dit jaar ook minder kleren meegenomen, ik neem altijd veel te veel mee en je doet inderdaad vaak je favo dingen aan.
Verder hebben we dit jaar voor het eerst de fietsen meegenomen op zo'n fietsendrager op de trekhaak. We hebben 263 km gefietst in 2 weken.

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, thequeensmum en 3 bezoekers