Met baby voor het eerst op vakantie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 13:27

Hoi!
Wij zijn de trotse ouders van een pasgeboren meisje, net geboren op 2 juli.
Nu willen we misschien nog even en paar dagen weg net voor de herfstvakantie; een weekend of midweek.
Ik denk dat we ergens naar Drenthe gaan, lekker dichtbij huis, vooral omdat het onze eerste (mini)vakantie is met baby , en niet te lang in de auto willen zitten.
Heeft iemand nog tips?
We houden van wandelen, dus middenin de bossen zou heel erg leuk zijn, en dat er van alles is voor de baby in het huisje(qua slapen/verzorging e.d), en dan jullie ervaringen, ben ik erg benieuwd naar.

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:29

Hof van saksen :P Of een andere landal/CP oid. Ideaal met kinderen.

[o]

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:29

Toen onze eerste een baby was, hebben wij in een vakantiepark een huisje gehuurd. Dat was fijn, van alle gemakken voorzien.


Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:54

Centerparcs en Landal hebben huisjes speciaal ingericht op baby's. En ze hebben ook soms babyzwemmen in een extra warm bad.

Is het al lente?

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:22

CP de hutteheugte. Van alle gemakken voorzien, ideaal voor met een baby, lekker warm zwembad, genoeg te wandelen en babymassage/babyzwemmen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:24

Als zo klein zijn, heb je aan een kinderwagen genoeg.

cissi
Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:53

Hof van Saksen! Ze hebben er ook huisjes speciaal ingericht voor baby's. Leuk park en mooie omgeving.

PROUD TO BE A FARMER

madeliefw
Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:32

Zou ook zeggen hof van saksen. Speciale huisjes voor kleine baby's Veel mogelijkheden, lekker zwemmen. Hier in het voorjaar geweest wel met kindje al anderhalf toen. Maar bedje, traphekjes, stoeltje etc allemaal goed in orde. Al vraag ik me af wat je met zo'n klein babytjes daarvan nodig hebt. Ze hebben ook een huisje met een soort hangwiegje zag ik laatst. Nouja supermarkt, animatie, lekker eten allemaal op het park en in de buurt boomkroonpad, dierentuin, bossen.

[o]

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:06

Landal rabbit Hill of landal sluftervallei is leuk met die kleintjes en liggen beide prachtig in de natuur.

xSwanHeart
Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:37

Het Wildryck heeft mooie huisjes direct aan (in) het Drents Friesche Wold, misschien is dat wat?

Heb geen persoonlijke ervaring met het park, maar heb er jarenlang bijna naast gewoond en de omgeving is prachtig :j

_Jitske_
Berichten: 5541
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:22

Landal Hunerwold State is ons goed bevallen toen onze dochter een paar maanden oud was :). Vanaf het park wandel je zo het natuurgebied in en genoeg dingen te bezoeken in de omgeving (Kamp Westerbork, gevangenismuseum Veenhuizen, hunebedden etc.)

      .♥. Velvet Brown .♥.
Dressuur: L2 + 2 Springen: M + 5 SGW: L + 10
        .♥. Britt .♥.
Dressuur: M2 + 3 Springen: M + 6 SGW: M + 8

Ohana_91
Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:47

Ietsje verder weg misschien, maar de Leemkule in Hattem? Je hebt daar speciale kinderhuisjes. Ik weet niet precies hoe het zit met wandelmogelijkheden in de omgeving, dat hebben wij vrij weinig gedaan. Wel vond ik de draagdoek fijner dan de kinderwagen :) misschien gooi ik nu een knuppel in het hoenderhok, maar ik weet niet of je wilt wachten met zwemmen totdat ze haar eerste vaccinaties heeft gehad? Wij vonden het zwembad lekker warm voor een kleintje, zowel in als uit het water.

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:48

Elk huisje Caravan Chalet of wat dan ook is prima, Zolang jij en je partner in de buurt zijn en niet te veel van de structuur afwijken.
neem je standaard voeding mee en voldoende, ook je zelfde luiers en billen doekjes dat is wel mijn tip.
( wij hadden dus een kind wat dus niet tegen andere voeding kon en ook niet tegen de andere luiers en billendoekjes, zitje daar in een onbekend gebied met een kind dat ineens helemaal onder de rode stippen zit).
Heb je al eens aan een boerencamping gedacht, het is heerlijk om daar de dieren te bekijken de vogels te zien vliegen etc
Op vekabo.nl heb je veel van die kleine paradijsjes waar vaak ook huisjes verhuurd worden,hier is de Zeeuwse kust favoriet of de heuvels van Limburg, leuk om er samen op uit te trekken.
Echt een kind heeft niet veel meer nodig! *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:09

kwita schreef:
Elk huisje Caravan Chalet of wat dan ook is prima, Zolang jij en je partner in de buurt zijn en niet te veel van de structuur afwijken.
neem je standaard voeding mee en voldoende, ook je zelfde luiers en billen doekjes dat is wel mijn tip.
( wij hadden dus een kind wat dus niet tegen andere voeding kon en ook niet tegen de andere luiers en billendoekjes, zitje daar in een onbekend gebied met een kind dat ineens helemaal onder de rode stippen zit).
Heb je al eens aan een boerencamping gedacht, het is heerlijk om daar de dieren te bekijken de vogels te zien vliegen etc
Op vekabo.nl heb je veel van die kleine paradijsjes waar vaak ook huisjes verhuurd worden,hier is de Zeeuwse kust favoriet of de heuvels van Limburg, leuk om er samen op uit te trekken.
Echt een kind heeft niet veel meer nodig! *\o/*


Een baby van een paar maanden heeft echt nog helemaal niks aan dieren en vogels, dus dan moet je dan echt alleen doen omdat je het zelf leuk vindt.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 15:21

Onze baby is nu pas 6 weken oud(jong :D ) dus zal ze zelf niet zoveel van de omgeving gaan zien.
Geloof dat ze nu pas 20 tot 30 cm voor zich uit kan zien :D
Ik denk niet dat we gaan zwemmen, want ze heeft pas 2 vaccinaties gehad en krijgt binnenkort de volgende, dus zwemmen doen we toch nog niet(en lijkt me ook een beetje eng, want ik heb het zelf nog nooit gedaan, zwemmen met een baby, en denk dat we daarvoor eerst eens naar een zwembad hier in de buurt gaan, waar je met je baby kan zwemmen, met begeleiding).
Het gaat om de omgeving puur voor ons zelf; om lekker met de kinderwagen door het bos te gaan wandelen, en eekhoorntjes te gaan spotten; vooral leuk als ze om het vakantiehuisje heen lopen :j
En misschien een fiets huren,met een fietskar erachter met zo'n babyschelp erin voor de baby.

M'n vriend wou ook wel naar de Veluwe, en dat is maar 1,5 uur rijden met de auto vanaf ons huis, dat valt nog mee, qua afstand.
Is er iemand bekend met het vakantiepark in Eerbeek; ook van landal Greenparks: Coldenhove?
We zijn er jaren geleden wel eens geweest met z'n 2en, en dat beviel ons prima, en nu las ik net dat ze daar ook een babybungalow hebben, lijkt me ook wel leuk!

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

madeliefw
Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:03

Ja wij hebben daar een kinderbungalow gehad. Mooie omgeving daar. En ze hadden een brasserie waar je erg lekker kon eten. Verder veel voor kinderen maar daar is jullie kindje dan nog te jong voor.

Overigens kun je met zo'n klein kindje overal wel terecht. Meer dan een campingbedje heb je niet nodig.

Een hotel zou ook een optie kunnen zijn, lekker ontbijt erbij. Wij hebben een keer in een hotel gezeten toen onze dochter zo oud was. Lekker samen in bad geweest, kindje gewoon mee uit eten. Onze dochter was wel heel rustig.

[o]

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:11

Durante schreef:
Onze baby is nu pas 6 weken oud(jong :D ) dus zal ze zelf niet zoveel van de omgeving gaan zien.
Geloof dat ze nu pas 20 tot 30 cm voor zich uit kan zien :D
Ik denk niet dat we gaan zwemmen, want ze heeft pas 2 vaccinaties gehad en krijgt binnenkort de volgende, dus zwemmen doen we toch nog niet(en lijkt me ook een beetje eng, want ik heb het zelf nog nooit gedaan, zwemmen met een baby, en denk dat we daarvoor eerst eens naar een zwembad hier in de buurt gaan, waar je met je baby kan zwemmen, met begeleiding).
Het gaat om de omgeving puur voor ons zelf; om lekker met de kinderwagen door het bos te gaan wandelen, en eekhoorntjes te gaan spotten; vooral leuk als ze om het vakantiehuisje heen lopen :j
En misschien een fiets huren,met een fietskar erachter met zo'n babyschelp erin voor de baby.

M'n vriend wou ook wel naar de Veluwe, en dat is maar 1,5 uur rijden met de auto vanaf ons huis, dat valt nog mee, qua afstand.
Is er iemand bekend met het vakantiepark in Eerbeek; ook van landal Greenparks: Coldenhove?
We zijn er jaren geleden wel eens geweest met z'n 2en, en dat beviel ons prima, en nu las ik net dat ze daar ook een babybungalow hebben, lijkt me ook wel leuk!


Coldenhove is een van de grotere parken en nog niet zolang geleden gerenoveerd.

Voor hetgeen waar jullie naar op zoek zijn zeker de moeite waard!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Shaya_
Berichten: 1276
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:20

Of gewoon dagjes weg gaan?
Onze baby is 5,5 week oud en we hebben over 2 weken samen vakantie.

Wij gaan gewoon stukje met de auto rijden en wandelen en dan thuis slapen.
Zo een kleintje heeft er nog niet veel aan.
Echt op vakantie gaan we in mei als de kleine wat groter is.

Aan het typen...

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:54

Wij zijn met de kleine lekker naar Duitsland gegaan :) kinderwagen thuis gelaten en drager en draagdoek mee.
Babies zijn heerlijk flexibel over het algemeen (disclaimer: uitzondering daar gelaten)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:48

Wij gaan graag naar Roompot vakantie park in Hoenderloo, Gelderland. Vanuit het park, loop je direct de Veluwe op en ben je omringd met bos en heel veel wandel en fiets routes. Echt een prachtig gebied daar! Wij hadden dan de hond mee en ons zoontje en zijn er tot nu toe in alle seizoenen wel een keer geweest. Ook erg leuk in de winter met sneeuw als je geluk hebt haha. Alles aanwezig ook in het huisje voor de kleine - geloof dat je wel vooraf moet aangeven wat je graag aanwezig wilt hebben, maar kan zijn dat het er ook standaard aanwezig is. Dat weet ik even niet meer hihi, mijn man boekt altijd. En het zijn erg ruime huisjes ook.

https://www.roompot.nl/vakantieparken/n ... owQAvD_BwE

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-19 12:34

Keet schreef:
Wij zijn met de kleine lekker naar Duitsland gegaan :) kinderwagen thuis gelaten en drager en draagdoek mee.
Babies zijn heerlijk flexibel over het algemeen (disclaimer: uitzondering daar gelaten)


We gaan volgend jaar naar Duitsland (daar gingen mijn ouders ook met mij heen, toen ik nog een baby was, tot peuter aan toe).

Ik denk dat we naar Coldenhove gaan, omdat we daar best bekend zijn(zijn er 2x geweest).
On ze baby is erg gemakkelijk, alleen tijden ons avondeten, zo tussen 6 en 8 uur , is ze vaak wat huilerig, maar voor de rest super makkelijk!

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Reusje0504
Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:12

Ik zou idd een mooi vakantiepark uitzoeken waar je vanaf het park kan gaan wandelen. Je hoeft dan de baby niet de hele tijd in/out de autostoel te doen en in/uit de kinderwagen of draagzak oid.

Draagzak mee zou ik ook doen, lekker kindje dichtbij en je kan overal heen! Wij zijn met 2 baby’s van toen 7 maanden oud naar hof van saksen geweest. Was top!

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 09:35

Wij hebben inmiddels onze vakantie geboekt bij Coldenhove, in Eerbeek, voor 1 week *\o/*
We gaan binnenkort even achter een draagzak aan, lijkt me erg handig inderdaad!
Hebben er zin in, voor het eerst met onze kleine meid op vakantie <3

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:36

Durante schreef:
Wij hebben inmiddels onze vakantie geboekt bij Coldenhove, in Eerbeek, voor 1 week *\o/*
We gaan binnenkort even achter een draagzak aan, lijkt me erg handig inderdaad!
Hebben er zin in, voor het eerst met onze kleine meid op vakantie <3


Mocht je advies willen. In Groningen bij Musjes hebben ze ontzettend veel kennis en mogelijkheden :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:26

Durante schreef:
Wij hebben inmiddels onze vakantie geboekt bij Coldenhove, in Eerbeek, voor 1 week *\o/*
We gaan binnenkort even achter een draagzak aan, lijkt me erg handig inderdaad!
Hebben er zin in, voor het eerst met onze kleine meid op vakantie <3

Leuk!! Je kunt eventueel ook een draagzak voor een paar euro huren als je niet zeker weet of je hem buiten de vakanties gaat gebruiken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, dazzy, Esplen, Miran, mvdende, purny, SdaphneS, Unicorn79, Xhiske, YaraNls, YvonneV en 81 bezoekers