Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 11:24

Nee precies, ze zijn nog wel aan het opbouwen maar toch trok het mij totaal niet. Gelukkig hoefde we er maar 1 nachtje te blijven dus de volgende dag snel weer vertrokken :P

Verder was NZ wel top :D


Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:38

Leuk een nieuw zeeland topic! Zelf zit ik er al een jaar in oamaru (3 uurtjes terzuide van chirstchurch) en mijn voorkeur ligt bij het zuider eiland. Vind zelf de steden niets en al helemaal christchurch niet. Queenstown is de enige stad die ik wel leuk vind!
Laatst bijgewerkt door Change_ op 14-08-19 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 08:40

Leuk! Woon je daar of zit je daar op een werkvisum? Queenstown vond ik ook leuk en gezellig maar was blij weer de natuur in te kunnen na de feestdagen hoor :D

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:43

Heb het afgelopen jaar een work holiday visum gehad maar hebben nu een aanvraag gedaan voor werk visum :):)

Dat heb ik zelf ook, sowieso natuur rond queenstown is echt prachtig. Heb je milford of fiordland gezien?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 08:46

Tof zeg! Spannend.

Milford zijn we geweest, hebben we rond gelopen maar hebben de cruise van Doubtful gepakt.
fiordland, was ook echt prachtig!

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:56

Leuk! Zelf heb ik alleen nog maar milford gezien de rit er heen alleen al :~ wil deze zomer wel nog een x terug voor fiordland

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 08:58

Haha ja de rit an sich was al prachtig! Wij sliepen daar halverwege en ondanks dat het zomer was in NZ moesten we in de ochtend de ramen krabben en muts op :')


Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:01

Ja dat is wel heel jammer inderdaad. Ik heb zelf een road trip gedaan in december en in queenstown was het lekker en zodra ik verder naar beneden ging heb ik alleen maar regen gehad. Gelukkig is dit niet zo waar ik woon. Hier hebben we bijna het hele jaar door zon

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:26

Wat leuk Change_ dat je in Oamaru woont.
Zijn wij doorheen gereden om naar de Blue Pinguins te kijken. Spijt van gehad als haar op mijn hoofd.

Was liever even bij het Steampunk museum gestopt

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 10:09

Change_ schreef:
Ja dat is wel heel jammer inderdaad. Ik heb zelf een road trip gedaan in december en in queenstown was het lekker en zodra ik verder naar beneden ging heb ik alleen maar regen gehad. Gelukkig is dit niet zo waar ik woon. Hier hebben we bijna het hele jaar door zon



Haha ja wij mochten echt niet klagen, van alle weken dat we daar waren hebben we maar 2 dagen regen gehad. Hadden veel jaloerse mensen :')

Heerlijk het hele jaar door zon :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:43

Oh ik vind dat koude niet erg! Ik heb net graag dat het vriest of sneeuwt, hier is het nu winter en hebben we alleen maar wind en regen, geef mij dan maar gewoon vorst en sneeuw :)) Ik hoop dat we in september/oktober wat sneeuw hebben!

Heeft iemand aanraders voor goede bedrijven die fijne cruises doen in Doubtful/Milford Sound? We zijn er nog niet uit welke van de twee we willen doen, en ik zie met al die bedrijven door het bos de bomen niet meer. :=

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:11

Wij zijn met southern discoveries naar Milford Sound geweest.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 13:43

Yasmine schreef:
Oh ik vind dat koude niet erg! Ik heb net graag dat het vriest of sneeuwt, hier is het nu winter en hebben we alleen maar wind en regen, geef mij dan maar gewoon vorst en sneeuw :)) Ik hoop dat we in september/oktober wat sneeuw hebben!

Heeft iemand aanraders voor goede bedrijven die fijne cruises doen in Doubtful/Milford Sound? We zijn er nog niet uit welke van de twee we willen doen, en ik zie met al die bedrijven door het bos de bomen niet meer. :=



https://www.realjourneys.co.nz/en/exper ... s-cruises/

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:43

Olle schreef:
Wat leuk Change_ dat je in Oamaru woont.
Zijn wij doorheen gereden om naar de Blue Pinguins te kijken. Spijt van gehad als haar op mijn hoofd.

Was liever even bij het Steampunk museum gestopt


En heb je ze gezien? Ben al een paar keer weze kijken maar helaas nog niet van dichtbij kunnen bewonderen.
Steampunk museum schijnt ook niet veel aan te zijn. Of je moet er sowieso al helemaal weg van zijn.
Vind oamaru wel een van de leukste stadjes die ik tot nu toe gezien heb.

Vind de kou ook niet erg, zolang het maar niet regent. Rond milford sound en de westcoast regent het wel heel veel.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:43

Ja we hebben een paar pinguins gezien welke binnen zaten.
Maar ik vond het veel te toeristisch om de dieren echt een plezier te doen.

Wij zijn twee dagen later het Otago Peninsula opgegaan bij Dunedin en daar op een privéterrein rondgereden en hier verschillende pinguins gezien. En van een afstand ook de yellow eyed pinguin gezien.
Dit was allemaal de dieren in hun natuurlijk habitat in plaats van op een tribune gaan zitten zoals in Oamaru.

Stadje zag er wel superleuk uit :)

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:11

Hier is ook een mooi strandje waar je ze kunt zien vanaf een afstand. Ik heb iig nog nooit op een tribune gezeten haha. Is zeker aan het einde in die doodlopende straat langs een berg of niet? Schijnbaar lopen ze daar snachts gewoon over de weg naar de berg toe :=

Kun je ze in dunedin de hele dag door zien of alleen in de ochtend/avond?

Hier een filmpje voor de mensen die t leuk vinden, mini strandje van oamaru
Laatst bijgewerkt door Change_ op 15-08-19 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:16

Change_ schreef:
Hier is ook een mooi strandje waar je ze kunt zien vanaf een afstand. Ik heb iig nog nooit op een tribune gezeten haha. Is zeker in die doodlopende straat langs een berg of niet? Schijnbaar lopen ze snachts gewoon over de weg naar de berg toe :=

Kun je ze in dunedin de hele dag door zien of alleen in de ochtend/avond?


Ja geen aanrader hoor die doodlopende straat in :+

Wij waren overdag en toen kregen we te horen dat er dan geen pinguins zouden zijn -O- .
Twee dagen later de man op het Otago Peninsula vervloekte ook deze Oamaru Blue Pinguin Colony. Hij moest ook hard lachen toen we vertelde dat ons was verteld dat ze alleen 's avonds te zien waren.

In Dunedin zelf zullen de pinguins niet zo snel te zien zijn, omdat het gewoon te druk is. Maar overal wel borden met oppassen voor de pinguins. Op de Peninsula waren wij op privé terrein, dus hier komt bijna niemand en zeker geen standaard vervoer.
Dus een hoop verlaten stranden met pinguins en seals.

Helaas geen albatrossen gezien, dus ik moet nog een keer terug :Y)

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:27

Olle schreef:
Ja geen aanrader hoor die doodlopende straat in :+

Wij waren overdag en toen kregen we te horen dat er dan geen pinguins zouden zijn -O- .
Twee dagen later de man op het Otago Peninsula vervloekte ook deze Oamaru Blue Pinguin Colony. Hij moest ook hard lachen toen we vertelde dat ons was verteld dat ze alleen 's avonds te zien waren.

In Dunedin zelf zullen de pinguins niet zo snel te zien zijn, omdat het gewoon te druk is. Maar overal wel borden met oppassen voor de pinguins. Op de Peninsula waren wij op privé terrein, dus hier komt bijna niemand en zeker geen standaard vervoer.
Dus een hoop verlaten stranden met pinguins en seals.

Helaas geen albatrossen gezien, dus ik moet nog een keer terug :Y)


Ja het is echt ellende. Ben al verschillende keren terug gegaan naar die straat en zie ze gewoon niet. Alleen op een afstand op de pier maarja ik wil ze van dichtbij zien natuurlijk :+

Ze schijnen wel alleen vroeg in de ochtend het water in te gaan en dan later in de avond weer op het land komen. Maar die pinguins op de pier chille daar de hele dag

Vind die borden met pas op pinguins wel dan wel weer cool :')

Zijn die plekken in dunedin dan wel legaal om te komen?

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:16


Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:23

Okee dankje, maaaruu 100 dollar :wow: vond je het het geld waard?

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:27

Ja wij vonden het heel gaaf met een karretje met 8 wielen door het terrein heen scheuren.
De Fur Seals van dichtbij gezien, zonder dat ze agressief waren (ze kwamen echt nieuwsgierig bij ons kijken). Mooi gebied en natuurlijk blue pinguins gezien van heel dichtbij.
Maar wij waren op huwelijksreis, dus gingen niet besparen.
Voordeel was ook dat wij echt als enige (met de gids) op het terrein waren, dus alle dieren waren superrelaxed.

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:28

Dat klinkt inderdaad erg leuk!
Ik ga even uitzoeken of ik er ook te voet kan komen anders ga ik het denk ook doen. Heb nu lang genoeg gewacht :+

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:32

Heb je al gekeken bij de Bushy beach in Oamaru?
Daar schijn je ze ook gewoon met regelmaat het water uit te zien komen en is gratis :)

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:08

Olle schreef:
Heb je al gekeken bij de Bushy beach in Oamaru?
Daar schijn je ze ook gewoon met regelmaat het water uit te zien komen en is gratis :)


Yess dat filmpje dat ik eerder gepost heb is daar :D heb daar alleen nog maar zeehonden gezien :j

Nado
Berichten: 3343
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:22

Wij gaan volgend jaar april op huwelijksreis naar NZ :):) Nu zijn we op dit moment aan het bekijken of het een combi cabins + auto of met een self-contained camper wordt. We zijn nog nooit met een camper op reis geweest dus we vinden dat eigenlijk best spannend. Hebben jullie ervaring met één of beide en wat vonden jullie de voor- en nadelen?

Het idee is nu ong. 1,5 wk noordereiland en 2,5 wk zuidereiland. We houden van landen/natuur als Noorwegen en Schotland en daar lijkt het zuidereiland beter bij te passen. Klopt deze redenering of zeg je: nee joh, het noordereiland moet je langer heen. Verder blijven we liever weg van toeristische hotspots, dus insider tips zijn welkom ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, Cowgirl83, Laibadji, Mitch_Beauty, NinaCharlie, tumtummie en 83 bezoekers