Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:55

Hmmm :S
okee


zonnebloem18
Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:12

Op het juiste netwerk hadden wij in Duitsland en Oostenrijk bijna overal 4G. O2 was niets maar Vodafone en Telekom hadden prima bereik.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:24

Kan je er niet alleen heen? Als mijn vriend niet mee wil (komt nooit voor) kan ie mooi bij de tent blijven zitten.

Come over to the dark side, we have cookies!

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:38

Hier in de Harz zijn hele stukken waar je gewoon geen service hebt. Verder staat er vaak een E dan kan je ook niks en ik ben al blij met 3g.
Er zijn nu thuis problemen met mijn oude kat. Ik moet naar de receptie lopen om te kunnen bellen.

zonnebloem18
Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:42

Je zou via je netwerkverbinding bij de instellingen eens kunnen kijken of je een andere provider kunt selecteren.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:14

WiFi is echt een ramp op alle campings die ik heb gehad, Denemarken, Duitsland, België en Luxemburg. Maar meestal staan we ok vrij achteraan en dan is het bereik minimaal... Maar volgens zeggen hebben ze op de hele camping dekking. Gelukkig heb ik onbeperkte bundel.

Het was in Luxemburg echt een aanrader. Waren in consdorf (klein Zwitserland).

Camping en onze buren waren erg gezellig. Ik ben niet zo'n buurter, maar we hadden de vuurplaats voor de deur en daar menig avond met verschillende buren gezeten.

Het enige wat ik jammer vond was de 5 euro voor de wasmachine en droger.

Ze hadden gewoon een instelbare douchekop (van regen tot massage straal) En ook qua temperatuur en hardheid helemaal in te stellen. Heerlijk.

En kostte ook nog eens weinig. Grote leuke speelplaats voor de kids.

De laatste 2 dagen hadden we nogal aparte buren. Die pakken de houten picknicktafel en zette die bij hun tent. En een wandel gezin op doortocht mocht die wel lenen, maar naderhand wel weer terug zetten. Terwijl die juist was voor mensen die boven het vuur hun eten maakten.

Ik zoek trouwens mijn campings op formaat, niet te groot/ veel standplaatsen, foto's en recensies. En uiteraard locatie. Liefst dat je vandaag de camping gelijk in de natuur zit.

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:26

Het mooiste toiletgebouw hadden we op een camping in Kaumberg, bij Wenen. Helemaal marmeren gebouw, enorm grote douches, je schoenen en kleren bleven tenminste droog. Wasmachine en droger kost overal waar ik was ieder 3 euro.
Opvallend is dat er overal maar 4 douches zijn, zeker een wettelijk minimum ofzo, ongeacht hoe groot de camping is.

In Baarle Nassau was geen apart hok voor dames en heren, dat vond ik persoonlijk niet prettig, maar ik schijn erg preuts te zijn. Zie hier vrouwen zich helemaal bloot aan een wastafel wassen. Ik douche dan lieve even snel.

Toiletgebouwen waar je met een sleutel of kaartje in moet, zijn ook nieuw voor mij. Was vroeger nergens

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:30

We hebben onze nieuwe (2e hands) voortent van de T@B uitgeprobeerd afgelopen weekend. Wat een wereld ding! We zullen hem heus niet altijd gebruiken, maar als we in het voor- of naseizoen met koude gaan kamperen, dan zitten wij safe. Heerlijk ding, heel diep, super kwaliteit doek. Helemaal top.

fique
Berichten: 2498
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:54

Wij zijn verleden week teruggekomen van 2 weekjes kamperen in Koudum (Friesland).
Was de 2e keer deze camping en besloten volgend jaar daar ook weer heen te gaan. [ img ]

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:11

Idd Morrie, kun je niet zelf daarheen gaan? Kan je man lekker cultureel rondkijken. Hier ook hele verschillende interesses, ik probeer het dan een beetje te verdelen; dus 1-2 wildparken/natuur dingen ipv allemaal en dan ook eens dagje naar een race circuit of auto museum ofzo.

Grappig om jullie ervaringen over campings in Europa te lezen. Ik heb al zeker 10 jaar niet meer in Europa gekampeerd en blijkbaar zijn dingen daar nu echt heel anders.
Internetbereik bijvoorbeeld is voor ons bijna standaard dat het er niet is, WiFi heel soms maar daar maken wij zelden gebruik van omdat het meestal super traag is.
Sleutel of pasje (of code) voor het toiletgebouw is hier heel veel voorkomend, op veel plaatsen moet je er zelfs een borg van bijv $10 voor betalen.
Gezamenlijke kamp-keuken met tafels en stoelen is hier heel gebruikelijk. Daar is dan meestal ook een koelkast, aanrecht om af te wassen, BBQ-plaat, gasstel/elektrische kookplaat en meestal zelfs een broodrooster en waterkoker. En het mooie is: 99% van de mensen gebruikt het en laat het netjes achter, ideaal!
Betalen voor de douche is eigenlijk alleen wanneer de camping zelf gratis en heel basic is.

Fijn dat de voortent bevalt Rien! Dat is altijd even afwachten als je wat nieuws hebt.

Nieuwsgierig aagje hier: hebben jullie nou een zwembad(je) naast de tent staan fique?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:52

[ img ]
Ook nog nooit gezien, achter die deur zijn de douches

fique
Berichten: 2498
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:24

Barramundi schreef:
Idd Morrie, kun je niet zelf daarheen gaan? Kan je man lekker cultureel rondkijken. Hier ook hele verschillende interesses, ik probeer het dan een beetje te verdelen; dus 1-2 wildparken/natuur dingen ipv allemaal en dan ook eens dagje naar een race circuit of auto museum ofzo.

Grappig om jullie ervaringen over campings in Europa te lezen. Ik heb al zeker 10 jaar niet meer in Europa gekampeerd en blijkbaar zijn dingen daar nu echt heel anders.
Internetbereik bijvoorbeeld is voor ons bijna standaard dat het er niet is, WiFi heel soms maar daar maken wij zelden gebruik van omdat het meestal super traag is.
Sleutel of pasje (of code) voor het toiletgebouw is hier heel veel voorkomend, op veel plaatsen moet je er zelfs een borg van bijv $10 voor betalen.
Gezamenlijke kamp-keuken met tafels en stoelen is hier heel gebruikelijk. Daar is dan meestal ook een koelkast, aanrecht om af te wassen, BBQ-plaat, gasstel/elektrische kookplaat en meestal zelfs een broodrooster en waterkoker. En het mooie is: 99% van de mensen gebruikt het en laat het netjes achter, ideaal!
Betalen voor de douche is eigenlijk alleen wanneer de camping zelf gratis en heel basic is.

Fijn dat de voortent bevalt Rien! Dat is altijd even afwachten als je wat nieuws hebt.

Nieuwsgierig aagje hier: hebben jullie nou een zwembad(je) naast de tent staan fique?


Ja zwembadje voor de hond. :)

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:15

Wat leuk dat de hond dan even kan plonzen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:24

Wat een bofhond.

Come over to the dark side, we have cookies!

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:52

[ img ]
Mijn man is hierheen aan het klimmen en ik zit in een parkje op de parking in de zon. Ik zag de klim niet zitten met mijn kapotte knie en zere voet.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:26

Ziet er mooi uit. Sterkte met je knie en voet.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:48

Mag ik me hier als meelezer melden? Ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou gaan kramperen, maar het krijgt steeds meer mijn interesse.
We willen volgend jaar wellicht een camper huren om te zien of het wat voor ons is alvorens we een aanschaf gaan overwegen.
Mijn man is redelijk opgegroeid met kampeer vakanties (caravan). Ik heb als kind 1x een kampeervakantie gehad in een geleende vouwwagen, en dat was drama :') .

Ik heb dus echt geen idee en lees graag mee voor tips en wat er allemaal bij komt kijken...

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:04

Ik heb volgend weekend eindelijk weer geboekt voor kamperen! Laatste keer was twee jaar geleden dus het werd tijd. Ga een lang weekend want de 26e is in Engeland een vrije dag.

Ga naar de kust in Norfolk. :)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:16

Welkom!

Tof Annash en dat werd dan ook wel weer tijd.
Ik heb stiekem al bedacht waar we volgend jaar naar toe gaan, maar waarschijnlijk niet kamperen. Orkney eilanden en Shetland eilanden. Iemand daar al eens geweest?

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:46

LadyMadonna schreef:
Mag ik me hier als meelezer melden? Ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou gaan kramperen, maar het krijgt steeds meer mijn interesse.
We willen volgend jaar wellicht een camper huren om te zien of het wat voor ons is alvorens we een aanschaf gaan overwegen.
Mijn man is redelijk opgegroeid met kampeer vakanties (caravan). Ik heb als kind 1x een kampeervakantie gehad in een geleende vouwwagen, en dat was drama :') .

Ik heb dus echt geen idee en lees graag mee voor tips en wat er allemaal bij komt kijken...


Dat dacht ik ook tot ik ben gegaan, maar ik ga wel buiten het hoogseizoen, in het hoogseizoen zou het niks voor mij zijn. Ik hou van de rust.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:08

LadyMadonna schreef:
Mag ik me hier als meelezer melden? Ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou gaan kramperen, maar het krijgt steeds meer mijn interesse.
We willen volgend jaar wellicht een camper huren om te zien of het wat voor ons is alvorens we een aanschaf gaan overwegen.
Mijn man is redelijk opgegroeid met kampeer vakanties (caravan). Ik heb als kind 1x een kampeervakantie gehad in een geleende vouwwagen, en dat was drama :') .

Ik heb dus echt geen idee en lees graag mee voor tips en wat er allemaal bij komt kijken...


Zit het toch in de familie... :D
Je weet me te vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:40

Mooie plaatjes Morrie!

Wij zaten de laatste paar dagen in Odenwald. Kende die streek niet maar wat mooi. Veel vakwerkhuizen en (bijna) eindeloze bossen.

Wifi in het buitenland vinden wij heel wisselend. Op de camping in Oostenrijk was het super, daar kon onze dochter als het regende in de caravan youtube kijken, en hadden wij ook nog prima wifi op de andere apparaten. Maar in Duitsland geen 4G, en op de camping had je met de gratis wifi alleen bereik bij het gebouw waar de zender stond. Zodra ik bij de caravan ging zitten had ik 1 bolletje wat met de eerste windvlaag weg was. We zijn in NL gewoon verwend wat dat betreft. Al hebben we daar ook wel eens moeten betalen voor wifi wat gewoon niet werkte. Of dat je maar 1 apparaat tegelijk in kan loggen.

Hannanas
Berichten: 12993
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:35

Wij zoeken juist nog de campings zonder WiFi :D
We willen geen WiFi over het hele terrein, bij de receptie is prima maar meer niet.

Annash hoe is het weer daar? En een leuke camping uitgezocht?

Niet banketstaaf maar poetsen.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:50

Had ik nog beloofd: een foto van onze nieuwe/2e hands voortent [ img ]
Hij is zo diep, dat ‘ie groter is dan ‘t T@B-je :D

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:00

Zo, wij zijn gister weer terug gekeerd na 4 dagen regen in de Ardennen. We zouden eigenlijk tot woensdag blijven, maar ze voorspelde alleen maar regen. Dan grijp je je kans wel om droog in te pakken en naar huis te gaan zodra het kan. Zeker als je gaat om lekker te gaan wandelen e.d.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxi90, YandexBot en 5 bezoekers