USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 21:58

Je vergeet het toetje :9

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:07

Ik ben meer van de Cheesecake factory :9
Daar ga ik in december zeker een keer naartoe. En Ford’s garage .. En waar ik ook veel goede verhalen over lees, maar zelf nog nooit geweest ben, is Cracker Barrel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:16

Fitzroy schreef:
Ik ben meer van de Cheesecake factory :9
Daar ga ik in december zeker een keer naartoe. En Ford’s garage .. En waar ik ook veel goede verhalen over lees, maar zelf nog nooit geweest ben, is Cracker Barrel.

Cracker Barrel heeft een authentieke sfeer! Op z'n minst een warme choco gaan drinken.

Dankzij het allesamerika forum ben ik ook een keer bij Panda Express gaan eten: de orange chicken is zéér aan te raden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:21

Ja, bedankt! Nu heb ik honger. :9 een ijsje bij de coldstonecremerie is ook een aanrader.

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:38

Fitzroy schreef:
Ik ben meer van de Cheesecake factory :9
Daar ga ik in december zeker een keer naartoe. En Ford’s garage .. En waar ik ook veel goede verhalen over lees, maar zelf nog nooit geweest ben, is Cracker Barrel.


Er zijn er 660 van in de VS, dus vroeg of laat kom je er wel 1 tegen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:51

Cracker Barrel is fun! Vooral de winkeltjes zijn zó leuk. Echt terug in de tijd en altijd die schommelstoelen op de veranda. Love it!

Toetje bij Outback? Lukt vaak niet meer

Webshop - digital art: MoTekent

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:01

MoniqueT schreef:
Niet jaloers zijn ... ik ben ook al vier jaar niet geweest tegen die tijd :-)

Savannah ligt eruit ... Albert vindt het ook te ver uit de richting. We zijn vandaag heel druk aan het plannen geweest en hebben alles annuleerbaar vastgelegd. Veel natuur, maar dat is dan ook echt ons ding :-) Shoppen ook, maar outlets is niet altijd alles voor mij, ik draag grote maten en die winkels vind je niet overal in de outlets. Maar maak je geen zorgen, ik vind ze wel :-) Ik neem alle tips mee!

@Katja: Strawberry Festival Plant City in het programma en volgens mij kunnen we meeten :-)

18-2 MIA Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee Daytona Beach VIA Kennedy Space C./Cape Canaveral
25-2 Daytona Beach Speedway/Boardwalk
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach Jacksonville St. Augustine
28-2 Jacksonville Brewery
29-2 Jacksonville Walluka Lodge
1-3 Walluka Lodge Bij Tallahassee Veel natuur, boottocht
2-3 Walluka Lodge
3-3 Walluke Lodge Dunnelon
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnelon Homossassa Springs/Crystal River
6-3 Dunnellon Tampa Via Plant City Strawberry Festival
7-3 Tampa Dolfijnen Clearwater Beach
8-3 Tampa Naples
9-3 Naples
10-3 Naples MIA

Wat leuk joh! Klinkt goed ook :D

Wij hebben inmiddels geboekt, toch via Tioga. Die konden exact dezelfde reis toch goedkoper aanbieden dan als we het zelf deden met 1 aanpassing en dan hebben we toch liever de 'verzekeringen' van een reisbureau erbij

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:54

Cowboy55 schreef:
Er zijn er 660 van in de VS, dus vroeg of laat kom je er wel 1 tegen.


In 14 x USA ben ik er dus nog nooit 1 tegen gekomen ?
Ik ga wel even kijken naar Naples en omgeving.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:00


.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:05

CB ziet er altijd heerlijk ouderwets uit :) nog nooit binnen geweest :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:09

Keet schreef:
CB ziet er altijd heerlijk ouderwets uit :) nog nooit binnen geweest :)


1x in CA....moet in de buurt van Santa Barbara geweest zijn. Die toko is (met 660 vestigingen) dus gewoon keihard Corporate America.....maar dat weten ze inderdaad handig te verbergen onder huiselijke kneuterigheid. Helaas heb ik niks met Corporate America, dus de uitdaging is om goede tenten die vinden die er niet onder vallen....wat in de afgelopen 15 jaar in een plek als bijvoorbeeld Orlando zo-goed-als onmogelijk is geworden overigens.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:13

Ja dat zie je inderdaad gebeuren. Maar dat zie je in nederland ook wel gebeuren hoor. Bij ons in de binnenstad zitten alleen nog maar ketenwinkels. Geen leuke boetiekjes niets

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:48

Keet schreef:
Ja dat zie je inderdaad gebeuren. Maar dat zie je in nederland ook wel gebeuren hoor. Bij ons in de binnenstad zitten alleen nog maar ketenwinkels. Geen leuke boetiekjes niets


Dat is waar. Maakt ondertussen dan ook nauwelijks meer uit of je gaat shoppen in Groningen, den Helder of Middelburg of Heerlen....allemaal dezelfde winkels met hetzelfde aanbod..... -O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:49

Ik heb in de VS bijna in elke stad wel bij restaurants gegeten die niet-keten waren. Je zit dan alleen vaak wel in een iets andere prijsklasse dan als je voor echt fast food gaat, maar het kan zeker wel.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:26

Emmaa_ schreef:
Ik heb in de VS bijna in elke stad wel bij restaurants gegeten die niet-keten waren. Je zit dan alleen vaak wel in een iets andere prijsklasse dan als je voor echt fast food gaat, maar het kan zeker wel.


Is steden met een stadscentrum eten wij ook vaak bij niet ketens. Maar op doorreis kom je toch vaak bij dezelfde zaken terecht :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:06

knabbelgirl schreef:
MoniqueT schreef:
Wij hebben inmiddels geboekt, toch via Tioga. Die konden exact dezelfde reis toch goedkoper aanbieden dan als we het zelf deden met 1 aanpassing en dan hebben we toch liever de 'verzekeringen' van een reisbureau erbij


De ´verzekeringen´ van een reisbureau, hoe bedoel je? Vooropgesteld: ik vind Tioga erg goed hoor, wij hebben jaren bij hen de camper gehuurd, met hen samengewerkt op beurzen en ik heb zelfs nog een tijdje hun roadbooks geschreven. Maar hotels deed ik toen al graag zelfs, net als campings. En nog, ik kan zo nog wel drie keer mijn reis omgooien als ik wat leukers vind of andere plannen krijg. Alles annuleerbaar geboekt en ik maak elke week sowieso een rondje om te kijken of het goedkoper kan. Ik heb ook tijd teveel waarschijnlijk, maar ik vind dat een hobby.

Het vinden van goedkope business class tickets is ook zoiets, dat valt vaak niet mee en nu ik ze zelf gevonden heb, hoppa, meteen geboekt. En direct bij de luchtvaartmaatschappij, dat is de kortste lijn als ik wat wil veranderen. En voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, ook al geregeld.

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:11

MoniqueT schreef:
Het vinden van goedkope business class tickets is ook zoiets, dat valt vaak niet mee en nu ik ze zelf gevonden heb, hoppa, meteen geboekt. En direct bij de luchtvaartmaatschappij, dat is de kortste lijn als ik wat wil veranderen. En voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, ook al geregeld.

Goedkope business class tickets? Over wat voor prijzen heb je 't dan?

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:26

Nou ... goedkoop :-) Goedkoper. Ik had nu tickets voor 1990 euro, rechtstreeks. Die zijn normaal al snel 1000 euro duurder.

Deze waren in elk geval 1220 euro per stuk duurder als we niet op dinsdag of woensdag in februari zouden vliegen.

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:01

MoniqueT schreef:
Nou ... goedkoop :-) Goedkoper. Ik had nu tickets voor 1990 euro, rechtstreeks. Die zijn normaal al snel 1000 euro duurder.

Deze waren in elk geval 1220 euro per stuk duurder als we niet op dinsdag of woensdag in februari zouden vliegen.

Nah, zolang ik de staatsloterij niet win hou ik het toch maar bij economytickets van 500-600 euro (but hey, a girl can dream :D )

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:10

Voor ons is de keus níet gaan of dit. Mijn man kan gewoon sowieso geen 10 uur in een economy-stoel zitten. Chronisch pijnpatiënt. Geloof me, ik zou ook liever elk jaar gaan en economy vliegen, nu gaan we voor het eerst in vier jaar weer omdat het zo duur is.

Webshop - digital art: MoTekent

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:15

Het is inderdaad maar wat je situatie is en wat voor jou belangrijk is en waardevol om je geld aan te geven. Fijn dat jullie op die manier toch betaalbare tickets kunnen vinden, Monique :j Heb je al eens gekeken naar credit cards waarmee je miles/rewards kan sparen? Daar kan je ook best veel geld mee uitsparen als je business vliegt.

Wij gaan met Kerst 3 weken naar België en hebben op de terugvlucht dankzij onze gespaarde miles voor $500 per persoon in business kunnen boeken voor Brussel-Melbourne (twv $5000 pp). Ik kijk er stiekem wel naar uit, want zo wordt 20u vliegen wel ietsje makkelijker te verdragen :)) We moeten de dag erna ook gelijk weer gaan werken, dus dat helpt ook.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:18

MoniqueT schreef:
knabbelgirl schreef:


De ´verzekeringen´ van een reisbureau, hoe bedoel je? Vooropgesteld: ik vind Tioga erg goed hoor, wij hebben jaren bij hen de camper gehuurd, met hen samengewerkt op beurzen en ik heb zelfs nog een tijdje hun roadbooks geschreven. Maar hotels deed ik toen al graag zelfs, net als campings. En nog, ik kan zo nog wel drie keer mijn reis omgooien als ik wat leukers vind of andere plannen krijg. Alles annuleerbaar geboekt en ik maak elke week sowieso een rondje om te kijken of het goedkoper kan. Ik heb ook tijd teveel waarschijnlijk, maar ik vind dat een hobby.

Het vinden van goedkope business class tickets is ook zoiets, dat valt vaak niet mee en nu ik ze zelf gevonden heb, hoppa, meteen geboekt. En direct bij de luchtvaartmaatschappij, dat is de kortste lijn als ik wat wil veranderen. En voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, ook al geregeld.

De dingen als ANVR, SGR enzo, als er nu iets niet goed gaat ben ik niet degene die alles moet oplossen maar zij en dat vind ik met zo'n rondreis toch wel heel fijn! Ik vind het ook wel een hobby om veel te speuren en het zo goedkoop mogelijk te vinden, maar nu ik niet alleen ga en naar zoveel verschillende plekken is dit gemak ook erg welkom
Business is dan wel een fijne optie voor je man inderdaad, fijn dat het zo toch kan! Economy gewoon is voor ons ook geen optie maar de comfortseats (1e rij achter business specifiek) zijn goed te doen en gelukkig een stuk meer betaalbaar

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:05

Fijn dat die comfortseats er ook zijn Knabbelgirl! Tja, omdat we als er echt iets mis gaat, reken ik op mijn reisverzekering. Hotels annuleerbaar, auto bij Hertz (aardig gerenommeerd bedrijf, denk ik) en tickets bij Americain Airlines, in een grote alliantie. Ik maak me niet echt zorgen. Ik denk dat we misschien geen recht op ANVR of SGR hebben, omdat we in Spanje wonen.

Yasmine, wat heerlijk zal dat worden, die 20 uur in business class. Wij hebben destijds met Qatar gevlogen naar Australië. Dat was echt zo gaaf, luxe ten top. Die credit cards begrijp ik, maar je moet ook wel geld uitgeven om te sparen. We gebruiken ze zelden. Ons grote voordeel is dat we niet werken en dus op vakantie kunnen wanneer wij willen óf wanneer de tickets te vinden zijn :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:49

Keet schreef:
Hmmmmn ben bang dat de plannen wat gaan veranderen :+ :D eens kijken hoe dat financieel gaat zijn tov NY :+




Mijn plannen zijn inderdaad gewijzigd. Ik ga niet naar NY maar voor 9 dagen naar Florida :D
Voornamelijk Disney maar zit op loopafstand tot een outlet mall :+: dus ook wat shoppen :D
Even met mijzelf op vakantie :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:52

Keet schreef:
Keet schreef:
Hmmmmn ben bang dat de plannen wat gaan veranderen :+ :D eens kijken hoe dat financieel gaat zijn tov NY :+




Mijn plannen zijn inderdaad gewijzigd. Ik ga niet naar NY maar voor 9 dagen naar Florida :D
Voornamelijk Disney maar zit op loopafstand tot een outlet mall :+: dus ook wat shoppen :D
Even met mijzelf op vakantie :D


In je uppie? Mazzelaar!

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noviceh, Xhiske en 72 bezoekers