Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:47

Hele mooie foto's!!

Ja op de boot naar huis al en wordt alleen maar erger.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:11

Ik vlieg morgen! Zo benieuwd hoe het gaat zijn. Eerste keer Schotland en zonder auto maar met bus en trein.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:19

De mooiste treinreizen doe je in Schotland las ik laatst ergens dus dat komt vast goed! Wel avontuurlijk lijkt me zo met openbaar vervoer. Goeie reis!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:22

Rije schreef:
De mooiste treinreizen doe je in Schotland las ik laatst ergens dus dat komt vast goed! Wel avontuurlijk lijkt me zo met openbaar vervoer. Goeie reis!



Klopt, de reis die ik ga maken (een stukje daarvan) staat in de top 5 mooiste treinreizen.

Dank.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13026
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:31

Wat een mooie foto's Marije <3

Beterschap Amanda.

Fijne vakantie fohadie!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:17

En onze souvenirtjes! <3

Onderzetters
[ img ]

Schapenvachtje van SkyeSkyns
[ img ]

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:59

Kijk - heb je Schotland bij je in het dagelijks gebruik :)

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:46

Prachtige foto's Rije! <3 En die onderzetters, super leuk!

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:38

Prachtig Rije! <3 En je hebt gewoon Hooglanders in het wild gezien!

Ondanks dat ik in juni nog riep dat ik voorlopig -ivm de drukte- niet terug hoefde naar Schotland lijkt het er maar zo op dat we volgend jaar alsnog gaan. Maar dan met z'n tweetjes, in plaats van dit jaar ik met mijn ouders. Och, je kunt mindere plannen hebben :)) :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:19

Oh, die onderzetters zijn echt gaaf!

Life begins at the end of your comfortzone.

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:28

Vinden jullie het leuk als ik een verslagje maak van mijn dagen in Schotland zonder auto? Fotos moeten helaas wachten tot ik weer thuis ben..

Rondreis Schotland zonder auto

De eerste vier dagen verblijf ik in Glasgow. Gister aangekomen en na het inchecken een klein rondje stad gelopen en bij de vvv wat folders ed gehaald. Toen een super leuke pub gevonden en daar behoorlijk lang blijven hangen. Lekkere Schotse biertjes geproeft, heerlijk ggeten, echt super! En daarnaast was het ook een heel oud en prachtig gebouw. Waxy O'Connor's is de naam, en zoals de naam doet vermoedn is dit een Ierse pub in Schotland. Echt een aanrader! Hierna was het bedtijd.

Vanochtend optijd op. Er is veel regen voorspeld vandaag. Normaal wandel ik veel, en verken ik de stad per benenwagen. Nu ben ik hier maar een paar dagen en heb weinig zin om me nat te laten regenen als het niet nodig is, dus doe ik iets wat ik nog nooit gedaan heb: ik koop een kaartje voor een Hop on hop of bus. Ik neem de eerste bus om hlf 10 en blijf het hele rondje van ruim anderhlf u zitten. Daarna neem ik de volgende bus om bij de cathedraal uit te stappen. Ik bezoek de cathedraal en daarna wil ik een rondje over de necropolis (grote begraafplaats, in een mooi park met diverse hoogteverschillen.) Lopen, maar het komt met bakken uit de hemel. Ik heb wel een poncho bij, maar ervaring leert me dat het slechts buien zijn. Bij het nabij gelegen museum ontdek ik een klein restaurantje en omdat het toch lunchtijd is, besluit ik hier wat snel te eten en een espresso gaat er ook wel in. Dan begint ineens de zon te schijnen dus toch een rondje begraafplaats.

Vervolgens bezoek ik het oudste huis van Glasgow wat nu een museumpje is. Het mooie is dat bijna(?) Alle musea gratis zijn. Sowieso heb ik gemerkt dat je erg low budget Glasgow kan doen als je wilt.Benieuwd of dat voor andere Schotse plaatsen ook geldt. Na het museum pak ik de bus verder. Ik wil eigenlijk naar People,s palace(museum over hoe mensen in Schotland leefden eeuwen geleden tot heden.) Maar helaas is dat gesloten wegens renovatie. Ik kom een halte later uit bij een andere cathedraal en een van de oudste pubs van Glasgow: The scottia. Ruim 200jaar oud. Het bier wat ik drink is nog 100jaar ouder en dat wordt het hele jaar gevierd met 50p korting per pint.

Weer neem ik de bus en nu naar Glasgow university. Een enorm gebouw. Ik wil er graag binnenkijken, maar het is inmiddels 5u en het gebouw gaat sluiten. Bijna alle gebouwen sluiten om 5u doordeweeks en dat is jammer want ik heb nog lang niet alles gezien wat ik wil en in het weekend zijn de meeste gebouwen gesloten. Zondag vertrek ik weer. Dus moet ik nog een keer terug naar Glasgow! Ik loop een rondje om het gebouw en inmiddels komt er weer een hoosbui uit de lucht. Gelukkig komt de bus snel maar is stampesvol natte mensen. We staan hutje-mutje en dat vind ik niets. De volgende stop is wederom bij een pub en ik vlucht de bus uit. Deze pub blijkt ook een lange geschiedenis te hebben: tot 1984 waren vrouwen niet welkom en sinds dat vrouwen wel toegestaan zijn, is de manager altijd een vrouw geweest. Het is al bijna 6u en ik zie dat het avondeten hier erg goedkoop is. Ik wil toch wachten tot de bui over is, en verder is er weinig meer te doen, dus dineren lijkt me prima.

Na het eten is het droog en komt de volgende bus snel en nu is het heerlijk rustig. Ik blijf zitten tot de een na laatste halte, want daar zit mijn hotel in de buurt. Een hoop gedaan, een hoop van buiten gezien en een goede eerste indruk van Glasgow!

Edit: ik praat in de ikvorm, maar reis samen met mijn man.

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:17

Hoi allemaal! Ik heb gisteren mn planning een beetje rond gemaakt en had tijd over, dus heb een extra dag bij Inverness ingepland. Ik kom vanuit Edinburgh, Inverness en daarna Isle of Skye.

Heb nu twee dagen Inverness waarvan ik er 1 in omgeving van Inverness wil blijven en de tweede een roadtrip wil doen. Nu weet ik alleen niet echt waar ik heen wil rijden. Zal zelf richting Ullapool en een stukje van die kust te kijken, maar misschien hebben jullie nog tips!

*in mijn planning ga ik nu dus niet verder noord dan Inverness/Loch Ness/Skye.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13026
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:47

Die onderzetters zijn gaaf Rije :j

Leuk verslag Fohadie :)


fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:32

Dank je.

Gister beetje uitgeslapen en wat souvenirwinkeltjes bezocht. Beetje rondgelopen en toen de bus naar Glengoyne distillery genomen. Dit is een kleine, niet zo commerciele whiskydistillerij. We hadden een rondleiding om 14u geboekt en de bus zou precies om 1400u aankomen. Daarom een bus eerder genomen waardoor we nog een uur zouden hebben om wat rond te lopen en eventueel wat te eten. Helaas is het zo klein dat er geen proeflokaal of restaurantje bijzit, er was niets anders te doen. We moesten dus een uur wachten, beetje jammer en ook een beetje jammer dat de tours dan niet aansluiten op de bus. Doe dan de tours om half ipv heel uur. Maar goed, het ligt wel heel mooi gelegen in een dal bij een waterval. De rondleiding zelf viel een beetje tegen:de groep werd in 3en gesplitst omdat er 3verschillende tours waren (maar alleen op het eind,sommige hadden een proeverij, sommige hadden maar 1glaasje en sommige niets dus eigenlijk kon je best de rondleiding in 1x geven.) Nu had je 3 gidsen die over het geluid van de machines heen probeerde te schreeuwen en ook doorelkaar schreeuwden. Onze gids moest er steeds om gniffelen en had een heel zachte stem, dus heb ik weinig gehoord. Nu heb ik in Ierland het proces al gehoord, en deden ze het hier op dezelfde manier maar vond het toch jammer. Gelukkig was de whisky zelf wel lekker!

Na de rondleiding de bus terug genomen en wat bij een Hardrockcafe geborreld. Dat is traditie bij ons, om bij elke stad die we bezoeken een Hardrockcafe aan te doen. Vervolgens ergens anders een hapje gegeten en toen belanden we opeens in een karaokebar waar mensen wel goed konden zingen. Hier bleven we plakken en gingen vervolgens veel te laat naar bed. :+

Glasgow is voor een paar dagen best leuk, ik wil zeker nog eens terug om de historische gebouwen van binnen te bekjken maar veel meer is er volgens mij niet te doen. Het is geen stad waar ik nog vaak naar terug zou gaan. Voor vandaag staat er een reis naar Fort William op het programma. Ook in Schotland kennen ze werkzaamheden aan het spoor: we mogen eerst ruim anderhlf u met de bus en daarna ruim anderhlf u met de trein. Wel langs een hele mooie route, een van de mooiste treinreizen ter wereld, volgens anwb!

Domiinooo_
Berichten: 223
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:33

Volgend weekend is het zo ver! :D Ben Nevis beklimmen voor een local charity genaamd "Sands".

Of we voorbereid zijn is nog maar de vraag :+ Bennachie hebben we vorig weekend overleefd, dus fingers crosser voor de Ben Nevis!

Na de Ben Nevis, beginnen we aan onze volgende charity "Greyhope Bay" voor de dolfijnen in Aberdeen

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:53

Aye! Ik vertrek maandag naar Schotland voor een vakantie van ruim 3 weken. Ik ga met mijn Twingootje met de boot vanaf IJmuiden. De eerste 8 dagen ga ik de West Highland Way lopen en daarna ligt alles nog open. Ik ga dit topic zeker als inspiratie gebruiken. Kan niet wachten tot het zo ver is!!!

"Don't you know there ain't no devil? It's just God when he's drunk."

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:47

Oeh dat klinkt allebei supergaaf! Veel plezier alvast!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:26

Desnoods kan je slapen in je Twingo ;) veel plezier!

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Qimm
Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:36

Tentje achterin en gaan met die banaan! Veel plezier :D

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:13

Hahaha, die tent gaat zeker achterin! Dank jullie wel!

"Don't you know there ain't no devil? It's just God when he's drunk."

Domiinooo_
Berichten: 223
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:38

Zaterdag de Ben Nevis beklommen in de gietende regen.

Eén keer en nooit nog eens...

Maar hé, het was voor het goede doel en we hebben het allemaal gehaald. Héél erg koude trip :brr:
Dus ik ben heel blij om terug thuis in Aberdeen te zijn

Qimm
Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:04

Wat jammer ;(

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:38

Ja wij zagen ze een paar weken geleden ook vertrekken in de stortregen... Ik had al medelijden met ze. Maar knap dat je het toch gehaald hebt!!!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:33

pairadice schreef:
Aye! Ik vertrek maandag naar Schotland voor een vakantie van ruim 3 weken. Ik ga met mijn Twingootje met de boot vanaf IJmuiden. De eerste 8 dagen ga ik de West Highland Way lopen en daarna ligt alles nog open. Ik ga dit topic zeker als inspiratie gebruiken. Kan niet wachten tot het zo ver is!!!


En? Hoe trekt jouw Twingootje de Schotse bergen? :D

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:10

Heb er zoveel zin in! Ik vertrek volgende week zaterdag, vandaag de auto opgehaald uit de garage na een grote beurt uit voorzorg. Was wel nodig want bij m'n linker voordeur lekte water naar binnen, dat is in Schotland nogal problematisch (in Nederland ook de laatste weken, maar dat terzijde). Ik heb mn eerste hostel in Edinburgh geboekt, voorderest nog niets. Wilde de hele vakantie via Hostelworld boeken, maar vroeg me af of er ook in noordelijker Schotland genoeg hostels zijn om zo te reizen, of zijn er nog andere apps die Schotland beter coveren? Ik ga niet verder naar het noorden dan Inverness.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Babsiej, C_estmoi, Century, ChristaMoor, ComscoreBot, darkangel23, Earth, K_nolan, Lestria, Mariett, Miran, mvdende, Pardoesje, purny, reina, StonedRomy, Thats_Me en 81 bezoekers