Tosca Vissers GP-paard Asther de Jeu plotseling overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Tosca Vissers GP-paard Asther de Jeu plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 09:27

horses
In Memoriam

[ img ]
Tosca Visser met Asther de Jeu. Foto door aniek1985

Tosca Visser heeft afscheid moeten nemen van haar merrie Asther de Jeu (Contango x Jazz). Het internationale Grand Prix-paard onderging ter controle een MRI-scan en overleed aan de gevolgen van de narcose. Asther werd veertien jaar oud. Eerder werd bekend dat Asthers zus W.Esther onlangs eveneens is overleden. In februari overleed moeder O.Esther.

“Ik ben er kapot van en ga haar vreselijk missen,” zegt Tosca Visser geëmotioneerd. “Maar ik ben dankbaar voor de prachtige tijd die we samen hebben beleefd.”

Lees het volledige bericht op de site van Horses.nl.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Tosca Vissers GP-paard Asther de Jeu plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:32

Oh wat ontzettend zuur zeg. Op zo'n manier je paard verliezen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Tosca Vissers GP-paard Asther de Jeu plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:40

Heel erg rot..

Puur uit oprechte interesse dus dit is absoluut niet als steek onder water bedoelt maar puur omdat ik het echt niet weet. Om welke redenen zou een paard ‘ter controle’ een MRI krijgen? Hoe moet ik dat op vatten?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tosca Vissers GP-paard Asther de Jeu plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:24

Jeetje, zo ben je als fokker opeens meerdere paarden uit dezelfde stam kwijt. Wat een stom en ongelukkig toeval :\

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Laurievc
Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:26

Ayasha schreef:
Heel erg rot..

Puur uit oprechte interesse dus dit is absoluut niet als steek onder water bedoelt maar puur omdat ik het echt niet weet. Om welke redenen zou een paard ‘ter controle’ een MRI krijgen? Hoe moet ik dat op vatten?

Ik heb ergens gelezen dat het als controle was omdat ze na een blessure weer aan het opbouwen waren. Om zeker te zijn dat alles goed zat

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:48

Laurievc schreef:
Ayasha schreef:
Heel erg rot..

Puur uit oprechte interesse dus dit is absoluut niet als steek onder water bedoelt maar puur omdat ik het echt niet weet. Om welke redenen zou een paard ‘ter controle’ een MRI krijgen? Hoe moet ik dat op vatten?

Ik heb ergens gelezen dat het als controle was omdat ze na een blessure weer aan het opbouwen waren. Om zeker te zijn dat alles goed zat


Klopt, staat ook in het bericht van Horses dat de nieuwsredactie heeft gelinkt...

Bijzonder triest om een paard zo kwijt te raken. Helaas zijn de reacties op internet niet van lucht... }:0

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Tosca Vissers GP-paard Asther de Jeu plotseling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:35

de halfzus van asther de jeu is een dag eerder overleden aan koliek.


triest dat er 2 subtop paarden ( notabene uit dezelfde moeder zijn overleden binnen 48 uur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ginny135, Goldwynn, idje, ingetje3012, Jet, Knikmops57, noox, SemrushBot, Siers83, Votti, xJolijn en 41 bezoekers