Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Citaat:De hoofdverplichting van de bewaarnemer bestaat uit het bewaren en teruggeven. Daarbij moet de bewaarnemer bij de bewaring de zorg van een "goed bewaarder" in acht nemen (art. 7:602 BW). Dat kan betekenen, dat de bewaarder aansprakelijk is voor de schade die ontstaat, als hij de zaak niet aan de rechthebbende kan teruggeven doordat deze verloren is gegaan door brand of is gestolen. In het algemeen is daarvan geen sprake, als de bewaarder alle in redelijkheid van hem verlangde veiligheidsmaatregelen heeft genomen. Of de bewaarder verplicht is de zaak te verzekeren is in het algemeen afhankelijk van de hoogte van het bewaarloon
Pareltjes schreef:Als jullie bij Divoza hebben ingeleverd dan hebben jullie niets met Balans van doen. Je hoeft ook niet te wachten totdat hun verzekeringen eruit zijn. Als klant heb je helemaal niets te maken met hun verzekering of aan wie ze hebben uitbesteed. Je bent met Divoza in zee gegaan, niet met de rest. Je zult dus Divoza aansprakelijk moeten stellen. Zij moeten dit binnen een acceptabel termijn oplossen. Je hoeft niet op hun verzekering etc te wachten. Divoza moet met een redelijke schadeloosstelling komen ongeacht hoe zij verzekerd zijn of aan wie ze hadden uitbesteed!! Er is een contract met Divoza aangegaan! Niet met Balans of een van hun verzekeraars.
Succes allemaal, heel erg vervelend.
Pantykous schreef:Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.
Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.
Pantykous schreef:Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.
Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.
Pantykous schreef:Ik meld mij ook. Ik had mijn deken bij de Welkoop afgegeven, ik heb van de Welkoop een bon van 65 euro gehad voor het lange wachten.
Ik snap niet waarom het zo lang moet duren bij Balans.