[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:18

@ Tweety_be, de hoefsmid zei ook al dat dit weer ervoor zorgt dat de hoeven nog sneller groeien. Net zoals de manen en staart. Een paar weken voor ik op vakantie ging heb nog een stuk van de staart van Lucky afgeknipt, nu na de vakantie moest er weer een stuk af. Ook zijn manen beginnen gelukkig weer wat aan te groeien. (afgelopen winter waren zijn manen beschadigd door het halsstuk wat hij om had)

Mijn plannen met Lucky zijn, hem uitbrengen op wedstrijden. Ik hoop dat we volgend jaar klaar zijn voor de wedstrijden. Ik heb hem zelf ingereden en ik wil de training verder ook helemaal zelf doen dus we doen er misschien iets langer over. Twee jaar geleden heb ik mijn bekken gebroken (ongeluk met mijn vorige paard) en dit zorgt nog voor wat lichamelijke maar ook wat psychische hobbels voor mij. Maar we komen er wel! :D

CR Wimpys Cowboy Gun

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:40

tweety_be schreef:
@ Leo, goede beslissing dat je alles eraf scheert. Ik vind korte manen heel gaaf staan, maar ik ben stiekem ook een grote liefhebber van een mooie dikke manenbos. Mijn 2 merries hebben gelukkig wel degelijke manen. De ene heeft een dikke maar niet zo lange bos en de andere heeft lange, maar fijne manen. Heeft allebei wel zijn charmes.

Je geniet duidelijk van het rijden, echt mooi om te zien! Maar wat grappig dat hij geen zin had om harder te lopen dan ie moest :') . Ik heb best geluk met die 2 van mij, die werken liever dan dat ze stil moeten staan, mijn Mieke krijgt zelfs de naam Speedy Gonzalez van de trainer :') Maar gelukkig zijn beiden wel heel fijn te rijden, geen heethoofdjes ofzo.


Rock kan ook heel fanatiek worden, we hebben ook dagen dat hij direct peper in zijn reet heeft. Maar meestal is hij meer een diesel en moet hij echt even warmlopen voor hij echt lekker gaat lopen.
Gister was het vooral dat ik wat te afwachtend startte met rijden en hij daarin echt in de test modus zat: als jij het me niet duidelijk vertelt dan doe ik het ook niet. Uiteindelijk zaten er wel wat fijne stukjes tussen.

[ img ]


Te bedenken dat hij van ver komt, bang was voor de ruiter en dus echt ging rennen, ben ik blij dat ik hem nu eerder wat meer moet motiveren :+ we hebben nogal wat meegemaakt met hem.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:16

Zijn er hier meer met een paard dat overal op knabbelt en sabbelt?
Ik ken het wel veelbij veulens maar mijn merrie van 9 doet het ook. Op touw, hooinet en nu dus ook vliegenmasker afgekregen en op gesabbelt.
Ze maakt het niet stuk maar wil niet dat er iets onder de leden is.
Ze heeft 2 likstenen (zout/mineralen) en daarkomt ze niet aan en een jollybal in haar stal.

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:04

Mijn ruin doet dat ook, gespen heeft hij altijd in zijn mond. Als mijn poetskist in de buurt staan pakt hij er rustig een borstel uit en gaat erop staan sabbelen. Doet dit al sinds ok hem heb (1.5 jaar) en hij ziet er goed uit dis denk noet dat het een tekort is ofzo. Liksteen heeft hij altijd tot zijn beschikking maar gebruikt hij ook nooit. Nu met het warme weer geef ik hem wel elektrolyten bij.

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:23


Love - language - leadership

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:45

Zo ging mijn les gister zo ongeveer -O-


[ img ]

[ img ]

Gelukkig heb ik een fijne trainer die me er goed doorheen kan praten en daarna nog goed kunnen trainen


[ img ]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:04

Ai!
Wat gebeurde er??

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:13

Flip steigert ie zo?

Love - language - leadership

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:21

Staken en omhoog komen in die hoek ja, doet hij soms als ik hem aan het werk zet. Met losrijden sjokt hij vrolijk door de hele bak en als hij aan het werk moet is er dan ineens iets engs. Alleen vind ik het nog moeilijk om hem door dat stakerige heen te krijgen, vind het altijd fijn als iemand me er doorheen praat. Maar gaat gelukkig steeds beter! Laatste keer dat hij dit deed was nog voor mijn vakantie herinner ik me, en dat is alweer ruim 2 maanden geleden. We komen er wel :)

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:53

Flip dat is niet fijn ... hopelijk ga je het steeds sneller aanvoelen en hem dan uiteindelijk net voor zijn.

Love - language - leadership

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:07

Dat is niet fijn Flip.

Die van mij wil ook weleens lastig doen als ze even heel hard moet werken. Maar gelukkig is dat als het gebeurt tijdens een les en begeleidt mijn trainer mij.

Ik verstijfde eerst altijd en inmiddels heb ik de reactie haar naar voren te krijgen. Maar snap maar al te goed dat het fijn is als iemand je er vanaf de grond bij helpt.


Vandaag zelf weer les gehad. Vorige week was ze behoorlijk opstandig. Vandaag gelukkig een stuk meewerkender. Er zaten ook echt goede stukjes bij.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:14


Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:15

Leuk gefeliciteerd Bellatrix!

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:25

Bellatrix schreef:
Mijn foto op de cover!!!

[ [url=m/p2zVtG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:25

Flip schreef:
Staken en omhoog komen in die hoek ja, doet hij soms als ik hem aan het werk zet. Met losrijden sjokt hij vrolijk door de hele bak en als hij aan het werk moet is er dan ineens iets engs. Alleen vind ik het nog moeilijk om hem door dat stakerige heen te krijgen, vind het altijd fijn als iemand me er doorheen praat. Maar gaat gelukkig steeds beter! Laatste keer dat hij dit deed was nog voor mijn vakantie herinner ik me, en dat is alweer ruim 2 maanden geleden. We komen er wel :)


De mijne is altijd super in stap en dan in draf of galop gaan we soms in 1x met hertensprongen naar de andere kant. :\
Eerst werd ik er nog wel wat nerveus van.. met het gevoel van straks gaan we weer. Maar meestal is dit een ophoping van energie bij haar ben ik achter en is het na 1x klaar. Maar soms gaat het tijden goed en in 1x bam gaan we weer. Dan ben ik ook wel blij als er iemand is die me even wat aanstuurt. Voor ik boos word of gefrustreerd raak.


Bellatrix schreef:
Mijn foto op de cover!!!

[ [url=m/p2zVtG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super gaaf! Mooie foto ook! :D

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:26

Tucktuck schreef:
Dat is niet fijn Flip.

Die van mij wil ook weleens lastig doen als ze even heel hard moet werken. Maar gelukkig is dat als het gebeurt tijdens een les en begeleidt mijn trainer mij.

Ik verstijfde eerst altijd en inmiddels heb ik de reactie haar naar voren te krijgen. Maar snap maar al te goed dat het fijn is als iemand je er vanaf de grond bij helpt.


Vandaag zelf weer les gehad. Vorige week was ze behoorlijk opstandig. Vandaag gelukkig een stuk meewerkender. Er zaten ook echt goede stukjes bij.


Het gaat echt al een stuk beter, maar het is wel een echte cutter wat dat betreft, zo snel en slim, maar nooir echr gemeen hoor. Ik moet gewoon echt wat sneller en consequenter daar in worden.

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:52

Gelukkig zitten jullie er zelf blijkbaar niet echt mee! Ik zou zulke acties echt niet fijn vinden en ook niet acceptabel, maar je kunt niet meer doen dan daar aan werken.

Doen jullie paarden dit eigenlijk ook als je longeert of grondwerkt? Want dan kun je veel sneller corrigeren en durf je vaak meer.

Bellatrix, leuk!

Love - language - leadership

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:01

Simodi het gaat bij die van mij inmiddels niet verder dan een bok om vervolgens de gevraagde oefening uit te voeren of een dreigende steigering. Ik vind de bok en vervolgens de oefening uitvoeren opzich acceptabel. Ze mag aangeven als iets echt moeilijk is. Maar ze doet vervolgens wel wat ik vraag. Als ik de oefening herhaal blijft de bok weg.

Het dreigen met steigeren heb ik wel echt problemen mee. En hier wordt dan ook aan gewerkt tijdens de les als het voorkomt. Maar gelukkig is dan bijna nooit en wederom enkel bij oefeningen die ze lastig vind.

Bij longeren ben ik niet handig genoeg om de moeilijke dingen van haar te vragen en het dus wellicht te kunnen uitlokken. Maar mijn paar kennende zou ze hetzelfde reageren.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:02

simodi schreef:
Gelukkig zitten jullie er zelf blijkbaar niet echt mee! Ik zou zulke acties echt niet fijn vinden en ook niet acceptabel, maar je kunt niet meer doen dan daar aan werken.

Doen jullie paarden dit eigenlijk ook als je longeert of grondwerkt? Want dan kun je veel sneller corrigeren en durf je vaak meer.

Bellatrix, leuk!


De enige reden dat hij dit doet is omdat hij het weet dat ik het eng vind als hij omhoog komt -O- bokken enz ben ik weinig van onder de indruk dus dat was vrij snel over die fase.

Met longeren en grondwerk heb ik toen ik hem net had wel wat miscommunicatie gehad en heb daar toen ook veel les in gehad. Inmiddels kan ik hem probleemloos longeren aan een halster en doet hij stopjes, rollbacks (binnen zijde) en loopt hij achterruit. Maar toen ik bijvoorbeeld in januari met mijn linkerarm in het gips zat ging hij ineens ook uitbreken aan de longeerlijn omdat ik hem met 1 hand niet goed kon corrigereb, dat soort dingen heeft hij echt binnen no time in de gaten.

Hij klinkt echt als een ramp zo maar is in de omgang echt een schatje hoor, hij houdt me alleen wel bezig zeg maar :p

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:08

Flip en Tucktuck, ik snap dat ze verder helemaal lief zijn. :-) Maar ik houd gewoon niet van zulke acties. Preston vond/vind dingen ook wel moeilijk, zeker destijds met aanleren van bijvoorbeeld contragalop en vliegende wissels maar hij ging dan alleen harder lopen om duidelijk te maken dat hij het toch echt wel heel moeilijk vond. ;-)

Love - language - leadership

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:16

simodi schreef:
Flip en Tucktuck, ik snap dat ze verder helemaal lief zijn. :-) Maar ik houd gewoon niet van zulke acties. Preston vond/vind dingen ook wel moeilijk, zeker destijds met aanleren van bijvoorbeeld contragalop en vliegende wissels maar hij ging dan alleen harder lopen om duidelijk te maken dat hij het toch echt wel heel moeilijk vond. ;-)


Tja eerlijk gezegd, als ik het vooraf had geweten had ik hem mss niet gekocht. Maar met proefrijden heb ik hem niet zo hard aan het werk gezet dat dit soort dingen eruit kwamen. En als het dan naar boven komt kan je hem weg doen of km gaan maken.... en hij gaat iig niet meer weg. Dus dan maar oefenen, oefenen oefenen. En ik durf zeker te zeggen dat ik er afgelopen jaar een betwre ruiter van ben geworden

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:36

Ik was ervan op de hoogte toen ik haar kocht. Maar ik reed haar toen al denk 4 jaar 2x per week en toen was het maar enkele keren voorgekomen.

Daarbij vertrouw ik haar dusdanig dat het bij enkel een goed uit te zitten bok blijft. Het dreigen met steigeren is iets nieuws. En nog maar 2 a 3x voorgekomen. Ik merk wel dat ik steviger in mijn schoenen sta en er inmiddels juist mee omga. Daarbij vertrouw ik haar ook hier dat het bij dreigen blijft.

Ik denk ook dat ik gegroeid ben als ruiter. En daardoor ben ik nu niet meer angstig als ze het doet. Daarbij is het maar enkele keren voorgekomen. Dus ik vergeef het haar achteraf na juist handelen ;)

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Kirrr
Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 07:21

Waar is dat Flip?

Leuke foto op de cover Bellatrix! Mag je trots op zijn.

(Gaat weer 17pagina’s bijlezen) :Y)

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 07:40

@tucktuck ik denk dat wij er wel ongeveer hetzelfde over denken :j en ik vertrouw er ook wel op dat het bij ons ook goed gaat komen, met wat begeleiding

@kirr de auw meulen in budel, bij Roel brueer

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 07:47

Flip en Tucktuck, ik geloof zeker dat je door zulke ervaringen als je die uiteindelijk goed kunt oplossen beter leert rijden.

Love - language - leadership

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich en 12 bezoekers