Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:29

Gisteren aangekomen in de Harz (Dld). Bloedheet, vandaag regen en hartstikke koud.
Thuis een cameraatje neergezet, zie ik de poes nog af en toe [ img ]

[ img ]


rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:31

Warm-koud..... vakantie gedoe ha ha. ! Veel plezier.
Vrijdag gaan wij ook weer een paar dagen weg. De nieuwe voortent van onze T@B uitproberen. Nou ja, nieuw tweedehands :D. Als het allemaal staat, en het staat zoals ik wil, zal ik wel ff een foto plaatsen. We wilden toch een tent, niet altijd alleen maar de luifel. Tent is soms wel makkelijk. Vooral bij koud weer.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:56

Fijne vakantie! Harz is een mooi gebied!

Als het weer mee zit dit weekend gaan wij denk ik ook nog even een nachtje met de tent weg. Denk binnen Nederland.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:58

Harz is ook mooi.

Wij hebben een superdeluxe badhuis hier. Met allemaal luxe badkamers met regenwouden en toilet. Zelfs 1 met een ligbad :))

Enige minpuntje is dat ze het hotel wat bij de camping stond opnieuw aan het bouwen zijn en het zwembad en de speelplaats ook verbouwd worden. Evengoed is hier zoveel te zien en te doen dat we het nog niet gemist hebben.

[ img ]

Goof
Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:00

Mooi daar!

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:13

Mooie plekjes hoor!
Wij zitten met twee kleintjes in Nederland. Een uurtje in de auto was wel genoeg, en we zijn ook helemaal blij met ons plekje. Herhaling van vorig jaar, de avontuurlijker reizen komen later wel.

We staan op camping Lolotte in Neede. Heerlijk beestjes vissen uit de sloot, spelen in de modderpoel, fikkie stoken. Echt een aanrader.

zonnebloem18
Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:33

Oh Lolotte lijkt me zo leuk. Mijn man is daar helaas nog niet zo voor te porren.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:03

Ziet er allemaal goed uit!
Wij zijn met de fiets op vakantie, van Arnhem naar Genève. Hebben ondertussen heel wat leuke campings gehad, maar ook wat mindere helaas.

Voornamelijk aan meertjes en water gekampeerd. Met de hitte was dat wel zo fijn :). Zijn er mensen die nog fijne campings weten in de buurt van het meer van Genève?

Hier stonden we in Luxemburg:

[ img ]

Show a little faith, there's magic in the night

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:55

Wij staan nu ook in Luxemburg, vind de omgeving super al lijkt het weer minder te worden komende week...

We hebben wel geen beekje of zwemgelegenheid maar het weer wordt er toch niet Maar.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:24

Morrie schreef:
Gisteren aangekomen in de Harz (Dld). Bloedheet, vandaag regen en hartstikke koud.
Thuis een cameraatje neergezet, zie ik de poes nog af en toe [ [url=m/sqKO6d.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4Be1ya.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe is het weer in de Harz?

Wij willen morgen nog een paar dagen weg en twijfelen nog om die kant op te gaan. Weer ziet er voor daar best prima uit voor de komende dagen.

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:42

Beetje regen gehad, komende dagen schijnt het erg warm te worden hier en dan volgende week koeler met regen

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:03

Morrie schreef:
Beetje regen gehad, komende dagen schijnt het erg warm te worden hier en dan volgende week koeler met regen


Oke, hoeft dan ook weer niet te warm, willen eigenlijk graag nog wandelen. Dit keer helaas niet in een tent, daarvoor gaan we te kort. Maar de omgeving lijkt me echt prachtig!

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:47

Wandelen kan je wekenlang hier! Ik niet want ik heb slechte knieën en longen.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:19

Voor wandelen is het Teutoburgerwoud ook erg mooi!
Ligt iets voorbij Bielefeld, bij Paderborn in de buurt. Je hebt er mooie wandelpaden en leuke bezienswaardigheden zoals externsteine en een gigantisch gedenkbeeld.

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:03

Hier in de Harz barst het van de bezienswaardigheden. Op terrasjes in steden gelukkig goede wifi op de camping is het niks. Ik zorg de volgende keer dat ik een onbeperkte databundel heb. Scheelt veel ergernis. Houd thuis de kat in de gaten met een cameraatje en een app.

Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:45

Er komen weer mooie plaatjes en plaatsjes voor in zeg <3.

Wij zijn inmiddels weer thuis, dagje eerder dag gepland. Voor vandaag was alleen regen voorspeld en gisteren was het nog heerlijk weer. Dus lekker rustig aan de tent ingepakt, om 13.30 reden we weg uit Frankrijk en om 20.30 draaide de eerste was in Groningen.

Het kamperen is ons enorm goed bevallen, zeker voor herhaling vatbaar. Laatste camping waar we stonden was alleen niet zo denderend.

We hadden een prachtig ruime plek:

[ img ]
Note to self: een haspel met een langer snoer kopen, de tent moest nu uiterst rechts op ons plekje staan. Maar we hadden wel een badmintonveld en parkeerplaats :Y)

We gingen woensdag een dagje naar Nancy en kwamen vrij laat terug op de camping... om ook een caravan op onze plek te zien staan >;)
Onze plekgenoot zei dat hij wel twee keer bij de receptie was geweest om te vragen of het klopte maar dat de eigenaresse zei dat wij verkeerd stonden en moesten verkassen. Dat stonden we overigens niet, ik had gelukkig nog het briefje bewaard waar ons pleknummer op stond. Buurtjes hadden nog geprobeerd in te grijpen overdag en genoemd dat wij er al twee dagen stonden, maar de eigenaresse had voet bij stuk gehouden. Wij stonden verkeerd op plek 69 en onze stekker hoorde ook niet in stopcontact 69, dus die had ze er alvast maar uitgehaald. Koelbox trok het gelukkig wel een aantal uur zonder stroom.

Dus.. bij daglicht zag het er gisterochtend zo uit:
[ img ]

Eigenaar erbij.. “Noo, iet iez not possible, we never put two families on the same spot” en zegt beschuldigend tegen ons “How could this happen?” - Nou banketstaaf, dat was je vrouw die dat heeft geregeld.

Enfin, we waren toch al van plan om te gaan. Hebben wel netjes hulp gekregen bij het verzetten van de tent zodat we konden inpakken; we zouden de stokken er nooit uit kunnen halen zonder de caravan van de buurman de doorboren #). Helft van het geld teruggekregen, au nooit meer revoir!

❤️

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:00

Haha oh jeetje wat een verhaal :') :=

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:12

Jeetje wat een raar gedoe zeg! Welke camping was dit?


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:13

Oh wat l*llig zeg!! Maar dat ze ook gewoon de stekker van je koelkast eruit getrokken hadden. Daar zou ik nog het meest nijdig om zijn denk ik. Al had je wel verkeerd gestaan, dan nog vind ik het van een gastheer/vrouw (want dat ben je m.i. als camping beheerder) bijzonder asociaal om dat te doen.

Wij gaan begin september nog een weekje weg. De planning is om twee dagen noordwaarts te rijden, dan 3 nachten op dezelfde plek, een dag zuidwaarts rijden, weer 3 nachten op 1 plek en dan de laatste dag rijden we naar huis.
Zit alleen nog een beetje te puzzelen met eten. Voor een week krijg ik het niet in onze koelkast gefrommeld denk ik maar heb eigenlijk ook niet zo’n zin om op de reisdag halverwege ook nog ergens een supermarkt te moeten opzoeken. En de campings zitten vrij afgelegen dus even een boodschapje doen kost veel tijd.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:18


❤️

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:59

Bizar verhaal zeg. Tot nooit meer ziens idd.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 06:39

Stille meelezer en kampeerder.. ik zou het toch nog melden hoor, bij de anwb, review..
Slecht joh!

Een fout in de planning oké... kan.. maar dan zo je sterker eruit trekken?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:15

Wij kwamen gisteren terug van een dagje bezienswaardigheden en allemaal nieuwe buren op de camping. Tegenover ons staat nu de Duitse versie van Louisa&Rosanna. Als die ene gedag zegt heeft ze/hij een hoog stemmetje en zodra hij/zij in de voortent zit hoor je een lage stem. Gister werd er voetbal gekeken, op luide toon commentaar, zegt mijn man: er is wel een vent bij hoor, anders zouden ze nooit die caravan en voortent zo strak neer hebben kunnen zetten :')
(Hij is van een paar generaties terug, vrouwen doen het huishouden enz. )

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:59

Op de camping is het altijd feest met de buren. Wij hadden een man en vrouw naast ons waarvan de man doof was. Echt hilarische gesprekken waren het gevolg. De vrouw van alles vertellen en dan aan het einde vragen: hoor je wel wat ik zeg? En dat dan blijkt dat de man er niets van verstaan had. Wij hebben er meerdere malen om moeten grinniken.

Pinacolada
Berichten: 4080
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:00

Wij zitten nu aan de kust in noord Holland op de camping, maar gaat mal.. zal blij zijn als de boel heel blijft. Gelukkig alleen maar aardige buren haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Myrsky, tumtummie en 6 bezoekers