Oldenburger of Kwpn'er

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leandro99
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-08-19

Oldenburger of Kwpn'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 01:14

Hallo,

Dit is mijn favoriete paard op de manege en ik vraag me al heel lang af of dit een Oldenburger of een Kwpn'er is, ik had zojuist alle kenmerken van een Oldenburger online gelezen (van karakter en bouw tot sport en discipline) en daar zie en merk ik heel veel van terug in hem,met rijden en in de omgang,
Ik hoop dat jullie iets meer weten,

Vriendelijke groet,
Eva de Vries.



vikawiek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Oldenburger of Kwpn'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 01:38

We kunnen niks beoordelen zonder een foto

Cartoonist found dead, details are sketchy

Leandro99
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-08-19

Re: Oldenburger of Kwpn'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 02:54


minouesmee
Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 06:14

Zoek KWPN als Oldenburg zijn een stamboek en geen ras dacht ik. Je zou aan de eigenaar kunnen vragen of het paard ingeschreven is bij een stamboek.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Leandro99
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-08-19

Re: Oldenburger of Kwpn'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 08:40

ik heb net gelezen dat Kwpn geen ras is maar een stamboek maar een Oldenburger wel een ras is

Elisa2
Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Oldenburger of Kwpn'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:31

Vraag aan de eigenaar wat de afstamming is dan weet je het zo.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Leandro99
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 14:18

ik heb net een email gestuurd naar de eigenaresse van de manege en ik heb al best snel een mail terug gekregen, Leandro is een hannoveraan en staat in het Kwpn stamboek,ze hebben mij ook een foto van de stamboom gestuurd en ze zeiden dat Leandro een heel goed paard is met een zeer goede afstamming

Elisa2
Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Oldenburger of Kwpn'er

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:36

Fijn dat je duidelijkheid hebt, als je de afstamming noemt dan kun je er meer informatie over krijgen mocht je dat willen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:26

Leandro99 schreef:
ik heb net gelezen dat Kwpn geen ras is maar een stamboek maar een Oldenburger wel een ras is



Oldenburger is ook geen ras.

Het is een open stamboek(of te wel fokdieren van buiten het stamboek worden toegelaten)

Voor het KWPN worden ook Oldenburgers gebruikt en bij het Oldenburgerstamboek worden anderom ook KWPNers gebruikt voor de fokkerij.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joyceee86 en 75 bezoekers