Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:17

Onwijs gaaf! :D


Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:18

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De leeuw was nogal zielig. Hij had zijn poot gebroken tijdens de buffeljacht. Hij gaat dit niet overleven daarom ziet hij er zo gehavend uit.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:29

Heftig. Wij hebben in Addo twee mannetjesleeuwen met een dode buffel gezien, andere contrast. Was ook heel indrukwekkend.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:16

poes schreef:
Heftig. Wij hebben in Addo twee mannetjesleeuwen met een dode buffel gezien, andere contrast. Was ook heel indrukwekkend.


Ja de natuur is gewoon hard. Ik vond het vooral zielig dat je zag dat hij langzaam dood aan gaan was een dat gelaten over zich heen liet komen. Buffels zijn een flinke maaltijd maar dus ook een enorm risico.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:33

Oh wauw super schattig die baby hyena <3

Och arme leeuw .... inderdaad thats Nature maar wel zielig dat het zo’n langzame dood is. Wij zagen in kruger ook 3’leeuwen met buffel kill

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:35

Super gaaf die foto's.
Wel erg sneu van die leeuw.

Ik heb het geluk om in oktober 2 weken met mijn schoonouders mee te mogen naar Zuid Afrika.
Omdat ze 40 jaar getrouwd zijn.
Ik heb er erg veel zin in. Vorig jaar pas voor het eerst gevlogen en nu naar Afrika.

Wij gaan van Kaapstad naar Port Elizabeth in ruim 2 weken.
Overal hele mooie verblijven.
3 nachten Kaapstad
2 nachten Franschhoek
1 nacht Hermanus
2 nachten Oudtshoorn
2 nachten Plettenberg Bay
1 nacht bij Addo Elephant Park
2 nachten Amakhala Game Reserve
1 nacht Port Elizabeth

Ik hoop zoveel mogelijk dieren te mogen zien.
Vooral walvissen lijkt me erg gaaf om te zien.

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:54

laughterline schreef:
Nog nooit een internationaal rijbewijs hoeven laten zien. Is ook niet nodig als Nederlander in ZA. Heb auto’s gehuurd en woon er nu..aangehouden geweest en nooit naar gevraagd. Maar als je voor een paar tientjes er zekerder door voelt dan kan het natuurlijk nooit kwaad om er een halen :)

Ah, toen wij er waren moesten we hem wel laten zien!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:57

Leuk hoor Kim! Plettenbergh kun je het hele jaar door iets van walvissen zien. Ik weet niet of ze dan nog in hermanus zitten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:01

poes schreef:
Leuk hoor Kim! Plettenbergh kun je het hele jaar door iets van walvissen zien. Ik weet niet of ze dan nog in hermanus zitten.


Ik woon in Gansbaai, net naast Hermanus en de walvissen zijn laat dit seizoen dus komt vast goed. Normaal zitten ze er nog in Oktober, vorig jaar zelfs nog tot november. Hopelijk dit jaar weer geluk :)

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:21

Ik ben eind oktober in Kaapstad en wil dan met mijn oom een dagje naar Hermanus en dan nu echt de zee op (10 jaar geleden in september in Hermanus vanaf de kant veel walvissen gezien)
Maar moet dus wel goed kijken of het dan nog zin heeft? Of gaan ze met die excursies altijd naar de walvissen toe op andere plekken?

_Flower
Berichten: 260
Geregistreerd: 25-08-06

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:25

Wauw, wat een leuke foto's. Ik mag volgende week naar Zuid-Afrika voor 22 dagen! *\o/* Hoop dat ik ook veel dieren mag spotten.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:38

Relaxed schreef:
Ik ben eind oktober in Kaapstad en wil dan met mijn oom een dagje naar Hermanus en dan nu echt de zee op (10 jaar geleden in september in Hermanus vanaf de kant veel walvissen gezien)
Maar moet dus wel goed kijken of het dan nog zin heeft? Of gaan ze met die excursies altijd naar de walvissen toe op andere plekken?


Nu bijv kan je ze bijna niet zien vanaf de kust maar er gaan dagelijks boten uit die ze wel zien als je de zee op gaat. Dus zou gewoon als je er bent even rondvragen wat de kansen zijn. Je kan me ook altijd even een berichtje sturen. Ik werk bij een lodge die dagelijks gasten hebben die op de boot willen voor de walvissen, dus ben meestal wel goed op de hoogte :)

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:45

Ik PB je tzt even dan :D


Danii_
Berichten: 362
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:45

Nog maar een paar dagen hier in ZA de tijd vliegt echt voorbij. Erg warm hier vandaag 36 graden en dat in de winter haha.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Danii_ op 05-08-19 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:51

Wauw wat een heerlijke foto’s ! En die baby olifantjes fantastisch. Jammer he dat je zo lang uitkijkt naar zo’n mooie reis en dat het dan ineens alweer voorbij is

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Ilona
Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:38

Hee is dat Candle? <3

Danii_
Berichten: 362
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:57

Ilona schreef:
Hee is dat Candle? <3


Hoi! Ja dat klopt! Ben je er ook geweest?

DenieesB
Berichten: 472
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:09

Danii_ schreef:
Nog maar een paar dagen hier in ZA de tijd vliegt echt voorbij. Erg warm hier vandaag 36 graden en dat in de winter haha.
[ [url=m/mrDJSp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3TIxpr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/laSA7x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JwNY6H.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hey Dani, je hebt gereden bij African Dream! Hier ben ik vorig jaar een maand geweest, op Candle had ik mijn eerste springwedstrijdje! Wat leuk! <3

Ilona
Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:17

Danii_ schreef:
Ilona schreef:
Hee is dat Candle? <3


Hoi! Ja dat klopt! Ben je er ook geweest?


Ik ben er in 2015 voor 2 maandjes geweest, Candle was 1 van mijn favorietjes! <3

DenieesB
Berichten: 472
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:19

Ik heb dit topic weer even aangeklikt omdat ik hopelijk een vriendin van mij zo ver kan krijgen in januari naar Zuid-Afrika te gaan, en wat krijg HEIMWEE! <3 <3

Vorig jaar in mijn eentje een maand naar ZA gegaan waarbij ik verbleef bij African Dream, wat was dat ge-wel-dig. Ik hoop zo in januari terug te kunnen naar dit geweldige land!

Helaas, in verband met haar paardje, wil zij maximaal 12 dagen weg. Nu probeer ik haar al over te halen om langer te gaan en in mijn zoektocht kwam ik onderstaande route tegen waarbij er uitgegaan wordt van 15 dagen langs de Garden Route.

https://www.reisjevrij.nl/rondreizen/zu ... n-2-weken/
[ img ]

Omdat ik enkel rondom Hoedspruit (incl Kruger Park) ben geweest heb ik helemaal nog geen ervaring met dit deel van ZA. Hebben jullie nog tips of een geheel alternatieve route waarbij wij het maximale uit een relatief korte reis kunnen halen? *\o/*

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:25

Tis een heel ander stuk maar ook wel erg mooi. Alleen qua willige ga je enkel Addo hebben.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:41

Je kan het niet echt vergelijken met het Kruger gebied vind ik. Garden route is ontzettend mooi en er valt genoeg te beleven, maar soms vergeet je dat in Afrika bent en dat vond ik, persoonlijk, wat jammer.
Het is wel makkelijk te reizen en relatief korte afstanden en dus ideaal om veel te zien in een korte tijd :)
Je zou evt vanaf Durban omhoog kunnen gaan naar bv Swaziland en Drakensbergen maar dan kijk je naar een stuk minder toeristische route en een heel ander soort reis.

15 dagen is wel haalbaar voor Garden route! Stellendam is weinig te beleven, tenzij je de berg op wilt hiken, schijnt een mooie route te zijn! Anders zou je langs Stellenbosch kunnen gaan of een dagje langer in Kaapstad.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:45

Ik ben in dat deel nog niet geweest. In 2 weken is een rondje langs de wildlife parken in het oosten ook best te doen. Ligt er maar net aan waar je voor gaat.

DenieesB
Berichten: 472
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:59

casperzazoe schreef:
Je kan het niet echt vergelijken met het Kruger gebied vind ik. Garden route is ontzettend mooi en er valt genoeg te beleven, maar soms vergeet je dat in Afrika bent en dat vond ik, persoonlijk, wat jammer.
Het is wel makkelijk te reizen en relatief korte afstanden en dus ideaal om veel te zien in een korte tijd :)
Je zou evt vanaf Durban omhoog kunnen gaan naar bv Swaziland en Drakensbergen maar dan kijk je naar een stuk minder toeristische route en een heel ander soort reis.

15 dagen is wel haalbaar voor Garden route! Stellendam is weinig te beleven, tenzij je de berg op wilt hiken, schijnt een mooie route te zijn! Anders zou je langs Stellenbosch kunnen gaan of een dagje langer in Kaapstad.


Ik heb veel positieve verhalen gehoord over de Garden route, maar denk inderdaad dat het heel anders zal zijn dat het Afrika wat ik meegemaakt heb rondom Kruger Park. Ik sta zelf echt wel open voor het ‘ruigere’ en minder toeristische ZA, maar het moet natuurlijk wel veilig blijven. We zijn toch 2 meiden die op pad gaan, is dat wel okee richting Zwaziland en Drakensbergen? Ik neem aan dan je dan terug zou gaan via Johannesburg.

Dan vraag ik mij ook weer af of die route dan wel te doen is in 15 dagen, omdat je dan grotere afstanden zal moeten overbruggen. Uiteraard is het ook mogelijk juist in het oosten een reis te maken en de Garden route te laten. Goh wat lastig allemaal, ik wil het liefst alles! _O-

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:32

Hangt ervan af wat jullie willen. Wildlife, wijn, prachtige natuur, hiken, mooi weer, surfen, lange afstanden, levendig, etc.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, Scarremans, Stybba en 76 bezoekers